Inbakeren

Finn is sinds vorige week donderdagavond ingebakerd (hij lag toen in het ziekenhuis ter observatie omdat hij zoveel huilde en wij er helemaal doorheen zaten (is onze tweede baby die veel huilt), de kinderarts heeft hem toen op laten nemen). Op vrijdag heeft hij daar nog een paar keer flink gehuild, maar vanaf zaterdag ging het goed en zondag kwam hij weer thuis.

Daar doorgegaan met inbakeren en vrij strikte regelmaat. Maar vanaf woensdag gaat het elke dag weer een beetje minder, is er dagelijks weer een slaapje extra wat niet goed gaat, komt hij om de twee / drie uur om een fles. Gisteren weer een dag als vanouds, niet slapen, veel huilen.

Herkent iemand een terugval nadat een week inbakeren is goed gegaan? Want als het nu niet wat beter blijft gaan (en dan zou ik al blij zijn met drie uurtjes huilen op een dag…), weten we het ook niet meer. Osteopaat zijn we nl als eerste geweest omdat dat zo goed hielp bij Jula, maar die kan verder niets meer voor hem doen.

Hij had ook altijd erge last van darmkrampjes en spugen, maar sinds we voeding van de natuurvoedingswinkel (Biobimlac) gebruiken, is dat veel beter geworden.

Omdat inbakeren en osteopaat een beetje de ‘wondermiddelen’ zijn bij huilbaby’s, ben ik erg bang dat hij echt weer terugvalt en we weer/nog steeds niet weten waarom hij nu zo huilt.

Groetjes Hilda

Ik herken het niet, Stan heeft geen terugval gehad, maar het is wel bekend dat het gebeurt na een aantal dagen. Kun je niet even contact met de kinderarts of het cb opnemen om je gerust te laten stellen? Volgens mij is een terugval echt heel normaal en moet je gewoon blijven doen wat je doet.

Kop op, hou vol, dikke :hug: van mij want ik weet wat het is om de hele dag een huilend kind te hebben.

@Claudie23 wrote:

Helena heb je weleens gedacht aan baker zak?

Hoi Claudie, ja de bakerzak heb ik direct aangeschaft toen ik hoorde dat je die nog wel mocht gebruiken, maar helaas helpt die niet bij Anna. Ze kan nog steeds met haar knuistjes bij haar gezicht komen… :?

@Helena wrote:

@Claudie23 wrote:
Helena heb je weleens gedacht aan baker zak?

Hoi Claudie, ja de bakerzak heb ik direct aangeschaft toen ik hoorde dat je die nog wel mocht gebruiken, maar helaas helpt die niet bij Anna. Ze kan nog steeds met haar knuistjes bij haar gezicht komen… :?
En opnieuw inbakeren met een safe T sleep erover? Daar heb ik bij Lucas hele goede ervaringen mee.

Ik gebruik ook een bakerzak en aan de onderkant zitten 2 touwtjes als je die om de zak bind dus net onder de voetjes kan ze nooit bij haar gezicht komen blijven ze er netjes onder …

Wel heeft de bakerzak idd meer ruimte als een pacco

Groetjes

Wij hadden bij Tessa ook de bakerzak… Ik vind dat echte bakeren zo zielig…

Bij Tessa gebruikte wij hem alleen overdag omdat ze snachts wel goed sliep…

En idd met die touwtjes kun je het regelen dat ze niet bij het gezicht kunnen…

OP de website staat keurig beschreven hoe je het moet doen…

http://www.debakerzak.nl

Ik heb ze ook echt bewaard voor de 2e, maar die slaapt voorbeeldig(hihi)
wordt wel eens wakker tussendoor, maar valt dan ook gewoon weer terug in slaap..

Wij gebruikten de zomerzak ook in de winter gewoon door maar dan met een dekentje erover..

Liefs Tina

@mama tina wrote:

Om deze opmerking werd ik altijd vreselijk boos, hoe vaak ik dat niet te horen heb gekregen toen we Lucas inbakerde.
Hij kon EINDELIJK slapen toen hij ingebakerd werd, dan kan het er nog zo zielig uitzien, je wilt toch uiteindelijk het beste voor je kind?
Je kan dus ook je kind zo in bed leggen dat hij de hele tijd aan het krijsen is of je kan je kindje lekker strak inbakeren waardoor je een heel rustig tevreden kindje krijgt?
Wat is dan het beste???
Ik snap zulke opmerkingen nooit :hand:

Ik denk dat iedereen zijn eigen idee over zijn eigen kind mag hebben en als jij dat zielig vind voor je eigen kindje dan is dat toch ok …

Ik vond de bakerzak daarom ook perfect omdat ze dan toch iets meer ruimtje hebben , maar ik zou zeggen laat iedereen in zijn waarde !

mama-jeanet… ik snap je reactie heel goed…

Ik zal ook nooit iemand slecht benaderen die wel bakert…

Het is alleen mijn eigen gevoel… dat is voor ieder heel persoonlijk natuurlijk…

Als het bij Tessa niet gewerkt had met de bakerzak, had ik waarscheinlijk ook gaan bakeren… je wilt idd het beste voor je kindje… en als je kindje gebaad is bij het bakeren vooral doen…

Liefs TIna

@Mama_jeanet wrote:

@mama tina wrote:

Om deze opmerking werd ik altijd vreselijk boos, hoe vaak ik dat niet te horen heb gekregen toen we Lucas inbakerde.
Hij kon EINDELIJK slapen toen hij ingebakerd werd, dan kan het er nog zo zielig uitzien, je wilt toch uiteindelijk het beste voor je kind?
Je kan dus ook je kind zo in bed leggen dat hij de hele tijd aan het krijsen is of je kan je kindje lekker strak inbakeren waardoor je een heel rustig tevreden kindje krijgt?
Wat is dan het beste???
Ik snap zulke opmerkingen nooit :hand:

Kan me voorstellen dat je hier boos om wordt. Veel mensen zien alleen maar dat koppie boven de bakerdoek uitsteken en denken dan al snel dat het zielig is, maar het is veel zieliger dat ze niet kunnen slapen omdat ze zo onrustig met hun armpjes heen en weer maaien. Ik had ook echt niet de indruk dat Anna het erg vond. Sterker nog, ze lag altijd te lachen als ik haar ging inbakeren. Voor mij het bewijs dat inbakeren nooit slecht kan zijn. Maar inderdaad: gelukkig kan iedere mama zelf beslissen wat ze goed voor haar kind vindt.