Hallo iedereen
Aankomende maandag word ik na een zwangerschap van 38w 1d ingeleid.
Dit omdat ik bekend sta om raketbevallingen en ik mijn oudste dochter letterlijk op de bank geworpen heb :roll:
Dit heeft een enorme impact gehad op zowel mij als mijn dochter, die heel erg ziek is geweest van die spoedbevalling.
Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk groot voorstander ben van natuurlijke bevallingen maar aan de andere kant werd bij mij de angst voor een herhaling zo groot dat het geen doen meer was.
Zeker ook omdat ik al in het ziekenhuis gelegen heb met 35 weken in verband met ontsluitingsweeen.
Ik heb nu dus al 4 cm ontsluiting.
Heeft een van jullie enig idee wat ze nu verder gaan doen?
Ik neem aan dat ze eerst de vliezen gaan breken voordat ik aan de weeenopwekkers ga?
Heeft iemand ervaring met inleidingen?
waarschijnllijk zullen ze idd eerst proberen je vliezen te breken en dan kijken wat er gebeurt.
Mocht er in hun ogen te lang niks gebeuren (dus er geen weeen komen) zal je hoogstwaarschijnlijk aan een infuus gelegd worden.
Hoe het uit zal pakken is echt niet te voorspellen… bij mij waren de vliezen al langdurig gebroken en er kwamen geen weeen, die kwamen pas toen het infuus een paar uur hing (en toen ook direct goed met een weeenstorm), maar dat was de eerste… bij een vriendin van mij hebben ze de vliezen gebroken met minder ontsluiting als jij nu hebt en die had binnen het uur al goeie weeen van langer dan een minuut om de 1 a 2 minuten… zij heeft niet meer aan het infuus gelegen oid.
Yep hier, geen medische als in lichamelijke indicatie maar psychisch/mentaal. Ik ben ingeleid op 38 en 1 dag en bij mij werden ook eerst de vliezen gebroken. Pas nadat we daar een tijdlang wat lichte weeën mee hadden gehad en het dus niet doorzette ben ik aan het infuus gehangen. Toen ging het ook snel en had ik geloof ik binnen anderhalf uur oid mijn zoon in de armen.
Als jij bekend staat om zeer snelle bevallingen kan het zomaar zijn dat het breken van je vliezen genoeg is. :thumbup:
En het heeft in principe geen extra risico voor de kleine toch?
Ik merk dat ik dit eigenlijk ook wel engig vind :oops:
@vuurvosje wrote:
En het heeft in principe geen extra risico voor de kleine toch?
Ik merk dat ik dit eigenlijk ook wel engig vind :oops:
onze vent moest naar de kinderafdeling vanwege de langdurig gebroken vliezen en de AB die ik al kreeg (kuur moest bij hem afgemaakt worden ook) maar stond volledig los van de inleiding.
Je lijf is al bezig als je al ontsluiting hebt, je kleine is af/klaar… je krijgt alleen een zetje om het laatste stukje ook gedaan te krijgen.
Geloof dat er wel iets meer kans is op ‘ingrijpen’ bij een inleiding als bij een bevalling die helemaal natuurlijk begint, maar jouw lijf is dus al bezig… het is een 2e… je lijf weet wat het moet doen (tenminste ik had dat bij de 2e heel erg dat mijn lijf veel sneller leek te ‘weten’ wat er moest gebeuren om die baby er uit te krijgen :lol: ).
Maar het blijft hoe dan ook spannend… de kleine komt nu echt echt echt bijna!!!
Nope, geen enkele baby vind een bevalling leuk want het is hard werken, maar zolang de gyn ziet dat je kindje goed gegroeit is voor de termijn dan is het wel verantwoord. Juist daarom ook kiezen ze voor de termijn net over de 38 weken. Dan heb je meestal geen randprematuur zaken die meespelen. :thumbup:
Engig is het ook, want het is zoooo spannend en een gek idee dat je al ong weet dat op DIE dag je kindje geboren gaat worden (hooguit de dag erna ivm de gebroken vliezen ).
