In de medische molen...

hallo meiden,

mijn mannetje heeft ook zwak zaad…nu krijgen we 11 aug de uitslag van zijn tweede test…en ben zo zenuwachtig en bang dat het weer niet goed is!!!

ben je ooit echt klaar voor al die onderzoeken?

ik weet het niet…

maare weet je wat ik niet snap???

ik hoor van iedereen dat hun mannetje zn zaad meerdere malen moet laten testen als het de eerste keer zwak is… en daarna pas andere dingen…

mijn hub heeft zn zaad 1 keer laten testen–> zeer zwak zaad…

en nu gaan we direct de ICSI molen al in…

niet dat ik niet blij ben dat we direct die molen in mogen hoor… god zij dank niet nog meer zaad testen en afwachten enzo…

maar waarom mogen wij na 1 test al die molen in??? vreemd toch wel niet??? :think:

Mloeska, dat vond ik inderdaad ook vreemd! Bij ons is het ook twee keer getest. Zaadkwaliteit is namelijk enorm onderhevig aan allerlei factoren. Daarom is het uiterst raar dat het maar één keer getest is. Het is dus heel kort door de bocht om te zeggen dat het op de nauurlijke manier niet kan als er niet meer onderzoek is gedaan.

Het is ook nogal een grote stap vind ik!! Natuurlijk is het fijn dat je niet meer af moet wachten, maar ICSI is niet niks! Er worden gelijk twee stappen overgeslagen. Ik zou daar persoonlijk absoluut niet blij mee zijn.

Ik vind het ook raar dat hij gezegd heeft dat je via ICSI wel zwanger kan worden, dat is natuurlijk helemaal niet vanzelfsprekend, de kans zwanger de worden met ISCI is net als bij IVF 20% per keer. Daar bij is de kans op chromosoonafwijkingen verdubeld en de andere risico’s voor het kind door de niet natuurlijke bevruchting die kunnen ze niet zeggen.

De onderzoeken zijn niet fijn, maar ik zou toch wel willen weten dat er alles is onderzocht en gedaan voordat ik deze stap zette. Als ik in jou schoenen stond zou ik een second opinion aanvragen bij een ander ziekenhuis.

ja bij ons werd gezegd dat er juist twee keer getest moet worden om een goede uitslag te krijgen!!

Want ook sperma schijnt een cyclus te hebben van drie maanden!!

maar misschien ook wel fijn om meteen naar de volgende stap te gaan…als je er klaar voor bent al!!!

Want ik merk dat ik er nog lang niet klaar voor ben voor al die onderzoeken :cry:

Misschien testen ze niet nog een keer vanwege de voorgeschiedenis van je man van zaadbalkanker. Dan is de kans (waarschijnlijk) klein dat de kwaliteit van het zaad wel ineens goed is.

ja psies dat dacht ik dus ook!!

maja wij zijn wel klaar voor de onderzoeken… vind het wel super spannend allemaal hoor!!! :? :pray: :pray:

Nou wij gaan nu ook zeker weten de molen in!!!

Vandaag de uitslag gekregen en nul levende zaadzellen gevonden

9 september hebben we gesprek over hoe nu verder :cry:

@ sophie…

dan kunnen we elkaar de hand schudden…

wij hebben 9 sept ook gesprek met die arts!!!

Ik alleen in het MCL dus niet dezelfde :wink:

Hoest met iedereen??

Nog steeds hetzelfde he… wachten op het gesprek 9 sept… meer kunnen we nu niet doen…

lekker oefenen blijven we doen, wie weet… hebben de dokters toch ongelijk… :think:

dan ligt er wel minder druk op je…

we wachten af…

hoest met de rest???

ook ik wacht op het gesprek van 9 september!!!

Verder is de eerste schrik wel een beetje voorbij…helaas kan mijn mannetje niet zo goed met mij praten erover…maar hij heeft wel een goed gesprek met de huisarts gehad…

nou, gesprek met de gyn gehad!!!

afscheid genomen van degyn. nu verder met het fertiliteits team…

21 okt…

lang wachten, maar hopelijk komst er iets goeds uit ons geduld… :?

Hè Mloeska,

fijn dat jullie nu doorgaan!! Het is wel lang wachten maar dan heb je hopelijk wel duidelijkheid, ik weet even niet meer waarom het bij jullie niet lukte…ook omdat je mannetje slecht zaad heeft??

ja, hij heeft balkanker gehad vroeger en 1 bal was er toen uitgehaald en nu dus zwak zaad…

heej interessant topic… hier ook de medische molen… mannetje zijn zaad is getest en geen bijzonderheden gevonden, ik heb ook de nodige inwendige- en bloedonderzoeken gehad. Bij mij is geconstateerd dat ik een heel dun baarmoederslijmvlies heb, waardoor een eventueel vruchtje zich moeilijk kan innestelen. Ik maak wel eitjes gelukkig.

Wij zijn sinds mei 2007 gestopt met de pil, cyclussen hou ik al niet meer bij (tot februari dit jaar wel gedaan). Ben nu op advies van de gyn weer bezig met temperatuurlijsten, 6 oktober moet ik terugkomen. Deze cyclus 3 x bloed moeten laten prikken, 1e x op de 3e dag van mijn cyclus, 2e keer op de 5e hoge temperatuurdag en de 3e keer op de 8e hoge temperatuurdag. 6 oktober krijg ik daar de uitslag van. Ik heb in ieder geval wel een eisprong (daar was de gyn een beetje bang voor)… gelukkig. Het grote vraagstuk is waarom we nog steeds niet zwanger zijn, na anderhalf jaar proberen (elke maand om de dag vrijen heeft zijn vruchten dus nog niet afgeworpen).

Nu dus maar weer afwachten. Vind het jammer dat er allemaal niet zo’n vaart achter wordt gezet bij ons, ik ben 23 en blijkbaar vinden ze dat een reden om niet zo’n haast te hebben. De droom om voor mijn 25e 2 kindjes te hebben, is dus helaas al in duigen gevallen… maar we houden goede moed!!!

Hé Paco,

wat jammer dat ze er niet zo’n vaart zetten achter jullie behandelingen!! Zijn er wel al verdere mogelijkheden besproken?

Misschien heeft het er wel mee te maken dat jullie nog jong zijn…hopelijk komen jullie toch gauw verder!!

Succes!!

goh ja, jammer zeg!!!

bij ons ging het op zich tot nu toe best snel… we zijn nu 12 maand aan het proberen en 21 okt dus het isci programma in! Benk best blij om… [alhoewel me man denk ik niet, aangezien ik veel hormonen spuiten moet en wss best een bicht word :wink: ]

hopen dat jullie ook snel goed bericht hebben!!! :thumbup:

Dinsdag weer naar ziekenhuis voor gesprek… Daarna word de behandeling eindelijk gestart…

Spannend allemaal hoor… :wall:

heeft jouw mannetje wel zaadjes??

fijn zeg, je hebt lang genoeg moeten wachten :hug: