ik zweer het.... POKON aangepast 02-09

Ohja hoor, ben er ook nog dagelijks mee bezig…dacht al dat ik de enige was :oops: …

Hier ook hoor dat heel Westfriesland ging bevallen die dag…de ene gyn zat al recht voor mijn doos of er werd al weer een ander opgepiept omdat deze weer weg moest (achteraf een GELUK bij ongeluk want deze nieuw gyn was heeeeeeel beter, die andere stond nogal bekend om zijn grove gedrag/werk)



Bij mij hebben ze het ook nooit over zw.suiker gehad?? Weet alleen dat mijn gyn enorm tekeer ging tegen mijn VK toen ze op bezoek kwam (had dat alleen liever niet willen horen, werd toen pas bang…)

Cyril werd idd ook veel en vaak geprikt voor suiker.

Waarom ging hij zo tekeer dan??? Omdat ze het verkeerd had ingeschat???





September 2005 was echt een BABYKNALLER!!! niet normaal zeg.

(de 2 nacht in het ziekenhuis moesten er vrouwen op de bevalkamer slapen omdat er geen plek meer was in het ziekenhuis!!!)

Ik denk ook nog heel vaak aan de kl*te bevalling hoor…en ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat het mij zelfs weerhoudt van een tweede…

Mijn zus en schoonzus gaan deze maand bevallen en mijn voorgevoel zegt dat mijn zus ook een flinkerd gaat krijgen. Maar nog niet tegen haar gezegd :roll: wel dat ze op haar strepen moet staan en haar gevoel moet volgen hoe dan ook. Ik heb echt het gevoel dat er niet naar mij is geluisterd. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik het gevoel had dat het een flinkerd zou zijn en hij het op het eind niet meer naar zijn zin had maar nee dat was volgens de vk allemaal onmogelijk gezien mijn bouw etc :? Nou hij was wel groot en had het zeker benauwd gehad op het eind.De volgende keer als die komt (zeker dit jaar nog niet ben net begonnen met een nieuwe baan en vind het nog te snel dan) sta ik zeker meer op mijn strepen! En ga zeker niet meer persen zonder persweeen en een half werkende ruggeprik. Dan maar een keizersnee de laatste keer…oke dat is ook geen pretje maar toch.

Zo meiden ik meld mij ook even in dit deeltje.



Stein is 28 februari weer aan de beurt geweest met wegen en meten.

Hij was toen exact 21 maanden.

Hij weegt 13.200gr en in 91 CM :shock:



Ikzelf ben maar 1.66 dus niet echt groot. Mijn ex was wel 1.95.

Ik heb mijn ex zijn groeiboekje thuis liggen :mrgreen: maar die was met 24 maanden pas 85 cm. Pfoefffff ik denk dat stein dus heeeeeel lang word.



Stein mag voor zijn lengte trouwens wel aankomen

Mogen Chris en ik hier ook mee tikken?? :wink:

Chris was bij de geboorte niet zo heel erg groot (3860 gram en 51 cm) maar groeide en groeide en is nu inmiddels met 13 maanden 81 cm en 13020 gram.

Laatst was ik met Chris bij de super, hij zat in de wandelwagen en iemand vroeg: “goh kan hij nog niet lopen?” :shock: (Chris was toen nog geen 1) dat zei ik dus tegen haar, ze dacht echt dat hij bijna 2 was :?

Nu vind ik zelf dat dat dus wel meevalt, ik weet dat hij groot is maar zó groot :think:



Qua bevalling had ik ook niet de meest fijne bevalling maar dat was meer te wijten aan het feit dat Chris niet ingedaald was en ik niet rond mocht lopen.

Technisch gezien is er niks mis gegaan (op wat gemorrel met de placenta na) maar emotioneel en lichamelijk was het woor mij wel een klap(31 uur en veel pijn), en ik hik op dat gebied ook erg tegen een tweede aan (maar dat gaat nu sowieso nog niet).

Ik ben iig blij dat er bij ons geen vacuüm, tangen of pijnlijke armpjes oid aan te pas zijn gekomen, dat lijkt me echt eng :cry:



Chris heeft nu maat 92 in zijn bovenkleding en maat 86 broeken(zijn taille is wat smaller)



Al met al ben ik natuurlijk trots op ons ventje :inlove:

Hij eet als een dijkgraver, ik ben nog niet iets tegengekomen wat hij niet lust, alles wat je hem voorzet gaat er ook in :inlove:



Goed, dat was Chris, ik ga eens even goed terug lezen wat jullie allemaal precies geschreven hebben :wink:



Groetjes,



Suzanne

welkom nieuwe leden van de pokonclub :mrgreen:

jullie zijn verwerkt in het lijstje…



wat me opvalt is dat het allemaal jongens zijn :think:



nou ja maakt niet uit toch wel zo gezellig, o nee stoer…een echte jongensclub 8)

@minniemouse wrote:

Waarom ging hij zo tekeer dan??? Omdat ze het verkeerd had ingeschat???




Toevallig stond de gyn aan mijn bed toen de VK op “visite” kwam.

Ze had hem krap zeven pond geschat en er kwam dus een negen ponder uit, achteraf bleek hij helemaal niet goed ingedaalt te zijn (ik denk vandaar dus die snelle actie tot KS…) en hij vond dat ze mij te lang hadden laten lopen met die weeen?? tja vraag me verder niet waarom en hoe en wat?? geen idee verder. Heb hem ook horen zeggen “dit had zeker niet goed gegaan als ze thuis was bevallen, kan je dat verklaren” … er kon bij de VK ook geen “gefeliciteerd” vanaf…alleen “oefff hij is wel groot he” en toen vertrok ze weer.



Weten jullie eigenlijk of je bij een eventueel volgend kindje zelf de gyn mag “uitzoeken” (hihi hoe zeg je dat…) deze was zo super goed/aardig/lief/begrijpelijk.



Hmm kreeg weer een kaart van de CB in de bus, weer een andere data dat we heen mogen, 11 april pas ipv 23 maart. (moeten jullie dus nog langer wachten op recente kg’s en cm’s :lol: )

Zo vanes, dat was vast schrikken toen je dat gesprekje opving.



Ik denk trouwens dat je wel kan aangeven welke gyn je wenst hoor, wie weet kan je dan daar worden ingedeeld.



Heeft de VK nooit haar excuses aangeboden voor dit dan??



Bij mij was het mijn eigen beslissing om thuis te bevallen. Ze hebben mij nooit geprobeerd te overtuigen om naar het ziekenhuis te gaan terwijl er een 9 of 10 ponder verwacht werd. De kleine was dan al wel helemaal ingedaald. dat scheelt ook natuurlijk.



Ik weet wel dat als ik niet naar het ziekenhuis had gemoeten vanwege meconium in het vruchtwater ik nu ook zeer twijfel of matthijs het gered had. Hij bleef zolang steken en de paniek in de ogen van de gyn…



Ach, moet ik eigenlijk maar niet aan denken he zo’’ n Wat als… verhaal.

Ik zou ook thuis bevallen maar Cyril had in zijn vruchtwater gepoept…dus ik moest wel.

En idd na ik dat gesprekje hoorde werd ik pas bang…gelukkig denk ik daar bijna niet meer aan…maar soms spookt het gewoon weer even door je hoofd.



Okeee, cyril is duidelijk weer gegroeid want meneer pas niet meer in het fiets zitje voorop. Zijn voet pads zitten al op de onderste pin en zijn knieen zijn aan het ruzieen met mijn fiets stuur…jammer hoor vond het net zo gezellig voorop.

ik zou ook gewoon thuis bevallen…maar ja meneer liet op zich wachten :wink: (en ook gepoept in vruchtwater, helemaal schoon…)

en tja thuis…dat zou ook verkeerd zijn gegaan…



dus de volgende keer gewoon een andere VK en een ander ziekenhuis

ben er klaar mee…heb er genoeg energie aan besteed.



dave moet de 15e weer naar het cb…ik moet werken dus ik ga mijn ouders vragen om te gaan…hij krijgt dan helaas wel 2 prikjes…dus is hij zielig zonder zijn mama :cry:



dave zit trouwens al vanaf het begin achter op de fiets…eerst in de maxi cosi en toen gelijk over gestapt naar een achterzitje…



tjeetje Vanes…wat een verhaal, daar zou ik ook de kriebels van krijgen.

maar wel goed van de gyn dat zij de vk erop aanspreekt…helaas dat het op de gang gebeurde ipv in een kantoortje.

en wat een stomme VK dat ze je niet eens feliciteerd :hand:

Chris mag de 13e naar het CB, eens kijken hoe ze dan met gewicht en lengte zitten.



Vanes, wat erg dat je nooit een sorry gehoord hebt, als je bedenkt hoe het af had kunnen lopen :cry:

Volgens mij mag je wel je voorkeur voor een GYN aangeven maar kun je nooit zeker zijn dat je die ook krijgt ivm diensten en andere te bevallen vrouwen…tenminste dat denk ik.

Je zou het altijd na kunnen vragen.



Ik ben heel erg blij dat ik van te voren al besloten had in het ziekenhuis te bevallen.

Ik vond het geen fijn idee om thuis te bevallen omdat daar geen medische zorg voorhanden was als er iets mis zou gaan.

Achteraf kón ik niet eens thuis bevallen omdat Chris pas een kwartier voor hij geboren was ingedaald was.

Bij een evt. volgende zwangerschap zou ik ook weer voor het ziekenhuis kiezen, maar dan wel met de hoop dat dát kleintje wél op tijd ingedaald is…weeën opvangen als je niet op mag staan is NIET FIJN :evil:

Ik heb alles liggend gedaan…mennnnn wat een pijn :cry:



Maar goed, we zullen zien wat de arts volgende week zegt…ben zeer benieuwd :mrgreen:

Ik mag natuurlijk ook trots verkondigen dat Chris loopt :inlove:

Rivella ,maf is dat dan zeg hoe verschillend, want ik kon het beter opvangen door te liggen!!!





Matthijs moet maandag weer naar het CB. Hij is dan precies 18 maandjes.

We hebben dan een groepsconsult. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ken natuurlijk niemand en Matthijs is nogal eens bang voor andere kinderen. (tenminste als hij ertussen loopt)



Ik denk dat hij tussen de 12.5 en 13 kilo zit en ongeveer 82 cm.

@minniemouse wrote:

Rivella ,maf is dat dan zeg hoe verschillend, want ik kon het beter opvangen door te liggen!!!


Tja zo zal het voor iedereen verschillend zijn, ik weet niet hoe het is om lopend weeén op te vangen maar wat meer bewegingsvrijheid had me wel de kans gegeven zélf uit te zoeken wat een goede houding was.

Het kan ook goed zijn dat liggend idd voor mij ook te het beste is, ik had alleen de keuze niet toen :?



Een groepsconsult?? da’s iets nieuws volgens mij :think: ik hoop dat het goed verloopt!

ik heb eerst gelegen…toen op een scippy bal gezeten/gehangen, toen gestaan…terug op de bal…toen moest ik in bed…

NIETS hielp…men wat had ik een pijn…



mijn been konden ze ter plekke eraf halen…het zou me niets uitgemaakt hebben…

mijn rug die barste in zeshonderd stukken heel langzaam…

en ik kreeg geen pijnstillers…(zit me nu af te vragen of dat met mijn allergie te maken zou kunnen hebben :think: ? :eh: :think: )

((ben allergies voor paracetamol))

Vandaag geweest.,





Matthijs (precies) 18 maanden. 13 kilo en 83.5 cm.

Peter is 84 cm en 12,4 kilo :oops: Is toch wel een fiks manneke dan :inlove: :mrgreen:

Oh en Peter was bij de geboorte 4320 gram en 57 cm, geen 56 :wink: Hij kreeg meteen maatje 62 aan :mrgreen:



Van zijn bevalling heb ik wonderlijk genoeg geen trauma… hij was er in 3 en half uur en 3 minuten persen. Klein scheurtje en thats it.

Hij was heel lang en dun, de kilo’s goed verdeeld dus.

Maar met 4 maand dus al maat 80 aan en hoewel hij lang stabiel bleef heeft hij nu dezelfde maat als zijn zusje :roll: Hij moet nog anderhalf worden en is maar 3 cm korter als Aniek. Hij is wel zwaarder, al is het maar 400 gram. Hoevaak ik NU niet de vraag krijg “is het een tweeling?” :roll:



Beide dragen maat 92, zowel broek als trui, heel soms kan Peter nog wel 86 aan :smiley:

donderdag horen jullie het van Dave :mrgreen:

Nou daar gaan we dan…

Vanmorgen om 11:00 woog Chris met 13 maanden en 22 dagen…13200 gram en hij is 82 cm lang :shock:

Hij is gewoon 1,5 cm gegroeid in ruim 3 weken tijd :shock:



Hij “kleste” veel volgens de arts :inlove: en toen we zijn lengte moesten meten kwam Chris weer eens geweldig uit de hoek.

Boven de “meetbak” hangt een mobile met allemaal appeltjes er aan, die vrouw begon dus te zeggen, “kijk, daar hangen appeltjes, ap-pel-tjes”

Chris zijn reactie met een wijzend vingertje: “Peren!!” :mrgreen:

Wij echt allebei :shock: hoorde ik dat nou goed :think: en toen meteen de slappe lach :inlove: lekker ventje.



Toen kreeg hij zijn spuiten , in ieder armpje eentje.

De eerste deed wel pijn, daar heeft hij even om moeten huilen en de tweede bekeek hij even en hij gaf geen kik! :shock: :inlove:

Ik heb een kei stoer en dapper (en groot :oops: ) ventje :inlove:

Zo hee, die Chris, wat een bink zeg!! (hij heeft zelfs Matthijs ingehaald :shock: )



En wat zullen jullie idd gelachen hebben toen hij zei “” peren"



Geweldig!!! :mrgreen: :mrgreen: