ik stop.....

Zo… ik heb besloten!



ik stop met de BV! misschien nog wel de ochtend en nachtvoeding…



Na die nacht flesjes, en overdag, zei den dat ze zoveel rustiger was, amper teruggeven, geen ergere last meer van krampjes en ook gewoon echt 4 uur tussen de voedingen hebben.



ik gaf haar om 1415 u weer voor het eerst zelf, en het was weer pet, spugen, (en echt zuur stinken), en weer heel onrustig, krampjes…



ik heb dus wel voldoende melk, maar er is toch iets mee. Want ja hoor, om 5 uur wilde ze weer.



Nu begon ze om zes uur weer te happen en zo, dus uitgesteld tot kwart voor 7 en een fles kv gegeven… af en toe een klein boertje tussendoor (zonder melk teruggeven) en tevreden, geen kramp, ze ligt nu heerlijk wakker in de kinderwagen… ik kan haar dus zowaar neerleggen na de voeding…



Voor me zelf is het dan ook een stuk rustiger, het is best vermoeiend, en gezien de onrust in mijn hoofd dat dat onbewust op de voeding doorwerkt (mijn vader, den niet lekker in zijn vel, zijn baan…)



en dan de stress die het dan misschien ook meebrengt van hoe zal ze nu weer reageren, zal ze weer kramp hebben, spugen,



Ik vind het gevoelsmatig vreselijk, zeker omdat ik julian 6 maanden vol bv heb gegeven en tot 8 maanden avond en ochtend voeding en dat ging zo onwijs goed, nergens last van, hij rustig…



en ik heb niet eens last van een peuter die haar nu van de voeding af houdt… dat is het echt niet… maar ik zie nu het verschil…en dat is voor mij duidelijk



(en kan ik ook nog een keer aan mijn rust toekomen)



het enige is… ik moet nu wel gaan kijken hoe ik het afbouw, doordat ze zovaak kwam, heb ik er nog niet heel veel regelmaat in kunnen ontdekken. Snachts doet ze het wel weer goed… denk dat ik het toch ga doen met kolven, maar de melk maar niet aan haar ga geven



Pffff…

@Snoesje wrote:

ik heb dus wel voldoende melk, maar er is toch iets mee. Want ja hoor, om 5 uur wilde ze weer.



Even hierop reageren: er is niets mis met je melk hoor! Ik vind het goed dat je een beslissing hebt genomen, maar het zou jammer zijn om een vervelend gevoel aan bv over te houden. Nou, lekker bij komen en genieten hoor!

Snoesje je moet zéker doen waar je je goed bij voelt mop!

Dikke :hug: kom lekker bij…

Maar moet echt 1 ding zeggen niet stom of lelijk bedoeld…maar bv is lichter verteerbaar dus dat je moppie vaker komt is niet zo heel gek.

En daarbij vind ik het ‘‘zonde’’ dat je nu net de eerste 6 weken er bijna op hebt zitten en het meestal juist daarna allemaal wat in een rustiger vaarwater komt en het meer vanzelf en geregeld gaat en dan stopt…

Maar hoe dan ook…JIJ moet doen waar JIJ het BESTE bij voelt!!!

En ik vind het sowieso super dat je het hebt gedaan!!En haar deze weken hebt meegegeven :thumbup: :dance: :clap:

:-*

ik kan me goed voorstellen dat je wilt stoppen zeker als je het verschil ziet met je eigen ogen.

het is ook helemaal niet verkeerd om aan jezelf te denken immers heeft jou kleine dan ook meer aan jou dan een moeder die zich zorgen maakt en overmoeid maakt van het continu voeden.

zoals renzosmam al zegt je hebt toch deze weken aan haar meegegeven.

sterkte met het afbouwen van de voeding.

het is jou beslising en als jij er achter staat is dat alleen maar goed voor jezelf en je kleine!

:-*

ik snap het nu ook niet meer na de fles van 18.45 uu van 150 cc heeft ze nu net 2 kanten gehad. bij julian wist ik precies wat ik deed maar ben het spoor echt bijster.

Snoes, wat is dan het probleem nu? Dat je vindt dat ze te snel komt?

Die fles was dat FV of afgekolfde melk?

Snoesje, met jouw melk is niks mis en met je kindje volgens mij ook niet :wink: . Maar als jij vindt dat jullie beter af zijn met KV, dan ga je dat toch geven? Het gaat er immers niet om wat ‘normaal’ of ‘mis’ is, maar wat voor jullie het beste werkt.

Misschien dat een combi inderdaad een oplossing is. Dan kijgt je kindje toch de antistoffen en andere waardevolle dingen van BV mee, zonder dat het voor jou te belastend wordt.

Je zou ook nog kunnen overleggen met een Lk of iemand van de VBN, als je graag nog wil proberen of BV op een andere manier niet toch vol te houden is.

ja, ik wil wel graag de ochtend en de avondvoedingen blijven geven.



nou, ik vind dat ze teveel teruggeeft na de BV, (beetje met brokjes en zurig)_ terwijl ze dat dus niet heeft na de fv.



Maar uiteindelijk de ochtend en nacht gaat wel goed, en nu ligt ze na de 12 uur bv ook nog heerlijk te pitten.



Weetje ook mijn moeder en zusje zijn standvastig dat ik nu een keer de knoop moet doorhakken om te stoppen als ik zo aan het twijfelen ben.



Mijn zusje heeft het overigens zes maanden gedaan… ik bij julian 8.



Bij mijn eerste was ik zo zeker van mijn zaak en wist precies hoe en wat, maar bij haar weet ik het gewoon echt niet… stom is dat, je zou juist zekerder moeten zijn bij een tweede.



Ja, denk dat ik maar gewoon voor de combi ga met voeden. En voordat ik de dagvoedingen heb afgebouwd, ben je toch al weer een eind verder.



Moeilijk hoor…



maar gisteravond na de fles, was ze best heel tevreden, geen melk teruggeven, uiteindlijk kwam ze toch al weer heel snel, maar misschien heeft ze gewoon heel erg zuigbehoefte en plop ik die borst er steeds in, maar misschien moet ik dat ook niet steeds doen… pff

Ze is ook nog heel klein, op die leeftijd hebben ze nog niet echt een vast ritme. Het is zo zoeken met die hele kleintjes. Daar word je ook onzeker van (en knettergek soms). Bij je eerste was het is het begin misschien ook minder makkelijk dan later, maar die laatste 6 maanden liggen verser in het geheugen?

zo meiden… na een paar hectische dagen ben ike r ook weer even.



IK STOP, DEFINITIEF!!! het gaat echt zeeeeeer aan mijn hart, maar ik zie wat een verschil het toch is als Ella aan de fles is. Zit gewoon keurig vier uur tussen, spuugt veel minder, boert netjes,



Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan… ik kon niet meer. Slopende nacht. Ella sliep eerst goed door, maar tussendoor kwam julian huilend, 2400 uur den in bad met julian, om 3 uur kwam hij weer, om 5 uur ella die niet kon slapen tot de volgende voeding.



ik was het zat… en on top of that… kreeg ik een giga aambei!!!



dus naar de huisarts. Wat een lief vrouwtje, die zag al gelijk dat ik het zo zwaar had



Ella heeft nu medicijntjes om haar maagje wat rustiger te krijgen

krijgt ook nog een zalfje voor haar ‘lipjes’ want daar heeft ze toch een schimmeltje

verder heeft ze mijn aambei gelijk behandeld, mennnn…

verder afgesproken dat ik naar een ostheopaat ga, kijken of er daar iets mis is met ella, verder met het CB praten over inbakeren



en tot slot, toch stoppen met de bv. Iedere keer als ik zelf geef, is ze zo onwijs onrustig, gelijk huilen en kramp en weer happen en kramp en spugen… Ik vroeg nog wat moet ik doen met afbouwen als ik de melk nog kolf… nou… toch maar haar laten wennen aan de fles.



Het is niet anders. Vind het onwijs jammer, maar ik ga er echt aan onderdoor. Ik kan soms mijn lippen van moeheid niet meer bewegen, pijn aan mijn oor, aambei, steken in mijn been dat ik soms amper kan lopen. Den gaat er ook een beetje aan onder door.



en nu, heeft ze na de ochtend alleen maar flesjes gehad, en is een stuk rustiger. ok, bij de huisarts moest ze zichzelf even in slaap huilen (kon de huisarts ook even horen hoe het ging)…



En als het wat rustiger wordt, kan ik hopelijk weer wat meer kletsen hier, want ik mis jullie wel hoor, maar ik trek het niet om die pc ook nog eens aan te hebben.



ok, nnu is julian ook niet echt lekker,



en nichtje nina heeft het RS virus, dus is het ook nog uitkijken geblazen, gaatlekker hier…



dikke kus… en tot snel… ga nu mijn sm even helpen met koken!!!

Ik begrijp dat je besluit definitief is, maar begrijp ik goed dat Ella spruw heeft? Want hierdoor gaan ze ook huilen, aanhappen en weer loslaten, en heel onrustig drinken (waardoor ze dus misschien niet genoeg binnenkrijgt en weer sneller honger heeft).

Veel sterkte met alles!!

@océan wrote:

Ik begrijp dat je besluit definitief is, maar begrijp ik goed dat Ella spruw heeft? Want hierdoor gaan ze ook huilen, aanhappen en weer loslaten, en heel onrustig drinken (waardoor ze dus misschien niet genoeg binnenkrijgt en weer sneller honger heeft).

Veel sterkte met alles!!
Dat wilde ik net zeggen! Vraag even aan Smiley hoe pijnlijk spruw is, dan zouden het allemaal logische dingen kunnen zijn. Als ze pijn heeft kan ze niet rustig drinken en slapen. Misschien valt dan alles op z’n plek?

Ik snap je besluit…

Maar denk bij alles wat je opnoemt…doe eerst die dingen checken en stop dan pas als het nóg niet gaat…

Ik weet namelijk zéker dat het niet aan je melk ligt :shifty:

Maar aan andere zaken waarbij je nu dus uit gaat zoeken en zou het persoonlijk erg zonde vinden als je erachter komt dat het ergens anders van komt of kwam en je dan al gestopt bent en er dus eigelijk niet van hebt kunnen genieten :frowning:

Schimmel is vaak idd spruw in het mondje…kan de pijn veroorzaken bij drinken,luchthappen…spugen en te weinig binnen krijgen…

Maar je moet hoe dan ook doen waar jij je goed bij voelt…en als dit dat is en jij staat daar achter dan is het goed…

Sterkte met alle ongemakken voor jou én je meisje :hug:

Het klinkt zo als spruw of een overgevoelige reactie op stoffen in de moedermelk, bijvoorbeeld koemelk of andere voedingsmiddelen die jij tot je neemt die bij haar terecht komen waar ze (nog) heftig op reageert. Ik begrijp je besluit, en de vermoeidheid, de wanhoop, en de fysieke strijd die het soms kost en je moet doen waar je je goed bij voelt, maar ik hoop niet dat je het ons kwalijk neemt dat we toch wat ongevraagde adviezen geven :hug: . Succes met je beslissing.

@océan wrote:

Ik begrijp dat je besluit definitief is, maar begrijp ik goed dat Ella spruw heeft? Want hierdoor gaan ze ook huilen, aanhappen en weer loslaten, en heel onrustig drinken (waardoor ze dus misschien niet genoeg binnenkrijgt en weer sneller honger heeft).

Veel sterkte met alles!!




oh, nee, die schimmel is beneden. Ze heeft geen spruw…

nee hoor, anders zo ik het hier niet plaatsen.



Maar ik kan amper nog praten van de moeheid, en ik heb nog een peuter rondlopen die ook even zijn aandacht nodig heeft… ik heb zes weken gegeven,



het was fijn dat ze na 2.5 dag in de couveuse en kunstvoeding te hebben gekregen, alsnog de borst pakte, die mooie momenten heb ik gehad… maar het gaat niet. Ik ben kapot… kan niet om de 2 uur komen. De fles gaat goed en komt ze om de 3.5 a 4 uur.



de andere stappen gaan we ook doen, maar dit vreet ook zoveel energie en zie zo goed het verschil… tis niet anders, mijn gevoel zegt ook dat ik wat anders wil.

@Snoesje wrote:



ik gaf haar om 1415 u weer voor het eerst zelf, en het was weer pet, spugen, (en echt zuur stinken), en weer heel onrustig, krampjes…



ik heb dus wel voldoende melk, maar er is toch iets mee. Want ja hoor, om 5 uur wilde ze weer.




Meid wat jammer van dat spugen. Maar er is niks geks aan om vijf uur weer willen drinken hoor. Die van mij dronk in die tijd nog wel vaker, ik geloof dat er twee uur tussen zat. Teruggeven en krampjes waren er hier ook, ik had overproductie.

@Snoesje wrote:

mijn gevoel zegt ook dat ik wat anders wil.




Snoesje, ik wil me echt nergens mee bemoeien en ook niet fanatiek overkomen, maar als jij zelf het gevoel hebt echt liever BV te geven en het zou kunnen dat Ella spruw heeft, kan je het dan niet een weekje proberen en daar een zalfje voor halen?



Overigens, ik kan absoluut niet beoordelen hoe jij je voelt en wat je nog trekt en ik veroordeel je keuze ook niet hoor, kan het heel goed begrijpen als het zo’n beproeving is, maar als jij zegt dat het tegen je gevoel ingaat, dat lijkt me ook heel naar.



In ieder geval heel veel sterkte!

nogmaals, tis geen spruw hoor.



ben vandaag bij de manueel therapeut geweest, die heeft toch wat kunnen vinden bij haar en heeft haar een eerste behandeling gegeven.



Vanochtend heeft ze de heeeeeeeele ochtend gehuild met 5 min. hazeslaapjes… ik kan niet meer… vanavond ook al vreselijk pet weer, zo onwijs huilen…



mijn man is nu met Ella bij zijn moeder slapen zodat ik kan bijkomen… maar ja, bijkomen.



Mijn moeder en sm roepen allebei zo hard dat ik niet twee voedingen door elkaar moet gaan geven, en dat ik gewoon moet stoppen met zelf voeding te geven (ze krijgt nu al een week flesjes) want dan krijgt ze nog meer last van krampjes.



Iedere keer als ik een gekolfd flesje weggooi… dan doet dat zo’n zeer… en ik weet het gewoon niet meer…



er zit zoveel in mijn hoofd dat het ook niet meewerkt


  • Ella die zo onwijs huilt en bijna niet te troosten is
  • mijn pas overleden vader
  • den die in de clinch ligt met zijn werk en ander werk moet zoeken
  • twijfels over adviezen van mensen en eigen moeder
  • over over oververmoeidheid
  • borstvoeding wel of niet
  • andere zoontje die aandacht tekort komt…en ik zoveel wil geven…



    en ik lees dat ik dus niet de enige ben waarvan de kinderen zo snel achter elkaar willen drinken, en onrustig zijn…

Vind het zoooo knap dat je het op deze manier toch nog die 6 weken hebt volgehouden… ik ben bang dat ik die week niet eens ga volmaken…



Maar ik wil je 1 advies geven, neem een beslissing. Dan valt er zeker een last van je af :-*