Ik vond het iig een beetje een bizar idee net alsof we een kind op bestelling kregen 8)
Jaaaa, dat beebje op bestelling gevoel heb ik ook :roll:
Raar idee inderdaad dat er maandag een kleintje is
@ MamaMarije: het is zelfs mijn derde
Dus mijn lijf weet net even iets te goed wat het doen moet 8)
@vuurvosje wrote:
Jaaaa, dat beebje op bestelling gevoel heb ik ook :roll:
Raar idee inderdaad dat er maandag een kleintje is
@ MamaMarije: het is zelfs mijn derde
Dus mijn lijf weet net even iets te goed wat het doen moet 8)
oh dan komt die beeb er met het vruchtwater uitzeilen :lol:
(deed de 3e hier wel zo’n beetje… mijn vliezen braken dan spontaan, maar had direct persdrang (terwijl hij nog niet ingedaald was) en 4 minuten persen later was die er al :o )
Dat deed kleintje nummer twee dus, er met het vruchtwater uitzeilen. :roll:
Welgeteld anderhalve perswee gehad en toen was ze er al :shock:
Ow ja, en drie dagen naweeen :roll:
Maareuh Vuurvosje…het heeft ook een groot voordeel heb ik gemerkt. Ik was redelijk relaxt want ik had bv een best redelijke nachtrust gehad (als in niet een hele nacht in de weeën en dan nog moeten bevallen), had alles voorbereid zover dat kon, laatste wasje, spulletjes gepakt, dingen voor de kraamzorg klaar. Kon me mentaal (ha en dat was ook het doel bij ons!) beter voorbereiden op de bevalling. Mijn man had uiteraard vrij dus geen stress of hij wel op tijd thuis zou zijn ed. Al dat soort rare kleine dingetjes gaven mij iig wat meer rust. :thumbup:
Ikzelf ben zeker sinds mijn eerste bevalling best fan van ziekenhuisbevallen. Ook dat gaf mij rust, of het nu snel gaat of juist langzamer er is ‘toezicht’ en een gyn op afroep. Betekende voor mij overigens niet dat ik geen vertrouwen in mijn VK heb en had maar zij was op dat moment boventallig aanwezig om dat ziekenhuis VK de bevalling deed. Dus de kans is groot dat je geen gyn zult zien tijdens je bevalling.
Hier ook een min of meer ingeleide bevalling (zoonlief was er met 41wkn en 6dgn nog niet, 's avonds laat hebben ze thuis m’n vliezen gebroken, toen ik rond de 5cm ontsluiting had richting z’huis vertrokken omdat ik dat sowieso graag wilde, uiteindelijk overgedragen aan de ziekenhuisVK en gyn, toch aan het infuus gelegen :evil: )
Maar als jij al van die turbo-bevallingen hebt gehad, én je loopt nu al rond met 4cm ontsluiting dan neem ik aan dat het breken van de vliezen bij jou wel genoeg moet zijn hoor
Kan me je angst voor het ‘ingrijpen’ heeeel goed voorstellen, maar mocht je ‘echt’ ingeleid worden (mbv medicijnen dan) dan houden ze hoe dan ook de beeb (en jou ) heel goed in de gaten.
Maar joh, die eerste 4cm heb je al, breken van de vliezen is vaak net dat laatste zetje!
Heel veel succes alvast maandag!
Thanks Jiska :-*
Het is dus eigenlijk maar afwachten wat er na het breken van de vliezen gebeurt begrijp ik.
Hmmm, hopelijk hoef ik niet aan de opwekkers, volgens mijn zus krijg je daar weeenstormen van :think:
@vuurvosje wrote:
Hmmm, hopelijk hoef ik niet aan de opwekkers, volgens mijn zus krijg je daar weeenstormen van :think:
Heb idd een weeenstorm gehad bij de inleiding… maaaaaar die heb ik bij de 2e ook gehad zonder inleiding… en bij de 3e zat ik er net in en toen braken de vliezen en was hij er dus zo… hoefde ik dus niet weer door die storm heen (maar ja dus wel die dagen naweeen).
@vuurvosje wrote:
Hoeft niet, kan wel…
Ik kreeg uiteindelijk 'n infuus na een paar uur rond de 6cm ontsluiting te hebben gezeten, 't schoot niet meer op, terwijl m’n lichaam aangaf klaar te zijn voor 't persgebeuren. (achteraf bleek dat ie met z’n schouder vastzat, daardoor vorderde de ontsluiting niet goed)
Heb toen zo’n 2uur (denk ik, kan iets korter zijn) aan het infuus gezeten, waren heeeel andere weeën dan mijn eigen weeën, veel minder heftig maar wel lastiger op te vangen (en daardoor pijnlijker). 't Bleven heel rustige weeën, heel regelmatig, absoluut geen weeënstorm dus!
Maar goed, ontsluiting schoot nog niet op, moest toen op m’n zij gaan liggen en taadaa binnen 10 minuten van 7 naar 10cm met persweeën.
:hug: probeer je van te voren niet al te veel zorgen te maken; je hebt al veel ontsluiting van je zelf, 't kan haast niet anders dan dat 't breken van de vliezen genoeg moet zijn. Mochten de weeën niet direct op gang komen, krijg je heus nog wel de tijd om af te wachten.
Heb je al wel duidelijk aangegeven liever geen infuus te willen? :think:
Nee, eigenlijk niet :oops:
Het is ook allemaal heel rap gegaan, maandag had ik een afspraak bij de gyn en werd er meteen tot inleiding besloten en een datum geprikt :oops:
Misschien kan ik dat maandagochtend nog aangeven?
Tuurlijk kan dat! Na het breken van de vliezen is er die 48 uur waarbinnen je ‘moet’ bevallen maar het is dus echt niet dat je binnen een uur bevallen moet zijn.
Een weeënstorm is idd niet gegarandeerd hoor, heb het zelf ook niet gehad. Vond ze prima te behappen en bijna gelijk aan de weeën met de eerste bevalling. Ondanks dat daar mijn beeld natuurlijk wat vertroebeld van is. :shifty: De tweede bevalling heb ik wel meer bewust meegekregen natuurlijk en echt mij viel het inleiden heeeeeel erg mee!
Overigens dat infuus is ook niet een apparaat wat maar 1 stand kent. Ze beginnen heel rustig en als er geen effect is kunnen ze het opvoeren. Ik ben heel laag qua dosering begonnen omdat ik dus al weeën had, dus voelde best aan alsof er een soort natuurlijke opbouw van weeën inzat.
mij is verteld dat als het kindje nog te hoog in eht bekken ligt dat ze de vliezen niet kunnen breken om de bevalling te starten. Dan meot eht met opwekkers gebueren.
Als het kindje laag genoeg zit dan kunnen ze breken en afwachten of het vanzelf aan de gang gaat …
Dat zij mijn gyn gisteren immers toch … (dit is wel Belgie btw ;))
De kleine is al volledig ingedaald Vueg, dus in principe kunnen ze gewoon de vliezen breken.
He maarre, we gaan het niet ondraaien hoor, jij gaat gewoon het weekend bevallen :mrgreen:
Hier 2x ingeleid omdat de ontsluiting niet vorderde.
Bij de 2de ‘Mex’ kwam ik op donderdag 4 februari om 19:00 in het ziekenhuis met weeen ,ik bleef haken op 3 cm ontsluiting het wou niet vorderen dus gaven ze me een prik zodat ik ff kon slapen. Nou die prik zorgde voor van alles waanvoorstellngen enzo maar niet voor rust. Om 04:00 snachts was ik nog steeds bezig en zat nog steeds op 3cm ontsluiting. Ik was uitgeput en drukte op het belletje om de zuster te laten komen.
Ze kwam eraan en ze ging overleggen met de gynacoloog of naar huis of nu inleiden. Na overleg kwamen er 3 artsen binnen om te komen vertellen dat ze weer even gingen kijken dat was om 06:00 werd weer getoucheert en zei dat ik bijna 4 cm had en brak me vliezen.
Daar voelde ik weinig van het is een beetje een warm gevoel alsof er een balonnetje lek geprikt word. Toen dat gebeurt was kreeg ik geen weeen meer en de ontsluiting wou ook niet meer!!
De weeen bleven weg en toen hebben ze me aan een infuus gelegt.
om 13:00 begonnen de weeen weer te komen en ze werden ineens flink heftig om 15:33 kreeg ik persweeen en om 15:50 is mex geboren…
:inlove:
Ik was ingescheurd en Mex was wat blauw door de stuwing maar verder viel het harstikke mee in vergelijking met de Totaal ruptuur bij Sem en de 64 uur durende bevalling van Sem
Maar dat zeg ik dat kan zo verschillend zijn en omdat jij meestal snel bevalt denk ik dat dat nu ook het geval is vast veel sterkte :hug: