Mijn man en ik houden erg veel van lekker uit eten. Omdat ik geen alcohol lust en dus ook geen wijn, neem ik vaak cola, of jus de orange.
Maar nu willen we graag een keertje uit eten in een sterren restaurant, maar om daar nu cola bij je eten te bestellen, vind ik een beetje raar overkomen.
Wat drinken jullie als jullie uit eten gaan, en wat zou je doen als je geen alcohol lust?
Ik altijd spa blauw. (lust ook geen alcohol)
Ik drink zelf wel wijn.
Vraag een karaf met water…
Water (spa rood of blauw).
Jus d orange is toch ook goed?
ik lus ook geen alcohol. En drink gewoon wat ik wil drinken ook al is het 10sterren hotel (wat niet bestaat :lol:) Maar wat als je zwanger bent en je eet daar… Hoe doen ze het dan? :think:
Ik zou in een sterrenrestaurant gewoon vragen wat ze voorstellen, alcoholvrij, bij het menu wat je bestelt. Je weet dan zeker dat het matched bij je eten.
Je kunt ook altijd gewoon spa blauw bestellen.
wat lbc zegt, vragen wat ze alcohol vrij voorstellen en anders wa ter. zoals inderdaad al gezegd anders zou een zwangere vrouw ook niet kunnen komen eten toch?
En er zijn meer mensen die geen alcohol drinken dan je denkt hoor
Ik lust ook geen alcohol en ga er ook vast niet aan beginnen. Ik zou water vragen in een sterrenrestaurant.
ik lust wel alcohol (likeur en bier) maar geen wijn of wat er op lijkt dus ik drink gewoon cola bij m’n eten ongeacht de hoeveelheid sterren hoor
en daarbij de bob heeft 0% op toch (mijn man heeft helaas nog geen rijbewijs dus ik ben altijd de bob )
hier ook geen alcohol en ik drink veel water, maar zeker als ik een uitgebreid diner heb dan heb ik aan het eind van de avond een vol gevoel van al het water en weet ik amper meer wat ik gegeten heb als ik alleen water zou drinken bij het eten.
Dus als ik zin zou hebben in een glas cola/sinas/7 up/jus d’orange of weet ik het… dan zou ik dat tussendoor lekker bestellen.
Bedankt voor de antwoorden.
En ik ben ook altijd de bob (omdat mijn man geen rijbewijs heeft).
Maar in een sterren restaurant, vroeg ik mij gewoon af hoe anderen dat doen (of eigenlijk meer mijn man) als ik cola wil dan doe ik dat toch wel, is mijn keuze. Maar mijn man is nogal bang dat zoiets daar raar zou staan.
En inderdaad er zijn best veel mensen die niet van alcohol houden.
Wat is een sterrenrestaurant?
Wij eten regelmatig in een vrij luxe Indonesisch restaurant en daar kon ik gewoon cola of ander fris drinken.
Als een restaurant het raar vindt dan zouden ze zoiets niet op de kaart moeten zetten.
denk dat een ober/ serveerster er weinig van zal denken… en zelfs al doen ze dat wel… ze zullen het echt niet zeggen, jij betaalt een deel van hun salaris :mrgreen: .
En wat de rest van de gasten denkt?
Tja ehm daar zou ik me niks van aantrekken.
Het is niet dat je alla de Blues Brothers het eten van hun tafel trekt en de wijn van hun tafel slobbert… dus als jij je gewoon als een normale gast gedraagt zullen er denk ik maar weinig mensen bezig zijn met wat jij eet en drinkt .
drinken wat je zelf lekker vind, dus ook cola.
of spa blauw
Gewoon drinen wat je lekker vindt, maar als je iets ‘stijlvols’ wil, dan water of spa rood of anders druivensap in een wijnglas.
ik lust wel alcohol, maar drink liever wat anders.
Spa rood bv. Gewoon drinken wat je lekker vind inderdaad.
ik zou met het restaurant overleggen. natuurlijk zal cola geen probleem zijn,
maar bepaalde menus is het drinken erop afgestemd, als je dan cola gaat drinken verander jeje smaak.
daarom staat er ook altijd water bij restaurants… dit is om de smaak te neutraliseren.
maar ik denk dus echt aan jonnie de boer en zo;n dingen,
Gewoon fris bestellen wat je wilt en daarnaast zou ik een karaf of fles water bestellen.
Ik heb vaak 2 glazen…1 met wijn en 1 met water.
Wij hebben toen ik zwanger was van mijn dochter eens met een paar vrienden waarvan 1 ook zwanger was een lang weekend iedere avond bij een sterrenrestaurant gegeten en wij dronken gewoon water of spa. Als ik wat anders zou willen drinken zou ik dat gewoon doen.
@mallivy wrote:
Wat drinken jullie als jullie uit eten gaan, en wat zou je doen als je geen alcohol lust?
Ik heb met regelmaat zakelijke dinners en dus ook in sterren restaurants, ik lust wel wijn maar drink uit principe niet als het om werk gaat en dan pak ik altijd gewoon water still of sparkling. In bijna elk restaurant wordt er wijn geserveerd afgestemd op de gerechten/gang en water met of zonder bubbels.
Niemand zal raar op kijken als je alleen aan het water zit. Maar als jij graag cola drinkt, dan moet je je daardoor niet tegen laten houden.