Hier houdt de extreme groei ook eindelijk op.
Hij was nu in 2.5 maand maar 460 gram aangekomen (en das weinig voor matthijs)
ook was hij maar 2 cm gegroeid.
hij is nu met 11.5 maand 11.475 gram en 78.5 cm.
(9 maand was hij 11.015 gram en 76.5 cm)
Ik ben blij dat het extreme er nu af gaat. Ik maakte me toch een beetje zorgen.
Van kleding heeft hij nu al een poosje maat 80/86 truitjes en broekje nu echt 80.
Ik zag ineens deze topic en dacht waarom heb ik dit niet eerder gezien - ik herkende het nodige bij sommige van jullie.
Welbeschouwd is Lasse niet eens zo heel erg groot maar van het begin af aan krijg ik wel te horen van zo dat is een stevige en werd hij ouder geschat enzo. Soms werd ik er weleens niet goed van om dit dagelijks te moeten horen.
Lasse was 3750 bij geboort en rond de 50 cm lang. Lengte is altijd op middencurve gebleven maar op mijn slagroom ging hij kwa gewicht al snel naar bovenste lijn. Nu hij geen bv meer krijgt zakt hij wat.
Maandag weer naar cb - ik schat 74 cm en over de 10 kilo met negen maanden. Hij past maatje 74 nog net maar heb maatje 80 al in de startblokken liggen.
Lasse is denk ik ook wel een beetje een Pokon-babie :mrgreen:
Geloof (en hoop) dat ze met ingang van maatje 80 langer met de maten gaan doen, dan is de meest extreme groei voorbij. Gelukkig maar want het is niet bij te houden elke keer met die kleertjes.
Oktober is wel een pokon maand geweest dan. Æde was 9,5 pond en 57 cm toen ie geboren was. Zijn lengte gaat erg hard met 9 maanden zat ie ook al op 74 cm geloof ik. Alleen zijn gewicht gaat niet zo hard. Hij is erg dun en lang. Geloof dat ie met 9 maanden net op de 8 kilo zat. Maar hier zakken de broeken naar beneden terwijl hij de lengte wel nodig heeft. Heb nu van die broeken gekocht die kunt aantrekken, anders zakken ze echt af.
Wat ik wel jammer vond is dat het kleine baby’tje er meteen af is bij de geboorte.
Zo ons mannetje is weer naar het cb geweest. Prikjes gehad en gewogen en gemeten. Hij is nu met 3,5 maand al 8 kilo en is 67 cm! erg groot, nu heeft hij kledingmaat 68.
Mochten hem niet meer voeding geven, terwijl hij nog niet aan de max zit. Hij krijgt een normale hoeveelheid voeding. Vier a vijf flessen van 180 per keer en al heeeeeel lang geen nachtvoeding. Heeft ie eigenlijk alleen de 1e 2 nachten gehad.
gr
Ook ik ben de trotse mama van een flink knulletje. Rick woog toen hij 3 maanden was 6955 gram en was 64cm lang. Donderdag is hij precies 4 maanden en mogen we weer. Heb wel het gevoel dat het afgelopen maand niet zo hard is gegaan. Maar wat zonde van al die kleertjes he?
@tantekaatje wrote:
Oktober is wel een pokon maand geweest dan.
Zou je wel bijna denken dan …haha… Er zijn al een aantal oktoberbeebs bij de 80 cm geloof ik.
Lukas is nu 78,5 cm en weegt rond de 10 kilo.
@Mutti wrote:
@tantekaatje wrote:Oktober is wel een pokon maand geweest dan.
Zou je wel bijna denken dan …haha… Er zijn al een aantal oktoberbeebs bij de 80 cm geloof ik.
Lukas is nu 78,5 cm en weegt rond de 10 kilo.
Ik moet over een goede week weer en ik denk dat Veron dan ook rond de 10 kilo is…
Nog even geduld hebben hier,ihhihihihihihi
gr patricia
Ons mannetje is vrijdag bij het cb geweest en is goedgekeurd. Hij is met zijn 3,5 maand al 8 kilo en is 67 cm lang. Groter en zwaarder dan ik had verwacht!!! Ik heb het groeiboekje van zn zus eens opgezocht en die was zo zwaar en zo lang toen ze 7 (!!!) maanden was!
@Beebje wrote:
Ons mannetje is vrijdag bij het cb geweest en is goedgekeurd. Hij is met zijn 3,5 maand al 8 kilo en is 67 cm lang. Groter en zwaarder dan ik had verwacht!!! Ik heb het groeiboekje van zn zus eens opgezocht en die was zo zwaar en zo lang toen ze 7 (!!!) maanden was!
Veron woog met de 4 maanden 8200gr en was 67,5cm lang… Dus het kan wel hoor!!!
gr patricia
hoihoi
en hoezwaar is Veron nu???
Stein is wegens ziekte afgevallen en is nu nog wel erg groot hoor maar lijkt door zijn lengte ook veel slanker.
Hij is nu 86 cm en weegt 11.700 gram.
jullie kunnen onder de WWW knog op de groeigrafiek kijken naar de curve
o ik was vergeten te melden dat Dave ondertussen ook weer is geweest naar het cb
op 14 sept. dus alweer ff geleden…maar goed
228 dagen…72 cm…10960 gr…nu dus alweer gegroeid…
heel veel mt 80 past hij niet meer…hij heeft een lange romp…daardoor past hij deze mt niet meer, maar zijn ledematen zijn niet zo lang :think: lijkt hij toch een beetje op mama :mrgreen: …waardoor ik dus altijd zijn pijpjes en mouwtjes moet oprollen…
ach ja…hij blijft een lekker joch :mrgreen:
Helemaal herkenbaar
Die van mij is nu met z’n bijna zeven maanden een kleine tien kilo.
Iedereen begint altijd als eerste over z’n gewicht en dat vind ik best irritant worden. Maar het klopt wat ze op cb zeggen: na 6 maanden groeien ze minder hard en het babyvet gaat er vanzelf af als ze meer gaan bewegen.
Als ze vragen wat ik hem te eten geef zeg ik nu standaard: spinazie. ben ik meteen van het gezeur af.
Maar ook lekker gezond toch een stevige baby!
noa was vorige week bij 5.5 maand 64 cm en 6kg300?
Hoeveel wogen jullie kindjes op die leeftijd, want als ik soms lees dan denk ik dat ik een heel erg mager kindje heb. Ze krijgt nogtans 4 voedingen, meer wil ze niet, een dubbele porties fruithap (waarna ze nog zeurt) en groentehap (nu ook met kip of vis) en s’morgen en s’avonds een volle fles van 260 cc. van haar melk laat ze soms wel wat staan max 100cc.
tussendoor krijgt ze een korst van stuk brood, een 1/3 banaan, 1x in de week een 1/2 vitabis.
hoihoi
Maikel was vorige week met 4,5 maand 8660 gram en was 70 cm. Hij zit nu op 4 flesvoedingen per dag, van 210 water en 7 schepjes. Voor de nacht krijgt hij er wat rijstebloem in. Hij krijgt een half potje fruit en een halfp potje groenten per dag. Wel de kleine potjes, vanaf 4 maanden.
Dus het is niet zo dat hij extreem veel krijgt…
Lukas is nu 1 jaar en is 80 cm en heeft maatje 86.
@Jannigje wrote:
hoihoi
en hoezwaar is Veron nu???
Stein is wegens ziekte afgevallen en is nu nog wel erg groot hoor maar lijkt door zijn lengte ook veel slanker.
Hij is nu 86 cm en weegt 11.700 gram.
jullie kunnen onder de WWW knog op de groeigrafiek kijken naar de curve
ik lees het nu pas…
Veron weegt nu 8860gr geloof ik (heb het boekje niet bij de hand)…
Hij is de afgelopen 3 maanden niet meer zoveel gegroeid en eigenlijk kan ik dat helemaal niet erg vinden…
Het is een mooi manneke zo…
Maatje 74 inmiddels, af en toe omslaan maar 68 is echt te klein…
gr patricia
gisteren weer geweest bij CB
score…
gewicht .11.400
lengte .73
hoofdomtrek .48
viel reuze mee :thumbup:
hoi
fransje was voprige week met 4 maande 8 kg en 68 cm alleen zijn hoofdomtrek zit precies op de groeilijk de rest zit boven de bovenste lijnen al vanaf zijn geboorte.
Maar ik begrijp dat het bij jullie beebs wel steeds minder hard gaat of niet ?
Fransje zit nu in 68 maar iedere maand is hij nu een kledingmaat gegroeit onderhand. En hij past sommige maatjes 74 ook al.
Het is echt niet aan te slepen de kleding en ook sinds vandaag ligt hij niet meer in de wandelwagenbak omdat het gewoon weg niet meer past.
ps. nog een vraagje tot hoelang hebben jullie beebs in de maxi-cosi gezeten heb vandaag de maxi-cosi autostoel gekocht er staat op vanaf 9 kg en de cabrio stoel is tot 13 kilo maar ik sjouw me nu al te pletter.
Dus vanaf waneer gingen jullie beebs in de vervolg stoel ?
dave zit sinds een maand in de stoel…
of is het alweer langer? :think:
zeg maar vanaf dat hij 9 kilo woog eigenlijk…ik kon hem niet meer tillen…
dave is nu iets minder hard aan het groeien qua gewicht…maar dat komt omdat hij nu echt aan het kruipen / staan en langs randjes aan het lopen is…maar hij is wel weer gegroeid een paar centimeter sinds de vorige keer…hij heeft al mt 86 aan…