Ineens geen avond eten meer willen

@mayo28 wrote:

ze heeft gisteren wel met smaak MIJN rundervink naar binnen zitten werken :wall:

Hahahahahaha :lol: :lol:

Dat doet die van mij nou nooit :liar:

@Mip wrote:

@mayo28 wrote:

ze heeft gisteren wel met smaak MIJN rundervink naar binnen zitten werken :wall:

Hahahahahaha :lol: :lol:

Dat doet die van mij nou nooit :liar:

En die van mij al helemaal niet :liar: als die vlees ziet :twisted:

Nathalie heeft gisteren alleen een augurk en een toetje gegeten als avondeten :roll: De chiliconcarne had madam gewoon geen zin in, geen hap van gegeten.

Ik ben er inmiddels wel aan gewend dit vervelende gedoe met eten elke keer. Sperciebonen is ze trouwens wel verzot op, als je niet uitkijkt eet ze daar de pan leeg van :roll:

Onze dochter heeft ook wel fases gehad dat ze niks wilde. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, ze gaf zelf wel aan wat er nog in ging of niet. Ik heb ook weleens geen trek. Zolang ze er goed uitziet, zie ik geen probleem. En ze eet de laatste tijd als een bootwerker (for the record; ik mocht gisteren mijn kipschnitzel inleveren…)

Nou dan moet ik vandaag ook maar mn eigen avond eten opofferen :mrgreen:

Hoelang duren die fases meestal dan?

Want hier is het bijna 2 weken aan de gang,

En wilt ze dan ipv potjes alleen nog maar eten wat wij eten?

Hier gaat t nu redelijk zolang hij maar geen vlees ziet :think:

Maar zoals vannavond heeft papa kippepootjes nou dan eet hij niets anders hoor :mrgreen:

Ach ik maak me er nu wel minder druk om nu ik weet dat t ook weer zon fase is :thumbup:

Haha, Emma heeft dat met aardappels

Ach, het geeft me niets, aardappels zijn hartstikke gezond he :slight_smile:

Isa wordt ook wild als ze een aardappel ziet :mrgreen:

Verder doet eten haar gewoon even helemaal niks.

hahaha ook allemaal vleesmonsters!!!

hier hebben we met mischa de afspraak, 2 happen eten en dan een stukje vlees. Geen happen eten, dan geen vlees… hij had dat vrij snel door, en zo gaat het wel goed.

Die van mij is nooit een fan van warm eten geweest. Ja gebakken aardappeltjes die gaan er altijd in, maar verder hangt het net van haar bui af. Soms zegt ze ja lekker erwtjes of boontjes maar als je het voor haar neus zet, schuift ze haar bordje weg en zegt ze hoef niet. Ze krijgt nu al een paar maanden multivitaminetabletjes voor haar vitamines en mijn gemoedsrust en verder blijven we het aanbieden. Wil ze niet dan heeft ze pech. Ze eet genoeg brood en fruit en ziet er gezond uit. Afgelopen week geprobeerd om haar om te kopen met wat extra worst of (de andere dag) met stoofpeertjes en dat werkte. Ze heeft een paar hapjes boerenkool en de volgende dag wat broccoli geproefd.

Hier zijn er ook periodes dat er nauwlijks gegeten wordt.

De kids wisselen elkaar een beetje af (ben ik er net aan gewend dat de een veel eet en ander bijna niks, draaien ze de rollen weer om :roll: ).

Ik maak er geen punt van naar de kinderen toe(al maak ik me er soms wel zorgen over, aangezien ze beide onderaan de curves staan en dus niet veel/niks, te verliezen hebben). Ik schep ze gewoon wat op (niet te veel zodat ze hun bord wel leeg kunnen eten) en als we klaar zijn met eten gaat het bord van tafel en krijgen ze hun toetje (als ze weinig eten is het toetje meestal pap met ongeslagen slagroom -dus zonder suiker- erdoor).

Hier is het al een jaar drama met Ymke en haar avondeten.

We hebben alles geprobeerd, alleen eten, samen eten, ons eten, potjes eten… Niets werkt.

Nu zitten we gewoon aan tafel, babbelen lekker. Ymke weigert haar eten gezellig (lees: geen gepiep of gemier). Als wij klaar zijn gaan de borden van tafel.

Ymke heeft al een jaar geen groente gegeten. Ze wil het gewoon niet. Vlees heeeeeel af en toe een hapje. Aardappels eet ze af en toe (alleen gebakken). Tuurlijk proberen we haar te stimuleren, maar maken er absoluut geen issue van!!!

Na het eten krijgt ze gewoon een toetje.

Overdag eet ze haar fruit goed (al wil ze alleen maar banaan of peer met banaan), brood gaat ook goed (3-4 boterhammen met appelstroop en heeeeel soms smeerkaas. Worst wil ze absoluut niet)

Ik ben benieuwd hoe lang het hier nog gaat duren…

:mrgreen: :mrgreen: , hier al een mannetje dat vanaf 8 maanden weinig of geen warm eten wil. Of het nu uit een potje kwam, zelf gemaakt, zelf doen of gegeven, het maakt hier allemaal niks uit. Sinds Sanne aan de warme hap is eet hij soms een paar eetlepels mee, maar als dat 2 dagen zijn in de 14 dagen, ben ik allang blij. Bas krijgt ook altijd wel een toetje, maar als hij goed heeft gegeten net iets meer en dat begint nu soms wel voor hem op te vallen.