ikea commode Hensvik

Hey meiden…



Senna moet een nieuwe commode en een nieuwe kast. Nu zit ik te denken aan de Hensvik commode van ikea (zie foto.)



Nu is Senna natuurlijk al anderhalf geweest en is ze langer en zwaarder dan een kleine baby (uiteraaaard!)



Mijn vraag; zijn er meiden die deze commode ebben en hoe zijn jullie ervaringen? Issie wel stabiel (ik heb het idee dattie zo voorover kukelen kan als je er een dreumes van een kilo of 13 op hebt) En issie niet erg smal?



Ik ben benieuwd!

Bij ikea moet je dit soort meubels altijd aan de muur bevestigen, dat leveren ze er ook bij.



Ik vind hem niet naar of heel smal, maar die opstaande rand vind ik niks.

Vriendin van mij heeft hem en haar man heeft er een ronde uitsparing ingezaagd.



Zij vond de rand ook niks

die randen aan de zijkant dus, hun kindje lag steeds shocking klem en zette zich er tegen af :thumbdown:

Toen wij op zoek waren naar een babykamer wilde ik deze ook eerst, maar ik vond het toch wat klein en nu jouw dochter al wat groter is, betwijfel ik of het wel praktisch is.

Wauw :shock: dies prachtig en handig bij ruimte gebrek lijkt me :think:



Ik lees even mee want ik vind dit wel interessant.

ik heb toen ook tijdens mijn zwangerschap naar ikea slaapkamers gekeken en ik vindt het eerlijk gezegt niet stevig genoeg :?



Mijn zoon is ook zo’n 13 kg schat ik en ik zou hem er niet op durven leggen. Je zult de kast zowiezo vast moeten maken aan de muur maar dan nog lijkt de klep me niet stevig genoeg voor zo’n groot kind :?



Kan je evt. op marktplaats geen mooie 2e hands comode vinden ?

Ja, ik vind hem ook echt wel heel mooi, maar ik heb geen zin op dat ding aan mijn muur te verankeren.



En op MP heb ik gekeken, maar niet echt iets betaalbaars kunnen vinden…

sorry maar mijn ervaring met ikea is slecht! ik zou zoiets niet kopen!

Kan manlief niet timmeren?

Mar, wij hebben de DIKTAD voor Leroy gehad. Niks aan de muur bevestigd en het ging altijd prima.

Ik denk dat dat ook meer is uit veiligheidsoverwegingen en om IKEA in te dekken, mocht het toch omvallen.

Verschonen deed ik in de lengte, ook geen problemen mee (zie aankleedkussen)

Maar bij Leroy’s kamer kon het boven stuk eraf…kan dat bij deze niet??



@jen wrote:

sorry maar mijn ervaring met ikea is slecht! ik zou zoiets niet kopen!




Dan ben je zeker de enige :angel: :angel: :angel: :mrgreen:



IKEA is my middle name :angel:

Wij hebben 'em ook overwogen voor Saba’s nieuwe kamer toendertijd, maar uiteindelijk niet gedaan omdat mijn moeder met mijn oude op de proppen kwam :lol: . Maar eerlijk gezegd… met goede verankering aan de muur had ik er behoorlijk vertrouwen in. En die opstaande randjes, zoals Cell al even noemt, zijn soms wel handig (bij jongere leeftijd) zodat niet alles eraf schuift als bijv. een voetje tegen het billendoekjedoosje komt, maar op latere leeftijd botst dat flink wat af :wink: . Vond 'em er wel leuk uitzien toen, leuke prijs ook, maar je moet volgens mij wat onderdelen bij elkaar op tellen qua prijs (als ik het me goed herinner tenminste).



En moet zeggen dat wij de laatste tijd érg tevreden zijn over Ikea (OMG, dat ik dat óóit zou zeggen :mrgreen: ).

Sja, Senna heeft het bedje wel uit deze serie, (zoals jij weet Sam! :wink: )en bij dat bedje kun je aan 1 kant de spijlen er uit halen. Dan zou ik Sen nu gewoon op haar bed kunnen verschonen. Ik moet wel weer een commode hebben omdat wij uiteindelijk ook op een derde hopen… LAstig hoor…

Trouwens, voor de afleiding had ik een spiegel onder het onderste plankje van het bovenstuk geplakt. Dan kon Lielie lekker naar zichzelf kijken :wink:

En ja, qua stevigheid. Als je de kasten bij IKEA gaat bekijken, dan heeft jan en alleman er al aangezeten/ opgelegen etc…Dan kun je ook wel verwachten dat het er niet meer zo stevig bij staat.

Hier nog nooit problemen gehad, ook niet met de stevigheid.

@~Marion~ wrote:

Sja, Senna heeft het bedje wel uit deze serie, (zoals jij weet Sam! :wink: )en bij dat bedje kun je aan 1 kant de spijlen er uit halen. Dan zou ik Sen nu gewoon op haar bed kunnen verschonen. Ik moet wel weer een commode hebben omdat wij uiteindelijk ook op een derde hopen… LAstig hoor…




:angel:



Maar bestaat die kast nou uit meerdere delen (ik heb geen zin om te zoeken :shifty: )

Misschien heel stom hoor (maar zeker goedkoop en het overwegen waard)



Een plank aan de muur met daaronder (IKEA) kastjes.

Ik bedoel; we hebben hier een plank waar de magnetron opstaat (40 kilo), dan zou die bij wijze van spreken ook zeker een kind moeten kunnen houden.

Sam, nee, ik wil wel weer een leuk cpompleet kamertje. Ze moet ook een kledingkast, dus dat wil ik sowieso uit dezelfde serie…

@Cell wrote:

die randen aan de zijkant dus, hun kindje lag steeds shocking klem en zette zich er tegen af :thumbdown:




je moet ook het kussen in de lengte, en niet in de breedte leggen, de met de voeten naar je toe.



ik heb een iets ander model van de ikea (inderdaad vanwege ruimtegebrek rivella)



en ik vind hem ideaal heb hem ook niet vastgemaakt aan de muur

@Cell wrote:

die randen aan de zijkant dus, hun kindje lag steeds shocking klem en zette zich er tegen af :thumbdown:








Wanneer je kussen in de lengte ligt, is dat echt geen probleem

@~Marion~ wrote:

Sam, nee, ik wil wel weer een leuk cpompleet kamertje. Ze moet ook een kledingkast, dus dat wil ik sowieso uit dezelfde serie…




Maar is hij nou tweedelig??? Opzetstuk of juist 1 geheel :think:

Zucht…moedeloos word ik ervan :mrgreen:



Ik ga zelf wel even op de site van IKEA kijken :roll:

Nee volgens mij is het geoon een kast uit 1 stuk… Moet hem ook nog eens in het echt bekijken hoor