instant/aanmaak puree, gebruik jij het? en waarvoor?

Ik gebruik de ovenschotel variant wel dat is erg makkelijk je hebt zo een heerlijke ovenschotel in elkaar ideaal als je weinig tijd hebt.

De andere aardappelpuree varianten heb ik weleens geprobeerd maar ook dat vond ik niet echt te eten.

Wij hebben vaak de stamppot variant. Gaat een stuk sneller dan eerst aardappels koken. Rauwe andijvie erbij en eten maar :drool:

haha aardappelpuree uit een zakje, dat doet me heeel erg denken aan de keren dat ik alleen thuis was tijdens middelbare school. Dan ‘maakte’ ik aardappelpuree uit een zakje en een blik witte bonen in tomatensaus. Ik krijg er bijna rillingen van als ik er aan denk :angel: Gelukkig is het daarna toch nog aardig goedgekomen met mijn kookkunsten.

Ik heb het daarna ook nog wel eens in huis gehad, tot voor kort zelfs nog (maar dat stond er dan zolang dat het uiteindelijk ver over de datum de vuilnis in verdween).

Waar ik het voor gebruikte (of wat dan het plan was): om stamppot wat steviger te maken als ik weer eens te veel melk erbij had gegooid (gebeurt hier behoorlijk vaak), of in ovenschotels waarbij puree maar een klein onderdeel van is. Dan vind ik het toch behoorlijk extra werk/tijd om eerst aardappels te koken/pureren om ze daarna nog te verwerken in ovengerecht en dan nog te moeten wachten tot het in de oven gaar is…

Voorbeeld wat ik me kan herinneren waar ik het wel vaker voor gebruikt heb:

Gevulde paprika’s uit de oven:

aardappelpuree maken, mengen met schijfjes zwarte olijf, schijfjes lente ui, cashewnoten, stukjes zongedroogde tomaatjes, zakje geraspte kaas. Op smaak brengen met peper en zout, eventueel beetje olijfolie erdoor heen. In paprika’s scheppen, beetje geraspte kaas eroverheen, in oven.

Dat is dus echt lekker, zelfs met kant en klare puree :wink:

whahaha dat klinkt herkenbaar. Vroeger na het paardrijden was ik alleen thuis en dan maakte ik instant aardappelpuree met worteltjes en doperwten :lol:

Ik gebruik het soms als wij iets anders eten en ik voor de kinderen snel klaar wil zijn; spinazie en boursin erdoor, eitje koken en binnen tien minuten staat er een redelijk gezond maaltje op tafel :smiley:

hier wordt het ook wel eens gegeten voor even snel snel ik kook dan water met boullion en daar maak ik het mee klaar ligt er wel aan welke die van lidl :sick:

8 zakjes uit een pak van de appie van 10 ofzo…

Of zijn het er 6 in een pak van 8… :think: Anyway het is puree waar alleen gekookt water bij moet en dan iets van 250cc per zakje

Ik had dus 2 zakjes aangemaakt in de hoop dat het dan te pruimen zou zijn… maar ik heb het uiteindelijk voor de helft geconsumeerd met een bak zelfgemaakte appelmango chutney en de rest in de kliko gemikt.

En net als mutsie ben ik een consuminderaar, dus zomaar weggooien is me dan ook weer…

Ik ga dat gevulde paprika recepte eens proberen en ik ben ook wel benieuwd hoe jullie raspatatjes ervan maken :smiley:

Misschien met kruiden of kaas erdoor om de smaak wat op te pimpen?

Als toplaag gebruiken voor een overgerrecht (gratineren met strooikaas).

Vast zat dingen te bedenken…Beetje paneer er doorheen en frituuraardappels van maken met een spuitzak?

Instant puree :sick: Dat heeft niks meer met koken te maken. Een schande voor je fornuis is het :wink:

Het is wel heel handig als je stamppot of puree te nat is geworden :thumbup:

Wij eten het heel af en toe. Het is niet zo lekker als zelfgemaakte puree, maar ik vind het wel makkelijk om in huis te hebben - je kunt het gewoon supersnel klaarmaken, en dat is wel ideaal.

Qua smaak vind ik sommige merken wel lekker (echt waar), maar de goedkopere merken over het algemeen niet zo.

Meestal bak ik dan gehakt met lekker veel knoflook, wat lenteuitjes, stukjes paprika, eventueel wat kruiden of spaanse peper, en dan door de puree. Nog wat geraspte kaas eroverheen, dan smaakt het prima hoor.

Ook lekker met spekjes, stukjes kipfilet en sperciebonen erdoor.

Of in een andijvie- of preistamppot.

Zolang je er maar genoeg andere ingredienten aan toevoegt, is het een prima basis.

ooo ik vind het eigenlijk best wel lekker :shifty: :oops: …

Ik lust geen gekookte aardappels, dus dan maak ik voor mezelf wel eens zo’n zakje (van Knorr, of Honig geen idee). Smaakt inderdaad heel anders, want ik lust het wel :slight_smile:

Niets mis mee, zakjes aardappelpuree. Ik gebruik de ovenschotelvariant voor -hoe verrassend- ovenschotels. Wel gemixt met een zakje geraspte kaas. Misschien zijn mijn smaakpapillen naar de haaien, maar of ik het nu maak van instantpuree (wel van Honig) of van echte aardappels, ik vind het net zo lekker. Alleen veel minder werk :wink: Verder eten we nooit puree, alleen voor ovenschotels gebruiken we het.

@Cell wrote:

Ruud heeft laatst bij de boodschappen zo’n pak instantpuree meegenomen.

:snooty: Ik distantieer mij van mijn naamgenoot. :snooty:

pakjes puree.... pfffffffffffff :naughty: :silenced:

Marktplaats? :mrgreen: :think:

@ruud wrote:

@Cell wrote:

man of pakjes puree? :lol:

@mamaMarije wrote:

@ruud wrote:
@Cell wrote:

De man, met de zakjes als bonus prijs! :lol:

@mamaMarije wrote:

@ruud wrote:
@Cell wrote:

Allebei uiteraard, waarbij ik in het midden laat of het slimmer is de puree te verkopen met gratis man er bij of andersom. :angel:

(mist een enorme boehoe wat doen jullie lelijk smiley :snooty: )

Mijn Ruud, met de nadruk op MIJN RUUD :stuck_out_tongue: Doet nooooooit boskippen, maar aangezien zijn vrouwtje rondsjouwt ala een walrus en ieniemienieme niet zo goed groeide en vrouwtje rust moest nemen, ging Ruderick met goede moed en een lijst op pad.

Op de lijst stond “aardappelzetmeel” met andere woorden… “allesbinder”

En waar komt Ruderick mee thuis… met aardappelpuree.

Maar ik kon niet anders zeggen dat hij zijn best had gedaan. En… hij had me niet eens elke 4 artikelen gebeld.

En dan doen jullie zooooooo lelijk over mijn lieve schattepetatje (niet van aardappelpuree :angel: )

tsssssssssssssssssssssss :snooty:

Op marktplaats zetten… boehoeeeee… en dan zeker bieden?

Schaam jullie diep stelletje kleuters :naughty:

:angel: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :stuck_out_tongue:

Cell… :hug:

1 troost!

Ik zou NIET bieden! :mrgreen: :mrgreen:

Ik zou bieden…de aardappel puree houden, en je je man retour sturen. :lol:

tsss…

Nou de oplossing al gevonden hoor…

ik heb het pak aan mijn moeder meegegeven… die eet die meuk wel en ik kreeg zomaar geld van haar voor een nieuwe kledingkast voor op de babykamer… dus dan is zo’n pak maar een schamele beloning :wink:

hier standaart in de kast liggen die aanmaakpuree… :mrgreen:

alle stampot word hier ermee aangemaakt…

lekker makkelijk en lekker.

ik houd niet van gekookte aardappels en heb het dus als vervanger hahaha

maar alleen dan die van MAGGI, die is het lekkerst :mrgreen: