Ik word er zo verdrietig van..

Ow, krijg je al een mooi zwangerschapsbuikje? Wat leuk, dat maakt het allemaal zo echter!!!



Balen dat je omgeving je roze wolk niet mee-beleeft. Weer zo’n mooi wonder als een zwangerschap, dat is toch heerlijk?



Ik moet wel zeggen, dat bij mijn tweede en derde zwangerschap ook wat lauwer werd gereageerd als toen bij mijn eerste, dus daar kan het ook aanlviggen. Gun ze nog wat tijd. Maar vergeet zelf niet lekker te genieten van dat bijzondere dat nu in je buik gebeurt!!

ach meid wat jammer het moet zo’n mooie tijd worden en dat nemen ze jullie gewoon af



maar je moet er gewoon niet naar luisteren hoor dus laat ze maar kletsen

en doet er weer ieman dzoiets zeggen dan zeg je gewoon een felicitatie is genoeg hoor gezeur heb je niet nodig :snooty:



meid geniet er van en laat dat 3de wondertje goed groeien de rest komt vanzelf wel :-* :-* :-*

@klavertje4 wrote:



bij ons ging het ook al een beetje zo… veel reacties van: zo snel alweer?


Dat is ook de reactie die we hier kregen. Ik heb me er eerlijk gezegd niet zo aan gestoord. Alleen verteld dat we er bewust voor gekozen hebben en we ons er erg van bewust zijn dat we erg veel geluk hebben.

Ik heb een vriendin die een tweede kindje heeft gekregen terwijl ze nog geen kamer hadden (ook zij zitten al heel lang in een verbouwing). Tegen de tijd dat het kindje 1 is zal de kamer ongeveer klaar zijn, vermoed ik. Ik dacht ook, ik zou me daar niet lekker bij voelen (heb ik natuurlijk niet gezegd, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :naughty: ), maar ik heb al lang gezien dat het ze prima af gaat. Overal is wel een oplossing voor te bedenken en ze zijn dolgelukkig met hun gezinnetje. En dat is het belangrijkste, toch? Dus laat ze maar lekker kletsen, hoor! :-*

Liefs,
Winnie

Wat onbeschoft!!! wat idioot!!! :evil: :evil: :evil:



Enm wat een onzin ook, alsof drie kinderen buitennissig veel is. Bah, wat rot om zulke reacties te krijgen.



Nou, wij zijn wel blij met jouw derde frummel hoor:

PROFICIAT!!!En welkom kleine frummel :-*

oohh meid wat een reacties he!!! het slaat helemaal nergens op!!



gelukkig is dat waar het echt om gaat, jullie een 3e wonder krijgen en niet al die zeurzakken



al ben ik benieuwd wat voor reacties wij naar ons hoofd geslingerd krijgen :silenced: aangezien het bijons natuurlijk niemand het nog weet



nou ik kan je wel vertellen de 1e die een of andere opmerking maakt die me niet aanstaat, krijgt de wind van voren :twisted: :mrgreen: (wij kunnen het lekker op de hormonen gooien he :wink: )



meid heel veel plezier en geluk tijdens en na de zwangerschap

Kimmetje, gefeliciteerd!!



Toen mijn ouders zwanger waren van de derde kregen ze ook rare opmerkingen. Op het geboortekaartje hebben ze toen klein een verwijzing naar een bijbeltekst gezet: gaat heen en vermenigvuldigt u :mrgreen: .

Niet omdat ze nu zo gelovig waren, maar als repliek op mensen die vinden dat twee wel genoeg moet zijn. Alsof een derde kind niet weer net zoveel waard is, weer een nieuwe kans.

ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Echt belagelijk zulke opmerkingen :wall:



Wij hebben hier maar één slaapkamer de wieg staat in de etkamer. Is allemaal wat krap, maar we redden ons echt wel. Toch krijg je dan opmerkingen of we niet beter nog even hadden kunnen wchten, tot we een groter huis hadden en ik ook een baan (want ja twee verdienen hoort tegenwoordig).

Als ik dan verteld dat ik bewust gestopt ben met de pil kijken ze je echt raar aan. Zo stom. Wij zijn dolgelukkig



Geniet er maar van meid als jullie er maar blij mee zijn dat is het belangrijkste.



Jekka

Het is idd af en toe zo gemeen wat mensen kunnen zeggen… Volgens mij beseffen ze niet eens hoeveel pijn dat kan doen.

Wij kregen in het begin ook van een aantal mensen te horen dat ze het ons niet gunde. De zus van mijn man en haar man zijn nu een jaar bezig met proberen zwanger te worden. Zij zouden meer recht hebben om zwanger te worden dan wij…

En hoe we het in onze hoofd haalde om nu al zwanger te worden, aangezien mijn mans zus al langer bezig was…



Probeer even goed die verhalen naast je neer te leggen. Probeer er boven te staan en probeer vooral te genieten van je zwangerschap!! Laat die mensen maar praten… :hug:

Ik zit hier gewoon :shock: :shock: :shock:



Wat een onbeschofte opmerkingen. Een kindje dat zo welkom is in jullie gezin, is toch een groot wonder?!!



Meid, van harte en ik wens je een geweldige zwangerschap!

Maar heb nu wel een beetje spijt of bedenkingen over dat ik het verteld heb want de enigste die echt enthousiast reageerde was mijn oma, moeder en broer.
De rest is alleen maar negatief, ze verklaren ons voor gek. Zelfs mijn schoonmoeder die zei tegen ons dat we stom waren, waar we aan begonnen
De opmerkingen die we dus dagelijks horen zijn:
- Wat moet je nou met drie kinderen?
- Kost jullie klauwen met geld en hebben jullie dat wel.
- Jullie hebben niet eens plek voor een derde kind


En met deze vragen, zónder enige positiviteit van de geliefden waar je zo graag door en met geliefd wil zijn en je nu zo nodig hebt...zónder respect van hun aan jullie????

is de tijd aangebroken dat je zegt beseft en weet...

Dit is onze keus, ons kindje op komst, ons leven.. ons toekomst...

ons ons ons ons en de rest..boeie!!!!
:-*

Zijn ze al wat bijgedraaid?

@bianca81 wrote:

Maar heb nu wel een beetje spijt of bedenkingen over dat ik het verteld heb want de enigste die echt enthousiast reageerde was mijn oma, moeder en broer.

De rest is alleen maar negatief, ze verklaren ons voor gek. Zelfs mijn schoonmoeder die zei tegen ons dat we stom waren, waar we aan begonnen

De opmerkingen die we dus dagelijks horen zijn:
  • Wat moet je nou met drie kinderen?
  • Kost jullie klauwen met geld en hebben jullie dat wel.
  • Jullie hebben niet eens plek voor een derde kind




En met deze vragen, zónder enige positiviteit van de geliefden waar je zo graag door en met geliefd wil zijn en je nu zo nodig hebt…zónder respect van hun aan jullie???



is de tijd aangebroken dat je zegt beseft en weet…



Dit is onze keus, ons kindje op komst, ons leven… ons toekomst…



ons ons ons ons en de rest…boeie!!!
:-*




Oww daarbij hoop ik natuurlijk wel dat het bijtrekt , dat het goed en beter zal lopen…maar soms is eigenbelang even iets wat voor gaat. :-* Ik bedoel er niet mee dat je ze los moet laten ofzo ik bedoel goed hoor. Hoop dat je me snapt. :-*

@bianca81 wrote:

Maar heb nu wel een beetje spijt of bedenkingen over dat ik het verteld heb want de enigste die echt enthousiast reageerde was mijn oma, moeder en broer.

De rest is alleen maar negatief, ze verklaren ons voor gek. Zelfs mijn schoonmoeder die zei tegen ons dat we stom waren, waar we aan begonnen

De opmerkingen die we dus dagelijks horen zijn:
  • Wat moet je nou met drie kinderen?
  • Kost jullie klauwen met geld en hebben jullie dat wel.
  • Jullie hebben niet eens plek voor een derde kind




En met deze vragen, zónder enige positiviteit van de geliefden waar je zo graag door en met geliefd wil zijn en je nu zo nodig hebt…zónder respect van hun aan jullie???



is de tijd aangebroken dat je zegt beseft en weet…



Dit is onze keus, ons kindje op komst, ons leven… ons toekomst…



ons ons ons ons en de rest…boeie!!!
:-*




Ik snap je helemaal en je hebt ook helemaal gelijk :-* .



Gister heb ik een einde gemaakt aan me rot te voelen omdat iemand weer eens een rotopmerking plaatste. Ik heb gelijk gezegt tegen die persoon, jij betaalt het niet, jij hoeft het niet op te voeden, je hoeft niet te baren dus waaaar bemoei je je mee?!

En ze was stil en ik ben weggelopen, ik was zo ontzettend boos maar het luchte gelijk op. Ik voelde me daarna best trots op mezelf. De eerst volgende die weer een negatieve opmerking plaats krijgt gelijk hetzelfde te horen.



Ik moet dingen gewoon wat meer van me afzetten maar als je zelf zo blij bent en je krijgt dan zulke reactes dan sta je gewoon perplex, ik wel in ieder geval. Ik zou dat soort dingen noooooit tegen iemand zeggen, al willen die mensen 10 kinderen, so what? Als hun er toch gelukkig mee zijn. Het is zo respectloos als je je zo uit, net als wat jj al zei Bianca.



Maar gelukkig heb ik jullie waar ik het wel mee kan delen, die wel leuk en blij reageren. Dat doet me echt heel erg goed :-* :-* :-* :-*

Jullie zijn gewoon lief…

Knap van je hoor… tuurlijk zie je de reacties anders. Maar voor nu is dat niet zo en is je eigen je even liever dan lief. Ze trekken wel bij als ze zien hoe het verloop is bij jullie.

Kop op Hé? Hou je taai , dat kun je best :thumbup: :-*



liefs van hier

Allereerst super gefeliciteerd en ten tweede… laat ze lekker praten… jullie gaan dat gewoon helemaal super doen met 3 kinderen, en laat ze maar 's een poepie ruiken, al die negatieve mensen om je heen :naughty: :mrgreen: ! Nee hoor, niks van aantrekken, zónde van je energie. En nu… GENIETEN van je zwangerschap :-* !