ikea ontbijt - ben ik nou gek???

Ik vind dit zoooo’n onzin: je betaald gewoon voor 1 ontbijt en een extra vruchtenhagel. Alleen: je laat de kaas en jam liggen.



Dus die persoon die achter jou komt en extra kaas of jam neemt, betaald in feite ook nog es voor jouw kaas/jam, dus ikea verdient dubbel aan die artikelen.



Ik snap niet dat dat mens zo dom doet en je hebt groot gelijk dat je daar een mail over stuurt.



Ik denk dat ik het na afgerekend te hebben gewoon op dr schoot had gekwakt. :wink: :mrgreen:

Een typisch geval van een domme werkneemster lijkt me. Waarom zelf nadenken als het niet hoeft? Grr… daar kan ik me dus echt kwaad om maken om die domheid af en toe in winkels…

Geachte mevrouw … (huppeldepup)



Het betreurt ons bla bla bla bla

wij zullen de betreffende manager hiervan op de hoogte bla bla bla

Als blijk van,…



BONNEN VOOR KOFFIE EN APPELGEBAK :mrgreen:



Hoogachtend,

de directie :mrgreen:



Stuur ook wel eens een mail,… hihihihi

(kan geen appelgebak van de ikea meer zien hahaha!)



Moest wel erg lachen om dit topic hoor, dat er zulke uiteenlopende meningen over zijn hahaha!

Ik ben het wel met je eens hoor, nu is het 1 plakje die de vuilbak in gaan dat keer zoveel ontbijtjes met hetzelfde verdeeld over weet ik hoeveel IKEA’s en dan is de optelsom al gauw een paar blokken kaas per dag!

Ik snap je insteek!



Ben benieuwd hoe ze reageren! of mijn vermoeden klopt!

Als je teveel weglaat lijkt het voor de cassiere misschien niet meer op een ontbijt. Wat al gezegd is, dat kan ook verwarrend zijn voor haar als het niet gaat zoals het “hoort” :wink:



Ik eet geen vlees dus neem altijd twee plakjes kaas, nooit een probleem. Heb nog een keer staan praten met een Islamitisch stel, die mochten natuurlijk ook geen ham maar namen altijd 1 plakje kaas. Voortaan dus ook twee :slight_smile:

Nouja, verwarrend? De cassiëre had meteen gezien dat de jam en kaas ontbrak… Ik had precies hetzelfde gedacht: ik hoef die kaas en jam niet, dus die laat ik liggen. En die extra vruchtenhagel betaal ik wel apart.



Ik werk in een grote keuken (levert door heel ned) en je staat er van te kijken hoeveel er weggegooid wordt! Oké die mensen zijn ziek (ziekenhuis), dus die bestellen wat en eten het niet op. Maar elke dag gaan er een paar dozen jam/hagelslag/kaas oid zo de prullenbak… Dat wordt besteld maar niet opgegeten. Dan denk ik ook: bestel het dat niet, dat kunnen wij het aan een ander geven die het wél opeet… (maar om dan te gaan zeggen: 'je moet het bestellen en dan gooi je het maar weg? :think: :eh: )

Heb je al een reactie gekregen op de mail die je gestuurd hebt?

Heel iets anders, bestelde jaren terug gebak met frambozen, zaten er allemaal mieren in verwerkt gatver de gatver. Hebben toen ook bonnen gekregen, maar ik wilde daar niets meer eten :wink:



Ik snap je insteek. Domme werkneemster. Je krijgt waarschijnlijk de standaardbrief zoals andere schrijfster al doorgaf.

Grappig dat de reacties zo uiteenlopen. De ene dat ik me druk maak om niks en de ander dat ik groot gelijk heb.

Ik heb nog niks gehoord…vraag me ook af of ik wat hoor.

@miranda79 wrote:





Ik werk in een grote keuken (levert door heel ned) en je staat er van te kijken hoeveel er weggegooid wordt! Oké die mensen zijn ziek (ziekenhuis), dus die bestellen wat en eten het niet op. Maar elke dag gaan er een paar dozen jam/hagelslag/kaas oid zo de prullenbak… Dat wordt besteld maar niet opgegeten. Dan denk ik ook: bestel het dat niet, dat kunnen wij het aan een ander geven die het wél opeet… (maar om dan te gaan zeggen: 'je moet het bestellen en dan gooi je het maar weg? :think: :eh: )






Dit vind ik dan ook wel weer erg kort door de bocht. Ten eerste moet je een dag van tevoren opgeven wat je wilt eten voor je ontbijt (alsof je dan weet of en waar je trek in hebt), en daarbij is het een ZIEKENhuis. Ik denk dat heel veel mensen hun hoofd nou niet echt bij het ontbijt/eten hebben en gewoon maar wat standaards invullen.

Uit eigen ervaring weet ik dat ik pas na 2 dagen redelijk goed kon bedenken wat ik op zou willen eten,… zowel ontbijt/lunch als avondeten.









Terugkomend op het topic vind ik dit een typisch voorbeeld van een domme kassiere. Ws kent ze de prijzen niet uit haar hoofd, en dan weet ze gewoon niet meer wat ze wel en niet moet aanslaan als extra’s (of ze is uitgeweest, had een enorme kater en dacht doe niet zo moeilijk ;)).

Mail vind ik ook ietwat overdreven, maar ben benieuwd naar het antwoord. En ach, het kost je niets :wink:

@#puk# wrote:

@miranda79 wrote:




Ik werk in een grote keuken (levert door heel ned) en je staat er van te kijken hoeveel er weggegooid wordt! Oké die mensen zijn ziek (ziekenhuis), dus die bestellen wat en eten het niet op. Maar elke dag gaan er een paar dozen jam/hagelslag/kaas oid zo de prullenbak… Dat wordt besteld maar niet opgegeten. Dan denk ik ook: bestel het dat niet, dat kunnen wij het aan een ander geven die het wél opeet… (maar om dan te gaan zeggen: 'je moet het bestellen en dan gooi je het maar weg? :think: :eh: )






Dit vind ik dan ook wel weer erg kort door de bocht. Ten eerste moet je een dag van tevoren opgeven wat je wilt eten voor je ontbijt (alsof je dan weet of en waar je trek in hebt), en daarbij is het een ZIEKENhuis. Ik denk dat heel veel mensen hun hoofd nou niet echt bij het ontbijt/eten hebben en gewoon maar wat standaards invullen.

Uit eigen ervaring weet ik dat ik pas na 2 dagen redelijk goed kon bedenken wat ik op zou willen eten,… zowel ontbijt/lunch als avondeten.


Ja, daar heb je gelijk in, maar het zal je verbazen hoeveel mensen telkens weer teveel bestellen, en het weer net zo hard terug geven... Mensen die daar een dag of drie liggen, oké. Maar er liggen er ook wel meer die daar veel langer zijn...

Maar 'het probleem' is opgelost: vanaf half november gaat de bulk naar boven, dus gewoon hele broden met beleg, en dat wordt dan op de afdeling zelf uitgedeeld. Op die manier kun je op dát moment zeggen wat je wil eten, en niet een dag van te voren...

Hmm deze ikea mvr had zo de kaas en jam bij dr achter de kassa kunnen krijgen van mijn…lekker dom ben je dan toch als je dat niet snapt



Ik heb een tijd in de keuken van de amsterdam Arena gewerkt, voor de VIP boxen van oa ABN enzo…daar werden na afloop hele rollades, fricandeaus enz enz zo weg gegooid…tja dat is Nederland he…heb wel eens geopperd waarom ze niet bv het leger des heils lieten komen om t mee te nemen…mar dat was teveel werk :shock:

@Aapie27 wrote:

Hmm deze ikea mvr had zo de kaas en jam bij dr achter de kassa kunnen krijgen van mijn…lekker dom ben je dan toch als je dat niet snapt



Ik heb een tijd in de keuken van de amsterdam Arena gewerkt, voor de VIP boxen van oa ABN enzo…daar werden na afloop hele rollades, fricandeaus enz enz zo weg gegooid…tja dat is Nederland he…heb wel eens geopperd waarom ze niet bv het leger des heils lieten komen om t mee te nemen…mar dat was teveel werk :shock:




Leger des heils wil dat niet hoor. Heeft met hygiene te maken.



Wij hadden een keer na een groot feest heel veel bami en nasi over. LdH gebeld en die wilde het echt niet hebben hoor…

vanuit de bedrijven heeft het ook financieel iets van betekenis… Iets weggooien is iets afschrijven, dat is goedkoper dan wanneer ze een product doneren. Heeft te maken met heel -product en half-product geloof ik… Bij de mc Donalds mochten wij ook nooit iets mee naar huis nemen of weggeven aan het eind van de dag…

@ Madre: oh echt joh… ok nou dat wist ik niet…maar goed van mij part aan een zwerver die ergens ligt… die eet t vast wel die kijkt niet op hygiene denk ik :wink:

Ik vind het verschrikkelijk, al dat voedsel verspillen.

En hygiene? Er zijn mensen die gewoon GEEN eten hebben, en dan zou netjes bereid eten dat over is niet goed genoeg zijn? Ik vraag me af of die mensen dat ZELF ook vinden. Zonde hoor.

Ik heb wel eens gehoord van een gaarkeuken en een voedselbank die dat soort dingen wel aannamen. Ligt er misschien ook aan hoe hard je het nodig hebt als organisatie?



Aan het eind van de avond gaan bij mij op school ook de overgebleven belegde pistoletjes het ronde archief in. Zo zonde.