Inbakeren

Wie van jullie is bekend met inbakeren van een jonge baby?

Djanel die is heel onrustig en slaapt eigenlijk elke keer maar hazeslaapjes, zowel overdag als s’nachts.

De wijkverpleegkundige kwam met het idee om Djanel te gaan inbakeren, ze is net geweest, heeft hem dus ingebakerd en hij slaapt :shock: :shock:

Nu denk ik zelf dat het komt omdat hij momenteel gewoon oververmoeid is maar wie kan me er wat meer over vertellen…

Werkt het bij jullie baby of juist niet?

Hai,

Wij hebben Lotte in het begin vaak ingebakerd. ze wapperde veel met haar armpjes en sloeg zichzelf dan wakker waardoor ze niet lekker lang sliep terwijl ze wel moe was.

Lotte was een kindje dat de begrenzing erg prettig vond, de wereld was gewoon een beetje te groot voor haar. We hoefden haar bijvoorbeeld ook niet zomaar in de box te leggen, dan raakte ze in paniek en was het huilen geblazen. Zij ging dus in de box in haar wipstoeltje of hangmatje, dat vond ze heerlijk :slight_smile:

Bij een maand of 2,5 /3 zijn we langzaam gaan afbouwen, overdag bij de korte slaapjes niet meer inbakeren, 's avonds wel. Vervolgens overdag helemaal niet meer en haar 'snachts na haar laatste voeding (lekker rozig) zonder innbakeren in haar bedje terug. Ging steeds beter.

Binnen een paar weken was het inbakeren niet meer nodig. Dit was ook de periode waarin ze de box steeds leuker ging vinden. Ze was er blijkbaar klaar voor :wink:

@Ellen69 wrote:

de wereld was gewoon een beetje te groot voor haar.

Wat zeg je dit mooi…

Ik hoop echt dat dit een beetje zal gaan werken want mn wallen hangen tot aan mijn knieeen :mrgreen:

hier ook hoor!! ben met 3 weken begonnen…eerst met een grotere omslagdoek geprobeerd, en warempel het werkte…heb de paccodoek toen aangeschaft en hebben we 8 weken lang vervolgens gebruik van gemaakt…Nu is het al weken niet meer nodig, ze vindt haar duimpje nu zonder enig probleem

Ok dan, en die paccodoek wil je niet toevallig verkopen? :mrgreen:

@TaMa wrote:

Ok dan, en die paccodoek wil je niet toevallig verkopen? :mrgreen:

ik heb je gepebeet :slight_smile:

Ik kan er alleen maar positieve dingen over vertellen, Broes en Senne werden allebei ingebakerd en ik doe het nu zeker ook wanneer ik merk dat het nodig is! :thumbup:

Handige site: http://www.inbakeren.nl/

Hier ook positief , eerst ingebakerd straks en nu in een bakerzak , daar hebben ze nog wel wat ruimte maar niet genoeg om met de handjes overal heen te maaien .

Hier kan ie niet zonder slapen dan is hij echt met 30 min weer wakker .

Dus een aanrader !

groetjes loes

Ja, hier allebei de kindjes ingebakerd. Oudste tot wel 5 maanden. De kleine zijn we nu ook aan het inbakeren omdat we merken dat ze anders haar rust niet vindt.

Wij gebruiken ook de Pacco omdat je die 's nachts ook met je ogen dicht om kunt doen en geen geklungel met spelden enzo.

Lev werd ook ingebakerd. Na 4 weken was ik het gehuil zat en de wijkverpleegkundige pakte een paar doeken en hij was stil.

Ik heb eerst een swaddle me gebruikt en daarna toen hij wat ouder en groter was de pacco-doeken. Dit tot een maand of 4, toen werd hij nogal ziek met koorts en dan is het niet zo verstandig om in te bakeren.

Maar in combinatie met een vrij strak ritme van slapen, voeden, box, schoot, slapen, voeden etc. etc. ging het echt een stuk beter!!

Ja, inderdaad, dat hangt wel nauw samen met het inbakeren. M’n oudste heeft tot op de dag van vandaag een prima slaapritme. We hebben haar ook altijd wakker in bed kunnen leggen en ze slaapt ook heel goed weer zelfstandig in als ze tussendoor wakker wordt. Ik durf te wedden dat ze dat an het inbakeren heeft overgehouden. Eigenlijk gebeurde alles op verzoek: heb je honger, krijg je eten. Ben je moe, dan ga je slapen. Je eventuele visite vindt het hooguit vervelend dat je dat kind niet langer beneden houdt dan de bedoeling is. Ik kreeg nogal eens commentaar. :roll:

Hier ook alleen maar positieve ervaring met m’n oudste. Met twee maanden pas begonnen, hij was toen inmiddels echt zwaar oververmoeid en maaide heel veel met z’n armen. Het inbakeren gecombineerd met de hierboven al genoemde regelmaat en we kregen er een nieuw kind voor terug :wink: .

Bij de jongste was het niet nodig, maar ook bij haar heel veel gezorgd voor regelmaat. En ja, dan is er weleens kraamvisite die haar alleen slapend in haar bedje ziet…so what?!

Ja, precies. :wink: Boeiend. Je hebt er een heel blij, uitgeslapen kind voor terug.

Wessel is ook ingebakerd geweest… Hij sloeg zichzelf steeds wakker.

Moet zeggen dat ik wel met de rust- en regelmaat-regels ben begonnen (van geliefde/gehate Ria Blom) en dit dus heb uitgebouwd met de pacco-inbakerdoek.

Het gaf hem zoveel rust… direct al… en nog steeds vind ie het heerlijk om lekker strak ingestopt te worden… dekentjes tot onder z’n kin :inlove: :inlove: :inlove:

ohhhhh jaaaa. die kraamvisite die hem dan soms alleen maar slapend zag… ik ging hem dus echt niet uit zijn slaap / ritme halen alleen maar omdat er visite was.

Zelfs niet toen de inbakerverpleegkundige kwam om van alles uit te leggen.

:lol: :lol:

Nou ik ben er al heel enthousiast over.Vanmiddag werd hij ingebakerd door de wijkverpleegkundige van het CB en hij sliep. Hij werd na 3 uur wakker, heb hem gevoed, daarna verschoont en nog even op schoot gehad. Toen zag ik dus dat hij weer slaap had en toen heb ik hem zelf ingebakerd (vind het lastig met die doeken, vooral bij die ellebogen) en hij sliep weer :shock: Toen kwam hij vanavond weer, heb hem in bad gedaan, gevoed en nu zie het resultaat :inlove:

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Heerlijk hè om je kleintje dan eindelijk tot rust te zien komen :slight_smile:

:inlove:

Héél fijn TaMa, geniet ervan!

En je wordt er steeds handiger in hoor! Heb je ‘gewone’ doeken of Pacco?

Ik heb juist helemaal niet het idee dat ik er handiger in word :cry:

Ik bak er niks van, ik krijg die vouwen gewoon niet goed bij die elleboogjes met als gevolg dat hij zich loswurmt en niet kan slapen. Ik heb weer de hele nacht met hem opgelopen…

Kijk of je op marktplaats pacco doeken beetje dicht bij huis kunt vinden. Zijn echt ideaal, vééééél makkelijker dan losse doeken! En hij reageerde in eerste instantie goed op het inbakeren toch? Dan zeker het kopen waard!