Ik kan niet slapen, en weet het echt niet (jongensnaam)...

Ik kan weer eens niet slapen, met alle dingen in mn hoofd en met een drukke beeb in mn buik en brandend maagzuur en zere lies (jaaaaa ben echt heul zielig hoor, om half 3 's nachts).

En ach, dan ga je over dingen nadenken… de jongensnaam bijvoorbeeld.

IK WEET HET ECHT NIET… (help! help! :lol: )

Een naam als Daniël vind ik echt mooi, alleen zo veel voorkoment en zo bijna standaart passent bij Thomas :think: . Daan vind ik echt een schattige maar stoere naam, maar toch ook weer zo… uuhm… ja standaart. En er woont een jongentje vlakbij die Daan heet met dezelfde achternaam als beeb & ik… Dus het combineert wel lekker, maar is niet uniek/bijzonder.

Als het zoontje van vrienden/buren van mn moeder geen Ruben heete zou dat waarschijnlijk een zeer grote kansmaker zijn. Soms denk ik aan Robin maar da’s t dan toch niet ofzo… Lucas, ik ken van vroeger geen aardige Lucassen… en denk altijd aan t duo “Lucas en Gea”… :roll: , terwijl ik de betekenis van Lucas prachtig vind en erover denk 'm als 2e naam wel te gebruiken…

Heb erg lang, en nu nog steeds wel zitten denken en twijfelen aan

Michaël (Micha-el) en Florian. En soms denk ik het zeker te weten maar daarna toch weer niet en begin ik zo enorm te twijfelen. :roll: Of dan vind ik opeens 1 van die 2 namen niet meer mooi, of allebei niet meer… dus dan maar weer opzoek naar een andere naam… Misschien toch iets Scandinavisch? Emil? Maar Thomas is de Emil en dit kindje voelt al zo anders dan Thomas…

Of gaan voor een wat bekendere naam met “IAN”… Julian…

Ooooooooooooh het is zooooo moeilijk!

Waarschijnlijk moet ik HEM eerst vast houden, of is het een ZIJ! (en die naam is al maanden “klaar”).

Zo, nu ik dit van me heb afgeschreven kan ik wel slapen, nog even naar de wc, rennie in mn mond, kussen opschudden en poging nr. 2…

Gelukkig kan ik morgen iets langer blijven liggen.

Bedankt voor het luisteren naar mijn nachtelijke klaagzang.

Tips zijn trouwens nog altijd welkom! :mrgreen:

haah MUTS ben je ook marite,

Moeilijk toch hé?

Ik vindt Thomas en Leon wel leuk, maar weet je ik kan wel tig namen neerpennen hier, je kent ze vast wel en jemoet toch zelf kiezen en er moet een "klik"ontstaan bij die naam die jij wilt voor je kindje.

Gelukkig is de meisjesnaam al bekend.

Thomas en Yoran vindt ik ook moooi klinken,

nou succes meid :thumbup: :-*

@bianca81 wrote:

Thomas en Yoran vindt ik ook moooi klinken,

:thumbup: helemaal mee eens

He Bianca… jah die is MOOI… :inlove: Yoran…

Haha, je zoekt wel bijbelse namen zie ik?

Ik vond juist de meisjesnaam erg lastig. Had er tot op het laatst toe geen ‘klik’ mee. Met de jongensnaam wel…en dat was het gelukkig ook!

Dus wie weet zegt dit jou wel iets over wat t wordt… :mrgreen:

succes in elk geval met kiezen.

En heb je nog lekker geslapen?

Marite, je hebt natuurlijk al die kindernamenboeken al gehad…? Ik heb een Prisma Voornamenwoordenboek gebruikt, staan superleuke namen in en wij gingen gewoon iedere dag 2 letters van het alfabet af… maandag was A+B, dinsdag was C+D. Lijstje gemaakt van de top 10 en uiteindelijk overlegd met m’n buik… schopje was oké, geen schopje was niet oké… meeste schopjes gelden :wink: :lol: ! Succes met de keuze (en hopelijk een wat rustigere nacht vannacht :-* ) !

Thomas en Aaron

Thomas en Jelle

Thomas en Arwin

scandinavisch…

Arvid

Jonne

Jasper vind ik een hele mooie naam! Succes met bedenken!!

een ex vriendin heeft haar eerste zoon lars genoemd en de 2de thomas

Thomas & Jesse

Thomas & Daan

Thomas & Joell

Thomas & Jamie

Thomas vind ik trouwens een hele leuke naam :thumbup: :inlove: Als onze dochter een jongen was geweest hadden we haar ook zo genoemd :stuck_out_tongue:

OO ennuh Thomas & Daniel, waarom niet? Het komt misschien wat vaker voor, maar sow what? Jullie kindjes zijn uniek!! :inlove:

Lastig he als je er nog niet uit bent!

Thomas en Ilja, vind ik wel leuk staan samen! :mrgreen:

Ilja is van origine een russisch/slavische (jongens)naam (al zijn er ook meisjes die Ilja heten) en komt van Eliah (de profeet) en betekent ‘Jaweh is mijn god’.

Succes, hopelijk heb je gauw dé naam!

Ik spit even in het bijbels voornamenboek hier.

Abel

Azor

Beraja

Clemens

Danel

Elidad

Eljada/Eljasaf

Fanuël

Gerson/Gerron

Hesli

Itamar

Jasa

Jeruël

Kiljon

Laïs

Levi

Masor

Nathan

Ozias

Ruben

Safon

Sichem

Tilon

Vasni

Wanja

Zeraja

Nou… Mocht je nog willen weten wat iets betekent dan roep je maar.

@lydia wrote:

Ik spit even in het bijbels voornamenboek hier.

Abel

Azor

Beraja

Clemens

Danel

Elidad

Eljada/Eljasaf

Fanuël

Gerson/Gerron

Hesli

Itamar

Jasa

Jeruël

Kiljon

Laïs

Levi

Masor

Nathan

Ozias

Ruben

Safon

Sichem

Tilon

Vasni

Wanja

Zeraja

Nou… Mocht je nog willen weten wat iets betekent dan roep je maar.

:mrgreen: echt lydia :mrgreen: :wink:

Wat dacht je van Thomas en Jesper

Succes met kiezen!

Petra

Zucht, en toen las ik ergens weer Arthur en die blijf ik toch ook mooi vinden. Yoran is trouwens ook mooi!

Op het moment staat op mijn lijstje;

- Arthur

- Florian

- Michaël

:think: :think: :think: :think: :think: :think: :think:

Dat zijn namen die me echt blijven achtervolgen :shifty: . Maar de ene keer vind ik die naam mooi en de andere keer vind ik een andere weer wat meer hebben. En dan vind ik ze opeens allemaal niet meer mooi :roll: .

MOEILIJK!

Hoi!

Wat denk je van Thomas en Julian?

Groetjes en succes!! :wink:

Als ik uit jouw lijstje moest kiezen, zou ik voor Florian gaan :thumbup:

Succes met kiezen!

Groetjes,

Heleen

uit jouw loijstje dan Arthur :inlove: