ikea ontbijt - ben ik nou gek???

Een tijd geleden was ik met een vriendin en onze dochtertjes bij Ikea. We begonnen met een kopje thee en een stuk appeltaat. Jummie…maar toen zagen we de ontbijtjes die ze daar hebben en besloten om dat ook maar eens te doen. Dat was dus vanmorgen. Er hangt daar dus zo’n poster waar op staat wat er bij het ontbijt zit. Een mini broodje, croisantje, 1 plakje kaas, een ei, koffie of thee, 1 boter en 1 jam. Daaronder staat een lijst met andere dingen die je kunt nemen maar waarvoor je extra moet betalen. Op zich natuurlijk erg duidelijk. Maar nu komt het. Noa eet geen heel ontbijt, dus ik had voor haar geen kaas en jam maar een doosje vruchtenhagel. Kom ik bij de kassa, zegt dat meisje “ehm mevrouw, bij het ontbijt hoort een plakje kaas en jam.” Dus ik zeg “nou dat hoef ik niet, dus heb ik laten liggen.” Reactie van haar “dat kan niet, zo kan ik het niet aanslaan als ontbijt, maar moet ik alles los rekenen.” Dat zou dus duurder zijn dan die 1 euro die je voor een ontbijt betaald. Dus ik vroeg heel verbaasd “moet ik het ook nemen als ik het niet opeet en dus weg gooi?” “JA” was het antwoord!!! :shock: Ik heb maar een plakje kaas extra genomen en de jam. Het is toch niet normaal dat je verplicht ben wat te kopen omdat “het erbij zit” terwijl je het toch niet gaat opeten!!! Ben ik nou gek??? Of is dat normaal???

:shock: nou dat is inderdaad heel vreemd bizar gewoon :thumbdown: :thumbdown:

tja, groot bedrijf he? hoef je niet zelf na te denken, want overal zijn vaste regels.



Maar wel een beetje raar van de cassieren he, tuurlijk zijn er regels, maar ze had ook gewoon even kunnen nadenken.



Hier nemen we trouwens wel gewoon vier ontbijtjes, want papa en mama lusten we meer dan een ontbijtje :wink:

Das raar… Wij ontbijten daar altijd als we er zijn en ik lust geen kaas en ook geen jam. Ik pak of 2 plakjes ham en soms 2 eitjes. En word gewoon aangeslagen als 1 ontbijtje. Dit is dan in Amsterdam, doen ze niet moeilijk over.

Ik heb net via hun site de volgende reactie gestuurd:



Vanmorgen met ik met een vriendin en onze dochtertjes gaan ontbijten in het restaurant van Ikea Eindhoven. Over het ontbijt geen klachten, maar ik wil wel even wat kwijt.

Ik nam voor mijn dochtertje een broodje, croissantje, boter, een eitje, ham en vruchtenhagel. Geen kaas en jam dus. Toen ik bij de kassa kwam, werd mij verteld dat ik kaas en jam erbij moet nemen omdat het anders geen ontbijt is, maar ik voor alles los zou moeten betalen. Mijn dochtertje lust geen kaas en heeft liever vruchtenhagel dan jam. Ik was wel verbaasd over deze reactie. Toen ik zei dat ik dat niet hoefde, kon dat echt niet. Ik was verplicht om het erbij te nemen…ook als ik het weg zou gooien. Ik weet niet of dit gebruikelijk is, maar voor een groot bedrijf als Ikea vind ik dit een kwalijke zaak! Ik was er vanuit gegaan dat ik voor de ham en vruchtenhagel bij moest betalen, maar dat ik verplicht werd ook kaas en jam te nemen is te gek voor woorden.



Met vriendelijke groeten,

…[




Ben benieuwd naar de reactie.

hoi hoi



misschien een beetje raar maar mag ik me vragen waar je je druk om maakt je was al in de veronderstelling dat je extra moest bijbetalen voor de vruchtenhagel enz dus snap het “probleem” eigenlijk niet zo goed wat dat betreft had je misschien ook aan een andere klant de jam en kaas kunnen geven in plaats van weggooien



groetjes nathalie :oops:

Nou ik maak me er druk om omdat ik het zonde vindt, dat je iets MOET nemen terwijl je aangeeft dat je het niet op gaat eten. Dat ik het aan iemand anders zou geven…ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zomaar een plakje kaas aan zou nemen van iemand. En trouwens…wat moet je met twee plakken kaas en twee jam met 1 croissantje en een mini broodje?

@sensje wrote:

Ik weet niet of dit gebruikelijk is, maar voor een groot bedrijf als Ikea vind ik dit een kwalijke zaak! Ik was er vanuit gegaan dat ik voor de ham en vruchtenhagel bij moest betalen, maar dat ik verplicht werd ook kaas en jam te nemen is te gek voor woorden…[[/color]



Ben benieuwd naar de reactie.




Het is op zijn minst vreemd te noemen, maar goed… bovenstaande vind ik wel erg overdreven persoonlijk. Een kwalijke “kaas en jam” zaak :roll:



Wat verwacht je als reactie als ik vragen mag? Excuses voor in jouw ogen een teveel aan jam en kaas :wink:

Nogmaals…



het gaat mij niet om dat ene plakje kaas en dat ene kuipje jam…maar ik ben niet de enige die daar eet…en ikea eindhoven is ook niet de enige ikea.



Maar het gaat mij om het feit dat ik…blablabla…dat heb ik net al gezegd.

gewoon een domme cassiere die het niet snapt lijkt mij :mrgreen:



(maar eerlijk gezegd zou ik daar dus nooit een mail over sturen)

Ik vind ook wel dat je gelijk hebt. Wat een rare manier van denken. :think: Als je nou meer pakt, ok, maar minder, dat is toch alleen maar mooi meenomen :roll:



Waarschijnlijk heeft het meisje aan de kassa niet zoveel ervaring en heeft niet echt goed nagedacht…

Tenminste, ik ken Ikea als ruimdenkend niet zo op de regeltjes.



Denk dat je gewoon een verkeerd meisje getroffen hebt.

(het valt ook niet mee dat mensen andere dingen doen dan volgens de regels moet :angel: 8) )

@Mutsie86 wrote:

Das raar… Wij ontbijten daar altijd als we er zijn en ik lust geen kaas en ook geen jam. Ik pak of 2 plakjes ham en soms 2 eitjes. En word gewoon aangeslagen als 1 ontbijtje. Dit is dan in Amsterdam, doen ze niet moeilijk over.




Hier ook een amsterdammer en ik lust de ham niet dus neem ik 2 keer

kaas. Hier geen gezeur.



Vind het ook geen kwalijke zaak, gewoon een domme kracht… :wink:

Het is een actie en de Ikea heeft bepaald wat daar bij zit.

Anders hadden ze er wel bij gezet “beleg naar keuze”

Als ik naar de Mac Donalds ga en ik neem een menu en ik wil koffie i.p.v. frisdrank wordt de prijs ook anders.

Ik vind het wel logisch…

Ja, maar als je iets NIET neemt (dus niet iets daarvoor in de plaats) moet je het wel meenemen en na de kassa weggooien, das toch dom… :doh:

@Greetje14 wrote:



Als ik naar de Mac Donalds ga en ik neem een menu en ik wil koffie i.p.v. frisdrank wordt de prijs ook anders.

Ik vind het wel logisch…




Ik niet, want als ik bij een menu koffie wil en geen limonade wordt er niets apart aangeslagen. Dus het menu blijft gewoon het menu, alleen wordt de limonade verruild met de koffie, dus het broodje wordt niet apart aangeslagen en de friet ook niet. En dat is niet alleen bij het filiaal hier in Vlaardingen, maar ook een aantal in Rotterdam waar ik ben geweest.



Het gaat de ts erom dat het vreemd is dat als je iets niet neemt, het HELE onbijt niet als 1 gerekend wordt, maar alles apart. En dat terwijl je de Ikea zo spekt. Want zij verdienen dus een heel ontbijtje terwijl ze kaas overhouden :wink:

Zo heeft mijn vader in de bouw gewerkt en is het vaak goedkoper om er een standaard badkamer in te laten zetten en die dan later te vervangen dan om er geen standaard badkamer in te laten zetten…

Hij zei dan weleens dat als de huizen werden opgeleverd dat er overal baden en douchecabines in de tuin lagen omdat mensen die er gelijk uit haalden :think: …



Maar van die cassiere wel erg vreemd om het dan gewoonweg zo te zeggen en te doen…

:shifty:

Ben benieuwd of je nog reactie terug krijgt van je mailtje…



gr patricia

Groot gelijk dat je mailt, zou ik ook doen.



Ik vind dat Ikea zo groot als ze zijn niet op deze manier voedsel moeten verspillen :hand: :hand: :hand:



Kan natuurlijk ook zijn dat die kassiere het niet goed doet :wink:

Ik vraag mij echt af of mensen weten hoeveel eten er door heel nederland verspild wordt in restaurants ed.???



Ik had mij er echt niet zo druk over gemaakt.



Plakje kaas erbij en klaar…Dan eet je het toch zelf op, als je zelf vind dat het verspillen is?

Of je geeft het aan iemand anders of wat dan ook…

Ik kom alleen in Ikea Delft en daar hoef je het niet mee te nemen als je het niet opeet. Je betaald dan wel gewoon 1 euro voor de broodjes en de koffie dan.

@Lynda wrote:

Ik kom alleen in Ikea Delft en daar hoef je het niet mee te nemen als je het niet opeet. Je betaald dan wel gewoon 1 euro voor de broodjes en de koffie dan.
wou ik net zeggen. In delft ontbijt ik weleens en Stein lust absoluut geen jam dus die neem ik ook niet.

Ook eet hij de kaas niet en die neem ik dus ook niet,

En ik betaal toch echt maar 1 euro en niet alles los :think: