Veron is afgelopen dinsdag gewogen en woog 7880 gram bij 4 maanden maar hij groeit minder hard dan in het begin dus zal wel niet zo zwaar worden als jullie zoon denk ik…
Ons ventje is geboren met een gewicht van 4430 gram en 53 cm. Onze dochter(inmiddels al weer 2,5) woog 3450 en was 48 cm.
Ik ben met Maikel toen hij negen weken was ( vorige week dus ) bij het consultatieburo gweest en toen was hij 61 cm en woog hij 6530 gram!!! :shock:
Ik schrok daar best wel een beetje van, maar hij was goed in verhouding met zijn lengte. Nou ja, dat geloof ik dan maar. Ik vind het alleen wel erg jammer dat het hele kleine er zo snel af gaat. Hij is nooit z on heel klein ieniemienie babytje geweest…Maar wel onze grote vent :inlove: :inlove:
Ben benieuwd hoeveel hij weegt als we vogende maand weer gaan.
Noa woog bij de geboorte 2275 (6 weken te vroeg) en vorige week ben ik bij het cb geweest. Ze zit nu bijna op de middelijn in de curve (gweicht en lengte). Hoezo inhaalrace!!
mijn eerste 2 kinderen wogen allebij net 3 kg en zijn lang klein geweest.
8 weken geleden ben ik bevallen van een heerlijke zoon hij woog al 4 kg en was 58 cm lang.
De weken daarna kwam hij per week 500 gram aan dit was erg veel werd me verteld.
met 5 weken had hij de bouw van een kind van 3 maanden opzich is ie erg snel met zijn ontwikkeling.
Hij eet niet meer dan een andere baby van zijn leeftijd.
Afgelopen vrijdag woog hij 6500 kg ben benieuwt hoe het verder gaat kwa snel groeien.
vindt het wel lastig met kleding kopen wil nu alvast wat leuke dingen in de reclame kopen voor de winter maar heb geen idee welke maat hij dan zal hebben.
Mijn mannetje is ook z on bolletje en ik heb ook geeeen idee wat ik vooruit kan kopen.
Ik heb gelukkig al heel veel gekregen met zijn geboorte, zelfs maatje 68, 74 en 80 heb ik liggen! Maikel is nu 13 weken en was met negen weken 61 cm en 6530 gram. Ook flink. Hij had al snel maatje 62 en nu zelfs soms 68 al! Hij is al zo groot! Van de week werd hij geschat op 5-6 maanden… :shock:
Maar ook ben ik tegen wat praktische problemen aan gelopen, hij past namelijk nog maar net in de kinderwagen bak! Maar hij is natuurlijk veel te klein om in de wandelwageninzet te liggen, ookal ligt dat ook plat…
Ik moet 1 sept naar het cb en ga ff overleggen. Maar je hoort het, ik weet het ook niet met kopen. Ik koop op het moment wat ie nodig heeft en zie later wel.
Peter paste met amper 4 maand niet meer in de wagenbak, tenminste niet zonder shocking klem te liggen, nouja, misschien een 2 cm speelruimte :think: alleen ongeacht waar hij in lag, hij trapte zichzelf omhoog net zolang tot hij met zijn hoofd niet verder kon en dit deed hij dus echt elke keer… toen had ik zoiets van… nou, jij klem, dan kan je je benen nog strekken, dus je bekiekt het maar Zo hebben we het weten te rekken tot ongeveer 6 maand en toen, toen toch maar in de platste stand van de wandelwagenzit…
Kleding… tja Peter kon met 4 maand al in maat 74 en 80… maar dat draagt hij nu dus nog steeds, nouja, 80 dan, 74 past ie echt no way nog in met zijn brede schouders… enne… ik heb nog een hele grappige foto van hoe ontzettend groot Peet was met 5a6 maand in vergelijk met zijn leeftijdsgenootjes… Maudje van Noui hier op Kok is net zo oud als Peter, ook van 18/10 en die ligt naast hem… nu kan ik er om lachen, maar toen vond ik het niet zo heel leuk hoor :oops:
Marcella, hier ook een oktoberbeebje … Lukas was ook 57 cm bij de geboorte, ik kan me ook herinneren dat er nog een aantal grote oktoberbeebs waren. Het gemiddelde van 25 cm in het eerste jaar gaat hij denk ik niet halen, maar dat was me al verteld in het begin. Grote beebs halen die 25 cm meestal niet.
Hier begint de groei nu ook langzamer te gaan, het zijn meer de armpjes en beentjes die nu gaan groeien. Morgen wordt Lukas weer gemeten en gewogen. Anderhalf maand geleden was hij 74,5 cm en 9,2 kilo (toen was hij dus 8,5 maand oud). Maatje 80 draagt hij nu en sommige shirtjes en rompertjes in 86 (moet hij dan voor de lengte en schouderbreedte, want verder zitten ze nog wel erg ruim rond zijn buikje). Zijn laatste broekje in maatje 74 heb ik 1,5 maand geleden moeten opbergen. Broekjes in maatje 80 kan hij nog wel even aan. De meeste zitten zelfs wat losjes rond zijn middel, maar maatje 74 is nu echt te kort geworden.
Het babyvet begint hier wel te smelten. Lukas sjeest dan ook de hele dag op zijn knietjes door de kamer. Hij eet wel als een bouwvakker, maar verbandt nu ook heel veel.
Jouw zoontje gaat ongeveer gelijk op met mijn Merijn…
0 52 4060
33 58 4975
62 61 6080
76 63 6440
97 65 7000
118 67 7675
132 68 7980
160 70 8720
181 71 9045
Ik kan je zeggen dat het op een gegeven moment wel stagneert hoor. Merijn zit nu al een tijd in maat 86 van boven en van onderen heeft ie lang in 80 gezeten.