Spannend!
Mijn inleiding ging als volgt:
Twee tabletten ingebracht, vervolgens 's avonds vliezen gebroken. Daarna was mijn zoontje er binnen een uur.
Geen infusen oid aan te pas gekomen.
Succes!
Ik had al ontsluiting (2cm) dus hebben ze eerst mijn vliezen gebroken. En toen een tijdje afgewacht of mijn lichaam wat zou doen.
En toen dat nog niet het geval was hebben ze het infuus aangezet.
Het is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik heb het niet als vervelend ervaren. Het was kort en heftig.
Maar bij mijn 2e, spontaan, was dat eigenlijk ook zo. Nu iets heftiger maar het duurde ook minder lang.
Maar ja, ieder lichaam reageert anders.
Sterkte voor maandag! Ik hoop dat het allemaal heel voorspoedig gaat en je snel je kleine meisje mag knuffelen!
En dat je zelf daarna weer opknapt (weer fijn kan eten)!!!
Riley is spontaan geboren, vliezen zijn thuis gebroken, en kreeg eigenlijk meteen weeën. (ook met 39,4)
Deze Spontane bevalling ging vrij snel (half 4 vliezen gebroken en om half 11 VO) het persen duurde erg lang, en bleef uit ivm geen weeën.
Weet niet of dit wat zegt over hoe het gaaT?
Bij mijn dochter ben ik ook ingeleid en omdat ik al ontsluiting had hebben ze de vliezen gebroken. Even gewacht om vervolgens aan het infuus gelegd te worden. Om 11:00 infuus om 20:30 9cm ontsluiting, toen was het wachten op de persweeën die niet kwamen en toen moest ik op gewone weëen persen en was ze om 00:50 geboren.
De tweede stond weer een inleiding gepland (weer overtijd) maar uiteindelijk begon het de dag ervoor spontaan met weëen. in het ziekenhuis braken de vliezen, toen kreeg ik een weëen storm en is onze zoon 45 minuten na het breken van de vliezen in 1 perswee geboren. Dus Sweet, dat ze bij de eerste uitbleven wil NIETS zeggen over de tweede Ik was er ook ‘bang’ voor.
Ik werd ingeleid met 2 cm ontsluiting, vliezen werden doorgeprikt om 7.30, een half uurtje later kreeg ik een infuus met medicijnen, weeenstorm en binnen uur en 50 minuten na het doorprikken van de vliezen is onze dochter geboren (om 12.20).
Ik zou zeggen; veel succes morgen :thumbup:
Ik ben zelf ingeleid met 37w6d in verband met een klein kindje.
Ik werd er ook door overrompeld. Ik kreeg gelukkig wel folders mee, heb jij die niet gekregen?
http://www.alnatal.nl/over_de_bevalling1.htm
Ik moest me 's morgens om 7:00 melden, ging aan de ctg en na 2 uur kwam er een verloskundige en verpleegkundige bij mij om me aan het infuus te zetten met oxytocine (ik had inmiddels ook al lichte weeen van mezelf omdat de gyn de dag ervoor al had zitten wroeten). Daarna zijn de vliezen gebroken en toen begon het toch wel echt hoor. Oh ja kindje had ook een dingetje op haar hoofdje om haar in de gaten te houden.
Uiteindelijk ben ik om 12:37 na dik een uur persen bevallen met knip en vacuümpomp want ik was gesloopt van het persen. Kreeg haar er gewoon niet uit ondanks dat ze klein was. Heb daar ook echt wel 3 weken van moeten herstellen, eerder ben ik niet naar buiten gegaan. Sliep vaak met ukkie mee.
Ik weet niet hoe het is om zonder hulpmiddelen te bevallen maar ik heb het toch best wel als pittig ervaren. Gelukkig was ik binnen 6 uur bevallen maar pfff wat een topsport vond ik het. Vooral die weeën. Ik zat ook echt in mijn eigen wereld en weet ook niet meer wie er waren en wat ze er deden. Ik had een missie en dat was een kind op de wereld zetten en als ik daarbij mijn ogen dicht wilde doen dan deed ik dat hihi.
Dat wil ik je ook nog meegeven. Ik vond het bevallen zwaar maar omdat het me zoveel energie had gekost (en die heb jij geloof ik nu al niet zoveel, ik had overigens ook geen conditie meer door bijna 2 weken strikte rust) was het herstellen daarna ook best pittig. Gewoon go with the flow die weken daarna meid.
Heeeel veel succes morgen!!!
Veel succes morgen en lees de foldertjes door die hier in je topic zijn aangedragen. Hebben ze je zelf niets meegegeven?
Ik ben bij de eerste ook ingeleid, maar dan vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ik vond het best heftig, maar goed te doen. Ik kijk er wel met een goed gevoel op terug. Ik geloof wel dat je een iets grotere kans hebt op een weeenstorm, maar die heb ik gelukkig niet gehad.
En inderdaad, go with the flow, maar let wel op dat je niet overspoelt wordt. Dus echt aangeven als je info/uitleg wilt en niet maar wachten tot ze een keer komen als jij het gevoel hebt dat ze moeten komen.
Succes en hopelijk ben je daarna ook gelijk van je misselijkheid af. Dit is natuurlijk ook niet goed. :-* :hug:
veel succes morgen, wie weet begint het vanacht wel spontaan…
@Meggie wrote:
Oh ja kindje had ook een dingetje op haar hoofdje om haar in de gaten te houden.
Elektrode? :)
Ik ben zelf ook ingeleid bij 40+3. Dat omdat ik geen vruchtwater meer had en heb het als prettig ervaren. Zou het alles behalve de knip zo weer doen :oops: :mrgreen:
Ik was er om 10u. Om 12 uur werd ik naar de verloskamer gebracht. Ze hebben vervolgens gel ingebracht en was kwetsie van afwachten :shifty: Om half 6 kwamen ze weer om te kijken hoe het ervoor stond en had maar 3cm ontsluiting. Ze hebben elektrode aangebracht en tergelijkertijd zijn de vliezen gebroken waardoor de weeén heftiger werd. Met andere woorden waren de vliezen nog intact. S'avonds hebben ze ruggeprik geplaats en weeénopwekkers aangezet omdat het maar niet opschoot en ik de nacht inging. en om 05;00u kreeg ik persdrang en om 6;46 is ze geboren met een knip. Ook ik kreeg haar net als Meggie er niet uit door de conditie.
Heel veel succes! Vooral ontspannen.