…en ik zie er als een berg tegenop! Ik verf mijn haar al 18 jaar, ik zou niet meer weten hoe mijn eigen kleur eruit ziet!
Maar ik wil het misschien wat laten groeien en dan kan niet als het zo donker is als nu. Het is nu bruinzwart, een kleur dat ik al bijna 8 jaar heb.
Ik heb kort haar en het groeit best hard maar ik zie enorm op tegen de tijd dat het half zwart en half (grijs? ) donkerblond is. Ik denk niet dat de kapper het nog kan ontkleuren, mijn haar is te vaak geverfd.
Iemand ervaring met zoiets ?
Heel herkenbaar…, ik heb nu mahonie en ik heb zelf donkerblond
en hier ook snelle haargroei en kleur het om de 3 wkn
en vindt altijd dat uitgroei zo lelijk ( sorry dat ik het zeg)
maar spannend hoor, heb helaas geen tips
tjah geen tips hier ik verf het wel altijd ga ook van donker naar lichter wel meestal met lichtere plukjes is beter voor je haar en minder kans op oranje haren.
Kan de kapper het dan niet in je eigen kleur verven zodra deze kleur bekend is?
je eigen haarkleur ligt erg dicht tegen de kleur van je wenkbrauwen (tenzij je die ook hebt geverfd :think: :mrgreen: )
Ik zou het een cm of 2 a 3 laten groeien en dan door de kapper in de kleur van je uitgroei laten verven :thumbup: .
Ik vind uitgroei dus ook superlelijk!
En ik ben bang dat mijn haar nu niet meer te ontkleuren en weer te verven is. Als haar keer op keer geverfd wordt en je gaat het ontkleuren wordt het oranje en soms zelfs groen!
Naja, kan ook hip zijn
Mijn ervaring bij de kapper is eigenlijk altijd dat ik het veel te duur vindt naar het resultaat, ik ben nooit tevreden :silenced:
@Suuus wrote:
Ik zou het een cm of 2 a 3 laten groeien en dan door de kapper in de kleur van je uitgroei laten verven :thumbup: .
als je lichte plukken laat zetten dus ontkleuren of blonderen word het wat oranje maar daar kan je dan een spoeling over doen in een iets donkerdere kleur als de plukjes zijn geworden dat haalt dan de rode gloed eruit. de spoeling word vaal maar het rode komt niet terug.
je doet er wel lang over voor je hele haren lichter zijn maar je loopt niet voor gek en het is beter voor je haar dan in 1x laten ontkleuren of blonderen.
je kan dan om de 4 of 5 weken nieuwe plukjes maken zodat je er steeds meer krijgt.
waarom kan je ze niet laten groeien als je ze donker hebt?
Geen ervaring, heb zelf erg lang haar in m’n eigen kleur (helaas beginnen er wat grijze haren op te rukken dus ik gluuuuur af en toe naar kleurspoelingen enzo…)
Maar, als jouw haar kort is dan kan het toch niet al te vaak over elkaar heen gekleurd zijn zeg maar? Weet wel dat ik op de middelbare school een vriendinnetje had (roodblond) die haar haar ietsjepietsje te donker (het was gewoon zwart) gemaakt had :mrgreen: . De kapper heeft het toen in z’n geheel geverfd in wat redelijk leek op haar eigen haarkleur, uitgroei was niet echt zichtbaar in ieder geval.
En ik vind uitgroei ook niet echt prachtig, zou er zo snel mogelijk een kort koppie van maken (kleur eraf) denk ik…moet je wel staan natuurlijk…
Wens je heel veel succes!
Yvonne
@Karin2 wrote:
…en ik zie er als een berg tegenop! Ik verf mijn haar al 18 jaar, ik zou niet meer weten hoe mijn eigen kleur eruit ziet!
Maar ik wil het misschien wat laten groeien en dan kan niet als het zo donker is als nu. Het is nu bruinzwart, een kleur dat ik al bijna 8 jaar heb.
Ik heb kort haar en het groeit best hard maar ik zie enorm op tegen de tijd dat het half zwart en half (grijs?) donkerblond is. Ik denk niet dat de kapper het nog kan ontkleuren, mijn haar is te vaak geverfd.
Iemand ervaring met zoiets ?
Vorige week zaterdag was een memorabele dag voor mij :mrgreen:
Mijn haar was lang genoeg om het geverfde deel er uit te knippen :dance:
Ik heb mijn haar jaaaaren lang zwart geverfd.
Echt zo ongeveer een jaar of 12.
De uitgroei werkte ik bij met mascara zodat ik niet om de maand hoefde te verven

Toen ik het zwart beu was ben ik de uitgroei knalrood gaan verven, ik was best een beetje alto dus dat kon

Uiteindelijk heb ik besloten terug te gaan naar mijn eigen kleur.
Ontkleuren is mislukt, ik werd oranje, dat weer bruin geverfd, waardoor mijn haar stro werd.
toen ben ik de uitgroei steeds lichter gaan verven tot ik bij mijn eigen haarkleur uitkwam.
Heeft een jaar of 3 geduurd en nu had ik lang haar met ongeveer 30 cm rood overlopend naar bruin en dan naar mijn eigen kleur, ook donkerblond.
Inmiddels had ik genoeg haar in mijn eigen kleur om het gekleurde deel toto de uitgroei af te knippen en het restant gewoon in een staart te kunnen doen.
Helemaal geweldig dus dat ik afgelopen zaterdag voor de rest van mijn leven afscheid heb kunnen nemen van het verven.
En ja, ik ben er inmiddels ook achter dat ik oud word, de grijze haren laat ik alleen lekker zitten

Succes met het “afkicken” het zal niet gemakkelijk worden, je zult moeten accepteren dat er een tijd komt dat je bijna voor schut loopt voor jouw gevoel.
Je moet er even doorheen, daarna is de beloning des te groter :thumbup:
foto’s van voor en na?? :mrgreen:
Mag hoor, vind het wel leuk om foto’s te kijken!
Ja ik heb ook mijn eigen haarkleur weer…
Ik had op een gegeven moment geen zin meer in verven, ik ontdekte mijn eerste grijze haren en was benieuwd naar het verloop.
Als je je haar kort houdt valt het het minste op… Mijn eigen haarkleur is (donker) bruin.
Kapper adviseerde verven omdat er overal grijze haren zitten en ze beginnen op te vallen volgens haar… Ik zie het alleen als ik in de spiegel kijk, dus ik laat het lekker zo, het doet verder geen zeer ofzo… :lol:
Bedankt voor de ervaringen en tips :thumbup:
Rivella, heftige periode voor jou dus! Kan ik me heel goed voorstellen, ik heb dat gevoel dus ook. Ik ben nu heel donker en heb het vroeger ook hennarood gehad en nu wil ik terug naar wat ik ooit had, waarschijnlijk wel met highlights want mijn eigen haarkleur is dodelijk saai :eh:
Enne foto’s Ron, ik ben niet zo’n held in foto’s in de huiskamer plaatsen. Ik zal er even over nadenken. Ligt ook aan het animo natuurlijk
Ik zal ook info inwinnen bij de kapper,ik kom er later nog op terug. Kan even duren, ligt aan de oppas. Ik neem liever mijn zoon en dochter van 2 & 3 niet mee 8)
En ik wil wel een pittig kapsel en kleurtje, dat past bij me.Vroeger had ik het bijna wit geverfd en kort en recht omhoog, misschien doe ik dat wel weer zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt. Nog bijna 8 kilo te gaan ! En ik wil ook nog een tattoo laten zetten, dat wil ik eigenlijk al 16 jaar!
Ook ik liet altijd mijn haar bij de kapper kleuren.
Ik ben heel blond van mijn zelf en liet het altijd in donker bruin kleuren.
Geen gezicht dus qua uitgroei…
De kapper gaf mij als advies om het niet meer met een permanente kleur te verven maar met en spoeling.
En zo de kleur er gelijdelijk uit te laten gaan zonder lelijke uitgroei.
foto! foto! foto!
:mrgreen:
@Karin2 wrote:
Rivella, heftige periode voor jou dus! Kan ik me heel goed voorstellen, ik heb dat gevoel dus ook. Ik ben nu heel donker en heb het vroeger ook hennarood gehad en nu wil ik terug naar wat ik ooit had, waarschijnlijk wel met highlights want mijn eigen haarkleur is dodelijk saai :eh:
Dat vond ik dus ook altijd, tot ik nu het rood er uit heb laten knippen, ineens lijkt het niet meer dat grijze muisjes kleurtje van vroegâh :shock:

Echt heel apart dat mijn eigen haarkleur ineens interessant geworden is

Ws omdat ik er zo lang over heb gedaan om het zover te krijgen

Die highlights heb ik ook over gedacht maar dat opent weer die deur naar verder verven en experimenteren en dat wil ik voorkomen.
Mijn haar valt nu na mijn laatste zwangerschap zonder verven al uit met bossen tegelijk :? dus ik bene helemaal genezen van het verfgebeuren

@Karin2 wrote:
En ik wil wel een pittig kapsel en kleurtje, dat past bij me.Vroeger had ik het bijna wit geverfd en kort en recht omhoog, misschien doe ik dat wel weer zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt. Nog bijna 8 kilo te gaan ! En ik wil ook nog een tattoo laten zetten, dat wil ik eigenlijk al 16 jaar!
Hehehe volgens mij hebben wij meer gemeen dan alleen het feit dat wij op kok kleppen

Kon zo mijn verhaal zijn alleen heb ik de tattoos al en nog 30 kilo te gaan :silenced: