Wij zijn dol op Ikea-spullen, als ze in elkaar zitten :lol: Het in elkaar zetten levert nogal eens discussies en frustraties op. Maar we blijven kopen, omdat de spullen zo leuk zijn! Zo gingen we ook vandaag ‘even’ naar Ikea Groningen (ongeveer een half uur rijden).
We kochten een tafel en stoeltjes voor Leonie, wat snuisterijen (haha, ik zeg ‘wat’ maar de hele kar zat vol!), een klein bureau en een bureaustoel. Dat rekenden we af, brachten de boel naar de auto en liepen nog weer naar binnen om een kast te kopen (groooot, paste niet meer in de kar). Ook dat afgerekend, en afgeleverd bij de transport-balie. Toen naar de afhaal-balie voor bovenstaand bureau en terug naar huis. Wij blij! :mrgreen:
Thuis gekomen zetten we meteen de boel in elkaar. Tenminste… er zitten geen handleiding en schroefjes bij het bureau! We bellen met de Ikea-servicelijn en die melden ons het volgende:
óf ze kunnen de materialen bestellen in Zweden en naar ons opsturen, maar dit kan wel 2 weken duren.
óf we gaan terug naar Ikea en halen bij de Klantenservice de schroefjes op.
Ik bedenk me ineens dat onze kast morgen geleverd gaat worden, en opper heel slim of ze daar de schroefjes niet bij kunnen leggen. Nee dus, dat kan niet, want ‘je moet persoonlijk met de kassabon naar de klantenservice’. Ok, dus ik ga voor een zakje schroefjes heen en weer rijden, kan ik daarvoor gecompenseerd worden?
moet er even bij vermelden dat ons al eerder zoiets is overkomen, toen kregen we een tegemoetkoming in de benzinekosten, geen vreemde vraag dus van ons *
Dat moeten we overleggen met de klantenservice.
Ok, so far so good, ik tuf in mijn eentje terug naar Ikea (Leonie ligt inmiddels op bed). Daar blijkt het errug druk te zijn bij de klantenservice, ik moet lang wachten. Als ik aan de beurt ben, leg ik uit wat er aan de hand is.
ik: “We hebben vanochtend een tafel gekocht hier, maar er zitten geen schroefjes en handleiding bij.”
zij: dat lijkt me sterk… (begint ondertussen wat te rommelen)
ik: “We hebben al contact gehad met de servicelijn, en hier staan de nummers van de schroefjes die we nodig hebben”
zij: geen reactie :roll:
Nou, puntje bij paaltje: de schroefjes waren er niet, moesten besteld worden, en dat kan weken duren. :twisted: Ik ben inmiddels een beetje nijdig, vooral omdat dat mens me niet gelooft. ALSOF IK IKEA OP GA LICHTEN VOOR EEN PAAR SCHROEFJES! Ik laat mijn gegevens achter, zij zorgt dat ik de schroefjes toegestuurd krijg, en ik vraag naar de compensatie in de reiskosten. Die krijg ik niet… Het enige dat ze me kan bieden is een koffie-bon. Midden in haar zin loopt ze bij me vandaan en komt terug met een lunch-bon ter waarde van 8 euro. “Dat zijn precies de kosten voor de reis Assen-Groningen.”
Oh ja zoooo herkenbaar! We zijn in September verhuisd en hebben bijna alles bij de Ikea gekocht. En we konden terug met… de ladekast want het blad was beschadigd, tot 2 keer toe met het tafelblad want dat was ook beschadigd, het schilderij want toen we zo’n beschermhoekje eraf wilden halen kwam de print mee en planken want er zaten geen schroefjes bij.
We wilden een wandkast van de ikea. Hij staat daar mooi als showmodel maar was niet leverbaar. Ik kon hem wel reserveren maar dat zou 3 weken duren. Na drie weken was hij er nog niet, na vijf weken nog niet, na tien weken nog niet… uiteindelijk was hij er na ruim 2,5 maand en zaten wij dus al 2,5 maand met een tv op de grond :wall:
zo heb ik eens een staande lamp gekocht daar… bij thuiskomst en montage bleek dat ding te zoemen(zat een dimmer op die defect was) Wij weer terug van kaatsheuvel naar eindhoven… netjes reiskosten vergoed gekregen en nieuwe lamp… bij thuiskomst… exact hetzelfde verhaal… dus ik enigszins geirriteerd weer gebeld… kon nogmaals terug komen , met wederom reiskostenvergoeding en dit keer geld terug(ik wilde niet voor een derde keer terug). Is toch telkens ruim 80 kilometer!!(heen en terug)…
Dus dat wij naar de Ikea gingen even langs de klantenservice en uitgelegd welk bed het was en of daar misschien nog schroefjes voor waren
Ze hebben alles uitgezocht en kwamen met een zak met schroeven aanzetten. Kostte ons 2 euro 50 . Dus hier (tot nu toe) goede ervaringen met de klantenservice van de Ikea :thumbup:
Wat een rare reactie! Ik weet als bijna-insider dat er ook andere oplossing zijn hoor!
Er kan namelijk ook een “deelruiling” worden gemaakt, dan pakken ze een nieuwe doos van hetzelfde product en halen daar de schroeven uit! Dat doen ze echt heel vaak hoor!
Ik vind niet dat je netjes bent geholpen… Jammer is dat!
Misschien dat je nog eens kan bellen met de klantenservice?
Onze slaapkamer is van Ikea, niks was verkeerd of ontbrak, we hadden zelfs schroeven te veel.
Ons bed ook van Ikea… hij staat los om ons waterbed, dus de helft hadden we niet nodig, maar prima verder.
Kinderkamers zijn 2e hands ikea en alles is prima, behalve de kast van Peter, die is na 1 keer gebruik bij een ander al helemaal krom getrokken en ik kreeg hem dus amper in elkaar. Hij gaat ook niet meer mee naar het volgende huis, we kopen wel een andere… (stranda kast, waaibomenhout, maar nog wel duur met 179 euro nieuw)
Beneden hebben we ook op de salontafel en de bank na alles van Ikea, wij zijn prima tevreden.
Hebben 1 keer gebruik gemaakt van de thuisbrengservice en ook dat was keurig op de afgesproken tijd (tussen 12 en 14.00 uur en ze waren er 12.30)
Dus nee, geen problemen eigelijk. Maar ja, het blijft massaproductie voor een redelijke tot goedkope prijs en het blijft in de winkel mensenwerk natuurlijk.
Ons halve huis komt zo’n beetje van de Ikea, dus hier ook een Ikea fan. Met al die spullen is het ons maar 1 keer gebeurd dat er een onderdeeltje ontbrak. Ik heb toen de service-lijn gebeld, en 3 dagen later werd het netjes met de post bij ons bezorgd (en nog bonnen erbij voor gratis koffie), dus wij hebben alleen maar goede ervaringen met de service.
Maar als ik jouw verhaal zo lees, ik zou ook woest zijn hoor (en nooit meer terugkomen daar - in elk geval niet bij dat filiaal dan). Wat stom dat ze je voor niets heen en weer laten rijden en dan nog niet eens netjes excuses aanbieden of zo.
Ik denk dat je bij alle grote bedrijven gewoon een beetje geluk moet hebben dat je goed geholpen wordt, want echt een goed overzicht/toezicht is er meestal niet, dus dan moet je maar net de goede persoon treffen, die gewoon even met je meedenkt.
hier ook een grote ikea fan ook hier zeker het halve huis bijna het hele huis bestaat uit ikea.
Heb maar 1 keer een mindere ervaring gehad en dat was bij de salontafel daar blkene nadat ik hem helemaal opgezet had een flinke kras op het blad te staan maarja dat hadden ze bij ikea ook niet kunnen zien.
Voor de rest nooit geen slechte ervaringen gehad met ikea
Onze slaapkamer is van Ikea, niks was verkeerd of ontbrak, we hadden zelfs schroeven te veel.
Ha, daar zijn die schroeven dus gebleven!!!! :wink:
Ik ga regelmatig naar de Ikea, maar ik ben niet echt een grote fan van de producten en de service. Kastjes zijn vaak scheef en gammel. Als je niet goed oplet bij het magazijn, dan koop je rekjes voor je klerenkast inclusief montage, maar kom je er bij thuiskomst achter dat je voor die handige plastic bakken voor de diezelfde kast wel appart de montagespullen had moeten kopen :wall: Dat vind ik typische Ikea(on)logica. Je moet zo opletten of je wel met alles thuiskomt.
Aan de andere kant hebben ze voordelige spullen en is Emma dol op smallland en vind Stan de autowinkelwagentjes heel leuk. Soms ga ik alleen daarvoor naar de Ikea. Ikea Haarlem is niet zo ver weg voor ons. En met mijn klantenpas is de koffie nog gratis ook! :wink:
Ach, nu maar hopen dat de boekenkast straks in goede staat komt!
Schiet mij maar lek :shock:
De kast zit in 3 dozen, genummerd 1, 2 en 3. Net komt de vervoerder ze afleveren, en ik zie direct al: 1, 3 en 3… :roll: :wall: :doh:
Hoe het mogelijk is weet ik niet, we weten ‘zeker’ dat we in de winkel alles gecheckt hebben, bij de kassa hebben ze ons nog eens laten checken (en de cassière checkte mee), en tóch zullen we een fout gemaakt hebben. Dat ons dit net NU overkomen moet… Die doos past niet in onze auto, vandaar dat we hem hebben laten bezorgen. Dan moet ik dus een andere auto lenen, terug rijden naar Groningen, de doos omruilen, hopen dat alle schroefjes er in zitten :shifty: , en de kast thuis in elkaar zetten… Ik ga de eerst komende tijd niet meer naar Ikea
ik zou ook naar ikea bellen en hun dit probleem laten oplossen en zeker geen andere auto lenen. jij hebt alles gecheckt en je hebt betaald voor de bezorging dan moeten hun deze fout maar oplossen hoor :wall:
Balen allemaal zeg. Wij hebben nooit echt problemen met Ikea.
Wij hadden wel een keer een poot van een buro die niet goed was en we konden teruggaan of ze stuurden het met een paar dagen op. We kozen voor het laatste want we ging er toch niet meer gelijk aan verder.
En ik heb laatst 2 koekepannen teruggebracht die ik al een jaar gebruikte maar de anti aanbaaklaag liet een beetje los. Ik kreeg zonder verdere vragen 2 nieuwe pannen. En zo heb ik vaker goed service.
Weken duurde het voor we ieder plankje hadden, en vervolgens hebben we nu problemen met het frontpaneel van de vaatwasser, dat is al 3x vervangen intussen.
Om het maar niet te hebben over de bergen schroefjes die er niet bijzaten…