In je eentje baby in bad doen, help!

Ben sinds een paar dagen weer alleen thuis met Niels. Nu wil ik 'm straks in bad doen maar dat heb ik alleen nog maar gedaan met hulp…



Hoe doen jullie dat en dan met name het eruit halen en dan snel een badcape om doen i.v.m. de kou. Tot nu toe gaven we hem over aan degene met de badcape en dat vond ik al eng…



TIPS??? :shifty:

Ik legde Hieke dan nog wel eens in de wasbak. :oops: Die was uiteraard gevuld met handdoeken. Zo kon ik haar rustig afdrogen, warm toedekken en dan meenemen naar haar warme slaapkamer.







Op deze foto is ze 5 weken.

Hihi, vind het wel een goed idee! Alleen hebben wij een erg kleine wasbak met ook nog eens een vaste kraan die ik niet kan wegdraaien, helas hier dus geen optie…

Misschien kan je een soort tafeltje maken, met een verschoonkussen… kan je hem daarop leggen. Dan inpakken in een handdoek oid en meenemen naar de slaapkamer.

Bij een te kleine wasbak doe je gewoon de wipstoel of de handdoeken op de grond, zelfde principe :slight_smile:

Ik deed ze in hun kamer in bad, naast de commode: heb je alles bij de hand!

@miranda79 wrote:

Ik deed ze in hun kamer in bad, naast de commode: heb je alles bij de hand!




Ik ben bevallen dmv een keizersnede en kan het volle bad nog niet tillen naar zijn kamertje helaas.

Ik ga eens kijken of ik iets met het aankleedkussen in de badkamer kan doen.

Hier was pa ook een tijdje van huis. Wat ik wel geleerd heb is te zorgen dat alles binnen handbereik staat , anders heb je een probleem…

@miranda79 wrote:

Ik deed ze in hun kamer in bad, naast de commode: heb je alles bij de hand!


Dat deed ik niet omdat ik dan met zware emmers water moest sjouwen. Niet handig na ks. In de badkamer kon ik het water gewoon laten lopen in het doucheputje, ideaal.

Dat klopt, het is wel een gesjouw ja. Ik vulde de tummi en deed die in het badje, en zo drie keer lopen. Maar als je niet mag/kan tillen is dat ook geen optie.



Toch heb ik hem vrij snel in de badkamer in bad gedaan: baby bad in het grote bad gezet, en het aankleedkussen op de grond. Maar dat is wel een gebuk dan. Ik ging dan wel gewoon op de grond zitten hoor, maar toch moet je nog voorover buigen: we hebben geen grote badkamer dus :wink:



Ik had toen nog aan de wastafel zitten denken, maar die zag er zo klein uit: misschien voor de volgende :mrgreen:

Ik had in de wipstoel altijd een badlaken met badcape liggen, zodat je snel de cape kon omdoen en dan naar de commode in de slaapkamer

Ik badderde hem met een grote badcape die al op mijn schouder lag, als ik hem dan uit bad tilde legde ik hem direct tegen me aan, sloeg de cape eromheen en dan liep ik naar de slaapkamer waar alles lag voor het afdrogen en aankleden! :slight_smile:

(poeh, dat is is graven in mijn geheugen :shock: :oops: )

Ik deed het altijd in de kamer, met naast badje op de tafel verschoonkussen. Ook voor mij was badje te zwaar dus ik liep met emmer op en neer (en in tummietub hoeft veel minder water :thumbup: ). Anders misschien met tuinslang?

En als ik met hem onder de douche ging, dan legde ik verschoonkussen op de grond in de badkamer.

toen merlijn nog heel klein was deed ik hem in bad op het aanrecht.

badje onder de kraan, aankleedkussen ernaast.

vantevoren wel even alles klaarzetten.



succes!!!



liefs van rose :-*

ik zie net dat je al wat eerder hebt gepost, waarschijnlijk heb je niels al in bad gedaan.

ben benieuwd hoe je dat hebt opgelost :smiley:



liefs van rose :-*

Hoe heb je het opgelost?



Ik doe Amélie ook altijd alleen in bad en ik leg het aankleedkussen van Rhodé op de grond met de badcape er op. Zo kan ik haar vanuit het badje hup op het aankleedkussen leggen en lekker inpakken in de badcape…en op naar haar kametje.

Als je nou niet 2 aankleedkussens heb kan je makkelijk je kindje en het aankleedkussen tegelijk dragen hoor, maar dit is een stuk handiger :wink:

Hier leg ik ook een verschoonkussen op de grond, maar misschien nog iets lastig met de KS.



Is het inmiddels goed gelukt?

ik doe jayden in zijn badje in zijn kamer… badje staat naast de commode, badje vul ik met de luieremmer… gaat perfect zo!

't is gelukt hoor! Ik heb het aankleedkussen op de wc kunnen leggen (niet lachen) en dat was behoorlijk stabiel om 'm net even goed in te kunnen wikkelen in een badcape. Eigenlijk was het badderen op zich lastiger; stopje zat niet goed vast waardoor het lekte :wall: Maar uiteindelijk dus wel gelukt. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen (en op hopen! :wink: )

Wij badderen de kids in de avond ipv in de ochtend. Voordeel is dat je vaak met zijn tweetjes bent en ze heerlijk doezelig worden en makkelijker inslapen.



De baby gaat gewoon in het grote bad bij de peuter. Zelf zit ik op mijn knieen en houd hem in het water en mijn man of mijn peuter giet er voorzichtig wat water over. Als ik alleen ben loop ik druipend met hem naar zijn slaapkamer … die twee tellen zonder handdoek vindt hij geen probleem en na het hele badritueel droog ik de vloer gewoon even.



's morgens was ik na het aankleden nog even zijn gezichtje met een natte lap.