Inline skates/skeelers

O, ik zie tilburg staan :mrgreen: Daar heb je zeker een ijsbaan en een winkel waar ze skeelers verkopen. We zijn daar zelf geweest 2 maandjes terug.

wat Ariel zegt dus :mrgreen: Ik heb dus ook skeelers, 4 wielen, wielen zijn langer bij elkaar dan de schoen.



even googlen op inlineskateshop… daar staat veeeeel info :wink:

ah oke maar dan heb je dus niet die stevige constructie om je enkel ??

Nou dan kan ik skeeleren wel vergeten, ik sta al te wiebelen op die Roces.







Ahhh net contact opgenomen met de schaatsbaan, en daarnaast zit indd wel een winkel waar ze skeelers etc verkopen.

Dus daar ga ik morgen heen.

De fitness skates zien er wel comfi uit kwa schoen. Dus denk dat ik me daar op ga richten.

Nee, niet skeeleren vergeten… je hebt ook echt wel skeelers voor langere afstanden met een hoge softboot… heb ik ook hoor. Ik kan ook niet op een lage schoen skeeleren… dan vliegt mijn enkel alle kanten op.



Gewoon een goed supportende softboot. Ik skeeler zo al 4 km weg, i pod op en hup… heerlijk. Even een moment voor mijzelf :thumbup:

@romata wrote:

Wat is eigenlijk het verschil tussen een skeeler en inline skeelers ?



Ik ben dus ook op zoek naar skeelers, vanmiddag bij perry sport geweest en roces aangehad, en nog 1 (geen idee welk merk) maar niet 1 die echt lekker zat.



Jeetje 10 jaar geleden ging ik als een gek op die dingen, maar nu bakte ik er niks meer van in de winkel. Ach ik leer het vast wel weer. Ga toch vaak met 1 van de meisje in de buggy skeeleren. Maar waar kan ik nog meer voor skeelers kijken eigenlijk ?


Skates hebben 4 wielen en skeelers hebben 5 wielen.

Skates kun je vergelijken met een hockeyschaats en skeelers met een Noor :thumbup:

Melanie… die vlieger gaat niet(meer) op… skeelers puur voor snelheid zijn er ook volop met maar 4 wielen hoor. Ik heb echt skeelers, geen skates… (die hebben er tegenwoordig vaak maar 2 en dan een speciale ijzeren beugel waar ze slides mee kunnen maken… urban skates ofzo. Maar mijn skeelers hebben 4 wielen, geen 5… :wink:

Die skeelers van vanmorgen hadden er ook maar 4.



Maar hoelang skeeleren jullie, hoelang doe je over 4 kilometer cell ?

Zie dat je ook cursus skeeleren kunt doen, lijkt me eigenlijk wel wat. Als ik hier wat verder wil skeeleren moet ik eigenlijk altijd over een brug heen, en zie me dat de eerste tijd niet doen. Zie me echt al dwars over de weg vliegen omdat ik niet kan remmen ofzo :shifty:



Dragen jullie ook allemaal bescherming ?

Las iets over een helm, al gaat me dat eigenlijk wel tever. Maar knie/elleboog etc lijkt me wel erg handig.

Hoe gaat het remmen eigenlijk bij jullie ? Komen jullie vrij snel tot stilstand als het moet ?

Ik las dat 95% niet kan remmen :eh:

Was ook even op zoek naar een cursus, en 1 gevonden op de Irene wustbaan. Lijkt me wel leuk om te doen, maar vraag of me af of het echt nodig is. Maar dat remmen zou ik wel graag goed onder de knie willen krijgen.

Ik doe over 4 kilometer ongeveer 25 minuten, soms als ik de oude wetering meepak iets langer, dan stop ik vaker vanwege de onregelmatige ondergrond.



Ik heb geen cursus gedaan, maar gelezen hoe en wat en achter de bugaboo zelf gaan oefenen… met de veiligheid van dat ding had ik zo door hoe ik nou precies moet remmen en dat is dus met het rechterbeen, je stuurt dat been in een cirkel voor jezelf langs, het remblok halverwege de cirkel richting grond en zo rem je af… gaat eigelijk heel goed.



Helm draag ik niet, pols, elleboog en kniebeschermers wel en handschoenen want als ik val, is mijn pols wel beschermd en verstevigd, maar dan heb ik nog geen zin in schaafwonden aan mijn handen.



Toen ik begon had hield ik het 7 minuten vol… alles deed me zeer, vooral mijn kuiten en hamstrings… inmiddels dus 4 kilometer en counting… ik plak er wekelijks zo’n 200 meter bij aan, lijkt weinig, maar werkt goed.



Succes!

Remuitleg snap ik niet zo ;). Ik zou dus gewoon denken rechtervoet (ben rechts) iets naar voor en dan rem naar de grond, maar zo werkt het dus niet :think:



Ah ik dacht ik skeeler zo wel even naar mijn moeder en terug, uurtje onderweg. Maar dat kan ik dus mooi vergeten :mrgreen: Ik heb echt een conditie van niks.



Hoevaak skeeler jij Cell per week ?



Ik wil 1 a 2 keer gaan skeeleren (miss wel meer als het bevalt) en 1 keer per week gaan zwemmen.

even filmpjes op you tube opsprokkelen… remmen met skeelers… heb je het zo door…



Enne… conditie van niks en dan een uur skaten… eh, nee zou ik niet doen idd :mrgreen: Ik heb het in 1 maand ongeveer opgebouwd… van de straat op en neer tot die 4 km en nog steeds langzaam oplopend.



Ik skeeler de ene week 6 avonden (zondag avond niet) en de andere week 3 (vrijdag, zaterdag en zondag) want dan ga ik de overige avonden wandelen met een vriendin.



Deze week is mijn wandelavond, dus van het weekend weer skeeleren. Heerlijk hoor. :thumbup:

Vandaag skeelers gekocht, zijn ze Fila Fitnes skates geworden. Was 100,- euro kwijt en dan nog de bescherming.



Maar dacht ga lekker meteen met Talysha een blokje om, maar jeetje dat viel toch aardig vies tegen zeg. Heb echt een conditie van niks. Na 15 minuten stond ik weer aan de deur, helemaal buiten adem. Merkte je na een aantal keer duidelijk verschil cell, kwa conditie ? Volgende keer neem ik ook Jenna maar eens mee in de buggy, zal waarschijnlijk een stuk lichter gaan :slight_smile:

Na de 4e keer ongeveer ging het beter… toen hield ik het al wel langer vol… ik was ook de eerste keer afgepeigerd en had vooral spierpijn in mijn bovenbenen en kuiten… :angel:

Ik heb nog Bauer skeelers liggen van 10 jaar geleden. Toen hard voor gespaard, en veel op gereden.

Ik dacht (nav dit topic): leuk, ga er met de jongens even op uit.

Nou ja, echt werken deed dat niet. Justin ging er om de haverklap bij zitten, dus ik kon niet echt doorrijden.

En ik vind achter de buggy dus helemaal niks. Misschien dat het echt achter het buggy-gedeelte van de kinderwagen beter is, maar gewoon zo’n paraplu buggy vind ik waardeloos.



Binnenkort maar eens met Mischa 's avonds na het eten een blokje om, dan kan ik in ieder geval doorrijden, want Mischa kan het al behoorlijk.

Op deze manier was het dus met gemak een uur vol te houden :wink: .



Ik vind alleen remmen echt waardeloos, daar moet ik op oefenen. Ben nog een beetje van het omhelzen van lantarenpalen enz. :lol:

Ik skate achter een 2e hands gekocht quinny freestyle 3 wieler. Ziet er niet uit maar voor dit doel is hij heeeeel goed. 25 euro voor betaald.



Ik heb het ook wel achter de bugaboo gedaan, dan kan de handgreep goed hoog, maar de zwenkwielen gingen dan klapperen… dus toch dit gekocht. Bugaboo staat ook te koop, want voor al het normale gebruik pak ik de zapp en voor het skaten dus een afgeragde 3 wieler. :lol:

ik denk dat ik het ook maar weer moet gaan doen. Heb nog steeds een paar liggen, ongebruikt, wat voor merk weet ik niet maar ze deden het altijd erg goed. Nu alweer 4 jaar niet meer gedaan, laatste keer was ik nét zwanger van de tweede denk, of net nog niet. Wel lekker even ‘eruit’ want ga dan wel zonder kinderen :wink:

Hier skeeler ik gewoon achter een Chicco buggy, geen problemen mee eigenlijk.

Vanavond ook nog 3 kwartier op pad geweest. Maja niet echt flink door kunnen skeeleren. Kleinste zat in de kinderwagen (waardoor het wel stuk makkelijker was, en minder zwaar ;)) en oudste dame zat op de fiets met een lopende papa ernaast. Dus wel elke keer stukken vooruit en weer terug. Maar was niet eens een beetje moe, volgende keer weer alleen met 1 van de 2 dames.

Ohhh vind het wel een DRAMA hoor die stoep op/af, ga elke keer uit mijn evenwicht, zonder buggy val ik waarschijnlijk echt op mijn gezicht haha. Benieuwd wanneer dat beter gaat.

Gisteravond een stukje van ongeveer een kwartiertje geskeelerd met de oudste. Ging een stuk beter. Niet extreem vermoeiend ofzo, dat kan ik ook niet verwachten als ik samen met hem ga. Dan zal ik alleen moeten gaan, maar zo hard durf ik toch nog niet ivm remmen :wink: .



Begin ik me nu toch spierpijn te krijgen :o . Dat had ik echt niet verwacht na zo’n mini-stukje, whaha. Binnenkant van mijn bovenbenen en m’n billen.

Werk aan de winkel zal ik maar zeggen :wink: .

Cell, ik wil je even bedanken voor dit topic. Ik ben net een eindje wezen skeeleren zonder de kinderen, en wat was dat heerlijk zeg!

Ik kan niet hardlopen vanwege enorm korte kuitspieren, maar dit gaat wel goed (voel m’n kuitspieren we goed, maar er ontstaat geen enorme kramp gelukkig).



Was wel na 20 min. een soort van kapot, whaha. Zweten joh! Maar dat voelt echt goed.



Dit topic heeft me echt aangespoord die dingen weer uit de kast te trekken. En zelfs op mijn antieke Bauer skates met 76mm wieltjes gaat het nog goed :wink: .



(al was het heuveltje af richting het water wel spannend, whaha)

You go girl! :mrgreen:



Ik red hardlopen ook niet hoor… nu meerdere pogingen gedaan, maar kom steevast in de problemen met mijn ademhaling en met mijn bekken en knieën…

Skeeleren gaat super en je hebt de flow zo weer te pakken.



Ik ben al mijn 2e set wielen toe… rij dan ook wel dagelijks… :shifty: