Ikea Expedit boekenkast. Foto pagina 3

Mooie manden Fai, ik zal morgen even kijken :thumbup:

Verrek dat mooie keukentje Karin? :frowning:

Yep ik zie het… dat mooie keukentje dus… :frowning:

Hoi Karin,

Wij hebben zo’n soortgelijke kast, maar dan van de otto, en dan met houten deurtjes en laden die je los erbij kunt kopen. Ze zijn er in het roze, maar ook in het blauw/lichtblauw geloof ik.

ff kijken of het lukt een fotootje bij te voegen.

Succes met je expeditie :mrgreen:

Wij hadden ook die kast van ikea, maar ik vond het een vreselijk ding! Heel groot, en je pleurt er van alles in wat er niet hoort. Gevolg 1 grote zooi-kast.

Nee, ik zou me er niet meer aan wagen :wink:

(je hebt ook plastic bakken kan ik me herinneren,… moet je anders niet gewoon even langs de ikea om te kijken wat ze hebben?)

Wij hebben m ook ,in het wit en met die doorzichtige bakken. 4 bakken en 4 open hokken. Ik vind het een handige kast. Maar ook bij de witte moet je oppassen met stoten enzo, er laat snel verf los. Ik had er tekeningn aangeplakt met plakband en trok dus zo een stukje verf eraf :roll: Snel plakbandje terug gedaan, want dat plakbandje valt minder op dan de verf eraf :mrgreen:

Trouwens, die doorzichtige bakken gaan goed hoor, met speelgoed erin. Ik zit er alleen nu over te denken om hem aan de binnenkant te beplakken zodat hij niet meer doorzichtig is…

@#puk# wrote:

(je hebt ook plastic bakken kan ik me herinneren,… moet je anders niet gewoon even langs de ikea om te kijken wat ze hebben?)

Ja, daarom zei ik al dat ik op expeditie ga. Ik stap zo in de auto. Eerst even kijken of de kast in de auto past met de kids erbij.

wij hebben het zo… ben er nog elke dag blij mee, Yv heeft de ruimte voor zijn troepjes en speelgoed en zo is het veel netter. :thumbup:

ik hou niet van overal speelgoed…

Deze bakken/manden zijn van stoer canvas, lekker stevig.

is het gelukt met kids en auto en expedit kast?

ik heb twee versies :mrgreen:

Leuke foto’s ! :thumbup:

Ik ben ondertussen bij de Ikea geweest met een krijsende zoon :roll: Hij wilde niet in de kar zitten. Nou dat is handig hoor, naar de Ikea met eentje van 3 en eentje van 1,5 en ik kon niemand meekrijgen natuurlijk. Maar ja, ik móest en zou heen, dat kennen jullie vast niet :wink:

Enfin, de kar volgeladen met 2 kinderen, een luiertas en een paar manden en 1 knoflookpers ging ik naar het magazijn om daar een kast uit te zoeken en me te laten helpen door het personeel. Want hoe moest ik nu in vredesnaam 2 karren transporteren ? Een paar chagrijnige dames zeiden dat ze me niet konden helpen en na één bijzondere ( :roll:) mannelijke medewerker eens dwingend aan te kijken,besloot hij deze mama toch maar te helpen maar dat ging gepaard met een diepe zucht. Ondertussen was Christan steeds harder aan het gillen dat hij eruit wou en de Ikeameneer :slight_smile: ging op een draf voor ons uit naar de kassa met de kast. Met de mededeling dat hij tot de kassa mee kon lopen, liet hij me achter met een gillende Chris en een springende Eva : Mamaaaa, ik moet nú poepen !! Een ouder echtpaar kijkt mij fronsend aan en een jong stel met peuter en bib kijkt mij meewarig aan. Goed daar stond ik dan. Blij met mijn aankoop, ongelukkig te zijn met mijn gillende kinderen.

Maar ik sta mijn vrouwtje wel hoor! Ik ben met 2 karren en 2 ondertussen zielige kindertjes het invalidentoilet ingereden en Eva kon zich ontlasten. Ik hoorde weer een zucht, ditmaal van een blije dochter die haar poep kwijt kon ! Billen vegen en naar de auto, ik had het zweet op mijn rug staan. En man wat was het druk ! Gek he, het is zaterdag, het is vakantie en het regent ! Wat gaan Nederland doen vandaag ? Juustum ! Karren volladen bij de zweedse meubelgigant. En zo ook ik. Ik moest eerst maar eens bij de auto zien te komen, dat was nog een hele tour met 2 zware karren. iedereen keek me aan, geen mens die aanbood te helpen, stel je voor :hand:

Onderweg naar de auto komen we langs de Ikeaspeeltuin. Meestal omzeilen we deze heel subtiel maar nu kon ik er niet omheen. 2 karren geparkeerd en even 2 kinderen uitgelaten. En krijg ze dan maar weer eens in de auto! Weer 2 verdrietige kinderen. Ik kon het niet goed doen.

Bij de auto aangekomen heb ik eerst Chris een schone luier gegeven (auw mijn rug) en nadat beide kinderen in hun stoeltje VAST zaten (!),ging ik me eens rustig bedenken hoe ik het pakket in de auto kon krijgen. Dat lukte me dus niet, het was echt te zwaar :frowning: En wat denk je :evil: Intussen stond er een Caddy achter me te knipperen die wilde op mijn plaats gaan staan. Een jong stel zat er in en zaten naar me te kijken hoe ik zat te sjorren aan die zware doos. Ik kreeg het niet omhoog de auto in. Ik kreeg het steeds heter. Puur uit frustratie dat het niet lukte, het zwaar was en de kinderen de oren van mijn kop zeurden. En als druppel zaten die mensen even lekker naar me te kijken of ik het wel snel genoeg voor elkaar zou krijgen omdat ze mijn plekje wilden hebben ! :evil: Ik heb ze weggestuurd met de woorden: Als je alleen maar kunt toekijken, zoek dan maar een ander plekje !!! :evil: Oooh ik was zooo boos !

Maar dit gebeurde niet 1 keer, wel 3 keer !!! Oh wat is iedereen toch lekker met zichzelf bezig ipv even een vinger uit te steken. Nks hoor, elke onbeschoft bleef op zijn luie reet zitten. Bij de 3e auto ben ik gewoon in de kofferbak gaan zitten en ben ik terug gaan kijken. Dat ik stiekem ook even zat uit te rusten hoeven zij niet te weten. De man die in die auto zat keek me toch schaapachtig aan :o Het is dat ik niet rook, anders had ik een sigaret opgestoken. Toen de man zijn gaspedaal iets te fors indrukte en wegreed, deed ik nog 1 poging. Kom op, ik ben toch een sterke vrouwvrouw ? D’r in met die kast !!! En dat lukte gelukkig.

En toen moest ik iets doen wat ik anders nooit deed : De kar (in dit geval 2) terug brengen zonder de kinderen. Maar ik kon het niet opbrengen om ze weer uit de auto te halen, te manouvreren met 2 karren en 2 kinderen die niet uitkijken.

Ik hoorde weer een zucht, ditmaal van mezelf. Kolere, dat krijg je er nou van als je persé iets wilt !!! Volgende keer gaat Mark of oma maar weer mee hoor. Ohnee, wacht even, er komt geen volgende keer :wink:

Edit : Toch wel, ik ga nu terug naar de winkel. Ik heb 2 prachtige manden gekocht en 2 ,dacht ik, leuke cassettes. Het staat voor geen meter :frowning: En het moet gewoon vandaag klaar. Niet maandag of volgende week, nee NÚ !!!

Dus daar ga ik maar weer, iemand anders nog wensen ? Ik ben er straks toch !

Dit zijn de manden :

O meid, wat een verhaal! Je schrijft wel errrg leuk :mrgreen: .

Tja… vrouwen… :mrgreen:

(ongesteld???)

ohw ik kan me zo voorstellen hoe jij je voelde…

ik moest laatst met mijn zwnager lijf en een puberpueter die deurtjes en die laadjes halen…weet ik veel dat die per stuk 6 a 8 kilo wegen!!!

en dan nog op ooghoogte liggen…

en idd niemand die je helpt…

men ik heb de rest van de dag pijn gehad in buik en rug.

want net als jij kreeg ik het van woede en frustratie uiteindelijk toch voor elkaar…

ook het in de auto zetten

triest eigenlijk he…dat niemand even komt helpen als je ziet dat iemand het niet red alleen…

Heeel herkenbaar en sorry, maar moest toch wel even erg lachen :oops:

Ik moest zo een kast voor mijn moeder meenemen, nou, daarvoor moest de voorstoel deels plat en dus de kids ernaast op de achterbank.

dus idd, ben je eindelijk bij de parkeerplaats (hier bij Ikea, moet je de auto ophalen naar het laadgebied, dus je moet je kar onbeheerd laten staan OF je kinderen erbij laten… ik had dus expres al op zichtafstand de auto geparkeerd en gelukkig was hier wel een ikea medewerkster zo vriendelijk om even op te letten en me ietwat te helpen (was ook al wel 27 weken zwanger. Wist ik veel dat die pokkekast zo veel weegt :roll:

Ik de auto erbij, eerst de kinderen erin, dat ging allemaal maar heeeel nipt en toen de kast erin proppen.

Nou, idd een dikke 40 minuten later en een zwaar nat bezweet shirt gingen we op weg.

Dat doe ik dus ook nooit meer… hahahaha :mrgreen:

O inderdaad herkenbaar.

Wij zijn met de voortuin bezig en onder het mom ‘Ik kan niet wachten totdat manlief thuis is’, heb ik 6 zakken grind á 25 kilo per stuk meegenomen, inclusief potten en planten uit het tuincentrum.

En Robin wilde steeds in de kar, nee toch eruit, en toch weer erin…

En toen móest hij eruit, want anders konden mijn spullen er niet meer in…

En toen ik even vroeg of hij mijn tas vast wilde houden (die ook niet meer paste), had hij hem eerst open gemaakt en zat op de grond alles eruit te vissen, terwijl ik druk bezig was potten uit te zoeken, en even later (nadat ik alles er weer in had gestopt), had hij het op de één of andere manier voor elkaar gekregen om zijn hoofd tussen de tas en de hengsels te stoppen, en ze niet meer terug over zijn hoofd te krijgen. Ja echt… :roll:

Sta je daar helemaal nat van het zweet met een kar van 150 kilo zwaar en een dikke pens het hoofd van je zoon uit je tas te bevrijden… :eh:

Maargoed, ik werd netjes geholpen met het in de auto leggen. :thumbup:

En tuintje ziet er weer beter uit!

Wij hebben overigens 2 keer die Trofast kast.

Leuk geschilderd, plank ertussen en Robin heeft een ideale speelhoek.

Zal eens kijken of ik hem op de foto kan zetten.

Elke keer tuffen wij weer (met z’n drieën) naar de Ikea, en elke keer komen we na soortgelijke taferelen terug met de gedacht DIT NOOIT WEER! En toch komen we elke keer weer terug :think:

Wij hebben 2 5x5 boekenkasten in beuken, met de lichte doorzichtige bakken en van die canvas-dingen (in zwart-geel en zwart-rood). :thumbup: Op school hebben we ze ook, dan 4x4, met onze zelfstandige kiesmaterialen erin!

Colle, die deurtjes zijn inderdaad hartstikke zwaar !!! Ik stond ook met 2 dozen in mijn handen bij de kassa . Samen met 1 kar met kinderen en boodschappen en nóg een kar met de kast! Er was overigens wel 1 meneer die aan me vroeg of ik het nog kon houden. Maar geen antwoord gaf toen ik zei dat het wel zwaar was :o Haha !

Cell, mag je bij jullie de kar niet meenemen naar de auto ? Misschien bij ons ook wel niet hoor, ik heb geen idee :oops:

Anneke proest Ook lekker bezig geweest dus! Ben wel benieuwd naar je foto!

Ik heb ook een foto gemaakt van het resultaat en wat vinden jullie ? Zal ik er nog 2 manden bijkopen ? Dat ruimt zo lekker op! Alleen is dan misschien de speelsigheid van de kast weg ?

Dat staat leuk zeg! Ik vind de indeling zo heel leuk!!! :thumbup:

Leuk geworden :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

ik zouh het zo laten ik vind de indeling erg leuk geworden :mrgreen: