ik zweer het.... heb hem geen pokon gegeven

:mrgreen:



Ja, sorry ik denk, zeg het maar meteen want dat doen we dus echt niet.

Peter werd geboren, meteen al 56 cm en ruim 4 kilo zwaar. Nu is hij 14 weken en 2 dagen en gisteren bij het consternatie bureau was hij 64 cm en 8 … ja echt… 8 kilo :shock: :shock: Ik stond helemaal triplex :lol:

Het is hem niet aan te zien hoor en de wijkverpleegkundige zei ook dat hij met zijn lengte goed in verhouding was ten opzichte van zijn gewicht. Maar hij liep in de curve op beide wel een maand of 2 voor.



Aan de ene kant denk ik… ja het is nu eenmaal zo, het is een mooi menneke en hij zit lekker in zijn vel, ziet er goed uit maar toch echt niet dik ofzo. We neppen hem al met zijn flessen, hij krijgt dunnere voeding, dus meer water en minder scheppen voeding, juist omdat wij ook wel zagen dat hij behoorlijk uit de kluiten gewassen begon te raken. Hij vind het prima, is niet hongeriger ofzo dus het Cb vond het prima… maar wat een bonk he? :angel:



Eerlijk gezegd moet ik er ook wel aan wennen, hij is net zo groot als zijn neefje en nichtjes van een half jaar maar mentaal, motorisch en wat stevigheid betreft is het wel echt een baby van 3 maand. Het kleine fijne is er al lang af en dat vind ik best een beetje jammer :roll:



Wou het ff kwijt :wink:

Mag je even kwijt hoor! geef niet :wink:

Het is inderdaad echt veel! Nina was 2 weken geleden pas 6.6 kilo.

Maar veel belangrijker het is echt lekker ventje!

Joh, ik heb ook zo’n reus hoor. Wouter werd geboren als een gemiddeld babytje van 7 pond en 51 cm, maar toen ging ie me toch aan de groei. Hij zat en zit altijd een hele standaarddeviatie boven het gemiddelde, zowel wat betreft lengte als gewicht. Hij zit nu tegen de 9 kilo aan en gaat in maatje 74. Het is soms inderdaad een beetje raar om een kind van 2 of 3 maanden ouder te zien met dezelfde afmetingen, maar ach… beter zo dan te licht.

En Peter is een mooi ventje hoor en oogt zeker niet te dik!

hoi,



hier ook een reusje hoor (ligt zeker aan de maand :wink: ). Ik was gisteren met Lukas bij de dokter …



14 weken en 4 dagen oud oftewel iets ouder dan 3 maanden en … 66 cm (57 cm bij de geboorte) en 7 kilo … slik… Of ik wel wist dat ik een groot kind had … goh, alsof ik niet zag dat er in zijn labeltjes in zijn kleertjes staat “vanaf 6 maanden” en dat hij niet meer in de kinderwagenbak past :mrgreen: Hij draagt nu ook maatje 74. Alleen zijn broekjes gaan nog prima in maatje 68. En echte babysokjes heeft hij nooit gepast.



Kunnen we al een basketbalteam opstellen ?

Hihi hier nog zo’n jerommeke hoor :smiley:

Cyril is nu ruim 20 weken en is dinsdag gewogen op 8790 gram :shock: en ook bij hem is het niet te zien. Tis een mooi rank mannetje dus waar het gewicht in zit echt geen idee.

Ik heb ook een lekker stevig mannetje. vier maanden en ruim acht kilo!!! Heerlijk, ik heb hem liever zo, als een magere sliert. En dat van alleen mijn borstvoeding :lol:

Wouwie ik moest echt lachen toen ik jullie berichtjes zag!!

Wat een beren zeg!!! ( lief bedoelt! )

Mijn dochter weegt nu 6,5 kilo…ach als ze maar gezond zijn toch!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Wij hebben Anyk wel pokon gegeven :mrgreen: Omdat ze in de eerste weken heel slecht groeide(bij de geboorte 2240 gram en 43 cm) kreeg ze iets door haar voeding om haar lichaam extra aan te zetten tot groei. Toen ze dat in het ziekenhuis vertelden, zei mijn vriend gelijk: pokon dus. Het heeft volgens mij niet veel geholpen. Ze is bijna een half jaar, 63 cm en bijna 5 kilo. Minimensje in dop. :inlove:



't Is een heerlijk mannetje, Marcelaatje.

wat fijn te lezen dat er meer Flinke kindjes zijn :mrgreen:



matthijs was met de geboorte 54 cm en 4850 gram en met precies

4 maanden was hij 66,5 cm en 8465 gram.



Mensen denken dat hij al een 1/2 jaar is haha nou echt niet hoor :mrgreen: .





ook hier maatje 74 op het moment. Sommige dingen zijn nog wel ruim, maar de meeste 68 is gewoon te strak.





gr. patricia

geweldig om te horen!.. :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ik heb ook een flinke meid! Met 4,5 mnd. was ze 66 cm. en 7790 gram!

Hihi, Myrthe woog een paar weken terug (ruim 12 maanden) 8,5 kilo en draagt ook (net) maat 74!

Dat boomlange manneke van jullie krijgt later vast een boel aanbidsters die naar hem opkijken!

:-*

Sanne

Ik heb ook een kleine reus thuis rondkruipen.



Tomas was met de geboorte 49 cm en 3145 gram.



Met ruim 4 maanden was hij als ruim 8 kilo en 68,2 cm lang.

Nu wordt hij over 8 dagen 1 jaar en meet nu 77,2 cm en weegt

10 kilo en 510 gram!!!

10 kilo en tussen de 75 en 80 cm is heel normaal hoor :wink: Zeker voor een 1 jarige, prachtig gemiddeld zeg maar.



Peter is nu een half jaar, niet zo veel meer gegroeid dus hangt nog steeds op 70 cm en hij weegt nu 9 kilo… Hij is rond de 5 maand een periode nogal ziek geweest en toen was hij afgevallen. Dus nu komt ie wat meer gemiddeld op de curve, maar het is alsnog een hele bink :inlove:

Hoi,

Grappig topic… Ik ben namelijk ook een reus aan het kweken volgens mij…

Veron woog bij de geboorte: 4430 en lengte werd geschat door de kraamzorg op 54cm…

Vorige week, dus bij 5 weken en 4 dagen woog hij 5890 en was hij in 1 week 500gram gegroeid… :shock:



Straks is het weer weeguurtje (hij is wel 2 dagen ziek geweest) dus ben benieuwd…



En inderdaad het baby zijn, het fijne, is er echt helemaal al af… Alleen is hij nog zo slap voor zo’n groot kind zeg maar…



Groetjes babylover

hier nog een hoor



(veron wint toch babylover)



dave was bij zijn geboorte 4405 gram en 53 cm

bij zijn eerste controle (34 dagen) 5470 gr. 56 cm

bij zijn eerste prikje (58 dagen) 6440 gr en 60cm



11 mei krijgt hij zijn tweede prikje ben benieuwd… ik denk dat hij ruim 7000 gr. en 62/63 cm zal zijn…

Stein krijgt ook geen pokon maar is ook zo groot en zwaar.



Verleden keer (met 9 maanden) woog hij 10.600 gram en was 77 cm.

Ik moet donderdag terug komen. Ik ben benieuwd wat hij dan weegt.

@Jannigje wrote:

Stein krijgt ook geen pokon maar is ook zo groot en zwaar.



Verleden keer (met 9 maanden) woog hij 10.600 gram en was 77 cm.

Ik moet donderdag terug komen. Ik ben benieuwd wat hij dan weegt.




Wow! :mrgreen: Daar komt Myrthe nog niet aan en die is nu alweer 16 maanden…

(ze is wel een kleintje hoor)

Ha die Stein, merijn en hij gaan echt gelijk op…



merijn was vorige week (bijna 9 maanden) ook 77 cm en 10755 gram…

Ik heb ook al best vaak Merijn en Stein hun groeigrafieken vergeleken.



Ik knijp hem nu echt voor morgen hoor :lol: :lol: :liar: