Ik kan echt niks verzinnen

:oops:



Het laatste kinderfeestje wat ik heb meegemaakt is die van mijzelf ettelijke tietallen jaren geleden :wink:



Nu wordt Malissa morgen 10 en kan ze bij haar moeder thuis geen feestje houden omdat haar moeder door haar rug is gegaan.

Wij nemen nu dus het kinderfeest-gebeuren op ons maar man oh manā€¦ik breek al 3 dagen mijn hoofd over wat we moeten gaan doen.

Malissa zelf komt niet echt met ideeƃĀ«n :roll: en ik weet niet wat er tegenwoordig ā€œinā€ is voor een meid die officiƃĀ«el tiener wordt :oops:

Kortom, ik zoek hier wat inspiratie :oops:



Koekhappen en Zakdoekje leggen zullen we mega ā€œuitā€ zijn hƃĀØ :stuck_out_tongue: :mrgreen:

Nou dat zou ik niet te hard zeggen. Wij hebben afgelopen zomer voor de dochter van mijn vriend die toen 9 werd een ouderwets feestje gehouden met stoelendans, snoephappen in water, ballontrappen, watje blazen etc.

Commentaar van de gastjes: ik vind dit het leukste feestje waar ik ooit geweest ben :wink:

OkƃĀ© :think: misschien toch het overwegen waard dan, zou ik er nog gemakkelijk vanaf komen zeg :mrgreen:

Maar Malissa moet het er wel mee eens zijn natuurlijk, per slot van rekening wordt zij de tiener :wink:

precies de jarige jet mag zeggen wat er gebeurt.

Gelukkig was onze jarige jet het er toen helemaal mee eens.



Oh ik heb zoveel leuke dingen voor een feestje thuis, zal ze later wel even oppennen hier moet zo eerst Nathalie van de psz halen.

een kennis van ons had op een kinder feestje een speurtocht bedacht in het park raadsels etc verstopt en opdrachten en de kinderen vonden het super. ik denk dat veel kinderen het als je het vertelt dat je zoiets gaat doen niet leuk vinden maar achteraf iedereen het naar hun zin heeft gehad

Een fotospeurtocht heeft ze blijkbaar vorige week al gehad.

Daarnaast wilde ik het toch niet veel langer dan een uurtje of 4 (incl. eten) laten duren.

Ik ga iig het ouderwetse feestje even voorstellen.



Marieke, ik wacht verdere ideeƃĀ«n met spanning af :wink:

RockStar party? Iedereen verkleed als zijn/haar favoriete pop/rock star?

Iedereen bij aankomst (rood kleedje bij de deur voor dat heuse Red Carpet Feeling) fotograferen. Glaasje (nep) champagne.

Lekkere muziek op, veel dansen. Misschien een klein dans wedstrijdje er tussen gooien.

Vorige week moesten de frogers (ja ik kijk het en ik vind het leuk) in hun progje ook een goedkoop kinderfeestje maken voor de jongens (en dat zijn echt tieners). Ze had een speurtocht en al die kids incl. die van de frogers zelf vonden het helemaal gaaf. Dus het hoeft echt allemaal niet zo ingewikkeld te zijn!

echte meiden dus al heā€¦ :think:



make-up party :mrgreen:



nodig je een vriendin van jezelf uit( om te helpen) en dan al die meiden opmaken en hun haar stylen ( niet knippen offcourse) veel glitters natuurlijkā€¦nagellakā€¦

dan mogen ze met ze alleen een soort modeshow achtig iets doenā€¦

idd veel fotoā€™s maken, jip en janneke champagneā€¦



en dan lekker etenā€¦gourmetsetje erbij en dan allemaal wat pannenkoekenbeslag geven zodat ze zelf kunnen bakken :mrgreen:

@colle wrote:

echte meiden dus al heā€¦ :think:



make-up party :mrgreen:



nodig je een vriendin van jezelf uit( om te helpen) en dan al die meiden opmaken en hun haar stylen ( niet knippen offcourse) veel glitters natuurlijkā€¦nagellakā€¦

dan mogen ze met ze alleen een soort modeshow achtig iets doenā€¦

idd veel fotoā€™s maken, jip en janneke champagneā€¦



en dan lekker etenā€¦gourmetsetje erbij en dan allemaal wat pannenkoekenbeslag geven zodat ze zelf kunnen bakken :mrgreen:




hihihi dat zal de enige jongen die komt ons niet in dank afnemen :wink:

@Nefarious wrote:

RockStar party? Iedereen verkleed als zijn/haar favoriete pop/rock star?

Iedereen bij aankomst (rood kleedje bij de deur voor dat heuse Red Carpet Feeling) fotograferen. Glaasje (nep) champagne.

Lekkere muziek op, veel dansen. Misschien een klein dans wedstrijdje er tussen gooien.




Ook een goeieā€¦die vind ik toch wel heel leuk, ook voor de enige jongen van die dag :thumbup:

Wij vonden die verkleedfeestjes vroegah ook het leukst!!!



Alle kleding netjes in mijn kamertje gehangen/gelegdā€¦ Make up en schmink voor een grote spiegel! En dan modeshow in de woonkamer!



Fotoā€™s!!!



En dan lekker zelf hotdoogs maken, lossen broodjes, worstjes, allerlei verschillende troepjes om er op te doenā€¦ frietjes erbij!!!



Helemaal leuk!!!



Succes!!

jaaaahhhh gourmetten!!! Dat heb ik vroeger ook nog wel eens gedaan op een feestje, en vond dat echt super!



maar :think: wat we voorafgaand aan het gourmetten deden, kan ik me eigenlijk niet meer herinneren!



ik heb zelf vroeger ook een feestje gegeven waarbij we een speurtocht hadden. Dat was toen in het schemerdonker, met zaklamp erbij enzo. Echt mega-spannend en ook echt leuk als je wat mensen inschakeld die onderweg een post hebben met wat opdrachten.



had ook ooit een bosfeestje (maar toen was ik iets jonger, jaar of zeven ofzo) toen gingen we na de taart en kadootjes met een huifkar naar het bos, waar we allerlei spellen hadden (stratego-vlag veroveren, dat soort spellen). Dat was ook erg leuk.

Dat gourmetten met pannekoekenbeslag lijkt me erg leuk om te doen!!

Sta jij ook niet nog eens ellendig lang in de keuken :wink:



Verder heb ik geen tips, heb geen tieners in de buurt.

gourmetten gaat helaas niet ze zijn met zā€™n achten :shock: daarbnaast is mijn gourmetstel naar zā€™n grootje :?



ik denk dat ik vanavond zelf ook nog ffbij Malissa zelf mijn licht opsteek, misschien weet ze intussen iets.

Wij hebben Americaā€™s next topmodel nagespeeld. Maar dan met onze woonplaats in de titel;-)



Alle meiden een uitnodiging, dress te impress.



Kamer omgetoverd: make-up hoek, haar hoek, kleding hoek, etc. Posters opgehangen, muziek, kinderchampagne en glazen, podium.



We hebben een fotosessie gedaan, catwalk lopen (buiten op straatā€¦haha), zelf make-uppen, omkleden, hoge hakken (verzameld bij moeder, zus en tante)

Alle meiden hebben een onderdeel gewonnen (best hair, best make-up, best dress, best walk, etc) en Jarige Jet is overal winnaar geworden natuurlijk;-)



Was hartstikke leuk!



Papa speelde Miss J Alexander, ik was Tyraā€¦whahaha.

:mrgreen:

Haha Frischling, ik geloof nooit dat ik mijn partner zover kreeg om Miss J. te spelen. Geweldig :thumbup: :mrgreen:



Heb nog een link voor je gevonden met een forum over kinderfeestjes. Misschien kun je daar wat leuks op vinden?

http://www.kinderfeestjes.nl/forum/



Succes!

gratis thema-feesten met draaiboek, downloads e.d.

http://www.kinderfeest-compleet.nl/

- zelf cake laten maken en daarna versieren (van die pakken met kleine cakejes)

  • bingo met kleine prijsjes (blijft populair)
  • zelf maskers of dromenvangers maken
  • stoelendans
  • smaken herkennen (blinddoek om en allerlei smaakjes laten proberen, ook mosterd enzo :lol: )
  • pak een mars/snickers whatever in. Wel minimaal 10 keer inpakken. Hoe meer hoe leuker. Met een dobbelsteen gooien, wie 6 gooit mag een laagje uitpakken. Wie uiteindelijk het laatste papiertje eraf mag halen heeft gewonnen. (deze heb ik van Marion en was hier een groot succes :thumbup: )
  • Simpelweg frietjes met iets erbij bakken blijft samen met pannekoeken toch het meest gewild op deze leeftijd.