Ik heb zo zin om een mail terug te sturen!!

@Becca wrote:

Ik ben wel eens op gesprek geweest ergens en kreeg daarna gewoon nooit meer wat te horen. Heb 3x gebeld en steeds was die persoon er niet (ja, ja…) en nooit meer terug gebeld.

Ik vermoed dat ik het niet geworden ben :wink:

Sow das echt netjes… :silenced:

Ik ben wel eens aangenomen, zogenaam voor langere tijd…achteraf bleek dat er een fax stuk was geweest en ze iemand nodig hadden om puin te ruimen… :sick:

Zeg dat dan gewoon, ik werk graag voor mijn centjes en ga echt geen 3 dagen over een stapel papierwerk doen als het ook in 1 dag kan. :wall: :snooty: zeker niet als het ook nog saai werk is hoe sneller het af is hoe beter

wij zoeken nog verschillende mensen… maar op oproep basis en 0 uren contract…

en dat… willen juist weer heel veel mensen niet… :wink:

Pakketjes inpakken, klaar maken voor verzending enzo… geen ervaring nodig, wel zin om te werken …

laat maar horen … (regio Vianen :wink: )

Als jullie geen reactie krijgen op je sollicitatiebrief, betreft het dan een open sollicitatie of of een vacature.

Ik krijg namelijk op mijn werk ook een keer in de zoveel tijd een sollicitatie per email. Ik weet daar dan niks van af, de brief is ook meteen de begeleidende email en met een beetje mazzel is de cv dan nog wel in een bijlage meegezonden. Ik doe daar ook niks mee.

Voor mij valt het onder de catagorie spam. Als ze eerst zouden bellen bijvoorbeeld of de sollicitatiebrief ook apart in de bijlage zouden doen dan zou ik er wel op reageren. Heb altijd het idee dat het de verplichte sollicitatie is voor het behoud van he WW uitkering.

@jorien wrote:

Als jullie geen reactie krijgen op je sollicitatiebrief, betreft het dan een open sollicitatie of of een vacature.

echt op een vacature.

Ik krijg namelijk op mijn werk ook een keer in de zoveel tijd een sollicitatie per email. Ik weet daar dan niks van af, de brief is ook meteen de begeleidende email en met een beetje mazzel is de cv dan nog wel in een bijlage meegezonden. Ik doe daar ook niks mee.

Voor mij valt het onder de catagorie spam. Als ze eerst zouden bellen bijvoorbeeld of de sollicitatiebrief ook apart in de bijlage zouden doen dan zou ik er wel op reageren. Heb altijd het idee dat het de verplichte sollicitatie is voor het behoud van he WW uitkering
.

dit heb ik al vaker gehoord dat het in de spam komt.

maar ja als ik iedereen moet bellen voordat ik ga solliciteren dat er een brief aan komt... dan blijf ik aan de gang.
Lijkt mij als een vacature uitschrijft je toch wel verwacht dat mensen reageren en niet eerst van te voren bellen.

maar wat jij beschrijft denk ik dat ook voor behoud van ww is...
val helaas ook onder die catogorie.. alleen reageer ik op echte sollicitaties... (en open sollicitaties (mocht dit nodig zijn)... diverse vrienden hebben een eigen bedrijf dusse... ik red me wel :wink: )

Als je een vacature de deur uit doet, kun je reacties verwachten en vindt ik het ook zeer onbeschoft als je daar niks op laat weten. Een aantal jaar geleden, kreeg je zelfs een brief als bevestiging dat je brief was aangekomen en daarna een uitnodiging of afwijzing.

Betrof een echte vacature op de site van het UWV waar dus het email adres bij vermeld stond.

Heb in de mail kort aangegeven dat het om een sollicitatiebrief en CV ging, dus een mail met 2 bijlagen.

Als ze het idd niet lezen kunnen ze er van uit gaan dat het een ‘moetje’ is, maar als ik dan binnen 2 weken nog eens een mail stuur en naar de sollicitatie vraag lijkt mij dat er een lampje moet gaan branden toch?! Hij heeft op dit moment een vaste baan, maar wil heel graag iets anders en deze vacature stond hem heel erg aan! Dus als zij even de moeite nemen om vluchtig zijn CV te bekijken zien ze al meteen dat het echte intresse is!

Ik vind het eigenlijk gewoon asociaal om er zo mee om te gaan, stel dan geen vacature op als je geen zin hebt in veel reacties en zeker niet via het UWV :eh:

Spam?

Jorien, wat is jouw functie dan?

De meeste bedrijven willen mijn inziens graag dat je e-mailt.

Vaak staat het adres erbij, zo niet dan stuur ik netjes een brief.

En 9 van de 10 keer is het ook een mailadres van iemand van PZ of een ‘speciaal’ aangemaakte mail voor sollicitaties.

Als ik mail maak ik ook netjes een onderwerp aan (betreft: Sollicitatie naar de functie van…). CV in een aparte bijlage.

Ik stuur eigenlijk nooit open sollicitaties.