Ik heb zo zin om een mail terug te sturen!!

Hallo,

Ik hebt net weer de zoveelste afwijzing gehad :? Ik zoek werk voor 20 uur.

Ze stellen tegenwoordig zulke belachelijke hoge eisen ik bedoel ik solliciteer op vacature’s als verkoopmedewerkster.Ik heb genoeg ervaring en laten we eerlijk zijn zo moeilijk is het niet hoor!

Ik kreeg net een reactie terug

Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie van verkoopmedewerker tankstation, moeten wij helaas berichten dat wij u niet gaan uitnodigen voor een gesprek.

De reden hiervoor is dat de ervaring en/of opleiding van een aantal andere kandidaten beter aansluit op de eisen die wij voor deze functie relevant achten.

Wij danken u voor het vertrouwen dat je door uw sollicitatie in onze organisatie stelde en wensen u veel succes toe bij het vinden van een passende baan.

Ik heb zo de neiging om een mail terug te sturen want ik heb steeds het gevoel en idee dat ze me niet aannemen omdat ik te oud ben.

Laat ze dat dan eerlijk zeggen in plaats van die onzin te weing ervaring :evil:

Sorry moest het ff kwijt,ik wil gewoon graag aan het werk :?

Esmie

Met vriendelijke groet,

Gulf Nederlamd B.V.

ja dat is vreselijk balen he… :evil:

Helaas is het natuurlijk het principe van vraag en aanbod dat in werking treedt. En werkgevers hebben het momenteel gewoon heel erg voor het kiezen, en dus kiezen ze dan datgene wat het aller allerdichtse bij hun eisenpakket ligt.

Balen Esmie. :hug:

En iets in de thuiszorg?

Geachte deze of gene

Dank U voor uw antwoord.

Terwijl ik begrijp dat in de tijd van meer aanbod dan vraag de werkgever het voor het kiezen heeft, zou ik toch graag even willen aanduiden dat wat ik aan opleiding miss meer dan voldoende op maak in inzet en ervaring. Wellicht kunt U mij in gedachten houden voor een tweede kans voor een gesprek, of eventuele toekomstigen vacatures in uw bedrijf.

Met vriendelijke groet

Blahblahbla

(In het kader van “Nooit Geschoten…”)

Nef, goede tip, ik had gister ook een afwijzing: Wij bedanken u voor uw aanbod maar willen er geen gebruik van maken… Ja de vijver waar werkgevers in kunnen vissen is groot en het is moeilijk je als juiste vis te presenteren.

Esmie, ik begrijp helemaal wat je bedoelt, de ene keer krijg ik een brief dat mijn werkervaring en opleiding meer is dan wat ze voor deze functie in gedachten hebben. Dan mag ik op gesprek maar mis ik toch kennis(was gewoon geen goed gesprek denk ik dan want anders moest je me niet op gesprek vragen, uit mijn cv bleek heel goed wat mijn kennis is en in het gesprek gingen ze er niet eens op in)

En meestal zijn het gewoon veel te veel uren…

Maar kom op meid, ook voor jouw komt er iets, geduld, geduld en nog eens geduld en netwerken, kruiwagens zijn nu echt super belangrijk!

natas

o,ja ik ken het. Ik word overal wel uitgenodigd, ze zijn vervolgens razend enthousiast over mij, krijg altijd een tweede gesprek (bereid me daar dus ook gedegen voor voor) en vervolgens wordt het net diegene die net iets meer ervaring heeft :evil: :evil:

Succes

groetjes Suzanne

esmie… ken het… maar jij krijgt teminste nog een reactie. de meeste reageren niet eens… zie je vacature verwijderd.

Maar mag ik vragen hoe oud/jong ben jij dan?

Dat valt volgens mij wel mee hoor.

zou het wijs-de-oude-mensen-af dag zijn???

:lol:

Geachte mevrouw …

Op onze vacature Medewerker Kassa- en Informatiebalie (3-12 uur) ontvingen wij vele reacties. Op basis van de brieven hebben wij een eerste selectie gemaakt. Helaas behoort u niet tot de kandidaten met wie wij nader kennis zullen maken.

Wij danken u voor de getoonde belangstelling in ons bedrijf en wensen u succes toe bij eventuele verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

Media Markt Amsterdam BV

:lol: :lol: :lol:

ik hoop het niet… .heb zometeen een sollictatie gesprek…

@Pitje27 wrote:

ik hoop het niet… .heb zometeen een sollictatie gesprek…

Success!!!

Dat jij uberhaupt nog een afwijzing krijgt! Ik hoor 9 van de 10 keer

niks. Moet er zelf achteraan na een paar weken en krijg dan

een standaard antwoord…(we zijn inmiddels al voorzien bijvoorbeeld…) :roll:

Een tijdje geleden idd ook een soll.brief via de mail gestuurd voor R.

Na 2 weken niets vernomen, dus nog een nette mail gestuurd dat hij (wel in de ik-vorm natuurlijk) graag zou vernemen hoe het met zijn sollicitatie gaat.

Weer 3 weken verder heb ik maar een mail gestuurd of het echt zo ontzettend veel moeite kost om even fatsoenlijk een afwijzing te sturen, maar hierop heb ik zoals verwacht natuurlijk wederom geen reactie gehad :mrgreen:

Ik denk dus ook dat je allereerst blij mag zijn dat je uberhaupt een nette reactie krijgt, maar een afwijzing blijft vervelend!

Ruim 1 jaar geleden had ik via via vernomen dat er bij een benzinepomp iemand werd gevraagd voor een paar uur. Ben meteen langsgefietst en 2 weken laten kon ik beginnen! Erg veel geluk dus en nog meer geluk omdat ik het echt naar mijn zin heb daar, want op dat punt moet je tegenwoordig ook vaak heel wat slikken!

De optie van Nef vind ik wel een idee voor je trouwens!

tegenwoordig moet je 16jaar oud zijn met 20 jaar ervaring in de branche :wink:

ik heb er ook last van hoor, ik ben dan wel is waar 20 maar met te weinig ervaring

het liefst willen ze dat je net van school komt en toch al zoveel jaar ervaring hebt. ik heb ook al zoveel afmeldingen gehad. vooral rond mijn 18e. de reden teweinig ervaring :wall: ik kan nu amper werk vinden aangezien ik met oppas zit. zou wel graag een paar uurtjes in de week willen werken

Wees blij dat je bericht terug krijgt…

mijn man solliciteert veel op t moment maar krijgt van veel bedrijven geen bevestiging,en bij heel veel nog niet eens een afwijzing…

bij sommige bedrijven mag je ook niet bellen,over hoe en wat…ronduit onbeschoft vind ik het…

Het is toch niet meer dan normaal dat je een afwijzing krijgt of een uitnodiging?

Ik ook vandaag :roll: niet omdat ik niet geschikt zou zijn , maar omdat ik me beperk tot bepaalde diensten :wink:

Er zijn nog zoveel vacatures dames laat de moed niet zakken :hug:

Ik heb laatst gesolliciteerd…Kreeg werkelijk waar een standaard brief terug met daarin dat ze een jonger persoon voor in hun werksfeer zochten…

Denk dat ze een foutje hebben gemaakt, voor welke standaard afwijsbrief ze terug zullen mailen, want ik ben net 20 :mrgreen: :wall:

Oh ik kan daar zo boos om worden.

Ik werk als adviseur op personeelszaken en ik kan me zo ergeren als ik hier de reacties lees.

Ik vind het zo onbeschoft dat ze tegenwoordig niet eens meer de moeite nemen om een nette en eerlijke afwijzingsbrief te schrijven. Bovendien krijg ik van de meeste reacties ook kromme tenen bij zinnen als: Helaas moeten wij u melden… Als je het zo "helaas’vindt waarom mag de persoon dan niet op gesprek komen??

Zo dat was even wat frustratie recht vanuit mijn personeels hart :mrgreen: :oops:

Been there, done that…

Krijg exact dezelfde brieven, al een jaar lang.

En dan heb ik het diploma tot Laborant, en solliciteer ik als Laborant.

En ik ben 26 jaar.

En ook nog part-time, en ik denk dat die groep vrij klein is, niet dus…

Ik ben wel eens op gesprek geweest ergens en kreeg daarna gewoon nooit meer wat te horen. Heb 3x gebeld en steeds was die persoon er niet (ja, ja…) en nooit meer terug gebeld.

Ik vermoed dat ik het niet geworden ben :wink: