Ik word er zo verdrietig van..

Ik ben nu 8 weken zwanger, wij zijn er super blij mee maar het lijkt wel alsof onze omgeving ons gek vind.

We wouden het eerst nog niet vertellen, pas met 12 weken maar mijn buik spreekt al boekdelen dus tja…

Maar heb nu wel een beetje spijt of bedenkingen over dat ik het verteld heb want de enigste die echt enthousiast reageerde was mijn oma, moeder en broer.

De rest is alleen maar negatief, ze verklaren ons voor gek. Zelfs mijn schoonmoeder die zei tegen ons dat we stom waren, waar we aan begonnen :frowning:

De opmerkingen die we dus dagelijks horen zijn:

  • Wat moet je nou met drie kinderen?
  • Kost jullie klauwen met geld en hebben jullie dat wel.
  • Jullie hebben niet eens plek voor een derde kind



    Nou zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan maar het begint me eerlijk gezegd best dwars te zitten. Wij zijn er toch blij mee? We stralen dat uit, waarom moeten mensen dat dan zo verpesten???

    Hebben ze wel door wat ze zeggen?

    Ik heb het gevoel dat ik me constant moet verdedigen, bah!



    Sorry, moest het ff kwijt! Zit me hoog :cry:

    Hormonen ook he!

:shock: wat een onbeschoftheid :o



meid, het is nooit goed wat je doet, iedereen heeft overal een mening over, en die krijg jij nu ongevraagd naar je toe gegooid :sick:



ik zou een paar zinnen oefenen die je terug kan gaan zeggen als iemand weer eens iets lelijks zegt, want ik zou ook met mn mond vol tanden staan als mij zoiets gezegd zou worden.



wta kan je gaan zeggen? hmmm ff over nadenken…



kop op meid, jullie zijn er dolgelukkig mee, en alleen DAT telt :hug: :-*

:shock: wat een blachelijke opmerkingen !

Nou de eerste die dat tegen mij zegt die krijgt lik op stuk.

Gelukkig reageert iedereen héél positief om onze omgeving :slight_smile:

wij wachten om die reden ook nog even met zeggen… want momenteel sta ik even niet echt sterk in mijn schoenen. We moeten er zelf ook nog erg aan wennen, al zijn we er wel erg gelukkig mee!!



wij hebben ook niet de ruimte (maar 1 kinderkamer) en ook het geld

(nog) niet. gelukkig hebben we een hele hoop liefde te geven, en een uitzcht naar een finacieel rooskleurigere toekomst…



succes meid!! gefeliciteerd met jullie zwangerschap en geniet er van!!!

Meid, ik weet precies waar je over praat…



Toen onze eerste kwam was iedereen erg enthousiast. Na twee jaar begon het te kriebelen voor een tweede, maar waren we net bezig om een huis te kopen, dus we hadden zoites van: laten we nog maar even wachten…

De verbouwing hier viel vreselijk tegen, mijn man verloor zijn baan en we hebben anderhalf jaar bij mijn schoonmoeder gewoond… Tja, en dan ga je ook niet voor een tweede…



Twee jaar geleden zijn we ons huis uit nood ingetrokken en camperen zo’n beetje…



Iedereen om ons heen kreeg kids en het ging steeds meer zeer doen als dat werd verteld. Toen mijn schoonzus vertelde dat ze weer zwnagfer was,kon ik alleen maar huilen en die avond zijn we ervoor gegaan.



Helaas duurde het 18 maanden voor ik zwanger raakte en ook hierwaren er veel verschillende reacties.

Mijn ouders en mijn schoonzus waren helemaal oor het dolle, al hadden ze wel zoiets van, jeetje, moet je wel hard aan het klussen…



Mijn schoonmoeders eerste reactie was: moet je hard klussen… Niks over de baby…



Mijn buurvrouw/vriendin was meteen héél enthousiast en bood meteen haar man aan als klushulp.



Nu ben ik zeven maanden en het commentaar wordt steeds meer… Door tegenslagen is de kamer voor onze oudste, die nu nog bij ons op de kamer slaapt (nog) niet klaar en hebben we de wieg ook bij ons gezet…



Men kan daar niet mee omgaan en de meesten houden hun mond, maar gaan achter onze rug om…



Ik heb zoiets: ik ben dolgelukkig dat we eindelijk een tweede meisje krijgen en zullen vreselijk veel van haar houden…

Al hebben we weinig geld, een onaf huis, we zullen haar geven wat ze nodig heeft. Een schoon bed, een warm huis, voeding en vooral VEEL LIEFDE!!!

Ik zeg altijd dat Jezus ook geboren werd in een stal en daar heeft niemand moeite mee…

Mijn klind krijgt het beter!!!



Ik feliciteer je in ieder geval van harte met jullie zwangerschap en geniet!! Laat de buitenwereld maar kletsen!!!( al is dat iet altijd even makkelijk…)

Pssst weet je wat het is, mensen betrekken jullie zwangerschap op zichzelf. In de zin van; zo zouden zij het niet doen.

Maar hey zij zijn niet degene die zwanger zijn, het is niet hun kindje, en zij hoeven geen oplossingen te bedenken voor jullie praktische zaken (al zouden je echte vrienden ws wel direct voor je klaarstaan!) dus ik zou zeggen wat meerdere dames hier al aangeven; het enige antwoord wat je hoeft te hebben is dat jullie er gelukkig mee zijn en genieten wat zoveel je kunt! Een zwangerschap kun je nooit overdoen! :hug:

Waar bemoeien ze zich mee zeg :evil: :evil: :evil:



Meid…het gaat om jullie geluk!!! Het zegt meer over de mensen die zo reageren dan over jullie!!



Dikke knuffel en probeer te genieten hè…laat je niet van die roze wolk af sturen, door wie dan ook.



:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Meisie dat hebben wij ook gehad hoor,mijn moeder en schoonoma waren de enigste die gelijk blij waren,de rest vond het ook dom,e.d is toch onze keus ?Wijhebben ook niet veel geld.maar waar 3 mensen eten eten er ook 4!!En war 1 kind luiers krijg,Krijgen er ook wel 2 luiers,Maar dito hetzelfde met mijn tante,Die is 8 weken korter zwanger dan ik,En daar werd hetzelfde over gezegd,Je moet zo denken

Bij Mensen doe je het toch NOOIT goed,Altijd is er wel iemand die wat te zeuren heeft joh,Geniet jij nou lekker van je kindjes,En van je zwangerschap,EN laat de rest maar lekker zeuren.Een kindje heeft niet perse een eigen kamer nodig,Ik zal je vertellen wij hebben hier 3 slaapkamers,En Damian slaap nog steeds bij ons op de kamer.Omdat ik me daar prettiger bij voelt.En ons meisj ekomt ook bij ons op de kamer,straks ga je mischien wel verhuizen of niet.Maar wat is er mis mee met een kind,Eerst op jullie kamer en daarna bij Samara op de kamer ?Vroeger sliepen ze geloof ik met 7 kids op 1 kamer,Dusse LAAT ZE MAAR ZEUREN!!!





Een dikke Knuffel voor jou :hug: :-*

wat enorm onbeschoft.

tja… wat ik zou doen? dumpen die lui

jeetje tama…

allereerst gefeliciteerd!!!



maar indd wat ONBESCHOFT



ja, je zou lik op stuk beleid moeten zeggen…



Of indd van die sarcastische opmerkingen op zijn poesliefs



“ja hoor, wij zijn ook reuze blij met de baby”



En wat ik zelf heb meegemaakt met mijn eigen sm… die was ook zo met haarzelf bezig en niet met mijn zwangerschap of kraamtijd… Ik heb haar eens goed de waarheid gezegd… Dat ze dus altijd met haarzelf bezig is, en ik ook eens een keertje een aardig woordje wil horen…



Mensen snappen het soms niet, en zeggen maar wat om te zeggen… om aardig te zijn… maar dit is niet echt aardig meer,…



Ik zou het gewoon eerlijk tegen ze zeggen, van jongens, wat jullie nu allemaal zeggen kwetst ons in het diepste van ons hart… Het is onze keuze, als het niet zou kunnen, hadden we het nniet gedaan… * weet ik het *



maar ohhhh, ik zou het niet op me laten zitten hoor…

Jammer zeg, TaMa, dat er zo wordt gereageerd op je zwangerschap.

In plaats van dat mensen gewoon hartstikke blij voor je zijn doen ze dit!

Probeer het van je af te zetten en lekker te genieten van je zwangerschap :hug: :hug: :hug:



En weet: wij zijn hartstikke blij voor je! :-*

wat vervelend zeg die reacties!!



bij ons ging het ook al een beetje zo… veel reacties van: zo snel alweer?



laatst op het cb zei de verpleegkundige: goh, wat leuk zeg, ook voor milan! toen dacht ik: he er zijn ook nog mensen die gewoon normaal kunnen reageren…

Harstikke lief deze reacties, dankjulliewel :-



Tamma, dat weet ik en daar ben ik ook erg blij mee vooral omdat ik al zoveel met jullie heb gedeeld :-




Snoesje, misschien heb je daar wel een punt. Ik denk dat ik het voortaan gewoon tegen ze zeg als ze me kwetsen. Kijken hoe ze dan reageren en het is ook gewoon zo… Ik heb er al een aardige traan om gelaten en gisteravond na de zoveelste rotopmerking kwam het er allemaal uit. Gelukkig kon ik bij Glenn uithuilen.

Normaal ben ik niet zo’n snelle huiler maar dit kwetst me gewoon enorm en tja nogmaals die hormonen :roll:

Wat een gemene opmerkingen! Wie zijn zij om te beoordelen of jullie dit wel of niet kunnen!



:hug: Je weet dat iedereen je hier steunt (ook bij je mede december mama’s) Ik hoop dat je daar wel iets aan hebt. Ik zou me ook heel erg verdrietig en gekwetst voelen, absoluut! :-*

Brrr, vreselijk die bemoeizucht :sick: . Laat het óf van je afglijden óf zeg er gelijk iets van. Weet je wat het is, mensen hebben gewoon altijd wat te zeiken en sommige mensen overschrijden daarmee de grens van fatsoen :evil: :snooty: . Meid, laat je niet door deze mensen van je roze wolk afjagen :hug: !!

Sommigen!!! :wall: :wall: :wall:

Ik zou zeggen lekker op de roze wolk blijven zitten hoor! Laat je er niet vanaf halen!

Wat een vragen om te stellen als iemand aankondigd zwanger te zijn :shock: :shock: Vind het te zot voor woorden!

Ik zou zeggen dikke :-* en trek je op aan de positievelingen!

Dankje :-*

Owwwwwwwwwwwwww hoe durft iemand dat te roepen hé!?

:twisted:

Zal wat worden hierzo dan ook over een paar jaar…ik kreeg nu al kaartjes bij Celiza met de tekst een jongen en meisje nu is je gezin compleet :shock: :o :naughty:

Belachelijk…ik wil niet een jongen of een meisje wij willen erg graag als dat zo mag zijn ooit 3 kinderen! :twisted:



Meis van harte gefeliciteerd!!!

Geniet geniet geniet!!

ik ben jaloers op je zucht zwanger zijn heerlijk…

jeetje belachlijk zeg!!! dat bemoeizucht :sick: trouwens ze moeten blij zijn jij zet prachtige kinderen op de wereld.



mijn moeder zei laatst : nou mijn wens is voor jullie dat jullie het bij 2 kinderen laten hoor ik heb het ook met je broers over gehad jullie hebben straks een jongen en een meid dat is meer dan genoeg mooi compleet gezin :shock: :? en kinderen kosten veel geld



ik wordt daar zo doodmoe van oke we hebben niet zoveel geld maar we zijn wel gelukkig en daarbij dat moeten we toch zelf weten!

Idd zeg waar halen ze het lef vandaan om aan jullie keuze een oordeel te plakken :evil: Ik weet een beetje hoe dat voelt ik heb me bij mijn eerste zwangerschap ook steeds moeten verdedigen en op een gegeven moment ben ik er maar mee gestopt het heeft geen zin! Laat ze maar kletsen meis het is jullie geluk en niet dat van hun!