Wat heeft dat kind een temperament zeg :shock: !
Ze lijkt veel en veels te veel op mij :?
Ik ben gek op haar hoor maar de laatste tijd haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik probeer haar de hele dag aandacht te geven, overal bij te betrekken maar het is gewoon nooit goed genoeg . Ze gilt de hele dag door, stampvoet erbij en als ik met Djanel of Duncan bezig ben dan slaat ze me zelfs. Ik heb een strafstoeltje geprobeerd maar daar blijft ze niet op zitten… We hadden twee maanden geleden een “groot bedje” in haar kamer gezet maar die hebben we afgelopen weekend weer omgerolen naar een ledikant. Zullen de meeste van jullie wel vreemd vinden maar ze komt dus echt 10x of meer haar bed uit en ik was hier zooooo moe van :wall:
Ik moet er namelijk voor Djanel ook nog 2 a 3 keer uit s’nachts… dus ik heb voor de makkelijke weg gekozen, ik kan het nu gewoon even niet opbrengen.
Meeste van de tijd voel ik me een slechte moeder want wat ik ook probeer, ze luistert niet en ze zet het hele huis op zn kop
Adviezen zijn meer dan welkom, ik zit er namelijk een beetje doorheen.
Kan je niet helpen.
Lees dit alleen terwijl ik net een soortelijk stukje heb getypt.
Ik word er ook een beetje gek van dat het nooit goed is.
Ik heb me nu in iedergeval voorgenomen om het sneller af te kappen want dit is ook niet leuk.
Zolang ze maar alle aandacht krijgt en alles mag gaat het goed.
Maar oh weeee als er iets niet mag of mama even geen tijd heeft…
Ik zet haar op de gang als ze niet ophoudt of ruim de betreffende spullen op enz.
Ik vind mezelf wel consequent dat is het volgens mij niet.
Ze wil gewoon alles zelf doen op haar manier en is het liefst buiten.
En slaapgebrek speelt hier ook wel een rol.
Dus wie tips heeft; ik zoek ze ook!
:-* Tama ik leef met je mee.
(hier ook net een groot bed maar dat schuift ze dus de hele kamer door!)
ik had presies het zelfde gedaan hoor om je kleine meid weer terug te doen in haar ledikant. hier slapen ze bijde ook nog in een ledikant zeker omdat ethan geen gevaar ziet maar buiten dat ga ik er ook echt niet 10x uit om hem weer weg terug te leggen.
gaat ze al naar de psz?
het is voor haar ook een hele verandering en weet misschien ook niet hoe er mee om te gaan.
heb geen tips voor je maar wil je wel een hele dikke :hug: geven.
je bent echt geen slechte moeder hoor, maar soms het het zo moeilijk om een kind te begrijpen die zich zelf nog zo moeilijk kan duidelijk maken waar ze mee zit.
sterkte meis :hug:
schiet me nog wel wat te binnen: soms is een strafstoeltje geen oplossing omdat ze gewoon weg niks van begrijpen en tuurlijk als je de hele dag dwingt om het stoetje te zetten dan zal je uiteindelijk wel winnen maar dat kost ook heel veel energie en je bent al een beetje aan het einde van die energie en is dat gewoon niet op te brengen en dat geeft niks want dat heb ik zelf ook en zullen wel meer moeder hebben.
ik heb zelf gekozen voor de kinderstoel daar kan hij in vast zitten en hoef je geen gevecht aan met een straf stoeltje. nu hoef ik nog maar te wijzen naar de kinderstoel en hij zegt al nee en stopt meteen.
en met eten gaat hij gewoon weer de kinderstoel in want dan staat hij weer aan tafel bij het eten. dit is het enigste wat ik voor je kan bedenken om het makkelijker te maken.
misschien hebben andere nog andere tips.
:-*
Krijg jij hem in de stoel dan?
Ik heb dat ook een tijd gedaan maar ik krijg haar er echt niet meer in als ze tegenspartelt.
Mamalien, voor jou ook even een :hug: !
Monique, dankje voor je reactie. Kinderstoel heb ik geprobeerd en dat vind ze inderdaad niet leuk maar vanaf het moment dat ik haar daar inzet gaat ze gillen! Zo hard dat we mekaar niet meer kunnen verstaan en ik kan er gewoon echt niet tegen als ze zo gilt en ze houdt het echt een uur vol hoor.
Ik snap heel goed dat de laatste maanden veel is gebeurt, Djanel is geboren, ze is naar de psz gegaan en verleden week is mama 4 dagen met Djanel weg geweest (ziekenhuis) dus dat is best veel voor haar om te verwerken en te begrijpen. Ik hou daar ook rekening mee maar momenteel loopt iedereen hier op eieren om mevrouwtje maar niet boos te maken en dat weet ze!
Ik reageer dalijk verder want ik moet haar nu even ophalen van de psz… Dan is de rust waarschijnlijk weer voorbij…
@Mamalien wrote:
Krijg jij hem in de stoel dan?
Ik heb dat ook een tijd gedaan maar ik krijg haar er echt niet meer in als ze tegenspartelt.
ja haha daar heb ik ook wel last van hoor en hij is natuurlijk ook al 4jr en dat is afentoe ook wel een gevecht maar het lukt nog steeds.
hij is heel sterk in zijn handen en voeten maar niet in zijn lijf dat scheelt denk ik ook een hoop. ik kan hem nu nog aan :mrgreen:
het is een stoel van ikea en als hij zit hoef ik hem ook niet mee vast te maken. hij kan zich dan verder ook niet meer ergens op vast leunen dat scheelt ook sommige stoelen hebben zo`n plankje voor de voeten en als ze daar steun aan hebben is het nog moeilijker.
dat is idd moeilijk als ze gaan gillen dat is ook niet leuk voor jezelf.
ethan die vind het eigenlijk wel prettig en gilt en huilt(nep huilen) wel even maar die houd dat nog geen 3min vol en zit dan gewoon rustig in zijn stoel zonder ook maar 1kik te geven.
misschien eens advies vragen aan het cb??
moeilijk blijft het, ik hoop dat ze nu lekker moe en rustig is en misschien wel even een tukkie gaat doen
:-*
:hug: het is ook wel veel voor dr he :hug:
máár dan nog: een uur krijsen :shock: :naughty:
misschien ben ik té streng, maar ik pik dat dus niet :shifty: als hij gilt zit ik er hoog bovenop,
eerst vraag ik of hij ajb wil stoppen, dan zeg ik dat hij moét stoppen en stopt hij dan nog niet dan pak ik zn kin, dwing hem tot oogcontact en zeg streng dat ie nu toch echt ophouden moet :shifty:
dan gaat het gekrijs over in gehuil, maar dat is beter te harden :oops: en duurt nooit lang.
máár ik benoem ook altijd de reden van het gehuil/gejammer: dus bv hij wil snoep en dat mag niet “ik snap best dat je nu snoep wilt, maar je moet zo brood eten, en dus krijg je nu geen snoep, vanmiddag om 3 uur mag je een snoepje dus nog even wachten…”
ik moet eerlijk zeggen dat het hier dus nooit lang duurt -lees 2 minuten- :shifty: maar hij is wel een stuk jonger dan jullie kids :shifty: dus wie weet wat ik nog voor de boeg heb :shifty:
straf geef ik nooit: niet op de gang zetten ( wordt ie hysterisch van en ziet het als 1 grote persoonlijke afwijzing/ontzegging van liefde ipv dat ie het verbind aan zijn stout doen)) of op een strafstoel zetten doe ik ook niet…hij heeft maar gewoon te luisteren :shifty:
maar misschien is tom (nu nog :shifty: ) heel makkelijk te corrigeren
of misschien komt het omdat ik nooit fratsen gepikt heb en hem altijd erg kort heb gehouden :shifty:
:hug: en ik hoop dat het snel rustiger wordt tama :hug:
Aniek heeft ook zo een periode gehad…
Bij ons was de afspraak…
Benoemen dat we het snappen dat ze boos is en dat dingen niet gaan zoals ze wil, maar dat ze niet alleen is en iedereen wel dingen wil.
Dat ze mag krijsen en gillen, maar dat wij daar niet van mee willen genieten en dat als ze niet kan ophouden ze dan maar op haar kamer moet gaan gillen.
Vervolgens zetten we haar resoluut op haar kamer, desnoods in bed en doen we zonder pardon de deur dicht.
Ik had niet het idee dat ze daardoor een hekel kreeg aan haar bed, het was geen straf, maar meer zo van… wil je krijzen. prima, doe maar op je eigen plek.
Binnen 2 weken was het over.
En ja, zij hield het ook zo een uur vol.
O ik snap het wel van je ledikantje,ik heb hem bij mees ook weer voor 3 weken terug gezet,werd er ook gek van,ook overdag was mees erg moeilijk en dwars,ik ben toen begonnen met omega visolie capsules om hem wat meer rust te bieden,dit werkt tot nu toe goed,wie weer is het ook wat voor haar.
Ik ben altijd heel consequent en streng geweest, alleen de laatste paar weken krijg ik steeds meer de neiging om haar der zin te geven zodat ze gewoon haar goede bui blijft houden/der mond houdt.
Ik weet dat dat niet goed is en ik voed het gedrag wat ze nu vertoont alleen nog maar erger maar ik ben zooooooo moe van het eeuwige politieagentje te spelen (voor de peuter en de puber)…
Ze heeft ook zo’n ontzettende sterke wil, het is echt een doorzetter! Ik benoem ook alles wat ik niet goed vind, leg haar ook altijd uit waarom.
Bovendien zitten Glenn en ik ook niet helemaal op 1 lijn kwa het opvoeden. Als ik iets niet goed vind en hij komt thuis dan vind hij dat gene vaak wel goed. Ik word daar ook zooo pissig over want daar gaat mijn hele strijd die ik heb moeten dorstaan…
Hoe neemt ze me dan nog serieus?!
@M@@ike wrote:
O ik snap het wel van je ledikantje,ik heb hem bij mees ook weer voor 3 weken terug gezet,werd er ook gek van,ook overdag was mees erg moeilijk en dwars,ik ben toen begonnen met omega visolie capsules om hem wat meer rust te bieden,dit werkt tot nu toe goed,wie weer is het ook wat voor haar.
Word ze daar rustiger van??
Wij zetten Isabel dus op de gang (als je die hebt is het heel handig).
Ze moet daar al p de trap zitten vanaf dat ze 1,5 is en het is een :thumbup: strafplek .
Ze kan (kon) zelf de deur niet openmaken en het was voor mezelf ook goed om even echt afstand te nemen (anders wordt ik TE boos).
Nu kan ze zelf de deur openmaken en mag weer komen als het goed gaat.Ze komt nu altijd weer rustig binnen.
Alle veranderingen zullen zeker van invloed zijn op haar gedrag denk ik. Ik denk dat het goed is als je dingen (gevoelens) voor haar benoemd omdat ze dat zelf nog niet goed kan en misschien niet goed begrijpt.
Ik zeg haar ook altijd dat ze best boos of verdrietig o.i.d mag zijn, maar dat ze dat dan anders kan doen. (us niet schoppen/slaan/gillen) maar even naar de gang, naar haar kamer of slaan op de bank o.i.d.
Verder helpt het misschien als je probeert haar positieve gedrag te belonen en har specifieke taakjes geeft die alleen zei mag doen op dat moment. Bijv. tafel schoon maken, helpen eten koken.
Verder merk ik ook heel erg dat Isabel als ze een periode heel moeilijk is ze vaak een nieuwe uitdaging nodig heeft. Zo mag ze nu knippen (zat ze laatst 1,5 uur mee aan tafel). Gewoon een schaartje en een vel papier. Of plakken met een pritstift (de stukjes die zij zelf geknipt heeft).
Haar zusje mag dat nog niet en dat maakt het voor haar net wat meer speciaal en helpt hier weer die positieve draai te geven.
Het is lastig!!
Gelukkig is het hier tenminste vaak een periode en gaat het echt wel weer beter, maar zwaar is het zeker.
@alex wrote:
Wij zetten Isabel dus op de gang (als je die hebt is het heel handig).
Ja die heb ik wel maar ik heb glazenramen daar zitten en daar gaat ze dan heel hard tegen aanslaan en schoppen dus ik vind dat eng. Ben dan bang dat ze zich bezeert. Stel je voor dat ze er ineens doorheen zit want het is enkel glas
@alex wrote:
Alle veranderingen zullen zeker van invloed zijn op haar gedrag denk ik. Ik denk dat het goed is als je dingen (gevoelens) voor haar benoemd omdat ze dat zelf nog niet goed kan en misschien niet goed begrijpt.
Ik zeg haar ook altijd dat ze best boos of verdrietig o.i.d mag zijn, maar dat ze dat dan anders kan doen. (us niet schoppen/slaan/gillen) maar even naar de gang, naar haar kamer of slaan op de bank o.i.d.
Doe ik al…
@alex wrote:
Verder helpt het misschien als je probeert haar positieve gedrag te belonen en har specifieke taakjes geeft die alleen zei mag doen op dat moment. Bijv. tafel schoon maken, helpen eten koken.
Verder merk ik ook heel erg dat Isabel als ze een periode heel moeilijk is ze vaak een nieuwe uitdaging nodig heeft. Zo mag ze nu knippen (zat ze laatst 1,5 uur mee aan tafel). Gewoon een schaartje en een vel papier. Of plakken met een pritstift (de stukjes die zij zelf geknipt heeft).
Haar zusje mag dat nog niet en dat maakt het voor haar net wat meer speciaal en helpt hier weer die positieve draai te geven.
Ze heeft wel dingen die ze heel leuk vind om samen met mij te doen, zoals een tafel schoonmaken. Vind ze echt prachtig maar dan heb ik ook gewoon de tijd voor haar.. Maar als ik even met Djanel bezig ben dan kan ik geen kant op en dan begint het dus...
Maar dat van dat knippen kan ik wel proberen, misschien juist op de momenten dat ik bezig ben haar iets nieuws aanbieden :think:
Ga ik proberen!
Maar dat van dat knippen kan ik wel proberen, misschien juist op de momenten dat ik bezig ben haar iets nieuws aanbieden
Ga ik proberen!
hier werkt dat ook eigenlijk.
ethan mag dan aan de grote tafel zitten en dan helemaal alleen kleuren of puzzelen zonder dat hij gestoord word door levi. hij doet dit toch zo`n 20 min dat is voor hem heel lang om dat hij een hele lage spanningsboog heeft.
meestal is hij na zo`n activiteit ook weer wat rustiger en beter te corrigeren.
[/quote]
@TaMa wrote:
@M@@ike wrote:O ik snap het wel van je ledikantje,ik heb hem bij mees ook weer voor 3 weken terug gezet,werd er ook gek van,ook overdag was mees erg moeilijk en dwars,ik ben toen begonnen met omega visolie capsules om hem wat meer rust te bieden,dit werkt tot nu toe goed,wie weer is het ook wat voor haar.
Word ze daar rustiger van??
Ja het zorgt er voor dat de weerstand wordt verhoogt en dat ze gewoon wat lekkerder in hun vel komen.het bouwd rust in.
En kan je dat dan gewoon halen bij de drogist?
Misschien dat dat ook wel wat voor Sam is :think:
ja je kan ze gewoon bij het drogist kopen en reformzaak.
Ok dan zal ik morgen eens kijken of ik ze kan vinden…
Zucht heel herkenbaar. Hier ook een peuter die lekker dwars kan zijn.
Zou het ook te maken kunnen hebben met haar nieuwe broertje?
Sita was heel erg jaloers toen Alysha werd geboren, ze probeerde mijn aandacht echt te claimen. Heel moeilijk en vermoeiend. Zeker als je pas bevallen bent. :hug: