Ik weet 't niet meer..

Ik voel me zó ontzettend zwanger :oops:

erg moe, misselijk, heel de dag door weeïg, (.)(.) doen zeer, pijnlijke grotere donkere tepels, steekjes in de buurt van mn liezen, gevoel van een steen onderin mn buik (net boven schaambot, zwaar gevoel)

En de test is negatief. Althans, geloof ik, tot nu toe. Ik vond de test van vrijdag al een twijfelgevalletje, als ik em vergelijk met die van vanmorgen is die dus spierwit en die van vanmorgen dan ineens weer niet, daar zie ik weer een heeel vaag lijntje. Krijg em niet op de foto, al geprobeerd :angel:

Het was een test van KV 2voor5euro, die met 5 minuten aflezen omo-wit was, en nu 1,5-2uur later zie ik dus dat soort van lijntje :shifty: Die testen hebben naar mijn ervaring geen indrooglijntje toch?

We zijn niet bezig met zwanger worden, ik heb ook een koperspiraaltje. En toch voel ik me zo, en ja ik zou heeel graag wel weer zwanger willen zijn. Maar er zijn genoeg praktische redenen om dat nog even uit te willen stellen, waar ook bij komt dat mn partner het ook nog niet zo ziet zitten.

Misschien verbeeld ik 't me? Kan je jezelf zwanger denken? Symptomen voelen die er niet zijn?

Ik ben bijna 2 weken geleden ‘ongesteld’ geweest. Normaal ben ik heel zwaar ongesteld, minimaal 4 dagen. En nu was het licht, en was ik er met 2 dagen vanaf.

Als ik zwanger ben, zou die test dan niet allang positief moeten zijn?

De vorige keer testte ik een dag voor nod al positief, kan dat een andere keer zo anders zijn?

Ooooh ik zit mezelf helemaal gek te maken :oops: :shifty:

Ik ben al bij de ha geweest (voor ruben maar even mn vraag gesteld)

Zij beweerd zoiezo al dat je niet zwanger kan worden met spiraal. Niet eens een kleine kans, zij zegt dat het niet kan :roll: ik weet dat het wel kan, heb genoeg voorbeelden om me heen gehad.

Wel snapt ze me, en heeft een verwijzing klaargelegd om naar de gyn te gaan voor een echo, mocht ik dat zelf ‘nodig’ vinden. Als die onzekerheid aanwezig blijft.

Ik wil wel gaan, maar ben zo ‘bang’ dat ik voor niks ga :oops: dan voel ik me helemaal dom…

Pfffff, moest t even kwijt, weet 't niet meer :thumbdown:

Is er iemand die iets zinnigs te zeggen heeft op mn warrige verhaal? :lol: Ervaringen etc?

Ik zou zeggen: doorverwijzing gyn. vragen.

Er zijn inderdaad genoeg voorbeelden dat je met een spiraaltje alsnog zwanger kan worden. Dus als je een onderbuik gevoel hebt dat je zwanger bent gewoon die verwijzing ophalen en een afspraak maken bij de gyn. Die heeft liever dat je nu komt en er is niks aan de hand dan dat je nog een maand wacht en je toch zwanger blijkt te zijn en ze dan alsnog die spiraal eruit moeten halen ( volgens mij moet die zoiezo, of je nu besluit voor deze zwangerschap te gaan of niet).

En als je niet zwanger bent kan ze kijken of de spiraal zelf misschien een aantal van je klachten veroorzaakt.

Ik heb ook een spiraal ( mirena) en er werd me op mijn hart gedrukt dat ik moest komen als ik het idee had dat ik zwanger ben. Ook omdat de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap groter is als je zwanger wordt met een spiraaltje.

Ik heb wel altijd gehoor dat wanneer een test in de aangegeven tijd negatief is dat je dat aan moet houden maar goed ik sta nergens meer van te kijken. Ik testte bij mijn 1e ruim een week na nod pas positief.

Sterkte en succes!

Ik zou eerst eens een digitale test doen, die klachten die joj omschrijft had ik ook en zie nu :wink:

Ik zou in ieder geval een afspraak maken voor die echo om uit te sluiten dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Dat is echt gevaarlijk en moet je actie op ondernemen.

Dacht ook wel gelezen te hebben dat je testen niet meer na 1,5 - 2 uur moet aflezen.

Als je die afspraak nu nog niet wilt maken, kun je ook nog een paar dagen afwachten en dan nog een test doen. Wordt de streep dan duidelijker, moet je heel snel zijn met die echo.

Spannend, succes.

Volgens mij zijn die testen na een bepaalde periode niet meer correct. Moet je even nalezen in de gebruiksaanwijzing.

Zwanger worden met spiraal kan zeker wel! Helaas kan ‘jezelf zwanger denken’ ook. Verschijnselen hebben/krijgen door er veel mee bezig te zijn, dus inderdaad, goed dat je actie onderneemt.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb de HA gebeld voor de verwijzing. Dan weet ik het maar zeker, of ik nu zwanger ben of niet, ik wil het gewoon weten.

Vergeleken met de vorige test heeft deze wel degelijk een heel licht streepje. Dus ookal ‘mag’ je na zoveel tijd niet meer aflezen, blijft het wel raar dat deze test wel degelijk een zichtbaar streepje later vertoond waar de ander dus echt wit blijft…

Anyway, ik wacht 't wel af. Ben me er zeer van bewust dat ik mezelf helemaal gek denk met iets voelen of niet, en het daarmee wellicht sterker voel en maak dan het daadwerkelijk is.

Morgen belt de HA terug met de afspraakcode voor t zh en dan hoop ik dat ik zsm terecht kan :slight_smile:

Marlous, ik had nog niet eens bij een buitenbaarmoedelijke zwangerschap nagedacht :oops:, dat was voor mij nu ook de doorslaggevende factor om er gelijk achteraan te gaan :thumbup: bedankt dat je me er op wijst…

Goed dat je om een verwijzing heb gevraagd. Sterkte he :hug: :-*

Wat ik kan Vinden over een koperspiraal, is dat je wel gewoon een eisprong hebt, maar dat de zaadcellen door het koper uitgeschakeld worden.

Je zegt dat je ongeveer 2 weken geleden ongesteld bent geweest, ben je regelmatig ongesteld? Op een ander forum heb ik al heel vaak gelezen dat kruidvat testen 2 voor 5 euro een streepje geven bij een eisprong.

Dat zou het dus ook kunnen zijn, als je rond je eisprong zit.

Succes in ieder geval.

@Tammy wrote:

Wat ik kan Vinden over een koperspiraal, is dat je wel gewoon een eisprong hebt, maar dat de zaadcellen door het koper uitgeschakeld worden.

Je zegt dat je ongeveer 2 weken geleden ongesteld bent geweest, ben je regelmatig ongesteld? Op een ander forum heb ik al heel vaak gelezen dat kruidvat testen 2 voor 5 euro een streepje geven bij een eisprong.

Dat zou het dus ook kunnen zijn, als je rond je eisprong zit.

Succes in ieder geval.

Oh dat heb ik nog niet eerder gehoord. In dat geval zou het idd mn eisprong kunnen zijn.

Bedankt iig voor je antwoord :slight_smile: En ja trouwens, menstrueer regelmatig en altijd heel zwaar. Vandaar ook mn twijfel nu het zo heel licht en kort was.

Esthe. Lastig die twijfel maar gelukkig nu een verwijzing iig! Lastig hoor maar hopelijk snel meer duidelijkheid! :-*

De 2v5 testen geven geen streepje bij een eisprong. Kan niet, andersom wel dat een LH test reageert op hCG omdat het een soort ‘tweeling’ hormonen zijn. LH heeft ‘iets’ extra waardoor deze testen wel op de hCG kunnen reageren maar de hCG test mist de mogelijkheid om LH aan te tonen omdat dat extra stukje mist. Hmmm lastig uit te leggen merk ik.

Buitenbaarmoederlijk is altijd een optie maar ik meen wel een iets grotere optie bij een spiraaltje. Je baarmoederslijm wordt niet zo goed opgebouwd (vaak) als normaal dus de omgeving is niet optimaal voor het innestellen.

Een echo heeft ook nog eens als extra voordeel dat je gelijk kunt zien of je spiraaltje goed op de plek zit. Sommige mensen hebben dat een spiraaltje iets in de wand gaat zitten van de baarmoeder dat zou later het verwijderen ook lastig en pijnlijk maken dus ook dat wil je natuurlijk weten voor later.

Schaam je vooral niet dat je zekerheid wilt en een doorverwijzing. Echt de gyn heeft vast ook liever dat je komt dan dat je het maar op zijn beloop laat.

En euhm ik heb zelf nog nooit indrooglijntjes gehad op de 2v5 wel eens dat ze heel licht bleven. Dan wist ik dat ik een heel erg vroege MK had gehad. Verder zijn ze echt altijd Omowit gebleven. De Chinezen hebben ws zo ongeveer een nieuwe fabriek kunnen bouwen met de centjes die ik in die testen heb geinvesteerd… :oops: :silenced:

Mijn test werd had ook pas na 3 uur een lijntje en ik was toch echt zwanger. :wink: Later op de dag verscheen er wel iets sneller een (heel vaag) lijntje. De test was overigens niet van Kruitvat maar van Sensitest.

En verder… ik hoop niet dat ik je hier bang mee maak… mijn zusje is vorig jaar geopereerd omdat bleek dat haar spiraal door de baarmoederwand haar buikholte in was gegaan. Ze had dus een paar maanden lang zwanger kunnen raken. Dat is toen gelukkig niet gebeurd, maar ze is er wel flink van geschrokken. Je zou dit zelf kunnen checken door vanbinnen te voelen of je de draadjes van het spiraal nog voelt. Ik kon die namelijk goed voelen bij mezelf.

Ik heb voor vrijdag een afspraak bij de gyn, voor een echo.

Weet op moment echt niet meer waar ik aan toe ben, mn hele lijf voelt zwanger :roll:

Morgenochtend doe ik nog weer een test, gewoon om te weten he t ervoor staat. Heb ze toch in huis :angel:

Naatje, ik voel idd de draadjes wel zitten.(gelukkig) Wat onwijs schrikken voor je zus zeg. Heeft t spiraaltje nog iets verder beschadigd daardoor? Wat bizar dat dat kan, brrr…

ik heb ook een spiraal en elke keer nu voordat ik ongesteld moet worden voel ik me ook zwanger, Laatste keer echt het ergste… echt precies dezelfde klachten als toen ik zwanger was … kv test gaf net als bij jou na langere tijd vage streep aan… en ik werd maar niet ongesteld… maar ik was toch echt niet zwanger! (gelukkig :wink: )

M’n zusje heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Behalve dan de nare ervaring van de kijkoperatie. Ik ben blij dat dat dus bij jou in ieder geval niet aan de orde is. Ben benieuwd of de testjes duidelijker gaan worden.

wat zei de test vanmorgen?

Vandaag moest je maar de gyn toch?

In ieder geval succes.

Had je gister nog getest?

@Tammy wrote:

Vandaag moest je maar de gyn toch?

In ieder geval succes.

Had je gister nog getest?

was ik ook benieuwd naar!