In de medische molen...

mloeska. suc6 morgen bij de onderzoeken

Mloeska, succes morgen?? Ik zal aan je denken als ik er zelf lig… Om 7:55 uur heb ik een follikelmeting.

dank je!!!

jij ook succes pinkie!!!

om 1500 is het zover!!! :shifty:

ben ik weer!!

pinkie, wat is een folikkel meting eigenlijks??? :oops:

nou, inwendige echo gehad… zwaar zenuwachtig enzo… maar nergens voor nodig geweest, stelt echt niks voor gelukkig!!! :mrgreen: :thumbup:

Alleen…

Ik ben nu nog meer onzekerder dan voor de echo!!!

Blijkt dat ik teveel eitjes heb… enne…

Ze zag een wit vlekje… ze vertelde mij erbij dat ze me waarschijnlijk al kon feliciteren! Het was waarschijnlijk een innesteling, maar ik mocht haar er neit op vast pinnen dat ze dat gezegt heeft want heel misschien is het toch wat anders…

Pfffff… Waarom zegt ze dit!!!

Nu heb ik hoop dat ik zwanger ben, terwijl het ook wat anders zijn kan…

Kan zo’n vrouw zien of het een echte innesteling is of niet???

Zou ze zeggen dat ik zwanger ben als het misschien niet zo is…

Jeetje mineetje!!! :?

Wat moet ik nu denken!!!

Kan ik deze week al een test doen dan om meer zekerheid te krijgen???

Want ik hoef 12 aug. pas weer naar de gyn!!!

wachten duurt lang!!! :?

tjee mloeska wat een twijfels weer.

lijkt me misschien wel een beetje vroeg om iets te kunnen zien.

maar ik heb daar ook geen verstand van.

ik denk wel dat de arts of verpleegkundige beter haar mond had moeten houden. dan had je deze twijfels kunnen verkomen.

ik zie wel dat op je banner vandaag je nod bent aan geland. klopt deze. anderszou ik morgen wel een test je doen of zo. sterkete ermee.

WAHHHH een wit vlekje… :smiley: Wat spannend!!! Als je nu test, test je waarschijnlijk nog negatief. Pas na de innesteling gaat het eitje hcg aanmaken (de stof waarop getest wordt). Bij de innesteling gaat het vaak mis, dus pin je er alsjeblieft niet te veel op vast!! De innesteling is zo’n 4 dagen voor dat je normaliter ongesteld zou worden als het niet goed gaat krijg je dus gewoon je ongesteldheid. Als de gyn het witte vlekje ziet dan is het dus als ingenesteld. Pfff… spannend man!! Alvast een beetje gefeliciteerd :dance: Die gene die de inwendige echo heeft gedaan is of een echoscopiste of een gynaecoloog. Beide kunnen zien of het een innesteling is. Ze moet het zeggen, want stel dat je inderdaad zwanger bent dan moet je daar nu al rekening mee houden. En stel dat het wat anders is dan dekt ze zich in door te zeggen dat het ook wat anders kan zijn.

Ik zal voor je duimen!! Over een dag of 2 zou ik als ik jou een test gaan doen! Even een weetje tussendoor… het heeft geen zin om elke dag een test te doen als je nu negatief test. Het hcg hormoon verdubbeld namelijk om de dag. Maar dat terzijde :wink:

Bij een follikelmeting kijken ze (d.m.v. inwendige echo) hoe groot de follikel is. n de follikel zit een eitje. Als de follikel zo’n 20 mm groot is dan bast die open en heb je een eisprong en ben je dus super vruchtbaar! Ik heb nu een follikel van 17 a 18 mm. Het groeit 2 mm per dag, dus morgen ‘springt’ hij als het goed is! En dan maar hopen dat ik zwanger wordt. Woensdag moet ik bloedprikken om de hormoonwaarden te checken en 8 juli moet ik weer terug naar de gyn.

Spannend hoor allemaal! Hou me op de hoogte!!!

Lua, wanneer moet jij precies naar het ziekenhuis voor de follikelmeting?

jeetje wat spannend zeg allemaal!!

ik wil graag even meelezen met dit topic want wij zitten ook in de mmm

sorry geen tijd om verder te reageren.

maar morgen moet ik voor een folikkel meting

succes morgen lua :wink:

Lua, succes morgen!!

Ik heb ongeveer nu zo mijn eisprong!! Ik merk het aan mijn slijm en volgens de follikelmeting! Ik vind het nu al weer spannend…

Nog 14 dagen wachten… pfff!!!

erg spannend allemaal dus!!!

succes meiden!!!

even een kort berichtje.

ben vandaag in het zkh geweest. voor een folikel meting. heb nu een folikel van 15 mm. dus waarschijnlijk morgen de eisprong.

we moeten volgens de arts morgen vrijeen en dan krijg ik vrijdag een meeting en eeen samenlevingstest. dus het is weer spannend.

heeft iemand ervaring met de samnelevings test.

pinkie. spannend voor jou weer. ga heeel hard voor je duimen dat er raak geschoten worden en natuurlijk voor een mooie positieve test

Ja wij hebben voor 1.5 jaar geleden ook een samenlevingstest gehad, vond het van de ene kant mee vallen ook ook wel spannend, vooral wat de uitslag is.

Het enige wat ik best pijnlijk vond was dat slijm uitzuigen, dat zetten ze de eendebek erg dicht op de baarmoedermond en dat voel je.

Ze nemen dat een “monster” en gaan onder microscoop kijken of ze de zaadcellen zien zwemmen en of ze beweegelijk genoeg zijn.

Dit hebben wij ook mogen zien, dat vond ik best vreemd.

Bij mij hebben ze toen 4 “monstertjes” afgenomen, dit omdat er in het begin wat huidcellen enzo inzitten en dan is het slijm troebel.

Al met al duurde dit onderzoek rond de 20 minuten.

(monster afnemen nog geen 5 minuten).

Succes

mloeska hoe is het nu met jou.

pitje bedankt voor je informatie. nu weet ik dat wat me te wachten staat.

ik heb bij de aller eerste onderzoeken ook weefsel moeen weg laten halen. vond dat ook al verschrikkelijk.

ik zit als een berg tegen vrijdag op. maar we moeten het maar door staan.

lua, je moet je echt geen zorgen over dat onderzoek maken,

Het zal niet zo pijnlijk zijn als weefsel weghalen.

ik begin me steeds meer vreemder te voelen… me man heeft test gekocht, net gedaan… maar negatief!!! :think:

heel apart allemaal…

ben benieuwd wat voor vlekje dat dan was wat de echovrouw zag…

of misschien heb ik de test te vroeg gedaan… :think:

ik heb namelijk erg onregelmatige cyclus, ene keer 30 dagen, andere keer 40!

volgende week nog maar keertje testen dan… :pray: :pray: :pray:

mloeska ik hoop zo dat je gewoon te voeg heb getest. en dat je volgende test vet posiief is.

wel heel vervelend al die onzekerheid lijkt me.

hier vandaag weer naar het zkh. voor onderzoek.

we hebben eerts een echo gehad. eitje is weer goed gegroeid en gaat vandaag of morgen springen. zelfs ik kon het duidelijk zien dat t eitje gegroeit was.

daarna de samen leveings test. de eendebek deed dit keer wel ff pijn.

daarna hebben ze wat vocht en sperma afgezogen.

ze vroeg aan mij of me schoongemaakt had van binnen omdat het er allemaal redelijk schoon uit zag.

ze hebben wel wat af kunnen nemen

en dat hebben ze onderzocht en er zaten zwemmers.

nu moeten we volgende week een afspraak maken voor een sperma analyse.

dus we wachten maar weer op de volgende onderzoeken