Ik trek het niet meer

In juni vorig jaar werd ik zwanger. Helemaal gelukkig natuurlijk, totdat in aug. bleek dat ik zwanger was van een 2ling en dat deze niet meer leefde.

Mijn wereld stortte in… de week erop heb ik een curr. ondergaan, die falikant mislukte. 3 weken nadien lag ik met hoge koorts en complicaties wederom op de operatietafel.

Daarna ben ik gelukkig in oktober weer zwanger geraakt en ook dit ging niet soepel.

Met 9 weken kreeg ik extreem bloedverlies, opname in ZH, stress natuurlijk omdat het maar voor 2% goed zou kunnen komen.

Tot wk. 18 heb ik gevloeid, daarna was het gelukkig over. Maar de angst dat het weer opnieuw zou beginnen, was de hele tijd aanwezig.



Toen de 28wk grens naderde, kreeg ik steeds meer last van premature weeën. Erg pijnlijk, stressvol en wederom een ziekenhuisopname van een week. Hierna werd ik naar huis gestuurd, met complete bedrust tot 34 wk.

Sinds die tijd heb ik continue pijn, mijn oude liesbreuk speelt weer erg op, mijn conditie is nihil, omdat ik sinds januari al niets meer doe, ik slaap heel slecht omdat de weeën vaak 's nachts zijn en ik ook niet meer kan liggen door die liesbreuk, ik ben vreselijk slecht gehumeurd en hou een hele zee aan vocht vast.



Mijn eigen gyn is tot maandag op vakantie, ik moet het nu doen met de één of andere ongevoelige miep (netjes uitgedrukt) waar ik vandaag weer heen moet.

Ik zie er zo tegenop en heb vanochtend een gigantische huilbui gehad.



Die gyn daar kan ik niet bij doordringen, want: zwanger zijn is nu eenmaal niet makkelijk, zegt zij… ja hoor, dat wist ik nog niet…



Nu ben ik vorige week getoucheerd en BMM was al wel verstreken, alleen nog geen ontsluiting.

Ik ben als de dood om te vragen of ze deze keer wéér wil kijken, want als ik inleidbaar ben, zouden ze me moeten helpen (heeft mijn eigen gyn gezegd). Maar ik ben eigenlijk bang dat ze me gewoon laat lopen.



Na een jaar vol stress, pijn, verdriet en onzekerheid kán ik niet meer, maar ze begrijpt het gewoon niet…



Sorry voor het hele lange verhaal, maar het doet me alleen al goed om het even van me af te schrijven.

Heel misschien vind ik straks de moed om te vragen of ze wel de moeite heeft genomen om in mijn dikke dossier te kijken en zich af te vragen waarom ik zo over de flos ben… ik hoop het maar…

kun je dit bericht niet uitprinten, je hebt heel duidelijk verwoord hoe je je voelt en wat je graag wilt. als zij dit leest moet ze je toch wel begrijpen



dikke :hug:

:hug: Jammer genoeg kan ik je niet helpen, maar ik hoop zo dat de baby snel komt zodat je het heerlijk kunt knuffelen en kunt gaan genieten van jullie wonder. Kan me je grote onzekerheid en angst wel een beetje voorstellen (hier loopt het ook helemaal niet soepel).



Heel veel succes bij de gyn vandaag.



:-* Stephanie

Oh Veerle, je zei het vorige week al dat het zo’n vervelend mens is, die gyn. Ik hoop dat je de moed vindt om nogmaals je verhaal bij haar te doen en te vragen om ingeleid te worden als de baarmoeder daar klaar voor is.



Sterkte meid. Hier word geduimd op positief bericht of een BUB!



:hug:



Petra

Veerle, ik zou tegen die gyn vandaag hetzelfde zeggen als je nu hier hebt gezegd.

een beetje mens begrijpt dat toch?? Je ben t nu ook ver genoeg om ingeleid te kunnen worden zonder dat baby nog in de couveuse ofzo moet.

Als je baarmoeder al verstreken is moet inleiden ook medisch gezien kunnen lukken.



:hug: :hug:

Oh vervelende gyn… weet er alles van.

Neem dit mee en vertel het zoals je het hier verteld heb. Als je nog een keer terug moet terwijl je eigen gyn op vakantie is, vraag dan om een ander bij de balie.



veel sterkte vandaag

oh meid sterkte… ik weet wat het is om afgescheept te worden met zulke woorden :twisted: je kan ze wel schieten!!!



ik hoop dat er vandaag toch nog een andere onverwachte gyn voor je is :pray:

Ik hoooooop dat ze weggeroepen wordt vandaag. Ze heeft iig vandaag dienst, dus als het te lang duurt, krijg ik wel een ander.



Duim svp voor me, dat ze weggeroepen wordt of de griep heeft ofzo, maar dat ik háár niet krijg…!! :thumbup:

Sterkte en succes meis! :hug:

Oh wat een verhaal meis… logisch dat je er helemaal doorheen zit!!!

En dan zo’n ongevoelige miep als gyne :snooty:

Ik hoop dat je haar niet krijgt vandaag, dat ze je vertellen dat je hartstikke inleidbaar bent en dat je vandaag of morgen nog je beeb in je armen hebt!!! :pray:

Wat een verhaal en dan ook nog niet begrepen worden door de gyn.



Ik hoop voor je dat ze weggeroepen wordt en dat je een ander krijgt !



Succes en sterkte



Annamarie

kan me wel goed voorstellen, voor deze zwangerschap had ik ook een beetje een nare voorgeschiedenis met miskramen en bbz, dus nu het nog oke is allemaal heb ik zo iets van: haal het er maar uit nu, voordat weet ik veel wat.



Beetje onredelijk misschien maar je kunt zelf niets en dan heb je wel je vertrouwen in een arts gesteld, en dan wil je ook dat die wat doet.



Hopelijk gaat het goed vandaag en is er een ander joh!!!

Ik :thumbup: :thumbdown: voor je dat ze een plotselinge aanval van heftige buikgriep heeft ofzo en dat jij een andere gyn krijgt die wel luistert. En dat je snel je kindje in je armen hebt!!



Groetjes,

Femke

meis dikke :hug:

ik duim iig voor je dat zij er niet is…

:-*

hier duim ik ook mee voor je :-*

Meid ik duim met je mee. Ik kan goed snappen dat je nu erg baalt.



Sterkte. :hug:

Ik had al een beetje gereageerd bij de aug.mama’s.

Maar lees je hele verhaal nog eens hier. Je hebt nog meer geschiedenis dan dat ik van je wist. :?



Ik kan mij voorstellen dat je verhaal bij haar niet goed overkomt. (heb ik ook vaak bij de gyn, komt misschien gewoon door de hormonen, overigens verschilt dat ook per keer)

Echter je man gaat mee en ik vind echt dat hij het haar gewoon ff moet vertellen hoe jij eraan toe bent! en wat jou eigen gyn je heeft gezegt.

Als je vandaag inleidbaar blijkt te zijn, moet dat dus gewoon gebeuren!!

En als het niet zo is, dan kan ze op het minst kijken wat ze kan doen om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat je een keer 's nachts kan bijtanken! (slaappil was al niet voldoende meen ik mij te herinneren)



Heel veel succes, enne, wie weet helpt een goede huilbui ook (zeker als je man dan gelijk ook 200% achter je gaat staan)



:hug:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Lieve Veerle, krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik je verhaal lees!

Wat een onmenselijke gyn! Zal heel hard voor je duimen dat ze om welke reden dan ook er niet is, dat jij een andere gyn krijgt en dat ze je vervolgens in gaan leiden!



Heel veel sterkte :hug: :-* !



Liefs Sophia

:hug: :hug: :hug:

Daar ben ik weer, bijna niet gehuild bij de gyn… :oops:



Vandaag had gyntrien een goede dag: ik was om 10.30u eigenlijk aan de beurt, we waren er dus om 10.20u. Niet eens aan hoeven melden, maar mochten gelijk doorlopen haar kamer in.

Ze was een stuk vriendelijker vandaag en heeft goed naar me geluisterd.

Nog voor het lich.onderz. had ze al gezegd: ik kan wel iets doen zonder dat je ontsluiting hebt, maar daar krijg je nog veel meer ellende mee, zoals meer kans op KS, niet doorzetten van weeën, bloedingen enzovoorts.

En ze stelde voor om, als het niet meer gaat 's nachts, dat ze me dan op willen nemen en me daar K.O. slaan en pijnstilling geven, zodat ik weer even op krachten kan komen.



L.O.: helaas nog geen ontsluiting… dus nog geen actie van de gynkant.

Maandag weer naar mijn eigen gyn en hopelijk dan meer besluiten die genomen gaan worden.



Ik ben iig opgelucht dat ze heel goed naar me heeft geluisterd en dat ik, als het nodig is, opgenomen kan worden voor een bij-slaap-tankbeurt.