Hey meiden,
Tygo is nu ruim 5 maanden en heeft altijd goed gedronken aan de borst. Ook krijgt hij geregeld een flesje bv als ik moet gaan werken en dat gaat ook goed.
Nu weigerde hij vanmiddag helemaal overstuur de borst compleet. Hij wilde hem echt helemaal niet en begon hysterisch te huilen.
En vanavond weer hetzelfde verhaal ondanks dat hij enorme honger had, weigerde hij de borst en weer helemaal overstuur en hysterisch huilen. Mijn man heeft toen maar een flesje warm gemaakt en deze dronk hij zonder mopperen en huilen helemaal leeg…
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? De borstvoeding loopt al enorm terug en als hem dan ook nog gaat weigeren, ben ik bang dat het snel gedaan is met het geven van bv…
Bedankt voor de moeite alvast!!
Buiten dan je misschien spruw even moet nakijken… en eventueel zwangerschap of misschien moet je ongesteld worden? dan smaakt je melk anders…
Ik heb deze fases ook al vaak gehad…
Soms zijn ze gewoon eens anti-borst…
Wat ik deed was veel huid op huid contact… samen douchen, knuffen samen op je blote buik… enz… EN ik deed het wel zelf aanbieden… dus niet dwingen, wel aanbieden… (ik dacht dat vergeet ze em tenminste niet :mrgreen: ) na een aantal dagen wilde ze wel weer… :thumbup:
Ik heb dit bij mijn zoon ook… die heeft het nog erger… (bij de oudste kwam het doordat ik zwanger was) maar hij drinkt soms niet, of zuigt alleen… en na een paar dagen is ie fanatieker dan ooit tevoren… :roll: :think:
Succes… :-*
Hey,
Bedankt voor je antwoord… Vandaag ging het op zich wel weer goed…
Alleen zit ik dus met het volgende probleem…
De bv loopt echt enorm snel terug en ik ben enorm aan het twijfelen of ik doorga of ga stoppen…
Heeft iemand voor mij nog tips hoe ik de bv weer omhoog kan brengen, want ik merk dat Tygo er gewoon niet genoeg aan heeft en dus nog honger heeft…
Tussendoor extra kolven is bijna niet te doen met nog een peuter van 1 1/2 erbij…
Please help, want aan de ene kant wil ik eigenlijk nog niet stoppen…
Thanks
Aanleggen aanleggen aanleggen… en… niet teveel en te vaak bijvoeden hoor… wel de plasluiers in de gaten houden natuurlijk… maar als jij nu een paar dagen lekker veel de borst geeft, gaan je borsten echt wel weer de productie opkrikken… enne, knop om in je hoofd… denk eraan: jij kan dit best… je borsten zijn hiervoor gemaakt en dat komt gewoon goed… Op het moment dat ik mijn onrust over de productie liet varen, kwam ook de melk veel makkelijker…
:thumbup:
Faizaa, thanks meis voor het reageren…
Ja maar gooi ik dan niet heel zijn ritme om??
En het is best lastig want ik kan slechts de oudste heel de dag in de box zetten omdat mama moet voeden…
Vind het echt heel erg lastig en aan de ene kant heb ik zo iets van ik kap ermee maar aan de andere kant vind ik het zo gezellig en vind ik het geweldig om te zien dat hij zo groeit op mijn melk…
Ik weet dat het voor die vrouwen ook niet ideaal is maar af en toe zou ik willen dat het er gewoon uit spuit hahahahahah
Laat de oudste lekker meekijken… neem em erbij… of van tevoren een kleurplaat neerleggen… (of ehm… iets lekkers en voor de tv :silenced: )
BV geven is belangrijk voor jou en voor je binkie… dus NU even doorzetten, paar daagjes maar… (gaat heel snel hoor) en ik denk dat je oudste het minder erg vind dat je denkt… (maar ik herken de gevoelens ook niet omdat de oudste ook nog dronk)
hahahaha ja dat scheelt idd dan enorm…
Justin heeft maar 5 wkn bv gehad omdat hij niet aan de borst wilde drinken en heb toen 5 wkn afgekolft maar toen had ik bijna niets meer en vond ik het wel goed…
Hij vind het ook heel interressant maar ik kan hem hier niet los laten lopen als ik aan het voeden ben, want dan sloopt hij alles en doet alles wat hij niet mag (hoezo gebruik maken van het feit dat mama niet zomaar op kan staan hihi) dus vandaar dat hij in de box gaat als ik Tygo eten geef. Dan kan hij lekker Bumba ofzo kijken en Tygo kan dan rustig drinken…
Ik zal eens gaan kijken of het lukt…
Maar hoe ga ik dan dan doen? Om de hoeveel uur moet ik Tygo dan aanleggen???
Nomaals bedankt meis, echt super dat je zo meedenkt en me helpt!!
@ren0t0 wrote:
…
Ja maar gooi ik dan niet heel zijn ritme om??
Nu juist wel verstandig… weg met dat ritme… (in zoverre dat productie opkrikken betekend dat wanneer mogelijk, de kleine aanleggen… dus daar zit even minder ritme in… )
En nee joh, zeker niet in de box… heb je geen hekjes… zorg je dat ie bij je in de ruimte is, en lekker bezig is… voor mama een tekening maken…

Ik liep weleens met drinkend kind aan de borst naar de keuken waar mijn gsm overging… Maar ik weet dat ik het allemaal heel makkelijk laat lijken, das niet mijn bedoeling… het ligt er ook aan hoe je er zelf in stapt… als je denkt: klaar, dit gaat lukken even paar dagen bikkelen, dan heeft het ook meer kans van slagen dan als je denkt, dit gaat niet lukken, het wordt me teveel enz… snap je… Voor mij was stoppen geen optie… heb zelfs nooit aan gedacht… dus voor mijn waren die problemen geen ‘grote’ problemen… kleine hindernissen misschien maar daar sprong ik zo overheen…
Probeer je te motiveren, hoop dat je dat begrijpt… en niet denkt: was da voor ene zot… hahahaha… :mrgreen:
hahaha Faizaa, nee joh ik denk helemaal niet dat je zot bent!! Ben juist heel blij met je hulp!!!
Tja ik weet dat ik moet bikkelen, maar zal eens kijken wat Justin doet maar ben toch bang dat hij de box in moet hahahaha, hij is enorm aan het dreumespuberen hahaha dus als ik geen strakke regels voor hem hanteer is er geen land met hem te bezeilen hahahahahah
Maar om de hoeveel uur moet ik Tygo dan aanleggen? Bv als hij wakker word en dan net voordat hij weer naar bedje gaat? Dus dan zou ik op 7 voedingen uitkomen???
@ren0t0 wrote:
hahahaha ja dat scheelt idd dan enorm…
Justin heeft maar 5 wkn bv gehad omdat hij niet aan de borst wilde drinken en heb toen 5 wkn afgekolft maar toen had ik bijna niets meer en vond ik het wel goed…
Hij vind het ook heel interressant maar ik kan hem hier niet los laten lopen als ik aan het voeden ben, want dan sloopt hij alles en doet alles wat hij niet mag (hoezo gebruik maken van het feit dat mama niet zomaar op kan staan hihi) dus vandaar dat hij in de box gaat als ik Tygo eten geef. Dan kan hij lekker Bumba ofzo kijken en Tygo kan dan rustig drinken…
Ik zal eens gaan kijken of het lukt…
Maar hoe ga ik dan dan doen? Om de hoeveel uur moet ik Tygo dan aanleggen???
Nomaals bedankt meis, echt super dat je zo meedenkt en me helpt!!
