ik zweer het.... POKON aangepast 02-09

Nee hoor, volgens die arts was hij nu ook nog niet te zwaar, maar wel in de buurt van overgewicht.



Dus opletten kan geen kwaad.



Ik ben het wel met die arts eens dat als een kind nu al te dik is/wordt, hij/zij als puber en volwassene daar misschien ook heel veel last van blijft houden.



Dus voorkomen is beter dan genezen…hahah





Merken jullie het trouwens wel aan kleding??? Matthijs heeft dus een buikje en we hebben altijd problemen met broeken. Die zijn strak om zijn buik, maar te lang wat lengte betreft.

@minniemouse wrote:

Nee hoor, volgens die arts was hij nu ook nog niet te zwaar, maar wel in de buurt van overgewicht.



Dus opletten kan geen kwaad.



Ik ben het wel met die arts eens dat als een kind nu al te dik is/wordt, hij/zij als puber en volwassene daar misschien ook heel veel last van blijft houden.



Dus voorkomen is beter dan genezen…hahah





Merken jullie het trouwens wel aan kleding??? Matthijs heeft dus een buikje en we hebben altijd problemen met broeken. Die zijn strak om zijn buik, maar te lang wat lengte betreft.
Stein heeft het juist anderom. Stein is ineens redelijk smal en alle broeken zijn veel te wijd :roll: Moet ze allemaal insnoeren

hmm, dat is ook behoorlijk lastig.





Matthijs heeft hetzelfde figuur als zijn papa :inlove:

Gewone benen, geen kont, en dan een breed bovenlijf met een buik!!



Geeft niets natuurlijk, maar is lastig met kleding…



Tshirts zijn vaak strak op zijn buikkie, maar een maat groter lijkt net een jurk.

En als ik iets lelijk vind is het veel te grote kleding bij kinderen. (6x omgeslagen mouwen, zoom die onder de knieen hangt etc)

@Peetje wrote:

Rick is nu 1 jaar en 1 week (geboren 07-05-2006) en woog vanmorgen 13360 gram en is 80cm lang… :shock: :shock: Bij z’n geboorte woog hij 3690 en was ongeveer 52 cm.




Met 13,5 maand woog hij 13440 gram en was 82,5 cm lang. Maandag zijn we aan de beurt voor de 18 maanden check, dus ben erg benieuwd.



Wij hebben ook het probleem met de broeken door Rick’s bolle buikje.

Broekjes nu 86/92, shirtjes 92/98.

Lang geleden dat ik hier iets schreef… :oops:

Nieuwe maten van Senne aan 13 maanden:



12.500 kg

85 cm




Bij de septembermama’s waar ik meeschrijf is er niemand zo zwaar en zo lang… :shock: :wink:

Jaaa ik ben blij :mrgreen: Inmiddels weer een halve kg eraf en madam zit weer binnen de lijntjes :wink:

@Maaike79 wrote:

Jaaa ik ben blij :mrgreen: Inmiddels weer een halve kg eraf en madam zit weer binnen de lijntjes :wink:




:thumbup: :thumbup:



Rick was 85 cm en woog 15 kilo…lengte iets afgebogen naar de middellijn, gewicht zit onveranderd in de lijn boven de bovenste lijn. We gaan hem nu extra monitoren (dwz ipv over 6 maanden gaat hij over 6 weken met Jenna weer mee voor een extra weeg en meet beurt). Z’n voeding was prima, alleen drinkt hij veel ‘sap’ (roosvicee en diksap). Sinds maandag helemaal vervangen voor water, en hij drinkt het net zo lief! (drinkt in ieder geval evenveel als voorheen) Ben erg benieuwd of het helpt…

Het veranderen van drinken hielp hier niet. Wel meer grenzen aangeven wanneer ik vond dat ze genoeg had gegeten (anders bunkerde ze maar door) minder vlees en vaste momenten voor tussendoortjes (wat ook wil zeggen, ff stoppen met spelen en zitten in de eetstoel i.p.v. tussendoor hapjes van het tussendoortje).

@Maaike79 wrote:

Het veranderen van drinken hielp hier niet. Wel meer grenzen aangeven wanneer ik vond dat ze genoeg had gegeten (anders bunkerde ze maar door) minder vlees en vaste momenten voor tussendoortjes (wat ook wil zeggen, ff stoppen met spelen en zitten in de eetstoel i.p.v. tussendoor hapjes van het tussendoortje).




Tja, Rick krijgt z´n tussendoortjes al in de stoel…en het avondeten weeg ik af (125gr groenten, 75gr aardappels/pasta/rijst en 25gr vlees)…Rick krijgt:


  • pap (200 soyamelk + 5 eetlepels brinta)
  • tussendoortje (ontbijtkoekje of rozijntjes, heel af en toe nijntje koekje)
  • brood (zelfgebakken 1 sneetje, van de super 2 sneetjes) met bertoli margarine en zonnatura jam, appel-perenstroop of Bob de Bouwer smeerworst)
  • fruit (1-2 stuks)
  • avondeten (zie hierboven)
  • toetje (100cc soyavruchtendinges)



    Hij dronk tussendoor wel heel veel sap, 3-4 grote rietjesbekers per dag, nu dus water.



    Ik weet echt niet waar ik nog meer in kan ‘snijden’…Ook kruipt hij nu elke keer zelf de trap op, daag ik hem zoveel mogelijk uit om te rennen (pakkertje met mama spelen) en zit hij amper…

Nou dat klinkt allemaal heel verantwoord! Misschien dat het sap drinken wel scheelt bij je mannetje. Oh en als je naar buiten gaat eerst een stuk zelf laten wandelen en dan pas in de wagen (of andersom).



Hier valt ook niks meer te minderen o.i.d. ze blijft een tikkie te zwaar, maar niet meer extreem. We hebben 6 weken lang alles opgeschreven wat ze at en dronk en in principe was het allemaal ok, alleen kreeg ze iets te veel vlees en dat weeg ik nu ook af net als jij.

Nou moet ik wel heel eerlijk zeggen dat er natuurlijk best wel eens wat tussendoor gaat…wat niet ‘standaard’ is zeg maar…bv. regelmatig (1x in de week) frietjes of gebakken aardappels, wat chippies als we op visite gaan of hier visite is, opa’s en oma’s die hem wat toestoppen, etc. In principe zijn dat allemaal uitzonderingen, maar als je in een week een verjaardag hebt, naar je ouders gaat en in het weekend visite krijgt, zit je al snel op 3x in de week ‘iets extra’s’… :oops:

Nou vandaag dan eindelijk naar het weeguurtje geweest.

De schade:



Lengte: 94

Gewicht: 16100



:shock:



Volgens het cb is verhouding lengte gewicht gewoon goed :thumbup:

@Rivella wrote:

Nou vandaag dan eindelijk naar het weeguurtje geweest.

De schade:



Lengte: 94

Gewicht: 16100



:shock:



Volgens het cb is verhouding lengte gewicht gewoon goed :thumbup:
wauwww mooi hoor…



ik heb Stein hier zelf gemeten en gewogen aangezien hij pas over 6 maanden weer hoeft.

1.00 m en 15.800 gram

@Rivella wrote:

Nou vandaag dan eindelijk naar het weeguurtje geweest.

De schade:



Lengte: 94

Gewicht: 16100



:shock:



Volgens het cb is verhouding lengte gewicht gewoon goed :thumbup:






Wat een verschil dan in CB’‘s he??



Ik houd lekker de mening van jou CB aan!!!



Ik had al niet zo’'n hoge pet op van die CB arts van ons!!





(voorbeeld: Vriendin met twins…eerst zegt arts dat de twins een beetje onder de groeicurve zitten met gewicht, daar moest ze echt op letten…

OK… nog geen 2 tellen later zegt diezelfde arts tegen vriendin…Nou je moet wel 1 fles minderen hoor, die kids krijgen teveel voeding :shock:

HUH…onze bekkies hingen echt op de grond van verbazing)

Hier ook weer een tijdje geleden…



Jur zal ik van de week weer eens meten ben heel benieuwd.



Anne is half nov geweest met 7 maanden en woog 9,250 kg en 77,5 cm

Ik hoop dat ze toch wel wat langzamer gaat groeien want dat gaat wel erg hard.

Ik heb van de week nieuwe kleertjes voor haar moeten kopen in maat 80 en dan zowel boven als beneden…

Stein is helaas weer redelijk ziek en hij is gelijk weer afgevallen.



6 weken terig woog hij bij mij op de weegschaal 15.800 gram en nu vandaag woog hij nog maar 14.800 gram. Hij is inmiddels wel al een meter

Blaast topic nieuw leven in :wink:



Vandaag weer de apk gehad.



Chris is 96 cm en 17100 gram :shock:



Ze vonden zijn lengte:gewicht verhouding prima en verder houden ze niets in de gaten qua groei, hij gaat prima zo.



Ben benieuwd hoe het met de rest gaat :think: :mrgreen:

@Rivella wrote:

Blaast topic nieuw leven in :wink:



Vandaag weer de apk gehad.



Chris is 96 cm en 17100 gram :shock:



Ze vonden zijn lengte:gewicht verhouding prima en verder houden ze niets in de gaten qua groei, hij gaat prima zo.



Ben benieuwd hoe het met de rest gaat :think: :mrgreen:
ik ben pas met Stein geweest en die was 100cm en 15.100 gram.

Iets aan de lichte kant. Zijn lengte lijntje loopt mooi en zijn gewicht buigt iets af.

Maar geen zorgen hoor. Hij ziet er gewoon goed uit :inlove:



Mooie scores van Chris :thumbup: :thumbup: :shock:

Idd lang geleden haha





Matthijs is nu (thuis gemeten/gewogen)

95 cm en 16 kilo



Hij lijkt aardig in verhouding nu!!! Vergeleken met toen hij 10 maanden was hahaha, toen was het echt een klein boedhaatje :inlove:

Rick is nu 15,4 kilo en 89-90 cm (thuis gewogen en gemeten)…Hij is gelukkig de laatste paar maanden niets meer aangekomen.