Ik lust geen alcohol

Ik heb een poos geleden gegeten in een sterrenrestaurant en er een heerlijk colatje light gedronken terwijl mijn man aan de champagne zat prima toch!

Het is dat ik zelden Cola drink (weinig koolzuur), maar zo’n tent zou voor mij een reden zijn gewoon een cola te bestellen en er nog een goede boer bij te laten ook (ook een geintje uiteraard).

Het gaat me om het idee. Jij bent de klant, jij drinkt wat je wilt.

Of het qua smaak uit zou maken? Ach…smaken verschillen. Het eten zal er echt niet gek veel viezer van worden.

gewoon drinken wat je lekker vindt. Wat ik wel jammer vind is dat je soms nog wel eens bij een dagmenu een fles of glas wijn cadeau krijgt… als je dan geen alcohol drinkers bent of bobt, heb je pech… erg jammer!

Het enige dat ik heel af en toe drink is een roseetje, verder niet. Maar bij een feest van familie aten we heel erg luxe, en bij elke gang (stuk of 6 ofzo) hoorde een andere wijn. Nou, na de eerste heb ik toch echt bedankt en een spa blauw besteld. Cola vind ik zelf dan weer een beetje ‘plat’ als de rest wijn drinkt, maar ik ga echt geen 6 glaasjes wijn drinken, dan lig ik plat, haha, kan er helemaal niet tegen.

Wij hebben een paar x bij een (1, 2 en 3 )sterrenrestaurant gegeten en mijn vriend lust ook geen alcohol. Je kan gewoon cola of wat dan ook bestellen hoor. Sommige restaurants maken heerlijke alcoholvrije cocktails voor bij de maaltijd. Mijn vriend drinkt meestal eerst een jus d’orange en daarna een cola light ofzo.

Er wordt echt niet gek gekeken, niet moeilijk over doen en drinken wat je wil :wink: .

Smakelijk en veel plezier!

Tja, wij zijn vorig jaar bij een 2 sterren restaurant gaan eten en die maakten hun eigen citroengras limonade en die kreeg je bij veel gerechten als je om alcaholvrij vroeg. Was super lekker… zeker in een sterren restaurant verwacht ik bijna een net zo goede non alcaholische dranken kaart als een wijnkaart. Er zijn ook zat mensen die om medische redenen niet drinken, er niet tegen kunnen, de bob zijn, zwanger zijn, een maag of lever aandoening hebben enz.

Het is echt nog nooit een punt geweest.