Inbakeren

Kun je met die Paccodoeken zelf inbakeren of moet iemand je dat eerst leren?

Liefs Moirah

Kun je zelf. Zit hele duidelijke gebruiksaanwijzing bij, en je kunt het eigenlijk niet fout doen. Ik heb ze gekocht toen Stan naar kdv ging, zodat zij ook makkelijk konden inbakeren zonder gedoe met plooien en veiligheidsspelden. En dat ging dus prima.

Kijk eens op www.pacco.nl

De mijne zou ik ook kunnen verkopen, maar ik woon niet bepaald dicht bij Hellevoetsluis (woon in het Westland, bij Den Haag).

Ik heb een bakerzak …op deze naam google dan vind je hem .

En als die in de was zit dan gebruik ik 2 hydro luiers , de eerste vouw ik dubbel en doe ik strak om de armpjes en de 2 het zelfde maar dan over de andere uiteinde zodat hij idd niet los kan komen, simpler kan niet kan bijna niet mis gaan.

Bij de bakerzak hebben ze iets meer ruimte met de handjes kunnen ze ook omhoog doen vooral voor de hele kleintje die vaak vuistjes maken is dat fijn , maar kan niet door zijn gezicht maaien :thumbup:

Wij zijn bij Siënne begonnen met inbakeren toen zij 2 maanden was. Dit is ons zeer goed bevallen. Je kan haar nu nog heel makelijk wakker in bed leggen. Wij zijn met het bakeren door gegaan tot 6mnd. Eerder gaf ze aan dat ze nog niet zonder wilde slapen.

Over een paar dagen is mijn uitegerekende datum. Mocht dit beebje weer erg onrustig zijn/worden dan zal ik zeker weer gaan inbakeren.

Wij hebben ook de paccozakken gebruikt

@Moirah wrote:

Kun je met die Paccodoeken zelf inbakeren of moet iemand je dat eerst leren?

Liefs Moirah

Met de pacco doeken kun je het heel gemakkelijk zelf! Er zit een hele duidelijke gebruiksaanwijzing bij en je kunt het eigenlijk niet fout doen.

Wel vond ik de pacco voor de pasgeborene met de opening voor de vuistjes lastig in het gebruik. Ben totdat de grotere paste hydrofielluiers blijven gebruiken.

Maar met 4 kg passen beebs in de klittenband pacco en ik kan niet anders zeggen dan dat dat perfect werkt! :thumbup:

Overigens bakeren wij Sam al in vanaf dag 5

Pacco is wel goed te leren vanaf papier… maar ik vond het met name wel handig om het van iemand “life” te zien, aangezien ik er nooit op was gekomen dat íe zo laag moest liggen.

Tama…

Ik heb nog een pacco (denk dat ik 'm volgende week terugkrijg)… ik woon in Rotterdam…

Als je iets wilt (pacco en/of een keer voordoen)… geef het dan maar aan hoor…

Wat lief van je preggie!

Ik krijg van Faizaa een paccodoek en van Claudje23 neem ik er 1 over, gister betaald dus zodra zij dat binnen heeft zou ze hem versturen.

Van lydia kon ik de swaddle me lenen en die was ook al onderweg.

Echt super hoe mensen je proberen te helpen op een forum…

Ik ga het eerst zelf proberen met die paccodoeken en als het me niet lukt dan neem ik je aanbod graag aan preggie.

Ik ben soms een beetje linkshandig :oops:

@TaMa wrote:

Wat lief van je preggie!

Ik krijg van Faizaa een paccodoek en van Claudje23 neem ik er 1 over, gister betaald dus zodra zij dat binnen heeft zou ze hem versturen.

Van lydia kon ik de swaddle me lenen en die was ook al onderweg.

Echt super hoe mensen je proberen te helpen op een forum…

Ik ga het eerst zelf proberen met die paccodoeken en als het me niet lukt dan neem ik je aanbod graag aan preggie.

Ik ben soms een beetje linkshandig :oops:

En TaMa… Jassie heeft mij destijds foto’s gestuurd… van Tosca en dan stap voor stap op de foto :mrgreen: kei leuk en super duidelijk… Dus laat even weten als je er niet uitkomt dan stuur ik je die door… :angel: Ze heeft er zelfs bijgeschreven wat je moet doen punt voor punt… :inlove:

Lief is die Jassie toch he??? Die is van mij (n junimama-clubje)… :lol: :lol: :lol: :lol:

@preggie wrote:

Lief is die Jassie toch he??? Die is van mij (n junimama-clubje)… :lol: :lol: :lol: :lol:

:mrgreen: Jaaa Jassie is lief… die 2 pacco doeken gratis gekregen van haar… en stuurt me meteen boek van rust en regelmaat (wat ik trouwens nog steeds terug moet sturen :wall: ) en een mail met stap voor stap beschrijving plus foto’s stap voor stap… Tosca in de paccodoek owww heerlijk… :inlove: En aan de harige handen te zien heeft haar man ook nog meegeholpen… :angel:

HE Tama,

Wij hebben zelf doeken gemaakt van dun flanel. Werkt ook heel makkelijk. De stof is ruw en schuift dus niet over elkaar. We plakken op de achterkant een schilders tapeje en het blijft heel goed zitten. Tobias slaapt er goed in, want wij hadden hetzelfde gehannes met slapen. Omdat het op een gegeven moment niet meer helemaal goed voelde dat ie zoveelingebakerd was, zijn we voor 's nachts de bakerzak gaan gebruiken. Daarin heeft ie meer ruimte, maar is toch beperkt. Werkt ook

Hallo,

Wat is jullie ervaring met welke maat je moet hebben? We hebben nu nl. een Swaddle Me Small en die is eigenlijk tot 7 kg. Finn is nu 5200 gram, maar ik vind het maar erg krap allemaal, ook in de lengte.

Nu zit ik erover te denken om een Pacco aan te schaffen, maar moet ik dan de Picollo doen (van 4 - 7 kilo) of toch gelijk de Commodo (vanaf 7 kilo). Wat is jullie ervaring met het formaat van de Pacco doeken? Als ik namelijk had geweten dat de Swaddle Me zo klein was, had ik gelijk de Large aangeschaft.

Enne… als iemand nog een Pacco doek voor een leuk prijsje wil verkopen… ik houd me aanbevolen :slight_smile:

Groetjes Hilda

sinds vanmorgen baker ik ook!! ze sliep vanmiddag wel rustig, maar nu is ze toch nog weer onrustig!

ik doe het met een fanellen doek, zo vierkante en dan met twee veiligheidsspelden, omdat ze het presteert om de tape los te krijgen!

@mailmeat wrote:

Hallo,

Wat is jullie ervaring met welke maat je moet hebben? We hebben nu nl. een Swaddle Me Small en die is eigenlijk tot 7 kg. Finn is nu 5200 gram, maar ik vind het maar erg krap allemaal, ook in de lengte.

Nu zit ik erover te denken om een Pacco aan te schaffen, maar moet ik dan de Picollo doen (van 4 - 7 kilo) of toch gelijk de Commodo (vanaf 7 kilo). Wat is jullie ervaring met het formaat van de Pacco doeken? Als ik namelijk had geweten dat de Swaddle Me zo klein was, had ik gelijk de Large aangeschaft.

Enne… als iemand nog een Pacco doek voor een leuk prijsje wil verkopen… ik houd me aanbevolen :slight_smile:

Groetjes Hilda

Die Commodo is echt te groot voor zo’n kleintje, dat is gevaarlijk. De Picolo is echt uitstekend. Ik vond hem na de swaddle zo groot ineens, maar ik heb er 4 maanden mee gedaan. Geweldig.

Ik heb er nog 2 maar een vriendin van me is bijna uitgerekend en had 2 fladderkindjes, en ik bewaar ze liever even voor haar voor het geval zij ze nodig heeft :oops:

Ik heb ze via mp gekocht, daar zijn ze wel redelijk betaalbaar.

Tip; koop er 2. Vanwege de was enzo :mrgreen:

Bedankt voor je reactie, dus de Picollo is echt wel groter als de Swaddle Me. Dan ga ik op zoek op Marktplaats!

Groetjes Hilda

Ja ook wij hebben Joy ingebakerd. Dat ging heel goed.

Wij hebben het ook met flanel gedaan! Me moeder heeft ze geknipt/ genaait van een overtrek van de zeemand haha.

En t was echt prima zo.

De wijkverpleegkundige was naar mn huis gekomen om te helpen / voor doen!! Hoe ik dr moest inbakeren nou ging zo makkelijk :smiley:

Ideaal was t me kleine mummy haha. Ze kwam er ook nooit uit los ofzo gewoon kwestie van goed om doen… ze heeft er tot bijna 7 maanden in gelegen.

Alleen ff opletten met koorts of inentingen dan mag t niet

Even een vraagje in een vraag van iemand anders…

Onze Amy slaapt overdag super…

Ze heeft erg de neiging om juist dan meer dan 5 uur te slapen…

In de avond begint het gehuil, lijkt wel alsof ze dan niet in slaap kan komen.

De fladderd erg veel met haar handen/armen…

En ze maakt tijdens het slapen erg veel geluid, en kan niet goed in een diepere slaap komen…Ditzelfde met haar beweeglijke armen en handen.

Ik weet niet goed of zo’n inbakerdoek dan wel eits is voor onze Amy…

Wie wil mij hier beter insicht in laten krijgen…

Oftewel… advies geven…

Uit eigen ervaring, natuurlij…

We zijn geen deskundige… dat weet ik…

Alvast heel erg bedankt…

Grt Bri

De piccollo heb ik altijd gebruikt…daar kunnen ze aardig lang in hoor!

Hier ook een fan van de Pacco Piccolo doeken!

Anna veranderde van de ene op andere dag van een huilbaby in een hele rustige baby. Echt, na 1 nacht ging het slapen 100% beter. Ze heeft 3 maanden in een inbakerdoek gelegen en al die tijd goed geslapen. Toen ze vanwege haar leeftijd (6 maanden) niet meer ingebakerd mocht liggen, begon de ellende opnieuw. We zitten nu dus weer met een baby die niet kan doorslapen en erg onrustig is.

Natuurlijk had ik kunnen besluiten om langer door te gaan met inbakeren, maar als er iets met haar was gebeurd (omrollen en niet meer terug kunnen rollen), dan had ik het mezelf nooit vergeven. Het alternatief is dus een paar maanden afzien. Hopelijk gaat het snel beter met haar (en onze) nachtrust… Ooit zal het wel overgaan, toch?

Helena heb je weleens gedacht aan baker zak?