inloggen "gestopt met.."

Normaal log ik altijd meteen in als ik op kok kom, maar ik was dat laatst vergeten. Ik had het pas door toen ik wilde reageren.

Tot mijn grote verbazing kon ik gewoon het topic “gestopt met…” openen en lezen.

In dit topic worden toch ook behoorlijk persoonlijke dingen besproken. Voor mijn gevoel is dat niet anders dan bij het 'zwanger zijn" gedeelte.



Wat is de gedachten erachter om het ene deel van het forum gesloten te houden, en het andere niet (en dan heb ik het niet over 'luchtige delen’als bijvoorbeeld “huiskamer”)?

‘Zwanger zijn’ kun je ook gewoon lezen als je niet ingelogd bent…

Het heeft volgens mij helemaal niets te maken met de persoonlijke aard van de topics, als aspirant ‘forumlid’ moet je wél kunnen zien wat dit forum inhoud en dat houd in dat je kunt zien welke topics er allemaal zijn.

Sommige mensen zijn op zoek naar ‘stoppers’ anderen naar ‘zwangeren’ en weer anderen zoeken naar ‘vlindermama’s’.

Het discussieforum en het showforum zijn wel afgeschermd voor ‘gasten’ maar dat is meer voor de vorm dan voor bescherming van privacy denk ik.



Ik zie het probleem dus niet zo, het inloggen heeft in mijn ogen niet echt een toegevoegde waarde aangezien nieuwsgierigen ook een account aan kunnen maken om mee te kunnen lezen.

Wel eens in de ledenlijst gekeken hoeveel ‘leden’ wij hebben met 0 posts op hun naam?

Ik bedoelde eigen het maandmama’stopic.

Maar goed.



Het viel me gewoon op en ik vroeg me af welk idee daar achter zat.

Over een probleem heb ik het ook niet gehad toch?

de maandtopics zijn niet afzonderlijk afgeschermd of zo, zoals Mellie het zegt klopt het.

Je logt in op het forum, niet op je eigen maandtopic om dat af te schermen.

Laat maar, waarschijnlijk kan ik mijn vraag niet goed overbrengen.

Volgens mij bedoelt JOOS dat mensen die niet geregistreerd zijn het kopje



Gestopt met kunnen lezen (zie foto)



Waar alle stoppers met elkaar babbelen :-*

@Joos wrote:

Laat maar, waarschijnlijk kan ik mijn vraag niet goed overbrengen.




Jawel hoor, maar mischien is mijn antwoord niet goed overgebracht? :wink: :-



@mukkemuk wrote:
Volgens mij bedoelt JOOS dat mensen die niet geregistreerd zijn het kopje



Gestopt met kunnen lezen (zie foto)



Waar alle stoppers met elkaar babbelen :-


Niet alleen dat, ‘niet leden’ kunnen de topics ook gewoon lezen :slight_smile:

@Joos wrote:

Laat maar, waarschijnlijk kan ik mijn vraag niet goed overbrengen.




Ik ben het helemaal met je eens en ik neem aan, dat jij even dezelfde reden hebt als ik om dit te melden/ vragen :wink:

@Mellie wrote:

@Joos wrote:
Laat maar, waarschijnlijk kan ik mijn vraag niet goed overbrengen.




Jawel hoor, maar mischien is mijn antwoord niet goed overgebracht? :wink: :-



@mukkemuk wrote:
Volgens mij bedoelt JOOS dat mensen die niet geregistreerd zijn het kopje



Gestopt met kunnen lezen (zie foto)



Waar alle stoppers met elkaar babbelen :-


Niet alleen dat, ‘niet leden’ kunnen de topics ook gewoon lezen :slight_smile:



Dat is precies wat ik bedoelde :mrgreen:

Sommige topics zijn alleen te lezen als je ingelogd bent (dus voor leden). Andere topics zijn zichtbaar voor iedereen, dus als je niet ingelogd bent (en dus geen lid).



Volgens mij wil Joos alleen weten waarom die keuze gemaakt is. Waarom bepaalde topics voor iedereen zichtbaar en sommige alleen voor leden.



En dat is denk ik iets waar een van de moddies wel antwoord op weet.

@mukkemuk wrote:

@Mellie wrote:
@Joos wrote:
Laat maar, waarschijnlijk kan ik mijn vraag niet goed overbrengen.




Jawel hoor, maar mischien is mijn antwoord niet goed overgebracht? :wink: :-



@mukkemuk wrote:
Volgens mij bedoelt JOOS dat mensen die niet geregistreerd zijn het kopje



Gestopt met kunnen lezen (zie foto)



Waar alle stoppers met elkaar babbelen :-


Niet alleen dat, ‘niet leden’ kunnen de topics ook gewoon lezen :slight_smile:




Dat is precies wat ik bedoelde :mrgreen:



Ik denk dat de verwarring door het volgende stukje komt:

@Joos wrote:
Voor mijn gevoel is dat niet anders dan bij het 'zwanger zijn" gedeelte.




Waarop ik dus aangeef dat ‘zwanger zijn’ óók openbaar is.

Mischien dat Joos daarom dacht dat haar vraag niet goed overkwam? :slight_smile:

Als ik je goed begrijp wil je gewoon weten waarom bepaalde secties afgeschermd zijn en waarom er veel openbaar is maar dat je er verde rniet zo’n moeite mee hebt dát het zo is.



Mij lijkt dat veel vrouwen pas op een forum als dit komen, als ze gestopt zijn met anticonceptie, dat stukje is dus openbaar zodat het wat toegankelijker blijft voor de vrouwen die hier nét komen kijken, meteen moeten inloggen werpt dan wel een drempel op die veel mensen afschrikt…tenminste dat denk ik :wink:



Dat er Privé zaken of gevoelige zaken besproken worden is geheel aan de persoon in kwestie om die informatie te delen.

Het is nl. niet zo dat je door in te loggen “anoniem” wordt, iedereen kan bij de gegevens die je waar dan ook op een openbaar forum plaatst.

Ik denk dat bepaalde secties zijn afgesloten om de drempel wat hoger te maken voor mensen die alleen maar wat willen stangen n het bijv. het discussieforum.



Helaas hebben veel mensen de illusie dat ze anoniem posten terwijl eigenlijk iedereen die wil, mee kan lezen.

@Mellie wrote:

Het heeft volgens mij helemaal niets te maken met de persoonlijke aard van de topics, als aspirant ‘forumlid’ moet je wél kunnen zien wat dit forum inhoud en dat houd in dat je kunt zien welke topics er allemaal zijn.

Sommige mensen zijn op zoek naar ‘stoppers’ anderen naar ‘zwangeren’ en weer anderen zoeken naar ‘vlindermama’s’.


De reden waarom ‘gestopt met’ en andere zwangerschaps en kind gerelateerde topics niet afgeschermd zijn.



@Mellie wrote:


Het discussieforum en het showforum zijn wel afgeschermd voor ‘gasten’ maar dat is meer voor de vorm dan voor bescherming van privacy denk ik.


Zo hebben de leden iig het gevoel dat er enige privacy is, dit geld onder andere ook voor de kraamtijd e.d. het helpt alleen niet veel omdat iedereen die dat wil gewoon lid kan worden en dus gewoon mee kan lezen.



Maar dit zal een Modie je ook kunnen vertellen ja.



Edit: Rivella :-*

@Rivella wrote:





Helaas hebben veel mensen de illusie dat ze anoniem posten terwijl eigenlijk iedereen die wil, mee kan lezen.




En zo is het maar net…

Jan de Groentenboer en Buurvrouw Jannie kunnen zelf een account aanmaken onder een andere naam.

Dus afgeschermd of niet; het blijft te allen tijden leesbaar.

@Mellie wrote:

Ik zie het probleem dus niet zo, het inloggen heeft in mijn ogen niet echt een toegevoegde waarde aangezien nieuwsgierigen ook een account aan kunnen maken om mee te kunnen lezen.

Wel eens in de ledenlijst gekeken hoeveel ‘leden’ wij hebben met 0 posts op hun naam?


Waaronder mijn moeder/broers :? :evil:

@Annaatje wrote:

@Mellie wrote:
Ik zie het probleem dus niet zo, het inloggen heeft in mijn ogen niet echt een toegevoegde waarde aangezien nieuwsgierigen ook een account aan kunnen maken om mee te kunnen lezen.

Wel eens in de ledenlijst gekeken hoeveel ‘leden’ wij hebben met 0 posts op hun naam?


Waaronder mijn moeder/broers :? :evil:




Idd.

@Annaatje wrote:

@Mellie wrote:
Ik zie het probleem dus niet zo, het inloggen heeft in mijn ogen niet echt een toegevoegde waarde aangezien nieuwsgierigen ook een account aan kunnen maken om mee te kunnen lezen.

Wel eens in de ledenlijst gekeken hoeveel ‘leden’ wij hebben met 0 posts op hun naam?


Waaronder mijn moeder/broers :? :evil:




:shock: :shock: :shock:

Zeker stiekem ook nog?

Dat is misselijk zeg… :hug:

Iedereen moet natuurlijk zelf weten of ze lid worden maar ik neem aan dat je moeder en je broers geen kindje op komst hebben…

@Mellie wrote:

Wel eens in de ledenlijst gekeken hoeveel ‘leden’ wij hebben met 0 posts op hun naam?


Joh, dat zijn er écht veel! Daar krijg ik opschoonkriebels van (net zoals van mijn soms overvolle mailbox, en dan maar schrappen; héérlijk!!! :smiley: )

@Yvonne Z. wrote:

@Mellie wrote:
Wel eens in de ledenlijst gekeken hoeveel ‘leden’ wij hebben met 0 posts op hun naam?


Joh, dat zijn er écht veel! Daar krijg ik opschoonkriebels van (net zoals van mijn soms overvolle mailbox, en dan maar schrappen; héérlijk!!! :smiley: )




Kan dat niet worden opgeschoond? Eventueel met een regel, zoiets van: binnen 2 weken voorstellen/posten en anders exit? :thumbup:



Bij deze biedt ik me aan als controlleur 8)

@Wawa wrote:

@Joos wrote:
Laat maar, waarschijnlijk kan ik mijn vraag niet goed overbrengen.




Ik ben het helemaal met je eens en ik neem aan, dat jij even dezelfde reden hebt als ik om dit te melden/ vragen :wink:




Precies, en het is nu lastig dat ik geen voorbeeld kan geven, dan zou het voor veel mensen duidelijker zijn waarom ik mijn vraag stel.



Ik heb de fout gemaakt om ‘zwanger zijn’ topic te noemen ipv ‘9 maanden topic’. Die laatste vind ik wel vergelijkbaar met de stoppertopics.



Natuurlijk is het voor iedereen mogelijk een account aan te maken en stiekem mee te lezen. Maar de drempel is dan wel iets hoger dan wanneer dat niet nodig is.





Ik zou concreter uit kunnen leggen waar mijn vraag vandaan komt, maar dat doe ik niet uit respect voor een persoon.