Ik was zo overrompeld door de uitspraak ‘Even kijken of je inleidbaar bent’…
Dat ik niet eens heb gevraagd en dan?!
Ik ben dus inleidbaar… hij heeft gevoeld, en zei ‘Dat gaat wel’… :lol:
Ik was zo emotioneel en in shock… dat ik niks heb gevraagd…
Ik word dus ingeleid, en vraag me af, wat betekend het nu?
Wat staat me te wachten… :shifty:
Dat betekent dat je vliezen gebroken zullen worden en ze de bevalling via een infuus met oxytocine gaan opwekken.
Hoe de bevalling zal gaan verlopen, kan niemand je vantevoren vertellen.
Succes!! Wanneer word je ingeleid?
Maandag moet ik me melden… :shifty: :shifty: :shifty:
Maar je bent nog helemaal geen 40, laat staan 42 weken…?
Raar verhaal hoor, ik zou er zelf als er verder geen noodzaak toe is ook zeker niet mee akkoord gaan, lekker het kindje zelf laten bepalen wanneer het er aan toe is.
Sweet,
ik ben zowel bij Tineke als Maaike ingeleid.
Ik was respectievelijk 4 en 3 dagen overtijd…
Ik had bij beiden 3 cm ontsluiting.
Beide keren als volgt:
's morgens tegen 7 u melden aan de verloskamers.
ctg genomen om toestand van beeb en (eventuele) weeën te bekijken.
Rond 8 u kreeg ik vaginaal een tabletje opgestoken, vrij diep in de baarmoeder, maar pijnloos hoor. (in mijn gedachten - het is al even geleden he kijk maar naar hun geboortejaar in mijn banner - waren die tabletjes nog kleiner dan een zetpil voor baby’s)
En dan wachten…
Om 9.30 u kreeg ik de eerste wee…
om 9.31 u de tweede
om 9.32 u de derde enz…
Maar !!! het had wel resultaat hoor !
Rond 10 u kwamen ze mijn vliezen breken
Om 10.17 u is Tineke geboren
Om 10.04 u is Maaike geboren
Het was kort maar heavy, dat kan ik wel zeggen…
In ieder geval: ik heb het zeker niet negatief ervaren.
(heb zelfs geen naweeën gehad).
Veel succes meis met de nakende bevalling…
liefs
Gerda
jeetje. ben je al zover joh? :shock:
Maar ik mis ook een beetje waaróm ze je gaan inleiden. Ken je voorgeschiedenis niet, dus weet niet of je zelf wel weet waarom ze ervoor kiezen je in te leiden ipv nog te wachten tot kindje zichzelf aandient?
iig heel veel succes maandag!!!
Het gaat niet zo goed met mijn gezondheid,
Ik houd al bijna een week geen voedsel meer binnen ook niet met de
zetpillen tegen misselijkheid, en drink heeeeel veeeeel thee en AA om enigsinds iets te krijgen.
Het is echt mijn gezondheid die nu nog erger gaat opbreken.
Ok dan begrijp ik het ook…
Niks om je druk te maken… go with the flow…
Waarschijnlijk krijg je gewoon eerst een gel of een tabletje…
Zodat je weeën gaan opwekken. let wel dat dit meer pijn kan gaan doen als een spontane bevalling…
Heel veel succes en misschien dat het toch wel eerder komt nu dan…
@Lune wrote:
Raar verhaal hoor, ik zou er zelf als er verder geen noodzaak toe is ook zeker niet mee akkoord gaan, lekker het kindje zelf laten bepalen wanneer het er aan toe is.
Sommige mensen hoeven ook niet te “wachten” tot ze 40 of langer zijn hè
Bij mij wilde ze het in de eerste instantie doen rond de 37 wkn dit ivm reuma en de klachten die kreeg, uit eindelijk zelf niet voor gekozen.
Maar han idd gaan zo als icl zegt, kun je niet contact opnemen met de poli gyn en wat meer informatie voor je zelf vragen aan de assistente, die weten het ook vast wel.
nee, maar dat is natuurlijk wel gebruikelijk en aangezien ts zelf ook nogal overrompeld was begreep ik niet dat er een aanleiding was om eerder in te leiden.
Maar spannend hoor, succes enzo!
Ja was overrompeld omdat ik sinds vorige week al wegword gestuurd.
Ik ben ingeleid met 39+1 dmv orale tabletten (cytotec)
Mn vliezen zijn rond 8u gebroken en lianne was er rond 1700
Succes!!!
succes maandag sweet!!! fijn dat je een einddatum hebt!!! 7 maart is een mooie datum evy is ook op 7 maart geboren!! alvast gefeli met R.!!!
Ik ben ingeleid toen ik 42 weken en 1 dag zwanger was, ik zou eerst iets ingebracht krijgen omdat de dag ervoor mijn baarmoedermond nog niet rijp was, maar die avond ervoor was het gaan rommelen en hoefde dat niet meer.
Om 8 uur moest ik me melden bij het ziekenhuis
8.30 aan de CTG
9.15/9.30 van de CTG en gingen ze toucheren en bleek dat ik 2 cmontsluiting had.
9.40 naar de bevalkamer
9.45 vliezen werden gebroken, kreeg een infuus met weeenopwekkers en ik werd aan de ctg gelegd. Weeen kwamen vrij snel erna.
15.30 kreeg ik een ruggenprik omdat ik de rugweeen niet meer trok en pas 3 cm ontsluiting had.
Ruggeprik was heerlijk maar weeen schoten niet op.
20.30 was ruggeprik uitgewerkt, mijn bloeddruk superhoog was (bij iedere meting gingen de alarmbellen af) en had ik nog maar 4 cm ontsluiting, de vk riep de gyn
21.00 de gyn was er en besloot mijn meisje met een keizersnee te halen
22.14 mijn dochter werd geboren.
succes trouwens maandag! spannend hoor.
Op de site van de NVOG (vereniging van gyn.) vond ik de volgende pdf:
http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000094_het_inleiden_van_de_bevalling.pdf
Nogmaals veel succes en sterkte
Ik dacht eerst ook waarom gaan ze je inleiden maar nubegrijp ik het, succes!
Veel succes maandag! Mist je van de spanning dit weekeinde vanzelf gaat bevallen natuurlijk.
Over inleiden, dat kan toch altijd? Ik bedoel, dat hoeft toch niet perse rond de 40 weken? Mijn vriendin bijvoorbeeld is met 35 weken ingeleid i.p.v. een keizersnede (Helpp). Ze liep gevaar en het kind moest er uit. Dat is dmv infuus gegaan o.a. gewoon een natuurlijke bevalling.
Volgens mij ken ik nog meer verhalen van inleiden als het tegen de 37 of 38 weken niet goed meer gaat met ofwel moeder ofwel kind.
Kan me wel voorstellen dat dat snelle heftige bevallingen zijn.
sweetlove, spannend zeg!!
Als ik zelf nog voeding binnen kreeg had ik het ook zeker nog niet gewild.
@Lune wrote:
Misschien is er een goede reden om eerder in te grijpen, ik ben ook met 39+2 ingeleid vanwege torenhoge bloeddruk en beginnende zwangerschapsvergiftiging. Dan is het echt niet verstandig om te wachten tot de baby er zelf aan toe is.
Bij mij werd ook gevoeld of ik inleidbaar was, d.w.z. dat je al een verweekte baarmoedermond moet hebben zodat je wel ontsluiting krijgt. Als je bmm nog een tuutje is, dan kan je nog zoveel weeen hebben, er komt dan geen ontsluiting. Daarom wordt er vaak gebruik gemaakt van gel om de bmm te doen verweken. Dit is bij jou dus niet nodig want dat is al gebeurd het verweken, dus je bent inleidbaar. Ze zullen je vliezen breken en je aansluiten op een weeen opwekkend infuus.
Iedereen reageert er anders op, dat valt echt niet te voorspellen.
Bij mij viel het erg mee, na een half uurtje kreeg ik voorzichtig wat weeen, dit bouwde zich heel rustig op, werd uiteindelijk natuurlijk wel pijnlijk zoals weeen meestal zijn helaas, maar de ontsluiting ging vlot, binnen 8 uur volledig. Helaas werd het toch een keizersnede omdat na een uur persen bleek dat m’n zoon een sterrenkijker was, maar dat staat helemaal los van de ingeleide bevalling.
Mijn 2e bevalling begon trouwens spontaan en die vond ik qua weeen veel heftiger dan m’n ingeleide bevalling.
Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring. Ik snap dat je de bibbers hebt hoor, dat had ik ook, je weet dat ‘het’ gaat gebeuren maar totaal niet hoe het zal gaan. :hug: Ik had dat gevoel tenminste heel erg. Maar op het moment dat alles begon was ik eigenlijk wel heel erg rustig, kon ik mij eraan overgeven. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo. Heel veel succes maandag! Echt grappig, ik ben ook op 7 maart bevallen 5 jaar geleden, met een ingeleide bevalling dus!