ik zweer het.... POKON aangepast 02-09

:mrgreen: dankje :mrgreen:

hihi

Ik zie net dat je nog meer werk voor de boeg hebt.

Guus heet nog Heksje in je lijstje, da’s ook al lang achterhaald hè :stuck_out_tongue:



Hmmmmm op welk dier lijk ik ook alweer??..Ik hou geloof ik iig van mieren :stuck_out_tongue:

:stuck_out_tongue: das voor de volgende ronde… :stuck_out_tongue:





























:lol: :lol: :lol: :lol:

en hoe gaat het met jullie kanjers???

gisteren weer geweest…



12.650 gr en 82 cm :inlove:



maar ik pas pas weer het lijstje aan als er meer veranderingen zijn :wink:

tom vandaag: 85 cm en 13 kilo ruim ( hij sprong van de arm :lol: )

Hoi meiden,



Eindelijk nog een topic voor mij als ik nog bij het lijstje mag??.. Ik heb namelijk ook een dochter die echt lang en zwaar is (niet te zwaar hoor). Is haar niet af te zien maar ze gaat ook in de gaten worden gehouden door de kinderarts ze gaan in oktober ook een hand foto maken… IK ben benieuwd. Ik moet namelijk mijn kind steeds verdedigen aangezien ze denken dat mijn kind al ruim 3 of bijna 4 is…



Mijn meisje is geboren op 7 juni 2005 en woog 2972 gram( was 6 wkn te vroeg) en was 50 cm lang. Nu ruim 2 jaar later weegt ze 17,2 kg en is schrik niet 1.02 lang… Zo zie haar lengte heft het gewicht weer op ze is helemaal in proportie maar is gewoon heel erg lang vergeleken met haar leeftijds genootjes… Ik vind het ook af en toe zo zielig dat er zoveel meer van haar verwacht wordt terwijl ze nog maar net 2 is… Hebben jullie die ervaring nou ook??



Groetjes Patricia

Dat herken ik heel erg.



Stein is nu 96 cm en 14 kilo. Hij kan heel erg goed praten voor zijn leeftijd en word dus vaak voor ouder aangezien.

Zo moest ik vandeweek in blijdorp bijna voor hem betalen omdat ze niet geloofde dat ie nog geen 3 was. Ik heb mijn paspoort gepakt en het onder hun neus geduwd.

Gelukkig hoefde ik toen niet te betalen

Hoi,



ja das toch niet leuk meer. Mijn meisje praat gewoon zoals elke 2 jarige misschien iets meer maar iedereen kijkt haar aan alsof ze niet goed is… En dat ze nog in een buggy zit en af en toe nog een speentje heeft. Dan wordt er tegen haar gezegd zeg ben jij niet te oud voor een speen. En dan ben ik vaak heel kattig en zeg dan ook dat ze 2 is en dat je nog niet zo heel veel van zo’n kind hoeft en mag verwachten… En dan kijkt men meestal heel raar op van echt is ze echt pas 2?? Oh dan kan ik echt gaan koken van woede…



Zal even een foto sturen met het verschil van lengte met een dochter van een vriendin van mij. de jongste is 4 en de oudste 6.

Welkom Patricia



tjeetje je meisje is echt al groot zeg :inlove:

gaan ze via haar handbotjes kijken hoe groot ze uiteindelijk kan gaan worden??? een soort groeiscan?

lijst is weer aangepast :thumbup:

Colle,



Ja ze gaan een groeiscan doen en dat kunnen ze het beste aan de hand van de botjes in haar handje. Want op dit moment wordt Mindy op 1.92 cm geschat ze zit nu ook 1 cm boven de bovenste groeicurve en dat is echt veel…



Groetjes Patricia

Er mogen hier in de bus maar 2 buggy’s tegelijk staan. De derde die er perse in wil moet zijn buggy opklappen en kind op schoot nemen.

Komt er een aso moeder binnen en zei weigert haar buggy op te klappen. Chauffeur zegt dat ze dan de bus moet verlaten.

Zegt ze":"ik ga me buggy niet opklappen omdat sommige moeders te lui zijn hun lange lijsen(of schrijf je leisen) eruit te tillen"ze wees toen op Stein.

Ik vroeg haar netjes hoe oud haar kind was. Die was op dat moment 2 jaar en 2 maanden (vond ze te klein om los in de bus te vervoeren).

Stein was op dat moment 1 jaar en 9 maanden.

Zo mèn wat ben ik toen onvriendelijk tegen haar geweest!!!hihihihihiihih









Mijn ex (de vader van Stein) is ruim 1.95 en alle kids in zijn familie zijn lang.

Bij mij in de familie is iedereen gemiddeld

Hi hi net goed, dat zou ik ook hebben wat een raar mens… Maar dat verdedigen ben ik wel eens zat jij ook niet???



Groetjes Patricia

Ja idd dat word je goed zat. Zelf merk ik ook omdat ie redelijk voorligt met alles dat ik hem steeds groter ga zien als dat ie is.

Dan moet ook ik even een stapje terug doen. Snap je dat???

Hoi mama20,



Tja das erg lang 1.14 weet je het zeker met 26 maanden al? Tjee meid dat moet vervelend geweest zijn voor jou en misschien ook wel voor je moeder want zovaak hoor je dat niet… … Dan valt Mindy nog bij mee. Maar Mindy heeft nu ook de lengte van een 3 a 4 jarige en zeker voor een meid… Ik hoop eigenlijk een beetje dat mindy die kant niet op gaat aangezien je altijd ouder en volwassener gezien wordt dan dat je uiteindelijk bent en das toch wel een beetje zielig of heb jij daar vroeger geen last van gehad???



Groetjes Patricia

Hoi Jannigje,



Ik heb dat ook hoor, mijn man trouwens ook wij moeten heel erg in de gaten houden dat ze idd nog maar net 2 is. Je ziet ze idd al snel voor meer aan. Omdat ze net iets groter voorkomen omdat ze al iets meer kunnen en ook wat beter praten… Daar moeten wij erg voor waken dat we daar niet in trappen…

Ik moet mezelf dan even terugfluiten en tegen mezelf zeggen ze is nog maar net 2 ze kan en snapt alles nog niet helemaal.



Heel begrijpelijk en heeeeel herkenbaar… Dus ik snap je helemaal… :wink:

Gelukkig :wink: een lot genoot.

Al is Stein zelfs iets kleiner als jullie meid.



Ik werk op een KDV en Stein kwam vandaag even met opa om gebak te brengen.

Hij gelijk naar de peutergroep rennen om te spelen. Hij was namelijk van de week ook meegeweest een dagje.

Het viel me op dat ie groter is als de jongere peuters en net iets kleiner als de oudste peuters