hoihoi,
ik ben mloes, en gisteren zijn me man en ik voor het eerst bij de gyn. geweest.
Ons verhaal: we proberen vanaf nov. 2007 zwanger te worden… nog maar half jaar geleden dus…
Maar goed… ik heb een bloedstollingsziekte factor V leiden en ik heb een cyclus van de ene keer 30 en de andere keer 40 dagen… dn maar 1 of 2 dagen menstruatie en dat was het dan…
Mijn man heeft op zn 10de teelbalkanker gehad waardoor toendertijd een bal van hem geamputeerd is…
Genoeg reden voor de huisarts om ons door te sturen naar de gyn.
En dus genoeg reden voor de gyn om bij ons een vruchtbaarheidsonderzoek te doen…
Me man moet zn prutje binnenkort inleveren in het ziekenhuis…
Ik moet bij me volgende ongi de 3de en de 21ste dag bloed laten prikken…
En ik moet volgende week maandag een echo om te kijken hoe mn eierstokken eruit zien…???
Nu heb ik gehoord van een collega dat het een inwendige echo is??
zie er erg tegenop… kan iemand me vertellen hoe dit precies in zn werk gaat?
Maar aan de andere kant ben ik ook weer blij dat we in de medische molen zitten… begint het eindelijk serieus wat aan gedaan te worden!! :dance:
liefs
Hoi,
Inwendige echo wordt gedaan met een staafje
waar ivm hygiene een condoom om wordt gedaan.
Dus tja,
je moet gaan liggen op de onderzoekstafel,
benen in de stijgbeugels en arts schuift echostaafje naar binnen.
Door staafje heen en weer ( niet op & neer hoor )
te bewegen kunnen diverse organen in de onderbuik bekeken worden.
Is verder absoluut pijnloos,
en duurt maar paar minuutjes.
ooow maar een klein staafje dus? me collega zei dat er een hele dildo naar binnen ging!!
Klein staafje is misschien ook iets te klein aangegeven, maar je hebt er echt geen last van. Het is meer een raar idee dan dat de gebeurtenis zo erg is.
Meestal mag je zelf meekijken op het scherm en kijken ze dus hoe je baarmoeder eruit ziet en of er wel of geen slijmlaagje inzit. Bij het begin van je cyclus is dat laagje heel dun en rond je eisprong juist een stuk dikker.
Dan kijken ze naar je eierstokken. Ze kunnen daar zien of er follikels (eicelblaasjes) aan het groeien zijn en zo ja hoe groot deze dan zijn.
Dat was het meestal wel. Misschien kijken ze ook nog even met de eendebek. Dat geeft wel even eenraar gevoel, maar valt ook wel mee. Ze kijken dan hoe bijv. je baarmoedermond eruit ziet.
Ik had vooraf ook echt een rotgevoel over het idee dat het moest, maar het is me toen 100% meegevallen.
Succes met de onderzoeken en hopelijk ben je snel zwanger.
Hi Mloes,
vervelend dat je de mm in moet maar wel fijn dat jullie nu actie kunnen gaan ondernemen. Ik vind een echo nooit vervelend, de eerste keer is het een beetje raar dat je die ruimte in komt lopen zonder onderbroek aan, maar daar moet je gewoon niet aan denken. Voor hen is het doodnormaal. De echostaaf voel je bijna niet, het is alleen een beetje koud. Bij ons zh hoef je ook niet ‘in de beugels’ maar lig je gewoon op een behandelingstafel met je knieen opgetrokken, dat vind ik zelf wel prettiger.
Alvast veel succes met jullie onderzoeken! :thumbup:
groet maya
:lol:
Nou ja, een “hele dildo” klinkt wel behoorlijk scary inderdaad… :eh:
(dat zijn soms van die enorme apparaten ter grootte van een onderarm :shock: )
Laten we zo stellen dat het qua maatvoering de gemiddelde penis niet overtreft
Je zal zien, het valt echt mee :thumbup:
Je kunt ook de gyn/echoscopist vooraf aangeven dat je het een beetje naar vindt, dan kunnen ze er extra rekening mee houden.
