gewoon lekker simpel houden :mrgreen:
en genieten van JULLIE dag !
(maar wel spammen hier hoor )
@D. wrote:
Wij doen dat niet omdat de wereld het niet mág weten, maar omdat we dat een moment voor ons vinden, voor ons als gezin. Ónze dag, dat vinden we het fijnst zonder bezig te zijn met de rest van de wereld. Maar we willen het niet verborgen houden, het is mooi nieuws en dat willen we graag delen. We willen al helemaal niet gaan wachten tot mensen vragen stellen, bovendien hebben we een Kleuter die het wereldkundig zal maken en die willen we voor zijn.
Ik vind dat je hier wat mee moet doen… dit zijn je eigen woorden…
Ik ben niet zo creatief met teksten en woorden, maar misschien dat je hier wat mee kunt?
Alvast gefeliciteerd trouwens!
wij zijn ook in het geheim getrouwd. We hebben de getuigen gehuurd via het stadhuis :mrgreen: (het geld wat je daaraan spendeert, komt ten goede van een goed doel)
Volgende dag hebben we onze beide ouders vertelt dat we de dag ervoor getrouwd zijn (vonden ze maar zo-zo :liar: ) en zie dan wat er gebeurt…het komt vanzelf bij de rest van de familie. Hoef je niets voor te doen
groetjes Suzanne
Waarom stuur je niet bijvoorbeeld leuke foto van je zoontje met als tekst, mijn mama heet nu voortaan ook … :mrgreen:, of “eindelijk mag ik het van de daken schreeuwen, mijn mama en papa zijn getrouwed” en vertelt vanuit hem over hoe mooie dag het wel niet was en dan achterop foto van jullie als getrouwd stel.
Vriendinnetje is geheim getrouwd, kreeg een kaartje opgestuurd met daar
een bruidspaar (getekend) met heel groot JA!
Tekst was (heb het kaartje even gepakt)
‘’ We hebben elkaar een hand gegeven.
zij aan zij de wereld door, nu niet afzonderlijk
maar als familie. ‘’
Zelf op mijn bedank kaartje een stukje van een liedje.
Onthoud dan,
Vertrouw dan,
En weet dat ik hier voor je sta,
Ik Draag je,
Dus vraag me,
En ik zeg ja.
En toen de datum er onder.
Wij zijn alleen in het bijzijn van naaste familie getrouwd.
Wij hebben naderhand een kaart gestuurd naar overige familie, vrienden, kennissen en collega’s.
Op de voorkant de tekst: Wij zijn getrouwd
Binnen linkerkant de tekst:
Op datum
zijn wij in het bijzijn
van onze naaste familie
in het huwelijk getreden.
Daaronder zijn naam en mijn nieuwe naam.
Adres
Binnen rechterkant: een trouwfoto
We hebben alleen maar positieve reacties gehad.
Mensen die zeiden dat ze ons groot gelijk gaven.
En dat als zij nu opnieuw voor de keuze hadden gestaan dat zij ook voor een kleine en intieme bruiloft zouden kiezen.
En dan krijg je verhalen over mensen die op hun bruiloft waren waar ze naderhand nooit meer contact mee hadden etc.
Woeii!! Ik lees dit nu pas.
Gaaf hoor en groot gelijk dat jullie in het geheim trouwen :).
Gaan jullie er wel wat bijzonders van maken die dag of houden jullie het gewoon simpel en praktisch?
Ik ben niet zo goed in teksten voor dit soort dingen maar wil jullie alvast een geweldige dag toewensen en alle geluk voor de toekomst met jullie gezin :inlove:.
Vriendin van mij is niet in het geheim getrouwd maar heeft iedereen van te voren verteld dat ze er niemand bij willen hebben omdat het alleen hun dag was. Na afloop hebben ze naar vrienden en familie een foto gestuurd van de bruiloft. Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat met de getuigen hebben gedaan. :think:
vind het trouwens grappig om te lezen dat er meerdere keren naar voren komt dat D. dan straks ook de achternaam heeft van de papa.
Is dat straks ook zo?
Want hier zijn wij wel getrouwd… en ik heb dus nog altijd mijn eigen achternaam.
Onze oudste kon dus niet aankondigen dat wij voortaan familie X. zouden zijn of dat mama nu net zo heette als hij en papa, dat was (en is) namelijk niet zo :lol: .
Wij hebben de directe familieleden een mooie trouwfoto gegeven. Verder geen kaartjes gestuurd. Iedereen heeft er wel goed op gereageerd
Haha mamaMarije heb je inderdaad gelijk in :mrgreen:
Het enige stel dat ik ken dat in het geheim trouwde, stuurde dan ook een kaartje met ‘wij zijn getrouwd’ en daar duidelijk onder haar naam met haar meisjesnaam en zijn naam met zijn …eh…jongensnaam :mrgreen:
Was dus ook meteen duidelijk.
Ik denk dat je meer een bedankkaartje in gedachten moet hebben dan een trouwkaart. En dan met een tekst als ‘op (datum) zijn wij getrouwd!’ en dan misschien een leuk gedichtje en jullie namen.
Gefeliciteerd alvast
Ter inspiratie, onze tekst was van Toon Hermans:
Ik hou van jou
Ik hou van jou
Een dag een maand een eeuw
Ik weet dat liefde lente is
Maar ook een beetje sneeuw
Wij zijn 5 jaar geleden in t geheim in zuid-afrika getrouwd (op onze huwelijksreis, iedereen dacht dat we gewoon op vakantie waren uiteraard). Getuigen waren daar geregeld dus echt niemand hier wist het. Ik had een kaartje met onze trouwfoto willen sturen met daarop “Just married” maar bedacht me dat het i-net en verbindingen daar vast niet zo goed waren als hier, dus heb voor we weg gingen hier al een foto gemaakt van onze ringen en die klaar gezet met alle adressen en hoefde daar dus nog maar 1 druk op de knop te doen om ze te versturen (gelukkig wat het was echt onmogelijk met die trage verbindingen waar wij zaten).
Als tekst in het kaartje hadden wij een couplet van een liedje wat helemaal bij ons paste op dat moment. Verder klein verhaaltje dat wij idd op onze manier getrouwd zijn en dat ze na de reis maar eens langs moesten komen voor alle foto’s. Mijn ouders en zus hebben we toen we terug kwamen nog meegenomen naar een afrikaans restaurant om het nog even te vieren.
In jouw geval zou ik dus een kaart maken met je trouwfoto (weet niet hoe uitbundig je jurk is, of die foto nog uitleg nodig heeft, anders iets van “getrouwd” erboven). En dan een klein tekstje met uitleg dat jullie voor jullie getrouwd zijn en niet voor de hele wereld.
O en hier heeft manlief mijn naam aangenomen, dus ik neem helemaal niet aan dat D. perse de naam van haar aanstaande aan neemt
Hoe stoerrrrrrr!!! Jeetje ik ga eens brainwaven over een kaartje!
Iets heel anders… maar ook weer een beetje zoiets… Mijn collega trouwde, ging op huwelijksreis en een dag later viel de bedanktkaart in de bus…
Een foto van de echo van de eerste spruit… met een tekst dat ie er al stiekum bij was en net zo genoten had als papa en mama…
Niemand… inclusief zijn en haar ouders, wisten nog iets
Mijn vriendin is op 1 april in het geheim getrouwd. Alleen de getuigen waren er, waaronder ikzelf. Ze hebben kaartjes verstuurd die op de dag zelf bezorgd werden. Sommige vonden het niet leuk, maar veel dachten dat het een grap was, vanwege de datum.
@Pattycoat wrote:
Mijn vriendin is op 1 april in het geheim getrouwd. Alleen de getuigen waren er, waaronder ikzelf. Ze hebben kaartjes verstuurd die op de dag zelf bezorgd werden. Sommige vonden het niet leuk, maar veel dachten dat het een grap was, vanwege de datum.
En dat vind ik dan weer helemaal super om het dan ook gewoon op zo’n datum te doen :lol: (zelf zou ik een dergelijk bericht op Valentijnsdag ook niet heel erg serieus nemen).
Ik zou dan geen trouwkaarten sturen (zou ik zonde vinden van het geld) maar inderdaad een trouwfoto met bovenaan de tekst ‘wij zijn getrouwd’ en onderaan de trouwdatum.
Dat Toon Hermans-gedichtje vind ik erg mooi! Een deel uit een songtekst zou ook goed bij ons passen, we zijn erg van de taal. Dus dat is ook nog een optie.
Een foto weet ik nog zo net niet. Ik zal in ieder geval geen trouwjurk dragen. En ik ben bang dat als we besluiten om een foto naar veel mensen te sturen ik net dan een vreselijke haardag heb en die hele foto verpest wordt, en ik ook nog daar de rest van mijn leven aan wordt herinnerd omdat die foto bij iedereen op de schoorsteen zal staan :shifty: :roll:
Je kan het ook laten aankondigen door je kleine in je buik…
Soort van berichtje uit je buik.