Ik mis een rib uit mijn lijf

Wij hebben ook iets van 8 euro betaald voor 4 foto’s. Maar de fotograaf (gewoon bij de drogist) maakte er 2 voor het paspoort (serieus) en 2 met lach. Dat kan tegenwoordig met digitale fotografie he. :thumbup:

Ik was er wel blij mee, want nu kan ik die twee foto’s tenminste leuk gebruiken en heb ik niet van die chagerijnige foto’s waar je toch niets meer mee doet.

Aha, hier hetzelfde:



Pasfoto’s á 3 personen: 36.95

Paspoort voor mama : 49.60

Bijschrijven kids: 8.70 per kind.



En nu bleek manlief ook de boel verlopen te hebben dus hij ma ook nog foto’s maken en een nieuwe kaart ophalen.

Lang leve de economie…

En het wordt straks nog veel duurder :evil::



V:

Gaat de mogelijkheid vervallen om kinderen bij te schrijven op het paspoort van ouders en moeten alle kinderen in de toekomst een eigen paspoort hebben? Wanneer wordt dit ingevoerd? Komt er een tegemoetkoming voor gezinnen met kinderen?



A:

Het is juist dat de mogelijkheid om kinderen bij te schrijven in het paspoort van de ouders gaat vervallen. Dit vloeit voort uit een wijziging van de Europese verordening betreffende normen voor de veiligheidskenmerken van en biometrische gegevens in door de lidstaten afgegeven paspoorten en reisdocumenten. Het Europese Parlement heeft op 14 januari 2009 ingestemd met deze wijziging. De Europese Raad van Ministers moet echter nog met de beoogde wijziging instemmen. Dat zal naar verwachting de komende maanden gebeuren. Het staat daarom nog niet vast wanneer precies in 2009 deze maatregel in werking gaat treden. Het kabinet gaat zich nog buigen over de financiële consequenties van deze maatregel.



Bron: paspoortinformatie.nl



oohhhwww jah ik ken het, en het ergste…ik moet vanmiddag ook wederom op pad, en met 3 kids en mezelf pasfoto’s laten maken á 12,50 euries pp!!! :wall: :wall: :wall:

ik ben af en toe VERBIJSTERD over wat dingen kosten! Op vakantie gaan is straks enkel nog voor de beter bedeelden, hoezo een kloof tussen arm en rijk :roll:



Dankzij de economische toestanden in nederland van de afgelopen jaren krijgt mijn man er al 5 jaar geen periodiek bij (extra geld) maar alle kosten stijgen wél enorm.



Nu dit weer, super hoge kosten voor paspoorten, zal André Rouvout vast wel knap kunnen verdedigen, gezinnen moeten meer kindjes krijgen vindt hij,… nou uhhhh meneer Rouvoet, meer kindjes is meer behoefte aan vakantie en dat is straks niet meer te betalen! :naughty:



Pfffffff en de staatsloterij bedonderen ons ook nog eens voor ruim 200 miljoen hoorde ik op het nieuws vanmorgen :cry:

Aan pasfoto’s stellen ze hele grote eisen, ik wilde ze eerst ook zelf maken

maar dat was eigenlijk niet echt te doen.



Binnenkort gaan ze de paspoorten zo maken dat je een vingerafdruk er in komt vandaar ook kinderen eigen paspoort.



Ze zijn hier nog mee bezig ( mijn man werkt op een gemeentehuis en is daar mee bezig)