Ik vond het ook super meevallen.
Het is inderdaad meer het idee, dat je daar in je blote gat ligt…
Ik trek meestal een langer shirtje aan als ik naar de gyn moet. Als ik dan lig, kan het aan de kant, maar als ik opsta, loop ik voor mijn gevoel niet helemaal in mijn blote kont :mrgreen:
Succes en hopelijk maak je je niet te druk :-*
haha nicje ik doe dat ook een langer shirtje aan
ik krijg zoveel inwendige echo;s je hebt er geen last an het is eerst meer een schaamte gevoel dt je hebt
succes hopelijk ben je snel zwanger
Tippie van Pinkie 8) Doe een rok aan, dan kan je hem net voor je gaat liggen omhoog schuiven, dan hoef je niet in je blote kont de kamer door!
Verder vind ik een inwendige echo niets voorstellen! Voor de geleiding moet er ook nog een flinke klodder gleimiddel op, dus nagenoeg pijnloos. Tenzij je een cyste hebt waar dat ding tegen aan zit te drukkn :?
Ik hoop voor jullie dat het vruchtbaarheidsonderzoek goed is!
Beste Mloeska,
Ik heb ook zo’n inwendige echo’s gehad.
En zoals de andere dames schrijven het is een gevoel van schaamte, maar wel voor een goed doel.
Wij zijn nu inmiddels bezig voor de tweede en komende maand weer dezelfde onderzoeken tegemoet. Ook 3e dag bloed prikken, alleen gaan ze bij mij vanaf de 10e dag controleren of ik een eisprong heb via een inwendige echo, bij mij hebben ze al het PCO syndroom geconstateerd.
Goeie tip trouwens van Pinkie om een rok aan te doen… ga ik ook doen.
Succes
Ik sluit me aan bij alle andere dames hier.
"t is echt niet erg!
Het lijkt een heel apparaat (zo zei de echoscopiste het ook tegen mij), maar het gaat er maar een klein stukje in.
Ik ben vandaag dus weer geweest en heb weer een inwendige echo gehad. Het enige echte vervelende eraan is de hoeveelheid glijmiddel. Alles plakte en voor mijn gevoel zat ik helemaal onder!
Ja bah, vies is dat he.
In Nijmegen kun je meteen de smeerboel afvegen in het omkleedhokje :thumbup:
Anders ga ik na het onderzoek altijd meteen naar het toilet
hoihoi,
ik denk ook eerder dat het een schaamtegevoel is!
de tip van het rokje ga ik oppikken!!! das toch wel wat fijner voor mijn idee
en bah ja wat vies, dat glijmiddelverhaal!!!
naja maandag is het zover… ben benieuwd
En hoe was het??
O sorry ik zat niet op te letten. Het is dus aankomende maandag. Spannend hoor!!!
Een inlegkruisje is trouwens ook geen overbodige luxe! Ze hebben wel een toilet en omkleedhokje, maar het is hardnekkig spul dat glijmiddel! :?
hahahah ja slimme tip!! :mrgreen:
hier ook iemand die de mm in gaat.
sinds april 2007 zijn we bezig met zwanger worden.
in februarie voor het eerst naar de fertiliteits arts gegaan voor de onderzoeken. ik bleek al snel zwanger te zijn en kon de onderzoeken staken. helaas is deze zwangerschap uit gelopen tot een mis kraam. en nu proberen we weer op nieuw zwanger te worden en gaan we verder met de onderzoeken.
gister heb ik bloed laten prikken en volgende week op cd 10 mag ik voor de eerste echo.
Lijkt me fijn om met meiden te schrijven die het zelfde beleven als ik.
mloeska. de inwendige echo echo valt reuze mee. ik was er ook bij. moet wel zeggen dat ik het de eerste keer behoorlijk genant vond. maar nu valt dat reuze mee. het is inderdaad een staaf niet zo groot al een dildo en ze doen er een klodder glijmiddel om dus voel je er weinig van.
lua, dank je voor je geruststelling… heel fijn een forum als dit!!
:hug: