Jawel, wij gaan het doen :inlove: We doen dan op onze trouwdag kaarten op de bus zodat iedereen een dag later het nieuws krijgt. Alleen… wat zetten we in hemelsnaam op die kaart? Via Google vind ik alleen hele vreselijke Sinterklaasrijmpjes, en dat past niet bij ons.
Iemand hier met een leuk idee?
ohhh leuk, alvast gefeliciteerd! :inlove:
ik kwam deze ergens tegen…
… en …
waren eerst verliefd
toen verloofd
en gaan nu trouwen
als je nu de laatste zin eens aanpast…
… en …
waren eerst verliefd
toen verloofd
en nu getrouwd!
Gefeliciteerd!
als wij ooit zullen trouwen, dan zal het ook zo gaan…
ik zeg altijd voor de grap dat ik dan gewoon alleen mijn fb status wijzig tot getrouwd :lol: maar goed daar mis je natuurlijk een hoop mensen mee haha
geen tips, maar ik wilde je gewoon feliciteren :dance:
Alvast gefeliciteerd :inlove: :dance: En ik heb weinig ideeën, maar ik vind die van Amy wel heel goed :lol: :thumbup:
Hoe geheim is het?
Mijn zus en zwager zijn half geheim getrouwd, alleen met wederzijdse ouders (voor zo ver mogelijk was) en broers/zussen+aanhang. En twee stel goede vrienden.
Zij hebben daarna iedereen een kaart gestuurd dat ze getrouwd zijn.
Kaartjes na afloop sturen met… wij zijn op huwelijksreis!
Thanks
Het is écht geheim, we hebben twee getuigen, meer niet. Vooruit, zoonlief mag er ook bij zijn Maar de kaart is dus ook voor nabije familie (die het mogelijk niet allemaal zullen waarderen dat wij dit op deze manier doen, maar het zij zo).
Erna op huwelijksreis zal 'm niet worden, omdat ik niet lang erna zal gaan bevallen. We hebben zelfs even overwogen om het te melden in het geboortekaartje :shifty: maar dat vinden we voor de baby toch minder leuk. Die verdient een geheel eigen kaartje, het nieuws dat hij/zij er is is groot zat
@D. wrote:
Thanks
Het is écht geheim, we hebben twee getuigen, meer niet. Vooruit, zoonlief mag er ook bij zijn Maar de kaart is dus ook voor nabije familie (die het mogelijk niet allemaal zullen waarderen dat wij dit op deze manier doen, maar het zij zo).
Ja, lekker boeien… het is jullie huwelijksdag (om het zo maar even te noemen).
Ken je die mop over … en … die nog niet getrouwd zijn?
Nee, die ken ik nog niet.
Nou, die zijn gisteren getrouwd.
Of iets dergelijks (als het grappig op te vatten is)
Succes met verzinnen en alvast gefeliciteerd en een hele fijne dag!
wij hebben het half half gedaan… ouders, broers + aanhang, mijn oma en 2 stel goede vrienden waren erbij.
De rest van de familie niet en nee er waren best een aantal die dat niet gewaardeerd hebben… so be it.
Wij zijn op 8 december getrouwd en hebben van 1 foto een kerstkaart gemaakt.
Ik was toen ook hoogzwanger van nummer 2 en bewust niet bij de baby op het kaartje gedaan… combi kaart met kerst vonden we wel leuk… ik had een rode top aan en man een rode stropdas en oudste zoon had ook wat in het rood… toen we de foto’s zagen had het wel iets kerstigs, dus waren we direct van ons dilemma af hoe we het gingen zeggen/ wereldkundig maken (hadden wij dus eigenlijk niet op voorhand over na gedacht maar we hadden de eerste avond al foto’s - bevriende fotograaf - en diezelfde avond heb ik nog 1 van die foto’s gebruikt en kaart gemaakt, volgende dag op de post… enige keer dat wij zo op tijd waren met kerstkaarten).
Gewoon op de voorkant ‘GETROUWD’
Aan de binnenkant jullie namen en datum?
Ik zou het zonder verdere opmerkingen doen, want het wordt al snel rijmelarij.
Of je kunt nog een enkele zin doen, boven jullie namen als:
-we hebben voor elkaar gekozen
- onze liefde is bezegeld ( :sick: , maar zoiets dan)
-Yes, we did it! (of moet je dan aan Dora denken? :mrgreen: )
Succes en gefeliciteerd met jullie voornemen.
@Pé wrote:
-Yes, we did it! (of moet je dan aan Dora denken? :mrgreen: )
cool en dan op de voorkant Dora in trouw/prinsessenjurk titittiitidora :lol:
Wij zijn ook geheim getrouwd ergens het afgelopen jaar. Dermate geheim dat onze familie de datum nog niet eens weet en dat we aan niemand hebben verteld wie onze getuigen waren. En de getuigen hebben natuurlijk zwijgplicht.
En komend 1 april ga ik dus mijn fb status veranderen naar getrouwd. :lol:
Mn vriend (nja, man nu dus. maar dan voel ik me zo oud) en ik hebben echt allebei niks met trouwen. Voor ons zit daar totaal geen waarde aan. We hebben het alleen gedaan voor Kaya omdat de geboortepapieren verlopen waren. Blijkbaar moest je binnen 3 maanden na de geboorte iets regelen voor het gezag, wij waren te laat en zouden dus het eea opnieuw moeten regelen. Dat was ons teveel werk, trouwen was volgenmij goedkoper :lol:
Dus een maandagochtendafspraak gemaakt voor gratisch trouwen, 2 vriendinnen gepord, klaar. Een tijd later hebben we het onze ouders pas verteld. We wilden niet dat iemand de datum weet juist omdat wij er geen waarde aan hechten, terwijl we weten dat anderen dat wel doen. En ik heb geen zin om ieder jaar een kaartje te krijgen op onze trouwdag met gefeliciteerd.
Oh, en ik had geen zin om opnieuw te beginnen met tellen :mrgreen: We waren toen ongeveer 7 jaar samen, alsof ik dan weer op 0 zou beginnen. tsk.
Gefeliciteerd met jullie aanstaand huwelijk…en zo te lezen duurt het niet lang meer, want je bent nu al 22 weken zwanger :mrgreen:
Heb geen echte tips voor je…maar de tips die ik gelezen heb zijn al leuk!! gewoon 1 of 2 zinnetjes is volgens mij al voldoende.
Mouse,
Ik denk dat jij de erkenning bedoelt, want het gezag mag je altijd aanvragen. Mijn ex heeft het gezag ook niet over de jongste en de papieren heb ik hier als we die invullen en opsturen word het geregeld.
Met erkenning is het een ander verhaal…dat moet binnen een bepaalde tijd en nu jullie getrouwd zijn word jullie kind automatisch erkend aan de vader.
@Mouse! wrote:
Dus een maandagochtendafspraak gemaakt voor gratisch trouwen, 2 vriendinnen gepord, klaar. Een tijd later hebben we het onze ouders pas verteld. We wilden niet dat iemand de datum weet juist omdat wij er geen waarde aan hechten, terwijl we weten dat anderen dat wel doen. En ik heb geen zin om ieder jaar een kaartje te krijgen op onze trouwdag met gefeliciteerd.
Dat valt hier reuze mee, wij krijgen alleen een kaartje van onze beide ouders. Ik maak hem open, kijk erna en glimlach en hij gaat de doos in.
Wij hebben er een enorm kerkfeest van gemaakt. M’n man stond voor op z’n gitaar te rammen en een vriend op de piano. Super was dat, had dit niet willen missen. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik zou het simpel houden…
WIJ ZIJN GETROUWD…
(mijn zus was plots in mexico in het geheim getrouwd, ik vond dat wel stoer, en daarna een klein feestje gehouden)
Hier zelf een kaartje gemaakt met op de voorkant een JA erop…
Maar gefeliciteerd alvast :inlove:
Of eh… gewoon niks sturen? Ik bedoel… was is het nut van in het geheim trouwen om het daarna alsnog wereldkundig te maken… :think:
Ik zou gewoon op het geboortekaartje zetten bij de namen
ipv D. eigen achternaam & P. eigen achternaam
Daar dus D&P gezamelijke achternaam… (D. van je nickname en P. van papa… geen idee hoe je vriend heet namelijk)
Dat valt de juiste personen wel op en die gaan dan vanzelf wel vragen hoe het zit.
@Cell wrote:
Of eh… gewoon niks sturen? Ik bedoel… was is het nut van in het geheim trouwen om het daarna alsnog wereldkundig te maken… :think:
.
Hm, dan heb je geloof ik niet helemaal door waarom we in het geheim trouwen. Wij doen dat niet omdat de wereld het niet mág weten, maar omdat we dat een moment voor ons vinden, voor ons als gezin. Ónze dag, dat vinden we het fijnst zonder bezig te zijn met de rest van de wereld. Maar we willen het niet verborgen houden, het is mooi nieuws en dat willen we graag delen. We willen al helemaal niet gaan wachten tot mensen vragen stellen, bovendien hebben we een Kleuter die het wereldkundig zal maken en die willen we voor zijn.
ah zo :mrgreen: Ik was helemaal van mijn opropos door de berichten van niks hebben met trouwen hahaha…
Nou dan zou ik denk ik ook gewoon kiezen voor een kaartje met groot JA erop en dan op de binnenkant iets als "op die en die datum hebben wij elkaar vol trots ons ja-woord gegeven en gaan wij voortaan als familie xxxxxx door het leven.
Of zo…
Ik denk dat het dat ook wordt inderdaad. Gewoon de mededeling, meer hebben we er eigenlijk ook niet over te zeggen he 8)