Florian… ja heel eerlijk :oops: vind het een beetje “flodderig” klinken… :oops: niet zoals in de familie flodder, maar meer als flodderige naam… hmmm eh hoe leg je dat nou uit… nou wel mooi hoor, maar zo een naam waarvan mensen gaan spetteren als ze hem uitspreken…
Met consumptie praten dus. Misschien ook omdat ik 3 Florians ken en die worden allemaal “Flos” genoemd :roll:
Is Fabian niet iets dan?
Vind Arthur trouwens wel heeeeeel wijs klinken. Echt stoer. Een koninklijke naam en je hoort hem niet zo heel veel. Cool hoor :thumbup: :inlove:
:think: Zucht…
Floriannen die Flos genoemt worden? :think:
En waarbij je bij de uitspraak gaat sputteren? :think: :think: (er zit toch geen S ofzo in?)
Zucht… moeilijk…
Fabian, tja, opzich wel mooi, ken alleen wel een Fabian van vroegah (en die peste mij altijd) en de betekenis; “bonenplanter” zegt me niks…
Arthur blijft prachtig, maar weet niet of het slim is… aangezien mijn ex-schoonvader zo heet… :think: Maar ja, misschien dan juist wel weer mooi (die man kan er ook niks aan doen dat zn zoon nu doet zoals hij doet) dat een zoon een naam uit het geslacht van zijn “vader” krijgt aangezien hij de achternaam van zn moeder al krijgt… :think: :think: :think:
En Arthur betekent trouwens “beer” wat me ook niet veel zegt, maar ja, daar staat dan “Koning Arthur” weer tegenover.
Heb al eens gezegt dat ik een zoon dan geen Arthur ga noemen maar Merlijn…
Soms denk ik dat ik maar “gewoon” voor een naam als Daniël moet kiezen, die vind iedereen mooi…
Of zien wat de ouders van Ruben doen, als ze in februari/begin maart van een Thomas gaan bevallen , dan kan ik de naam Ruben wel gebruiken :lol: .
Zucht, hoop bijna maar dat 't dan een meisje is, omdat die naam gewoon zeker is… Maar ja, bij Thomas waren we ook eerst al uit de meisjesnaam (en al heel snel daarna uit de jongens naam… Tomas of Thomas).
Maar ik vind het een hele opgave, je kind moet er zijn/haar hele leven mee lopen en aangesproken worden.
Moeilijk he?
Ik vind Julius heel mooi, maar mijn niet
Mijn man heet trouwens Michiel en zijn broertje Thomas, is ook een leuke combi :inlove:
:-* Heleen
Julius was net als Fabian een jongen uit mn klas die me gepest heeft… :think:
En Michiel is de papa van Ruben, en aangezien dat goede vrienden zijn… Zuuuuucht, heel veel mooie namen zijn of al in gebruik door naasten/vrienden of “verpest” door nare herinneringen.
Echt moeilijk… misschien toch a.s. donderdag aan de gyn vragen of ze het geslacht voor me kan uitzoeken op de echo :lol: .
Ok… beste vriendin zei net aan de foon, dat ik DE naam gewoon nog moet tegen komen… En eerlijk gezegt denk ik dat (nu) ook…
Dus kom maar op met nieuwe namen tips :mrgreen: !
Misschien moet Lydia nog even weer een lading Bijbelse namen neer zetten? :mrgreen:
Lars?
Hoorde ik net in de stad :mrgreen:
En ja, het geslacht weten is soms best makkelijk
Hee Marite…
Moeilijk hè?
Ik heb een lijstje met jongensnamen uit de bijbel die ik zelf wel leuk vind /vond, wie weet heb je er wat aan…
Gideon
Isaak
Isaï
Jaïr
Jason
Joab
Joas
Joël
Jonan
Jonatan
Jozua
Lotan
Natan
Simeon
Timon
Ennuh persoonlijk vind ik Florian niet echt mijn smaak :oops:
Suc6 met kiezen!!
Zat net ineens te denken…
Thomas en Nathan of Nathanael… dat betekent “God heeft gegeven” En gezien dat dit kindje jouw toch is gegeven ondanks alle tegenslagen en nare gebeurtenissen van de laatste tijd… kreeg ik er kippenvel bij…
Of anders Zefanja, ook al zo een mooie naam, die betekent “God heeft beschermd”
Vind Naftali ook al jaren een supermooie jongensnaam, maar dat betekent “Worsteling” ik had bedacht dat dat alleen bij ons zou gebeuren als de bevalling een worsteling bleek :mrgreen:
Maar die eerste 2 zijn wel heeel mooi :inlove:
Boaz :inlove:
Oooo, bedenk me nu wel dat dat niet zo heel goed klinkt bij thomas :think:
ik vind het wel een hele mooie naam…
even verder denken…
Thomas en Nathan
Thomas en Adam
Thomas en Mathias
Thomas en Mathijs :inlove:
O, sorry, zie dat nathan net al twee keer is genoemd :oops:
denkt nog even verder :think:
Thomas en Jona
Thomas en Levi
Mijn tante heeft drie zoons, die heten:
Lars
Thomas
Lennert
Vind dus Lars en Lennert wel mooi klinken bij Thomas!! :thumbup:
Thomas en Juliam
Thomas en Alexander (Xander/Sander)
Thomas en Maurice
Thomas en Sven
Thomas en Kilian
Thomas en Dani
Thomas en Marcel
Hoop dat je er snel uit bent en iig daar niet meer van wakker hoeft te liggen hihi. Je hebt genoeg andere redenen om wakker van te liggen… zoals ik nu van het maagzuur etc. haha.
Liefs Joyce
Ik vind zelf Marijn of Merijn echt super namen en passen toch perfect bij Thomas!!!
Succes met het maken van je keuze!!!
Groetjes Alex
hoi
thomas en david
thomas en collin of colin
thomas en mickel spreek je uit als mijkel
of maikel
thomas en fabien of vabian
thomas en jay
ik ben gek op americaanse en engelse namen
maar zijn maar wat voorbeeldjes natuurlijk
groetjes loessie
@Cell wrote:
Thomas en Nathan of Nathanael… dat betekent “God heeft gegeven” En gezien dat dit kindje jouw toch is gegeven ondanks alle tegenslagen en nare gebeurtenissen van de laatste tijd… kreeg ik er kippenvel bij…
Of anders Zefanja, ook al zo een mooie naam, die betekent “God heeft beschermd”
Ik werd al gebelt door enthousiaste vriendin dat er nu op KOK toch een naam stond die ik echt even moest opschrijven… :mrgreen:
Nathan, die naam was inderdaad al eens in mn hoofd gekomen en… ik voeg hem toe aan mn lijstje… Zefanja vind ik dan eigelijk heel stiekem mooi als 2e naam…, klinkt toch prachtig Nathan Zefanja ?!
Zoals ik er nu over nadenk, dan ligt de keus nu tussen Nathan of Arthur en dat hangt dan weer af van het soort kind dat het is .
Zo denk ik er NU over, kan zijn dat ik morgen weer begin te twijfelen :lol: . Merk wel dat ik Bijbelse namen (en namen met een betekenis/historie) erg mooi vind. Dus kom maar op met die namen hoor haha!
@anne75 wrote:
Thomas en Nathan
Thomas en Adam
Thomas en Mathias
Thomas en Mathijs :inlove:
Adam… die naam had ik Thomas zo graag als 2e naam willen geven. Het is niet alleen de 1e mens in de Bijbel, maar ook nog eens een familienaam van mijn kant… Helaas ex wou maar 1 naam, en keurde al mijn 2e namen af. Jammer!
Dus Adam is de stiekeme 2e naam van Thomas zeg maar

Mathias vind ik ook erg mooi! Maar lijkt wel veel op Matthijs…
Matthijs, zo heet mijn broer.
Oh ja,
Thomas blijft trouwens volhouden dat het een zusje is!
ik ook… al was het maar omdat je niet uit de jongensnaam kan komen :mrgreen:
Dat had ik nameljk bij bijde kinderen… Bij Aniek kon ik niet op een jongensnaam komen, we zaten al te grappen dat een jongetje ook maar gewoon Aniek moest heten :mrgreen:
Bij Peter konden we het niet eens worden over een meisjesnaam en toen zei ik al… dan word dit een jongen.
Dus ik gok op een meiske voor jou Marite :inlove:
Nou ik ben benieuwd,
er liggen al 2 jurkjes klaar, die ik tijdens mn zwangerschap van Thomas niet kon laten liggen :oops: . Hahaha, daarom geloof ik bij deze zwangerschap mn gevoel niet meer… want als ik denk dat het een meisje is, is het vast een jongen. Niet erg, maar t beessie moet wel een naam hebben natuurlijk .
@Marite wrote:
Lucas, ik ken van vroeger geen aardige Lucassen… terwijl ik de betekenis van Lucas prachtig vind en erover denk 'm als 2e naam wel te gebruiken…
Nou .... hier is dan een heel aardig en vrolijk mannetje die Lukas heet om je over te halen... :mrgreen:
Wij hebben overigens gekozen voor Lukas met een K (omdat dit niet zo vaak voor komt als Lucas) en ook vanwege de betekenis. Hoewel er meerdere betekenissen zijn .... maar wij hebben hem gekozen vanwege "brenger van het licht".
Mochten wij ooit een meisje krijgen, dan krijgt ze de naam Marit (haha, komt je vast enigzins bekend voor) ... één van de betekenissen van die naam is nl. ook iets met "licht".