Ruud heeft laatst bij de boodschappen zo’n pak instantpuree meegenomen.
Nou maak ik puree gewoon van gekookte piepers die ik met melk, nootmuskaat en boter tot puree mix, dus ik had zoiets van… moet ik hier nu mee?
Nou heb ik het maandag gebruikt bij de doppers en peentjes en gebakken vis, maar ik vond het eh… niet naar aardappelpuree smaken (laat ik voorzichtig zijn :mrgreen: )
In mijn hoofd ontstond het zinnetje " jasses, wie eet dit nu, het verkoopt dus er zijn blijkbaar liefhebbers van"
En zo vraag ik me dus af… gebruik je het, vind je het lekker, doe je er nog wat extra’s bij om het lekker te maken, gebruik je het voor andere doeleinden of echt als puree ipv aardappelen of verse puree?
Mijn vriendin zei al dat je er goed aardappelsoep van kan maken en dat dit best lekker is en dat zij het gebruikt om papperige stamppot zoals stamppot hutspot of andijvie wat steviger mee te maken.
Maar ik heb nog 8 zakjes over en kan nog wel wat ideeen gebruiken. Anders gaat het de kliko in :shifty:
Ik vind het ontzettend smerig en volgens mij heb je net zo snel verse puree gemaakt, als dat je dat instant spul klaar hebt… Hier dus absoluut geen liefhebber, heb het ook nooit in huis :mrgreen:
Ik had een tijdje terug ook zo’n pak meegenomen met haast in de winkel.
Bij thuiskomst zag ik dat het zakjes poeder waren :?
Maar echt vies vind ik ze niet moet ik zeggen, al eet ik veeel liever puree die ik zelf maak.
Maar ik laat ze nu liggen in de kast voor mijn dochtertje, als wij eens wat eten wat ze niet kan/mag eten maak ik snel zo’n zakje met wat doperwten en eenvisstick
Die van de Lidl vind ik écht niet lekker, maar die van de AH gaat nog wel. Soms hebben we eens een keer rats klats snel eten nodig en dan is het een stuk sneller dan aardappels koken. Ook doe ik het wel eens bovenop een ovenschotel ofzo, maar goed, dat kan met zelf gemaakte aardappelpuree ook natuurlijk.
mies als kliko gebruiken bedoel je :mrgreen:
Hm… :think: Mies eet dus alles gewoon mee… zelfs indiase curry en zuurkoolstamppot en als we nasi eten dan wijst hij met drift naar de zoetzurechilisaus (waar nog wel wat sambal in zit) :shifty:
Ik maak dus eigelijk nooit iets aparts voor hem…
I need more options
Eh, ik vind het lekker :oops: . En je hebt het vele malen sneller klaar dan aardappels koken, stampen, melk erbij, weer stampen enz.
Waterkoker aan, water aan de kook, poeder erbij, roeren, klaar.
Ik gebruik ze regelmatig voor mezelf, omdat ik ‘gewone’ aardappels niet meer zo goed verdraag.
nog 8 zakjes??? was het in de aanbieding ofzo haha.
maar nee geen tips, ik vind het denk ik net zo niet lekker als dat jij het vind!!
vroeger als ik geen tijd had om te koken had ik ze wel eens maar dan met bacon smaak geloof ik en daarmaakte ik stampot rauwe andijvie van. Maar dat was toen ik op kamers woonde :mrgreen:
@~Judith~ wrote:
Eh, ik vind het lekker :oops: . En je hebt het vele malen sneller klaar dan aardappels koken, stampen, melk erbij, weer stampen enz.
Ik gebruik ze regelmatig voor mezelf, omdat ik ‘gewone’ aardappels niet meer zo goed verdraag.
Hier idem

Ook maken wij er rasppatat van! :mrgreen:
die met kaassmaak vind ik ipv aardappels wel erg lekker.
Die aardappelschotel puree gebruik ik vrij regelmatig en dat geldt ook voor de stamppot puree.
Misschien pedagogisch niet verantwoord :mrgreen:
Maar stel hier prioriteiten
@Sweet-Love wrote:
@~Judith~ wrote:Eh, ik vind het lekker :oops: . En je hebt het vele malen sneller klaar dan aardappels koken, stampen, melk erbij, weer stampen enz.
Hier idem
Ook maken wij er rasppatat van! :mrgreen:
hoe doe je dat?? :think:
hier eten we dat af en toe. bv bij andijvie of met een stoofschotel mmmm…
@Vicky wrote:
Ik vind het ontzettend smerig en volgens mij heb je net zo snel verse puree gemaakt, als dat je dat instant spul klaar hebt… Hier dus absoluut geen liefhebber, heb het ook nooit in huis :mrgreen:
Dát hadden mijn woorden kunnen zijn :mrgreen:
ik zeg kliko cell 8)
Ik zou het echt zonder schuldgevoel in de kliko mikken :oops: (en Ruud zeggen dat hij dat NOOIT meer moet meebrengen :mrgreen: ) Ik zou ook niet weten wat je er mee moet, ach als jouw Mies het eet zou ik het hem geven maar verder… cadeau doen aan iemand die het wel eet ofzo? 8)
Oooh…SMASH! Heerlijk!
Met een schep graan mosterd en dan zuurkool erdoor.
of
Met geraspte kaas en komijnen zaadjes
of
Een ei en een eigeel erdoor roeren, bieslook snippen en erdoor, in een spuitzak, toefjes op bakplaat, bestrijken met gesmolten boter, zeezout erover malen, parmesaanse kaas erover, in de oven tot goudbruin.
of
blik zalm erdoor, eigeel, bieslook, zout/peper, ballen van draaien en die plat drukken, in bloem, ei, broodkruimel wentelen, bakken in koekepan tot goud bruin.
:drool: :drool:
Ik zou het dus niet zomaar weggooien, dat is zonde. (Tja je bent een consuminderaar of niet haha)
Wij hebben ze niet meer. Voorheen zelden, ik lust sowieso geen puree maar hub wel. en had voor nood voor hem wel wat in huis. Nu hebben we alle kant en klaar spul afgezworen (op wat sausjes voor pasta na) dus ook dat. Maak het nu zelfgemaakt voor hub en dat vind hij nu ook veel lekkerder. Maar goed, die ene keer in het half jaar dat hij het eet haha.
wij hebben ze van de a merk… zaten in de kerstpaketten die ik van m’n vader kreeg (waren over dus ik kreeg ze zat met weeën die dingen uit te pakken :mrgreen: ) honig of knor oid…
vond het maar niks maar tijdje geleden toch eentje gemaakt maar 't was niet vies… tuurlijk zelf gemaakte is veel lekkerder (maar duurd wel veel langer) maar had er ook een beetje geraspte kaas en een klein blokje boter bij gedaan dus viel wel mee
overigens kliko vind ik ook zonde… zou binnen je kennisen vragen wie het wel gebruikt en dan aan die gene geven
Bah, vind het ook heel vies die poederpuree :sick: :sick:
Ik zou ze dus ook weggooien
wij hadden er ook een keer 1 per ongeluk. gebruikt maar :silenced:
geen tips sorrie…
eh nee dat eten wij dus ook niet… nu eten wij zeer zelden aardappelpuree, maar als we het eten, dan moet het ook wel ergens naar smaken en dan gaat het dus net als bij jou met AARDAPPELS en niet met een pakje.
Zelfs als student wel gemaakt hoor… heb ik denk ik van huis uit mee gekregen… mijn vader vindt lang niet alle pakjes erg hoor, maar die van aardappelpuree echt wel :lol:
die laatste 2 opties van Nef klinken nog best wel oké eigenlijk :thumbup:
Cell, aangezien jij nog 8 zakjes hebt… probeer jij het even voor ons?! :mrgreen: