Hallo allemaal,
Nog een paar dagen en onze man is ook een dreumes maar nu wil hij sinds een paar dagen geen warm eten meer savonds. Ik probeer het dan wel met wat anders om toch wat binnen te laten krijgen maar ook dat wil hij niet!
Overdag krijgt hij eigenlijk niets geks broodje en tussen door wat fruit…
Iemand tips?
Groetjes loes
is een fase… een hele irritatne maar hij gaat over!
Gewoon elke avond aanbieden, geen probleem van maken gaat vanzelf over. Hoe groter drama het eten wordt hoe minder ze gaan eten.
ik maak er ook geen drama van hoor… heeft toch geen zin hij spuugt het dan gewoon uit :mrgreen:
Maar is wel lastig want ja met een lege maag naar bed is niet echt wat…dus soms maar een broodje dan heeft hij in elk geval wat binnen maar ja de vitamines zijn ook belangrijk…
maar maak me nog niet ongerust hoor
ik gooide mischa wel met een lege maag zijn bedje in, of hij had alleen val op. Alternatieven werken bij hem niet. Dan denkt ie dat hij elke dag brood kan krijgen ipv warm eten.
meestal duren die buien niet zo lang.
hier is het net voorbij… :shifty: Daan was er wel wat later mee als normaal(lucas begon er wel rond zijn eerste verjaardag mee), pas rond de 1.5… maar dan ook rigoreus… geen brood meer en ook geen avondeten wilde hij meer
Hij at gewoon niet, en gaf ik het hem op een lepel in zijn mond kwam het even rap weer naar buiten zetten.
Dus ik probeerde het 1 keer, spuugde hij het dan uit, kon hij in zijn stoel blijven zitten tot ik klaar was met mijn bord… wel gewoon geanimeerd hoor, dus best een autootje erbij ofzo… maar niet van tafel af. Dan gewoon toetje, dat is hier echt een onderdeel van d emaaltijd, wel of niet gegeten, altijd een toetje… Ik ging niet lopen hannesen met dan maar dit of dat als vervanging. Ervaring leert da thij vanzelf weer gaat eten, en over de dag heen voldoende binnenkrijgt(ook niks extreem extra ofzo). Ik heb hem daardoor wat langer opvolgmelk gegeven, nu nog krijgt hij bij zijn brood wat hij summier eet(twee stukjes ofzo) Goedemorgen ontbijtdrank, dus met vezels enzo… Zodat hij toch zijn vezeltjes binnenkrijgt, verder krijgt hij tussendoor een mandarijn of 2 en een appeltje oid… Dat eet hij dan wel weer heel graag…
En hij zal voor hij 18 zijn wel gewoon gaan eten
Ohja hier ook herkenning…
Reden bleek te zijn dat mevrouw geen potjes meer wilde maar met de pot mee eten. En dan ook vooral zelf eten. Dus niks voeren, zeker niks geprakt/fijn maar gewoon (zelf) eten wat wij ook eten. Dan doet ze het, anders niet.
En soms nog niet, dan heeft ze pech. Maar ze krijgt wel altijd een toetje, heeft ze sowieso wat binnen. Vind ik wel belangrijk.
Succes!
Best een idee om hem eens zelf te laten klooien met eten …alleen mama houd niet van rommel maar ja hij moet het toch eens leren he :think:
Met de pot eet hij al een tijdje mee…dus daar kan het niet aan liggen en we eten altyd met zijn 3 saampjes aan tafel savonds.
Ik ga het binnen kort proberen het zelf eten :thumbup:
Verslag volgt nog …
als je niet van rommel houdt… geef je kindje dan een kliederschort aan(zo’n knutselschort ) en leg een vuilniszak op de grond… Zo blijven kleertjes en grond schoon en hoef je alleen maar het schort af te doen, en de vuilniszak onder de stoel weg te halen(en een doekje over handjes en gezicht te halen )
Hahaha nou hij heeft zelf gegeten jeetje miena wat een kliederzooi :mrgreen: hij weet wel op de lepel en in de mond maar ja dat lukt natuurlijk niet :inlove: dus dan maar met de hand en dan daarna de lepel in de mond dan lijkt het nog wat denkt hij
Denk idd dat het een periode is want nu begint hij met alles te minderen. Eerder ad hij 1,5 boterham nu is 1 a moeite en zelf koekjes wil hij soms maar een paar hapjes…
Komt vast wel weer goed!
Hier ook heel herkenbaar hoor
In verband met zelf eten heb ik toen de eerste keer pasta gemaakt (penne) met een eigemaakt tomatensausje (pasta hierdoor gedaan)
Tejo heeft toen heerlijk met zijn handjes zitten smullen.
Natuurlijk belande ook het eea op de grond, maar door het uitspugen en kliederen met zijn handen en dan op de grond gooien werd het toch altijd al een bende.
Hierdoor eigenlijk wel minder :lol:
De 2e avond iets met aardappel en de aardappel (door de helft tijdens koken) in repen gesneden. Ging er ook weer prima in.
Nu inmiddels alweer een paar maandjes verder en tussendoor voor mijn gemak gooi ik er wel weer eens een potje bij hem in. Vind hij geen probleem. Zeker niet als hij tussendoor het eten ook mag aanraken met zijn handen :eh:
Wel fijn, want soms heb ik het idee dat hij dan tenminste weer een keer een flinke/goede maaltijd op heeft :lol:
Brood at hij op een gegeven moment ook amper nog. Ondanks dat hij die ook van mij zelf mocht eten.
Soms opeens at hij weer goed, dus de volgende dag weer dat beleg, maar dan vond hij er weer niets aan :roll:
Nu eet hij een paar dagen opeens 2 boterhammen, terwijl hij nooit meer dan 1 at.
1 ding is mij duidelijk, het gaat weer over, ik blijf gewoon aanbieden en eet hij niet, dan niet.
Maar dan wel weer toetje aanbieden (en als het echt weinig is doe ik vla ipv joghurt (indien in huis), lijkt mij toch ook meer vullen :shifty: )
Oja, wat ook helpt, is op tijd eten. Als Tejo moe is, dan eet hij ook slecht. half 6 of 6 uur eten, maakt een groot verschil!
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Hallo dyfaine, hoe is het?
Hier goed. Merel wordt aankomende maandag alweer een jaar(ben ook een novembermamma 2007 en heb ook meegeschreven)
Het probleem is heeeel herkenbaar…
Merel eet de hele dag goed, behalve het avondeten.(sinds 4 dagen…)
Ik kwam hier voor advies en zag je vraag…
Ik vraag me alleen af of ik daarna nog een fles moet geven of dat ze met een lege maag op bed moet.Ze krijgt wel een toetje.
Wat zouden jullie doen??
En helpt het om zelf te laten eten, of maakt dat niks uit.
Hoe lang duurt deze periode gemiddeld?
Gr Yvonne
Wij hebben altijd wel gewoon nog toetje en fles gegeven. Dat hoorde en hoort nog steeds bij het avondritueel. Dus of ze nu veel of weinig eet van haar avondeten, altijd gewoon toetje (fruit, yoghurt of vla) en na het badderen nog wat warme melk voor het slapen gaan.
(En echt… het gaat over )
Nathalie zit nu al ruim een jaar in die fase. Afentoe gaat het weer even een weekje of 2 goed en dan vervalt ze weer in niet willen eten.
Nou is het zover dat redelijk brood eet maar het avondeten is gewoon een terugkerend drama. Gillen, krijsen, eten uitspugen, dikke tranen huilen noem maar op. Ik ben nu gewoon zo dat ik denk van: bekijk het maar, dan eet je maar niets. Toetje krijgt ze wel altijd en dat eet ze 9 van de 10 keer wel op.
Ik ga haar geen brood geven als ze haar avondeten niet wil. Simpelweg omdat ik haar niet wil aanleren dat dit gedrag toch leidt tot een boterham
Heb dit topic even doorgelezen. Hieke heeft sinds een paar weken ook een probleem met eten. Ze wil alleen nog maar vlees. :roll: Nu hadden wij het zo bedacht dat ze eerst wat groente moet eten en dan een hapje vlees krijgt. Dan weer een hapje groente en dan weer een stukje vlees. Dat ging aanvankelijk prima. Tot begin deze week. Brullen joh! :shock: Echt ze maakt een drama, niet te zuinig. Tot nu toe heb ik voet bij stuk kunnen houden maar ik heb weinig trek in eindeloze drama’s aan het eten. En ze maakt me er een show van, niet normaal meer. :naughty: Als we gaan eten zegt zegt ze ook niet meer “hapje eten” maar roept ze “Hees! Hekker!” :roll:
Heeft iemand nog een suggestie voor mij? Ik heb al gedacht om eens vegetarisch te eten. Eénpansgerechten gaan wel goed. En ze is verzot op champignons. Gek kind, maar wel lief. :inlove:
ik kan alleen maar zeggen, het gaat over… ooit… Bij daan ging het vrij snel weer over , bij lucas is het nog altijd een probleem… (al gaat dat wel al stukken beter!)…
Door de strubbelingen bij lucas heb ik bij daan een andere manier aangepakt, en of het nu werkt of dat hij gewoon makkelijker is weet ik niet, maar ik laat hem aangeven of hij genoeg heeft. Of hij nu wel of niet heeft gegeten, jammer dan. Hij krijgt de tijd om te eten zolang ik bezig ben(en ik eet niet snel)… is hij nog niet klaar maar zit hij wel te eten als ik klaar ben geef i hem nog ff(maar dan houdt hij al vrij snel op) heeft hij nog niks aangeraakt, gaa tzijn bordje ook mee naar de keuken en komt het toetje. Maakt niet uit of hij nu wel of niet heeft gegeten, dat toetje komt er.
Hij is nog steeds hollands welvaren, dus ik maak me nog niet echt zorgen… hij krijgt over de dag gezien genoeg binnen…
Ja, Hieke mag ook eten hoeveel, of hoe weinig ze wil. Dat is ook geen probleem. Ook krijgt ze altijd een toetje aangeboden. Dat wil ze niet eens altijd. Het probleem zit 'm er hier echt in dat ze alleen maar vlees wil eten. Als ik een compleet bord maak met aardappels, groente & vlees, dan eet ze in no-time het vlees op en laat de rest staan. Nu bieden we dus het vlees apart aan, en nu is het zeuren/janken/gillen geblazen. Ze kan het qua gewicht best hebben om eens wat minder te eten. Maar daar gaat het dus niet om. Ze heeft nu al 3 avonden niet tot nauwelijks gegeten, slaapt goed, is vrolijk etc. En maar gillen om dat vlees… :evil: Ik wil dus niet dat ze alleen maar vlees eet. Of zal ook dat een fase zijn en eet ze over een tijdje wel weer meer dan dat?
Ik weet het niet hoor…
daan heeft hier heel lang alleen maar zijn groente gegeten(ja ik weet, ik heb een raar kind)… toch gewoon telkens alles aangeboden, en nu eet ie van alles wel weer wat…
Ik denk dat je, om drama’s te voorkomen, gewoon een normale maaltijd aan moet bieden… hieke is nog wat te jong om de als… dan regel te snappen… (snapt daan ook nog niet)… en ik denk altijd maar zo, wat je binnen hebt heb je binnen… Kun je wellicht proberen over de dag heen een stuk komkommer, worteltje of extra fruit te geven, zodat ze wel aan haar pitamientjes komt???
SIS: dat is hier ook hoor zodra hij vlees heeft gezien dan kan eigenlijk de rest wel van tafel… ik probeer gewoon het eten en als hij niet wil dan maar alleen vlees. Zal wel weer een keer overgaan.
Hier krijgt hj savonds geen fles meer alleen een toetje na.
Wat ben ik blij met dit topic!!!
Ik dacht dat Jasly niet at omdat ze verkouden was,
Terwijl haar verkoudheid nu al over is eet ze nu nog geen avondeten,
Ze begon eerst met dat ze geen fruithapje wilt eten en geen brood,
En toen ineens geen avondeten,
En dat eet ze nu nogsteeds niet, Maar dr fruithapje en brood wel,
Zde borstvoeding is nu wel extra meer geworden,
En dr dr danoontje is vervangen door een kwarkelino of yogolino, die zijn wat groter,
Nu doet pappa alsof hij haar eten aan het eten is en doen we haar eten in een ander bakje en dan eet ze het wel,
Want ze komt altijd bedelen als hij iets aan het eten is want meestal eet hij toetjes enzo en krijgt zij ook een paar happen,
Het is een erg irritante fase, en ik vroeg een paar keer op deze site of het een periode is en iedereen zei van neeeeeeeee en nu blijkt dat meer kindjes er last van hebben en Jasly is bijna 1 dus het kan een periode zijn toch???
Ik probeer gewoon elke dag aan te bieden want ze moet haar weerstand goed opbouwen want ze snottert nogsteeds,
Ook heeft ze gewoon de vitaminen nodig van groente en vlees en vis,
dus soms geef ik haar tussen door ook nog iets extra’s, stukje vlees of boontjes,
Maar gaan ze nog wel gewoon weer op ritme komen?
Want voorheen zat ze zoooo goed op ritme met eten en drinken,
zooo herkenbaar…
Ze haalt momenteel echt het bloed onder mijn nagels vandaan tijdens het eten :naughty: …alles gooit ze keihard op de grond of ze draait haar bordje gewoon om :snooty:
ze heeft gisteren wel met smaak MIJN rundervink naar binnen zitten werken :wall: