ikea commode Hensvik

De commode is 110 cm breed, en het bovenkastje 75 cm. Lijkt mij redelijk prima…

Ik lees trouwens net op de site dat er geen wand beslag bij dat bovenkastje zit. Hoe hebben jullie deze gemonteerd broekie?

@~Marion~ wrote:

@Cell wrote:


Is de commode achtige ladenkast van eh… hoe heet die serie… eh, hemnes :thumbup: is dat niks dan?




CELL!!! ik kan je wel WEEEEEEER Zoenen!!! Hoe hoog is dat ding?




wij hebben dat “lange” dressoir van Hemnes als commode (4 kleine laatjes boven en dan 2x2 grote laden beneden, snappie?) omdat wij alle gangbare commodes te klein vinden (je kan een vieze luier oid nergens even fatsoenlijk neerleggen als je er ook al een doos doekjes hebt staan) en veel te laag. Die Hemnes is heerlijk hoog en wij hebben van die serie nu ook 2 kledingkasten (niet die brede maar die met een laatje eronder) bijgekocht en ons bed was daar al van. Dus als de kinderen het zat zijn kan het spul makkelijk bij ons op de kamer :thumbup:



Die ladenkast is echt super; genoeg ruimte voor kleertjes, luiers, rompers etc etc. En als je een zwaarder kind er niet steeds zelf op wil tillen zet je er even een klein trapje naast (met 2 of 3 treetjes, een opstapje is niet altijd hoog genoeg) en dan kunnen ze er lekker zelf opklimmen. Ook goed voor je rug :wink:

@annemarie69 wrote:

@~Marion~ wrote:
@Cell wrote:


Is de commode achtige ladenkast van eh… hoe heet die serie… eh, hemnes :thumbup: is dat niks dan?




CELL!!! ik kan je wel WEEEEEEER Zoenen!!! Hoe hoog is dat ding?




wij hebben dat “lange” dressoir van Hemnes als commode (4 kleine laatjes boven en dan 2x2 grote laden beneden, snappie?) omdat wij alle gangbare commodes te klein vinden (je kan een vieze luier oid nergens even fatsoenlijk neerleggen als je er ook al een doos doekjes hebt staan) en veel te laag. Die Hemnes is heerlijk hoog en wij hebben van die serie nu ook 2 kledingkasten (niet die brede maar die met een laatje eronder) bijgekocht en ons bed was daar al van. Dus als de kinderen het zat zijn kan het spul makkelijk bij ons op de kamer :thumbup:



Die ladenkast is echt super; genoeg ruimte voor kleertjes, luiers, rompers etc etc. En als je een zwaarder kind er niet steeds zelf op wil tillen zet je er even een klein trapje naast (met 2 of 3 treetjes, een opstapje is niet altijd hoog genoeg) en dan kunnen ze er lekker zelf opklimmen. Ook goed voor je rug :wink:




Ja, die is ook heel erg mooi, maar die is echt wel hoog hè? Deze ladenkast (die met die drie laden) is al 7 cm hoger dat de commode die we nu hebben, dus hoog zat!

kwestie van meten, proberen en wat je zelf als gemak ervaart :wink:

Wij hebben ook een Hemnes ladenkast. Eerst heeft Quint de grote gehad, maar met de komst van Arwen ging hij naar een andere kamer en toen hebben we de kleine gekocht, omdat we hem zo ideaal vinden. Alle kleertjes liggen er in, de luiers, luierdoekjes, gewoon alles, dus! Nu staan er ook nog leuke mandjes en knuffels op, om Arwen mee af te leiden als ze niet zo’n zin heeft om verschoond te worden. Succes met het inrichten!



Liefs,

Winnie

Zijn die knoppen eigenlijk zwart?



Ik vind de lange versie ook wel echt mooi ja, maar hij is echt te groot voor het kleine kamertje van Sen.

@~Marion~ wrote:

Zijn die knoppen eigenlijk zwart?




Ze zijn een beetje donkergrijs/zwart niet echt pikzwart dus. Maar ze hebben bij de Ikea ook hele leuke knopjes te koop dus je zou er zo andere knopjes op kunnen zetten.

De knopjes die op de hensvik zitten, hebben ze volgens mij ook los.

Dus dan zou je die er op kunnen zetten ipv de originele. :thumbup:

Dan past het helemaal bij elkaar 8)

Ja psies, daar zit ik dus ook aan te denken!

@Cell wrote:

tja… ik had voor de kids een grote hoekcommode en dan kon je de kids ook in de lengte verschonen, vond het 3x niks… ze trappen dan steeds tegen je aan :shifty:



Voor de stevigheid zou ik het niet laten denk ik, Ikea is best oke.

heb de kinderen hun kamers er ook van.



Is de commode achtige ladenkast van eh… hoe heet die serie… eh, hemnes :thumbup: is dat niks dan?



kost 109 euro, is een super stevige kast en hij is van de volwassen serie die is geinspireerd op de hensvik… Bij sommige ikea vestigingen combineren ze die 2 ook.



Wij hebben het grote dressoir hiervan op de slaapkamer, super hoor :thumbup:




Wij hebben ook de hemnes gekocht, maar dan de bredere versie :thumbup: . Is dus veel breder. Zitten veel laatjes in. Omdat wij ook weinig ruimte hebben willen we hem als commode en kledingkast gebruiken. Hij kostte 209 euro. Maar goed hebben we dus wel een commode en kledingkast ineen :wink: . We zijn nu met de babykamer bezig. De kast is erg stevig en het staat erg leuk :thumbup: . Wij hebben wel de knopppen op de laatjes vervangen omdat we die een beetje tuttig vonden. Als je wil kan ik een foto maken.

Oh, had nog niet goed verder gelezen :oops: .



Wij hebben dus ook die waar Winnie over schrijft.

Bij de Praxis leuke knopjes gehaald.

Zebra’s en bloemetjes :inlove: .

wij hebben de commode (alleen onderste deel is ook los te koop vond bovenste stuk niet mooi) en het bedje van hensvik.

Ben er niet tevreden over. commode is vrij smal en moet dus kussen in de lengte leggen vind ik niet fijn. je kunt moeilijk bij de laden omdat die plank uitsteekt.

Bedje is smaller dan andere bedjes waardoor er alleen flut matrasje van de ikea in kan.

Stevig zijn ze op zich wel.

Nu we geen inbouwkast meer hebben en we kast moeten hebben …zet ik dit te koop en haal wel andere kinder(baby)kamer.



:-* inge

Per 1/8 afgelopen jaar zijn de bedjes van ikea ook 60X120… voorheen waren ze 55x110 cm… maar nu dus wel normaal formaat :thumbup:

Klopt Cell, het bedje van Senna heeft ook het normale formaat!

@~Marion~ wrote:

Ik vind de gardarobekast van de hemneslijn ook errug mooi, alleen is hij gewoon wat te breed.


De kast van hemnes is er ook zonder leggedeelte. Dan is hij dus weer wat smaller.

@purpled82 wrote:

@Cell wrote:


Is de commode achtige ladenkast van eh… hoe heet die serie… eh, hemnes :thumbup: is dat niks dan?



kost 109 euro, is een super stevige kast en hij is van de volwassen serie die is geinspireerd op de hensvik… Bij sommige ikea vestigingen combineren ze die 2 ook.



Wij hebben het grote dressoir hiervan op de slaapkamer, super hoor :thumbup:




Ik heb deze ladekast als commode en ik vind hem super! De lades zijn heel ruim en ik kan er veel in kwijt. Ik heb de grote kledingkast erbij. Hartstikke degelijk spul :thumbup:






deze hebben wij ook allebei… :thumbup: