Ik mis een rib uit mijn lijf

Sinds ik vanmorgen even met twee kindjes op pad moest voor nieuwe paspoorten.



Eerste de kindjes mooi in de plooi en hup in de auto naar het dorp voor pasfoto’s van ons alle drie.



Omdat het om een paspoort gaat, mag je dus niet lachen op de foto :roll:

Toen ze klaar waren, moest ik



€ 41,50 aftikken :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:



Lekker zeg, zit ik nu met 15 sacherijnige foto’s :wall:

Gelukkig zijn mijn kindjes ook prachtig mooi als ze niet lachen :mrgreen: :inlove: maar ja ikzelf hè :thumbdown: :roll:



Ik met de karavaan naar het gemeentehuis,… ja sorry mevrouw om de kinderen bij te schrijven in uw paspoort hebben wij schriftelijke toestemming nodig van uw man :wall: :doh:

Ik met die brief en kinderen terug naar de auto, race naar huis, pak het paspoort van Hub. en race naar zijn werk een dorp verder, daar staat hij (op commando van ondergetekende) klaar met pen in zijn hand, tekent het document door het open raam, blaast de kids een kusje toe en ik race weer terug naar het gemeentehuis, waar ik een nieuw bonnetje mag trekken en op mijn beurt moet wachten.

EINDELIJK mag ik weer naar de balie en het paspoort bestellen!

wederom 58 euries :shock:



Volgende week mag ik hem op halen!



Even een ochtendje op pad voor een ontspannen vakantie strakjes, ben gelijk ruim 100 euro lichter en een rib + illusie armer!

Die foto’s dat vind ik schandalig…41,50 voor pasfoto’s van 3 mensen??? En ze laten je dus de mislukte foto’s ook betalen!



Sorry ik zeg maar even niets over een fotograaf die zo te werk gaat :silenced:

Nou de foto’s zijn niet mislukt, je mag alleen niet lachen op de pasfoto.

Dus 6 foto’s per persoon, is 18 foto’s en had er maar 3 nodig!



Dus houden we 15 sacherijnige foto’s over!

Maar het blijft idd erg duur!

In een woord…BELACHELIJK!!

@kaboutertje wrote:

Nou de foto’s zijn niet mislukt, je mag alleen niet lachen op de pasfoto.

Dus 6 foto’s per persoon, is 18 foto’s en had er maar 3 nodig!



Dus houden we 15 sacherijnige foto’s over!

Maar het blijft idd erg duur!




Nou sorry, maar 41 euro nog wat :shock: :shock: .

Ik vindt eigenlijk dat je een beetje bent opgelicht :silenced:

Hier betaal je iets van 8euro pp voor 4 foto’s dus dan had je op 24 euro uitgekomen. Scheelt toch bijna de helft.

dat zei ik ook tegen die vrouw!

Ja wat wil je dat ik nu doe dan, zei ze, ze zijn al klaar :evil:



Tja ik had natuurlijk eerst moeten informeren, maar dan NOG!



Ik zei ook normaal is het 8 euro, voor zes zou ik dan niet meer als 10 euro moeten betalen lijkt mij!



Maar ze was not amused ! NOU IK OOK NIET!

:silenced: :naughty:



Voelt als zó zonde van het geld hé?

belachelijke prijs…

Voor ryan was t ook zon ramp. Hij was 3 mnd…Keek elke keer opzij, jongen had engelen geduld en 20x mis geschoten…

Maar uiteindelijk 8euro voor 12 super lieve foto’s!!

Zo zonde van je geld :?

hier kost een paspoort 49.60 bijschrijven nieuw document 8,70 in een bestaand document 20,35



schandalig hoor :thumbdown:

@kaboutertje wrote:

dat zei ik ook tegen die vrouw!

Ja wat wil je dat ik nu doe dan, zei ze, ze zijn al klaar :evil:



Tja ik had natuurlijk eerst moeten informeren, maar dan NOG!



Ik zei ook normaal is het 8 euro, voor zes zou ik dan niet meer als 10 euro moeten betalen lijkt mij!



Maar ze was not amused ! NOU IK OOK NIET!




Zo wat een raar mens zeg … wat moet je nu met 15 foto’s

Ik zou zeggen uitdelen aan de opa’s, oma’s, tante, oom … buurvrouw :wink:

Belachelijk he. Wij moeten allebei een nieuw paspoort en de kinderen moeten dan natuurlijk ook weer opnieuw op de foto. Dat wordt dus 4 keer nieuwe pasfoto’s maken. Maar ik weiger hier 4x8 euro voor te betalen zeg, laat staan 10 euro pp! :shock:



Ben je in het dorp zelf geweest ? Bij Boezerooij ? Onvriendelijke mensen daar. Als wij nieuwe foto’s laten maken gaan we eerst onderhandelen. Maar niet bij Boezerooij :thumbdown:

Ik heb net maar even gebeld met de gemeente (NV) en gevraagd of de foto nu echt van een vakfotograaf moet komen en dat hoeft niet. Je mag ook zelf foto’s maken en aan de hand van de fotomatrix op hun site nagaan aan welke eisen de foto moet voldoen.



Ik denk dat wij de Eos even ter hand nemen en zelf foto’s gaan schieten en afdrukken en dat ik dan een keer langs ga voor goedkeuring en dan een een andere keer langs ga voor nieuwe paspoorten.



Ik vind eigenlijk dat het gemeentehuis een fotograaf in huis moet hebben die de foto gelijk digitaal doorstuurt naar het loket van burgerzaken om deze in het paspoort te verwerken.

Kan makkelijk uit!

Ik had dat ook twee weken geleden Kabouter. Moet zeggen dat ik onze foto’s wel leuk vind. Die van de jongste niet, maar dat komt doordat ze zelf zo’n eigenwijs portret is en geen zin had.

Ik miets voor 3 setjes van 6 30 euris betalen.

Mij paspoort verlengen, 2 kids bijschrijven en mijn rijbewijs verlengen.

Bij elkaar geloof ik 130 euro!!



Wat ontzettend dapper alleen met de 2 kids naar gemeentehuis!!

Mijn man was mooi mee, gelukkig maar! Want we moesten ook ontzettend lang wachten!!

Ik heb vorige week van mijzelf en van Sven pasfoto’s laten maken.

Kosten € 18,00



Bij het gemeentehuis een nieuw rijbewijs voor mij aangevraagd,

nieuwe ID voor mij en voor Sven een ID kaart. Dat was ff € 117,50



Bij elkaar even snel uitgegeven € 135,50 :roll:

Karin het was niet bij Boezerooij, het was bij Lindeman en zeker ook de laatste keer denk ik! pffff :hand:



Met twee kindjes naar het gemeentehuis gaan is geen probleem voor mij, ik ga vaker met de kids op pad, maar het mooiste komt nog,…



… het wachten in het gemeentehuis,… je krijgt een nummertje en dan met de kinderen wachten, er is NIETS voor de kinderen op wat boekjes na!

Ik vroeg waarom er geen speelgelegenheid was in het nieuwe gemeentehuis, is dit jaar nog geopend en heeft een ENORM GROTE HAL waarin ieder geluidje een echo geeft hahaha!

er MAG (ja je leest het goed) er MAG geen speeltafeltje staan van de architect! :shock: Staat vast gelegd in het contract en dit is geldig voor de komende 5 jaar! :doh:

Het personeel is er ook niet blij mee hoor! Die waren ook geschokt van dit contract. er mag NIETS voor kinderen geplaatst worden!



Nou dit soort nieuws bovenop de rest was een pittig ochtendje hoor!

Hier ook geen speelgelegenheid voor kinderen, ook een enorme hal en ook echooooo :mrgreen:

Misschien dezelfde architect :angel:

@kaboutertje wrote:

Nou de foto’s zijn niet mislukt, je mag alleen niet lachen op de pasfoto.

Dus 6 foto’s per persoon, is 18 foto’s en had er maar 3 nodig!



Dus houden we 15 sacherijnige foto’s over!

Maar het blijft idd erg duur!




bij ons is 10 euro voor fotó’s

Ik ga een dezer dagen oefenen met Noah en Ava in zo’n fotohokje. Lijkt goedkoper…tenzij meneer en mevrouw eigenwijs gaan lopen doen, en ik 10x 3 GBP erin moet duwen voordat ik enigszins redelijke fotos krijg. :shifty:

De fotomatrix met de eisen voor de pasfoto :

http://www.paspoortinformatie.nl/dsc?c=getobject&s=obj&objectid=5126&!sessionid=159bs5WDcV!ns3tW8jhb9oWQdxXGwuyxTegM31UuYyWRZ1zySrobBaqys3l14qVx&!dsname=BPRextern

Vorige week moest ik mijn rijbewijs verlengen, mijn vriend zijn paspoort verlengen en hij moest nog pasfotos laten maken bij elkaar zon 113,00 euro pffff.