ik zweer het.... POKON aangepast 02-09

is je dreumes ook een grote man of een stevige meid… :wink:



hier kun je het vertellen :mrgreen:



lijstje van onze binken op volgorde van leeftijd :mrgreen:







onze knuffels







als jullie nog een kolommetje erbij willen geef het even door…

Nou haha zal ik me dan maar melden…

Cyril is altijd al lang geweest en wat zwaarder dan normaal (raar maar het is niet aan hem te zien)

De laatste keer CB in september was hij 86 cm en 12.800 gr.

Half april hoeven we pas weer heen…ben heeeeeeel benieuwd dan :smiley:



Geboorte gewicht was 4510 gram en 55 cm (VK zegt tijdens einde zwangerschap “ja ik schat het gewicht van je kindje op een kleine 7 pond”…tja niet dus :shock: )



Veel mensen denken dat hij al ruim twee is omdat hij zo lang is…vind ik soms wel eens jammer, maar zijn kleding maat loopt gewoon met zijn leeftijd…hij zit in maatje 86.

Broes, geboren op 23 juni 2005 met 3.430 kg en 51 cm.

Aan 17 maanden: 12 kg en 88 cm.



Senne, geboren op 13 september 2006 met 3.490 kg en 52 cm.

Aan 4.5 maanden: 9 kg en 72 cm.

Oh ja, Broes draagt nu maatje 98 en Senne maatje 80.

dave zit nu met zijn bovenlijfje in mt 92 en onderlijfje mt 86/92…



jullie zitten ondertussen in het lijstje :wink:

is tegen jullie ook gezegd dat een eventuele volgende ook groot zal zijn…zo niet groter… :shock: :shifty:

Leuk, mag mijn uk (naja uk :mrgreen: ) ook op het lijstje??





Matthijs, 12-09-2005.

geboortegewicht 4850 gram en 54 cm.



Nu met 17 maanden ongeveer 82 cm en 12,5 kilo.







Hij draagt nu maat 86/92 boven en onder.



Colle, tegen mij is gezegd dat ze bij de 2e de boel beter in de gaten houden zodat een volgend kindje niet het record gaat verbreken. :mrgreen:



Ik neem aan dat ze dat bij alle zware baby’'s wel doen toch. (als mams nog een keer zwanger is)

Oja hier nog even Cyril zijn geboorte datum, 05-09-05.



Colle, tegen mij is gezegt dat het volgende kindje zoiezo met KS komt…dit ook omdat ik “te smal was/ben” ??? daar heb ik geen idee van verder, weet alleen dat er na 20 min persen besloten werd tot KS.

Kreeg twee opties voor de eventuele volgende keer…1, de weeen afwachten en dan KS…2, geplande KS.



Gelukkig is Cyril dit niet de enige reus :smiley:

dave is uiteindelijk met de vacuum gehaald…



ze zeiden wel dat ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen de volgende keer…ivm de grote…en dat de volgende dus ook groot zal zijn… :shifty:

nou ik was nu al een kamerolifant…wat zou ik de volgende keer dan worden??? :shock: :shifty: :mrgreen:



vanes ik zou dan voor de geplande gaan…ik hoop dat als de volgende weer zo groot word dat ze dan mij ook die keus geven…want dit was echt een nachtmerrie

Colle, mocht je weer zwanger raken dan zou ik gewoon vanaf het begin aangeven hoe je er mee zit.



Anders wordt zo je hele zwangerschap verknald met de angst voor nog zo’'n bevalling.



Gaan ze je trouwens dan ook beter in de gaten houden??

Weten ze ook waarom Dave zo groot was??





Bij mij vermoeden ze een lichte vorm van zwangerschapssuiker. Alleen hebben ze na de groeiecho (30 weken) nooit meer gecontroleerd. Ze gaf later toe dat dit slordig was!! (ja, duh)



Ik had nog aangegeven dat mijn moeder bij alledrie de zwangerschappen suiker had, maar daar ging ze ook niet op in toen.

Leuk topic zeg!

Hier het bewijs dat een grote bink bij de geboorte kan veranderen in een ukkepuk :mrgreen: :lol:



Yuri 13-09-2005

4230 gr en 53 cm lang (prognose vk was 6 pond :shock: :think: )



Laatste controle cb (15 mnd)

10.370 kg en 77 cm lang



Hij begon boven het gemiddelde en zit nu op de -1 lijn haha.

Heb wel het idee dat hij wat schade aan het inhalen is want hij begint nu te groeien. Hij heeft nu mt 86 sinds een maand.

In mt 74-80 heeft hij bijna 3/4 jaar gezeten :shock:



Voor een volgende wil ik ook beter in de gaten worden gehouden. Ben zelf niet zo groot 1.65 en 57 kg dus als de volgende meer wordt dan 8.5 pond dan zou ik niet weten hoe ik dat er ga uit werken hahaha!

Yuri is met de vaccuum geboren en ze hebben in het ziekenhuis ook zijn bloedsuikers in de gaten gehouden vertelde ze. Dat was de reden dat wij werden opgenomen. Ze hebben een lichte vorm van zwangerschapssuiker nooit besproken eigenlijk.

ze hebben bij mij echt MEERDERE malen op suiker getest…heb aardig wat bloed weggebracht…

maar ik had het niet…



ook had ik te veel vruchtwater…dit was WEER een reden om aan suiker te denken…



ook gaven ze mij de schuld…ik zou te veel suikers binnen krijgen…van me leven nog nooit zo weinig suikers gebruikt :think:

heb trouwens echt geen suiker.



ze weten het dus gewoon niet…



wij moesten trouwens ook een nachtje blijven…



ik had veel bloed verloren (bijna een liter) en dave werd om de 3 uur geprikt voor zijn suikers…ze dachten dat hij dan kindersuiker zou hebben…niet dus!



ben trouwens ook een kleintje…1,62 m en 65 kilo (OK er moet wat af)

vriend is 1,78m dus ook niet groot…

Nou lekker dan dat ze jou de schuld geven :shock: .



Matthijs moest 2 nachten blijven. Zijn suikerwaardes bleven maar enorm schommelen. Hij is bijna lekgeprikt daar in het ziekenhuis. Om de zoveel uur moest hij een hielprikje :cry: .



Hij had ook nog zijn sleutelbeentje gebroken door de bevalling, dus dat arme ventje heeft een rottige start gemaakt.



Bij een volgende zwangerschap eis is gewoon dat ze me beter in de gaten houden. Dan maar wat vaker bloedprikken oid.

bijna 10 pond is toch echt wel mijn grens hahahaha.



(ik ben niet superklein trouwens. 1.71 m en mijn vriend is 1.93)









Grote beebs zitten ook bij ons in de familie.

de meeste zaten rond de 4200 gram. Mijn schoonmoeder woog 11 pond en mijn vader woog zelfs 13 pond.

(dus ik had het kunnen weten natuurlijk)

:shock: :shock: :shock:



hier alles klein geboren…behalve dus Dave :roll: :shifty:



ik vond het zo zielig dat prikken in dat hieltje…vooral een zuster die bakte er niets van…moest me echt tegenhouden om dat mens niet een enorme blauwoog te geven…



maar tjeetje joh…een gebroken sleutelbeentje das niet niets…

zitten wij te miepen over een armpjes dat niet mee werkte…

en dat hij ws een lichte hersenschudding had van de vacuum…





had je ook het gevoel dat er niet naar je geluisterd werd…tijdens je zwangerschap??? ik bedoel…als je geen reden vind…dat kan toch…maar blijf wel naar je cliënt luisteren, wat die aangeeft…



ik wil zowiezo niet meer in hetzelfde zieknhuis bevallen…gelukkig is mijn vriend hiermee eens…het verliep zo chaotisch…dan maar wat meer papierwerk achteraf, dat is het me echt waard hoor…

(ivm met voodgij aanvraag voor vriend)

Nou, ze luisterden op zich wel, maar ik denk dat ik het zelf niet goed had ingeschat.



Met de groeiecho werd wel gezegd dat het een groot kind zou kunnen worden (9 pond geschat) maar ik had nooit verwacht dat dat echt kon :roll: oeps!!! (terwijl ik toen wel wist van de zware beebs in familie, maar das altijd bij een ander he!!)



Op het moment dat ik ging bevallen dacht heel Flevoland…goh laten we gezellig meedoen vandaag. DUS dikke babyboom daar in Lelystad en omstreken.

Vanwege de drukte ging er ontzettend veel mis in het ziekenhuis en daar baal in nu nog van.

Ik heb er wel van geleerd want dit gaat me nooit meer gebeuren.



De volgende keer trek ik mijn giecheltje open. Ik was nu te beduusd om er wat van te zeggen. (stom eigenlijk, maar goed)





Sorry, weer een veel te lang verhaal, maar als ik er een maal over begin dan begint alles weer terug te komen.



Herkenbaar??? Denken jullie nog veel over de bevalling enz.?

Ik nog bijna dagelijks. Ik beval gemiddeld zo’'n 2 x per week nog :?

yep.



in het begin zelfs nachtmerries gehad :? :cry:



nu kan ik er al een stuk rustiger over praten :shifty:

:hug:

hahaha hoeft niet hoor…ik had zelf ook wat standvastiger moeten zijn…

tja das achteraf gel*l he…



maar goed het is een goede les voor die eventuele 2e die we toch wel willen…maar waar we nog even op moeten wachten…

(nieuwe baan)

oeh, spannend nieuwe baan!!!





Wij willen ook nog heel graag een 2e, maar we gaan in juni/juli verhuizen dus dat zit er iig dit jaar niet in. (en ik vind het nog te snel, matthijs is nu pas 1.5 jaar)

Hallo,



Ik meld mij ook :smiley:



Mijn zoontje Sem van 11 maand ( 22 maart word hij 1 jaar) weegt 12030 gram en is 78.5 cm lang :oops:



Meneer zit boven de groeicurve met gewicht en lengte. Op het cb zeggen ze dat zijn lengte en gewicht een goeie match zijn dus dat scheelt dan weer.



Maar o wat is hij een reus :shock: .



Lopen doet hij nog niet. Kruipen en staan wel. Dus ik moet hem nog veel tillen en 12 kilo is dan wel heel erg zwaar.



O. ja geboortegewicht was 4050 gram en 55 cm lang, terwijl de gyn steeds zei: 6 pond :think: :? :think: .



Sem draagt nu onder maat 86 en boven maat 86/92.



De bevalling heeft 3 uur geduurd. Sem is uiteindelijk gehaald met de vacuumpomp omdat ik hem er niet uit kon krijgen. Ik ben ingeknipt en opengescheurd om het zo maar te noemen en daar heb ik een beste zet behoorlijk veel last van gehad. Zelf ben ik maar 1.61 m en ik was aan het eind van mijn zwangerschap net een kamerolifant.



Groetjes Ariska