Inline skates/skeelers

Jeetje dat is snel Cell, hoelang heb je hierop gereden ?

Hier nog steeds maar 2 keer geweest, ben ziek als ik weer beter ben wil ik weer gaan.

eh… een maand of 3 denk ik … maar dan wel dagelijks en ook over ruwer terrein. Heb nu ook iets “hardere” wielen. Die eerste waren soft wheels en die slijten dus enorm… 1 begon al een afplatting tekrijgen aan de zijkant en reed echt niet lekker meer… Volgens advies zouden deze bij dagelijks gebruik wel 6 maanden mee moeten gaan…



ach… het is altijd nog goedkoper dan de sportschool… :smiley:

Ag dat is wel snel zeg. Ik heb geen idee of ik soft wheels heb of hardere wielen :think:. Maar verkoper vertelde dat je er toch zeker een jaar mee zou kunnen doen met dagelijks gebruik.

Heb navraag gedaan op internet, maar alles heeft te maken met de druk op de wielen (ik ben natuurlijk wel een stuk zwaarder dan de gemiddelde medemens) de ondergrond (ik skeeler ook over onregelmatige ondergronden) en de kwaliteit… het waren soft wheels die het lekkerst rijden, vooral op glad asfalt. En dan met mijn gewicht…



Heb nu hardere wielen, die ratelen ook beduidend meer op onregelmatig oppervlak, en met mijn gewicht zouden die dan een maand of 6 mee moeten gaan… kan me indenken als de belasting (druk door kilo’s ) minder is, ze 2x zo lang meegaan :wink:

Gaat dat nog wel lekker dan, die hardere wielen? Het je niet het gevoel dat je ingewanden eruit gerammeld worden?

Snelle slijtage heb je ook niks aan natuurlijk, dan blijf je kopen.



Ik denk dat ik ook aardig zachte wielen heb, maar precies weten doe ik dat niet.

Het zijn nog gewoon de wielen die er destijds onder zaten. Heb ze er ook nooit afgehaald.

Maar als ik echt actief bezig blijf heb ik mezelf skeelers met een iets grotere wiel beloofd. Ik zag net bij de Telstar dat de prijs daarvan nog best redelijk is. Moet alleen wel even afwachten waar ik met m’n brede voeten in pas. En anders maar een heren-model, die zijn vaak wat breder.



Ik heb wel nieuwe polsbeschermers gehaald (en de rest, was een pakket, maar heb ik eigenlijk niet om).

Wat een verschil met wat ik had zeg! Ik had enkel zo’n hard plastic staafje langs m’n pols.

Bij die nieuwe lijken m’n polsen wel ingezwachteld joh, haha. Maar het voelt wel goed stevig, en dat is het belangrijkste. Lijkt me echt waardeloos namelijk om m’n polsen te breken.

ooit een tip gekregen vanuit de skateshop:

Een keer in de zoveel tijd je wielen losmaken en omdraaien/wisselen van skate, zo gaat de slijtage gelijk op :slight_smile:

Oh, dat is ook een slimme tip, dank je :thumbup: .



Ik heb net, tussen de buien door, een heel aardig rondje van 6,5 km ontdekt. Behoorlijk goede bestrating over het algemeen. Die houden we erin dus. In een half uur geskeelerd, niet ontevreden. Een hoop tegenwind, pfff.

Op het laatst voelde ik m’n benen goed, maar ja, je kunt moeilijk midden op de weg gaan zitten, whaha. En dan voelt het ook wel weer goed dat je toch doorgegaan bent.

echt goed joh, ik heb vanmorgen een rondje gedaan, achter de wagen en Mies op zijn fietsie… dan kan ik toch ook nog wel redelijk door… Heerlijk blijft het, krijg er energie van ook… :inlove:

Nou, en dat verbaasd me dus zó enorm he, ik kom terug, ga even zitten, maar voel me eigenlijk helemaal niet doodop ofzo.

En vervolgens heb ik me toch een hoop energie, echt heel lekker.

Wat is trouwens het formaat van jullie wieltjes? En waarom heb je dat formaat gekozen?

Nou, ik heb mezelf een paar nieuwe skeelers cadeau gedaan. Die andere waren eigenlijk te groot. Toen gekocht omdat ik m’n zinnen erop gezet had, en door mijn brede voeten moest ik dus 2 maten groter. Dat werkt eigenlijk niet goed.



Ik ben nu van 76mm wieltjes naar 90mm wieltjes gegaan. Wat een verschil! Ik ga veel makkelijker over die klinkers heen, heb kleine stukjes in m’n route zitten.



Het maffe is dat ik dichter bij de grond sta. Constructie van deze K2 skeelers is heel anders dan van die Bauers.

Vanmiddag m’n rondje even gereden. Was wel erg druk met dit mooie weer, dus lekker doorrijden was dat niet, want ik moest elke keer m’n slag inhouden om tegenliggende fietsen te laten passeren. Maar waar ik door kon rijden merkte ik dat ik af en toe wel erg hard ging :eh: , beetje ingehouden dus, want dat durf ik nog niet helemaal hoor.



Jullie met het mooie weer nog een rondje gedaan?

Ik ben ook weer heerlijk aan het skaten.

Ik doe sinds dit jaar ook mee aan de ffs Groningen(friday fun skate).

Met een groep skaters ± 80 mensen, muziekbuggy mee en dan ongeveer 20-25 km skaten.

Echt super leuk om te doen.



Wta betreft de wieltjes wisselen, er staan op internet handige schema’s die je kan gebruiken.

Struikel je bij zo’n ffs niet over elkaar, mamavb? Lijkt me zo enorm druk.



Ik heb net m’n rondje uitgebreid, was 8,5 km nu in totaal. Wel zweten hoor, pfff. 't Is alleen geen route voor 's avond ik je eentje, want het is wel langs een erg eenzaam plekje langs het water.