Ow wat erg, ik wee het eigenlijk zelf ook niet zo goed… :oops:
Wat ik zelf zou doen… een voorbeeld… weet niet of het lukt qua planning… maar ik denk als je je kindje elke 2 uur, of 3 uur aanlegt, dat het echt echt echt goedkomt… dus probeer geen KV bij te geven of afgekolfde melk… JE BORSTEN moeten het doen… en ze hebben het signaal nodig dat ze aan het werk moeten… als je jongen verzadigd is, en je borsten niet of weinig gebruikt worden, dan is het een aflopende zaak…
Dus stel je voor dat je je andere kindje even in de box zet… ik weet niet hoelang het binkie drinkt? Die van mij dronken niet lang, dus dat zou hier goed gaan… OF in een kinderstoel met wat speelgoed… gewoon vastgespen die handel… :mrgreen: soms moet mijn oudste poepen en moet ik mee van haar… als ik de jongste loslaat lopen… sloopt ie ook alles hahahah… dus dan gaat ie heel even in de stoel, met een beker water… of een snee droog brood… :mrgreen: vind ie heerlijk… als ik dat niet doen, komt ie ons achterna en gaat in de wc pot roeren waarin zijn zus gepoept heeft terwijl ik haar billen schoonveeg… :roll:
Bovendien is het maar voor een paar dagen…
hahahah dat van dat poepen ken ik ook alleen deed hij het bij mij hahahaha
Hij doet altijd zwaaien van dagdag poepje/plasje alleen nu was hij iets sneller als ik… zooooooo ranzig hahahahahah
Ik vind het trouwens echt schattig zoals je Tygo noemt… Hij drinkt ook ongeveer maar 10 minutjes voor beide borsten dus dat is nogwel te doen…
Ik nou dan ga ik morgen maar eens aan het werk…hihihihihihi moet ik niet werken, ben ik toch nog aan het werk…hahahhahha
over dat borstweigeren, hapte je zoontje wel goed aan en liet hij na een aantal zuigbewegingen los? Dan zou het ook nog kunnen zijn dat je TSR even op zich laat wachten en dat hem dat te lang duurt… :roll: Voel je je TSR wel goed?
en opkrikken is idd aanleggen aanleggen aanleggen of tussendoor even kolven om toch je borst te stimuleren meer melk te maken. Dus regeldagen imiteren. Probeer wel zelf veel te rusten en veel te drinken, het vraagt even meer van je lijf. En idd wat Fai zegt, een positieve houding hierin draagt zeker meer bij dan een onzekere of negatieve houding! Geloof er in! Het lukt je vast! Succes hoor, hoop dat je zoontje nog lang mag genieten van je BV! :hug:
en zwaait naar Fai :- *
@ren0t0 wrote:
hahahah dat van dat poepen ken ik ook alleen deed hij het bij mij hahahaha
Hij doet altijd zwaaien van dagdag poepje/plasje alleen nu was hij iets sneller als ik… zooooooo ranzig hahahahahah
Ik vind het trouwens echt schattig zoals je Tygo noemt… Hij drinkt ook ongeveer maar 10 minutjes voor beide borsten dus dat is nogwel te doen…
Ik nou dan ga ik morgen maar eens aan het werk…hihihihihihi moet ik niet werken, ben ik toch nog aan het werk…hahahhahha
ja johhh… ik weet t… dagdag idd… de oudste zwaait lekker mee, maar als die kleinste van mij de kans krijgt… blegh… die gaat rustig met de tandenborstel in de pot roeren en dan aan zuigen… :mrgreen: klein varkentje…
Maarre, ja is toch een binkie ook… :inlove: Oww super… he trouwens… ik lees nu net dat je beide borsten geeft… drinkt ie ook die eerste goed leeg? niet te snel switchen he… die 2e borst als toetje geven, en dan… echt!. is ie echt wel verzadigd :thumbup: . en misschien heeft ie ook een sprong… zijn ze ook vaak onrustig… en das zwaar vermoeiend…
Ik hoop dat het gaat lukken voor je meis… dat je het een beetje trekt…
Ik zal voor je duimen…
Je weet iig dat je je best hebt gedaan… top alleen al dat je daarvoor gaat!
Hey
Faziaa, hahaha mijn man gaat hier bijna overzijn nek toen ik hem vertelde over die tandenborstel hahahahaha Leuk zijn ze he kids hahahahah
Ja hij drinkt allebei de borsten volledig leeg. En als hij een flesje krijgt als ik ben werken dan zit daar 220ml bv in… Dus er is bijna niet tegenop te kolven… Ik heb minder met kolven als hij in de fles krijgt… Maargoed dat zul je hier onder op de foto wel zien hihihi spekbekkie!!
Ja ik denk idd een sprongetje of misschien het feit dat wij allemaal inclusief Tygo enorm verkouden zijn en daar loopt ook de bv van terug toch???
Hazze, Nee ik voel mijn tsr niet, ook nooit gedaan trouwens… En idd het kan zijn dat het te lang duurde maar hij begon zo enorm te krijsen dat ik hem echt niet aangelegd kreeg… Dus toen maar een flesje kv gegeven want had geen bv meer in de vriezer liggen…
Thanks voor je lieve woorden!!
dat van die megaflessen herken ik meteen van mijn zoontje, die tankte ook rustig in 5 minuten 250cc weg uit een flesje toen ik weer ging werken… :shock: ik kon er bijna niet tegenaan kolven, zoveel. En als je hem dan nog wat aanbood wilde hij nog wel meer… absurd natuurlijk.
Het was gewoon lekker makkelijk die fles. Hij hoefde er nauwelijks moeite voor te doen, hij was immers het ‘werken’ aan de borst gewend… op een gegeven moment wilde hij ook niet meer mijn TSR afwachten en werd dan helemaal hysterisch en boos aan de borst. hij weigerde gewoon… ik gestresst, nog negatiever effect op TSR, hij nog meer gestresst… niet leuk dus.
Ik heb toen de oxitocyne neusspray een tijdje gebruikt om mijn TSR net wat eerder op te wekken. En ik ben van fles geswitcht en overgestapt naar een zgn borstvoedingsfles (Adiri breastbottle nurser, google er maar eens op). Met die fles moest hij weer ‘aan het werk’ en bleek dat hij ook met veel minder melk al tevreden was :dance: … het was meer de ‘tijd’ die hij wilde drinken. Ik weet niet hoe snel jouw zoontje de fles leegdrinkt? Mss is het een tip. De fles is niet goedkoop, maar altijd nog goedkoper dan overstappen op KV.
Bij mijn dochter ga ik meteen de borstvoedingsfles gebruiken als ik weer ga werken. Ik wil niet weer dat soort ‘toestanden’ uitlokken.
@hazze wrote:
over dat borstweigeren, hapte je zoontje wel goed aan en liet hij na een aantal zuigbewegingen los? Dan zou het ook nog kunnen zijn dat je TSR even op zich laat wachten en dat hem dat te lang duurt… :roll: Voel je je TSR wel goed?
en opkrikken is idd aanleggen aanleggen aanleggen of tussendoor even kolven om toch je borst te stimuleren meer melk te maken. Dus regeldagen imiteren. Probeer wel zelf veel te rusten en veel te drinken, het vraagt even meer van je lijf. En idd wat Fai zegt, een positieve houding hierin draagt zeker meer bij dan een onzekere of negatieve houding! Geloof er in! Het lukt je vast! Succes hoor, hoop dat je zoontje nog lang mag genieten van je BV! :hug:
en zwaait naar Fai :- *
zwaait terug :inlove:
Goede tips R! :thumbup:
@ren0t0 wrote:
Hey
Faziaa, hahaha mijn man gaat hier bijna overzijn nek toen ik hem vertelde over die tandenborstel hahahahaha Leuk zijn ze he kids hahahahah
Ja hij drinkt allebei de borsten volledig leeg. En als hij een flesje krijgt als ik ben werken dan zit daar 220ml bv in… Dus er is bijna niet tegenop te kolven… Ik heb minder met kolven als hij in de fles krijgt… Maargoed dat zul je hier onder op de foto wel zien hihihi spekbekkie!!
Ja ik denk idd een sprongetje of misschien het feit dat wij allemaal inclusief Tygo enorm verkouden zijn en daar loopt ook de bv van terug toch???
Hazze, Nee ik voel mijn tsr niet, ook nooit gedaan trouwens… En idd het kan zijn dat het te lang duurde maar hij begon zo enorm te krijsen dat ik hem echt niet aangelegd kreeg… Dus toen maar een flesje kv gegeven want had geen bv meer in de vriezer liggen…
Thanks voor je lieve woorden!!
Owwww nu vind ik em helemaal een binkie… :inlove: wat een heerlijk mooi mannetje… :inlove:
Maarre, TSR hoef je idd niet te voelen om em wel te hebben…
Sprongetje klinkt wel aannemelijk…
Enne, wat Hazze dus ook zei: let op jezelf… ik lees dat je verkouden bent… en wat IK had… ziek? dip! standaard… Na een aantal dagen doorzetten en aanleggen kwam dat helemaal goed… :thumbup:
Wat hier hielp: dutjes… weet niet of je een mama hebt die even kan komen zo nu en dan… vriendin… of schoonma… en ga s’ochtends eens een keer uitslapen… wowwwwwwwwww dat ging hier GOEDDDD joh… ik merkte meteen verschil… weekend lekker uitslapen… en doordeweeks kwam mijn mams 2x zodat ik een uurtje of 2 lekker kan slapen… en dan deed ik alleen aanleggen, in bed… :mrgreen: verder ging ze weer naar huis hoor

En weet je na 5 maanden werden mijn boobs wat slapper… en die stuwing trok weg… kindje werd wat drukker en ik dacht: oei daar gaat de productie… terwijl achteraf die slappe hap tieten niks wilde zeggen… (misschien weet je dat allemaal al, maar goed)
:thumbup:
Zow, ben al een half uur bezig met naar bed gaan… :roll:
hahahaha Faziaa, schiet eens op ga eens naar bedje dan… Ik was nog ff aan het werk, maar ga toch maar naar bedje aangezien het systeem heel erg traag word nu…
hahaha dankje, ja ik vind hem ook heel erg knap hahahaha
Ja ik heb wel een mama en ook een sm maar die passen ook al op en ze zijn aan het zeuren dat ik het niet verzelfsprekend moet vinden hahahaha
Dus ach die dutjes komen wel weer…
Maar ik ga er maar eens mee aan de slag… Ben echt heel erg benieuwd…
Hazze, zo dat ziet er raar uit die fles hahahahah Ik zal eens ff op mijn gemak ernaar kijken morgen…
En idd goede tips joh… misschien morgen maar eens naar de ha voor die neusspray, want ook als ik moet kolven duurt het vaak best lang door de tsr eris… Al hoewel ik wel het idee heb dat als ik Tygo aanleg het niet zo heel lang duurt…
Nou ik ga nog even kolven en dan lekker naar bedje toe…
Meiden ik laat morgen ff weten hoe het tot dan toe gaat!!!
Kus!!
Dat niet willen wachten op het TSR herken ik ook heel erg van toen Isa een maand of 5 was. Werd ook boos en was geen land mee te bezeilen. Bij mij was de neusspray toen ook een uitkomst. en ook hier klokte ze rustig flesjes van 220cc naar binnen. :shock:
Ik ben dan ook heel geinteresseerd in die adiri fles. Alleen zie ik jammer genoeg dat ze het model aan het vervangen zijn en dat hij daarom pas in mrt/april weer te bestellen is :shock: tja dan zijn we een half jaar verder :think: