In je eentje baby in bad doen, help!

heel eerlijk gezegd zie ik echt het probleem niet… ik heb mijn beide kids als baby altijd alleen in bad gedaan(ik had geen partner). Bij Lucas had ik een wasmachine op de badkamer staan waar ik het aankleedkussen op kon leggen en hem dus meteen in kon wikkelen( badcape over verwarming hangen dan issie lekker warm) en bij daan was het iets lastiger, want geen wasmachine meer op de badkamer, dus badcape binnen handbereik leggen, kind badderen, met een hand de badcape pakken en onder je kin klemmen voor je borst, kind uit bad, tegen je aan en badcape eromheen wikkelen, en gauw naar zijn kamer…



Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je dat met tweeen zou moeten doen, in zo’n krappe badkamer…



Tuurlijk is het wennen, tuurlijk is het spannend, was het voor mij ook, de eerste keren zonder kraamhulp… maar geloof me, het gaat vanzelf stukken makkelijker, en voor je het weet doe je het alsof je nooit anders hebt gedaan.

Ik heb ook een ks gehad, en de kraamhulp zei dat ik Jayden niet alleen in bad moest doen de eerste weken, gewoon 's avonds als m’n man erbij was. Weet niet hoe 't met jouw ijzer zit, maar dat van mij was erg laag en daardoor was 't echt niet vertrouwd om hem alleen in bad te doen.

Nu doe ik hem altijd op z’n kamertje in bad, naast de commode, alles bij de hand, wel zo veilig.


toen merlijn nog heel klein was deed ik hem in bad op het aanrecht.
badje onder de kraan, aankleedkussen ernaast.


Ook een handige manier zeg!

Ik deed het (en doe het nu nog) zo dat ik een handdoek onder m’n kin klem (zo’n grote) en dan til ik Senne uit bad en tegen me aan en dan de rest van de handdoek om hem heen leggen.

@Fryskefaam wrote:

Ik deed het (en doe het nu nog) zo dat ik een handdoek onder m’n kin klem (zo’n grote) en dan til ik Senne uit bad en tegen me aan en dan de rest van de handdoek om hem heen leggen.


Hoe krijg je die handdoek onder je kin als je kind nog in bad ligt? Zonder badstoeltje lijkt me dat toch erg lastig. Of heb je de hele tijd die handdoek onder je kin tijdens het badderen? :think:

Wij badderden op de keuken tafel. Lekker groot dus genoeg ruimte om alles ruim neer te zetten. Ook is het altijd warm.

jha ook hier een hydrofiel luier onder de kin…



deed iris in bad, en had voor het badderen alles al zo klaar gelegd dat ik bijna alles met 1 hand kon pakken…



bij mij op de wasstandaard zit een in keping (of hoe noem je zoiets :oops: ) daar legde ik 1 hydrofiel luier en 1 dikke molton?? op (net zo goot als de hydrofiel maar dan die hele zachte dikke)

als ik klaar was met badderen, had ik iris vast zoals in de tummytub 1 hand onder haar nekje en vast bij haar armpje, dan kon ik met de andere hand de luier onder mijn kin vast pakken, en zorgde dat de punt onder mijn kin zat, helemaal uitvouwen, en iris paken en op me borst leggen, snel haar inpakken, en de dikke molton over haar heen…lekker warm naar de babykamer om haar verder aan te kleden

@Affie wrote:

Ik badderde hem met een grote badcape die al op mijn schouder lag, als ik hem dan uit bad tilde legde ik hem direct tegen me aan, sloeg de cape eromheen en dan liep ik naar de slaapkamer waar alles lag voor het afdrogen en aankleden! :slight_smile:




Hier ook… En dat werkt prima :thumbup:

Wat ik altijd deed in onze zeer kleine badkamer…

Ik legde van te voren een badcape in de wasbak ( naast me dus) zodat ik de kap ervan kon pakken en een hydrofielluier over mij schouder… dan haalde ik mijn kindje uit bad tegen de luier aan en dan de cape eroverheen…en zo liep ik snel naar haar kamertje waar het aankleedkussen, kleertjes en een lekker warme handdoek klaar lagen…

Nu staat het badje op de grond omdat ze er nu samen inzitten en dan leg ik het aankleedkussen op de gang op de grond ( deuren dicht ivm kou en tocht) en doe haar daar snel aankleden…



Het is even een kwestie van proberen wat voor jou handig en prettig is en voor je kindje…

Liefs

@Sis wrote:

@Fryskefaam wrote:
Ik deed het (en doe het nu nog) zo dat ik een handdoek onder m’n kin klem (zo’n grote) en dan til ik Senne uit bad en tegen me aan en dan de rest van de handdoek om hem heen leggen.


Hoe krijg je die handdoek onder je kin als je kind nog in bad ligt? Zonder badstoeltje lijkt me dat toch erg lastig. Of heb je de hele tijd die handdoek onder je kin tijdens het badderen? :think:




M’n kind hield (hij zit nu zelf) ik met 1 arm vast, handdoek lag op handdoek rek waar ik bij kan zonder weg te stappen (lang leve de heeeeele kleine douchen haha) en dan schud ik gewoon wat aan de handdoek tot ik goede punt en kant te pakken heb.

@mv2kids wrote:

badcape binnen handbereik leggen, kind badderen, met een hand de badcape pakken en onder je kin klemmen voor je borst, kind uit bad, tegen je aan en badcape eromheen wikkelen, en gauw naar zijn kamer…







Tuurlijk is het wennen, tuurlijk is het spannend, was het voor mij ook, de eerste keren zonder kraamhulp… maar geloof me, het gaat vanzelf stukken makkelijker, en voor je het weet doe je het alsof je nooit anders hebt gedaan.






Zo doe ik t dus ook als hubbie niet thuis is, ik heb het badje van de kleine in de douche staan, wij hebben geen douchebak, maar een vlakke vloer in de douche. Met douche deuren, die niet haaks staan maar in de lengte tussen de muren, ik hang de badcape altijd over de douchedeur heen, en als ik klaar ben met Jana in bad doen, pak ik de badcape dan met een hand over mijn schouder, Jana eruit tillen tegen me aan en meteen in wikkelen en naar haar kamertje.

he, ben misschien wat laat met een reactie maar toch!



Ik zorg er iig voor dat alles klaar ligt.

En met uit bad/tummy halen doe ik het sinds kort zo: Thymen met de rug naar me toe draaien, badcapecapuchon op zijn hoofd en hem er dan uit tillen, is ie gelijk lekker warm en ik word niet zo nat…



hopelijk heb je er wat aan! Het zweet stond me ook meermalen blank op mijn rug in die verhitte babykamer…pfff

ik leg altijd een badcape op de badmat neer, en dan leg ik Luca daar zo op. Wikkel hem in en neem hem mee naar zijn slaapkamer :mrgreen:

Hier ook een KS, en emmers zijn dan inderdaad veels te zwaar…



Ik liep gewoon 6/7x met een kwart gevulde emmer naar het badje…andersom precies hetzelfde.



Het is eigenlijk nooit in mijn hersens opgekomen om de kleine gewoon in de badkamer te badderen :oops:



weer wat geleerd :mrgreen:

(ietsiepietsie aan de late kant zullen we maar zeggen hahaha)